Kingime maski Meie Maa tellijale
[x]Sulge
või

Logi sisse
Kontrollkood:
meiemaa.ee
Kolmapäev, 28. juuli 2021  |  Logi sisse
Otsing
Sisesta otsingusõna
Sisukord

Arhiiv
eelmine kuu
juuli 2021
järgmine kuu
E T K N R L P
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031




Kommentaarid

JUHTKIRI - Lasteaia hind
18.06.2021. Autor: MM
Pargi lasteaia valmimise üle Kuressaares rõõmustasid paar aastat tagasi nii tellija, ehitaja kui kõik emad-isad. Küllap viimased rõõmustavad praegugi – lasteaed on kena ja kaasaaegne, kuhu iga lapsevanem tööpäeva hommikul oma võsukese päeva veetma tooks.
Sorteeritud esimestena:vanemad   uuemad   parimad
Vahur
 4

18.06.21, 08:29
𝐇𝐮𝐯𝐢𝐭𝐚𝐯, 𝐤𝐮𝐬 𝐨𝐧 𝐭öö𝐝𝐞 𝐦𝐚𝐡𝐭𝐮 𝐬𝐮𝐮𝐫𝐞𝐧𝐝𝐚𝐯 𝐝𝐨𝐤𝐮𝐦𝐞𝐧𝐭? 𝐊𝐮𝐢 𝐦𝐢𝐧𝐠𝐢 𝐚𝐬𝐢 𝐥ä𝐡𝐞𝐛 𝐤𝐚𝐥𝐥𝐢𝐦𝐚𝐤𝐬 𝐯õ𝐢 𝐤𝐮𝐥𝐮𝐤𝐚𝐦𝐚𝐤𝐬, 𝐬𝐢𝐢𝐬 𝐭𝐮𝐥𝐞𝐛 𝐬𝐞𝐞 𝐣𝐮 𝐨𝐦𝐞𝐭𝐢𝐠𝐢 𝐫𝐞𝐠𝐢𝐬𝐭𝐫𝐞𝐞𝐫𝐢𝐝𝐚. 𝐕õ𝐢 𝐞𝐢 𝐭𝐞𝐡𝐭𝐮𝐝 𝐬𝐞𝐝𝐚? 𝐌õ𝐞𝐥𝐝𝐢, 𝐞𝐭 𝐚𝐬𝐢 𝐭𝐨𝐢𝐦𝐢𝐛 𝐣𝐮𝐬𝐭𝐤𝐮𝐢 𝐧õ𝐮𝐤𝐚𝐚𝐣𝐚𝐥 𝐣𝐚 𝐬𝐮𝐮𝐬õ𝐧𝐚𝐥𝐢𝐬𝐞𝐥𝐭?

𝐊𝐮𝐢 𝐓𝐞𝐬𝐦𝐚𝐧 𝐄𝐡𝐢𝐭𝐮𝐬𝐞𝐥 𝐨𝐧 𝐨𝐥𝐞𝐦𝐚𝐬 𝐬𝐞𝐞 𝐚𝐤𝐭, 𝐦𝐢𝐥 𝐤𝐚 𝐯𝐚𝐥𝐥𝐚𝐯𝐢𝐥𝐞𝐭𝐬𝐮𝐬𝐞 𝐚𝐥𝐥𝐤𝐢𝐫𝐢, 𝐬𝐢𝐢𝐬 𝐦𝐢𝐥𝐥𝐞𝐤𝐬 𝐬𝐞𝐞 𝐤𝐞𝐢𝐬𝐬? 𝐈𝐥𝐦𝐬𝐞𝐥𝐠𝐞𝐥𝐭 𝐨𝐧 𝐯𝐚𝐥𝐥𝐚𝐯𝐢𝐥𝐞𝐭𝐬𝐮𝐬 𝐬üü𝐝𝐢 𝐣𝐚 𝐭𝐮𝐥𝐞𝐛 𝐭𝐚𝐚𝐬𝐤𝐨𝐫𝐝 𝐦𝐚𝐤𝐬𝐮𝐦𝐚𝐤𝐬𝐣𝐚 𝐫𝐚𝐡𝐚 𝐤𝐚𝐭𝐥𝐚𝐬𝐬𝐞 𝐩𝐚𝐧𝐧𝐚. 𝐊𝐮𝐢 𝐚𝐠𝐚 𝐚𝐧𝐭𝐮𝐝 𝐚𝐤𝐭𝐢 𝐞𝐢 𝐨𝐥𝐞, 𝐬𝐢𝐢𝐬 𝐨𝐧 𝐬𝐞𝐞 𝐓𝐞𝐬𝐦𝐚𝐧𝐢 𝐨𝐦𝐚𝐥𝐨𝐨𝐦𝐢𝐧𝐠 𝐣𝐚 𝐦𝐚𝐤𝐬𝐤𝐮 𝐢𝐬𝐞 𝐥𝐢𝐬𝐚𝐤𝐮𝐥𝐮𝐭𝐮𝐬𝐞𝐝 𝐤𝐢𝐧𝐧𝐢 𝐤𝐮𝐢 𝐥𝐞𝐩𝐢𝐧𝐠𝐮𝐢𝐝 𝐯𝐨𝐫𝐦𝐢𝐬𝐭𝐚𝐝𝐚 𝐞𝐢 𝐨𝐬𝐤𝐚.

𝐌𝐢𝐧𝐮 𝐦𝐞𝐞𝐥𝐞𝐬𝐭 𝐨𝐧 𝐬𝐞𝐞 𝐯ä𝐠𝐚 𝐥𝐢𝐡𝐭𝐧𝐞 𝐤𝐞𝐢𝐬𝐬 𝐣𝐚 𝐬𝐚𝐚𝐤𝐬 𝐤𝐨𝐡𝐞 𝐚𝐫𝐮, 𝐤𝐞𝐬 𝐬üü𝐝𝐢.
𝐒𝐞𝐝𝐚𝐬𝐢 𝐢𝐤𝐤𝐚 𝐞𝐢 𝐬𝐚𝐚, 𝐞𝐭 𝐦𝐚 𝐥ä𝐡𝐞𝐧 𝐨𝐦𝐚 𝐚𝐮𝐭𝐨𝐭 𝐩𝐚𝐫𝐚𝐧𝐝𝐚𝐦𝐚, 𝐞𝐧𝐧𝐞 𝐤ä𝐭𝐭𝐞 𝐬𝐚𝐚𝐦𝐢𝐬𝐭 𝐦𝐚𝐤𝐬𝐚𝐧 𝟐𝟎𝟎 𝐞𝐮𝐫𝐨𝐭 ä𝐫𝐚 𝐣𝐚 𝐬𝐢𝐢𝐬 𝐧ä𝐝𝐚𝐥𝐚 𝐚𝐣𝐚 𝐩ä𝐫𝐚𝐬𝐭 𝐡𝐞𝐥𝐢𝐬𝐭𝐚𝐭𝐚𝐤𝐬𝐞, 𝐞𝐭 "𝐤𝐮𝐮𝐥𝐞, 𝐭𝐞𝐠𝐞𝐥𝐢𝐤𝐤𝐮𝐬𝐞𝐬 𝐦𝐚 𝐩𝐞𝐚𝐧 𝐬𝐮𝐥𝐭 𝐬𝐨𝐭𝐚 𝐯𝐞𝐞𝐥 𝐬𝐚𝐚𝐦𝐚, 𝐬𝐞𝐬𝐭 ü𝐤𝐬 𝐚𝐬𝐢 𝐣ä𝐢 𝐚𝐫𝐯𝐞𝐥𝐞 𝐩𝐚𝐧𝐞𝐦𝐚𝐭𝐚".

-14  +33
Ernst Kern
23.06.21, 07:35
Äi usu!

-15  +11
lasteaed
25.06.21, 15:37
Vahur on Keenias ühe neegrimammi jooksupoiss

-1  +2
??
25.06.21, 16:14
Ärge pange mu eelmist kommi tähele. Ma olen üks kibestunud inimene, kes Vahurilt koslepit sai.

-1  +0
Murjam
25.06.21, 23:50
?? pole see, kes vahurile miinuseid paneb. See on netipervert, kel täna jälle töölt vaba päev. Panen kirja. Väga huvitav statistika on juba tekkinud. Paljastamiseni pole enam palju aega. Varsti tasub tema töökaaslastega juttu puhuma asuda, küll ta õigel hetkel vale liigutuse teeb ja end ise sisse räägib.

-0  +0
??
 5

19.06.21, 10:12
Riigihangete registrist on näha, et tegemist oli avatud hankemenetlusega. Seega peaks töövõtjal ja tellijal lepingu sõlmimisel olem selge, et hind on ikka väga jäigalt paigas. See tuleneb juba riigihangete seaduse ja avatud hankemenetluse iseloomust. Igasugused täiendavad tööd või asendamised nõuavad eraldi kokkulepet ja hanget (hanke liigiks ja ulatuseks annab seadus juba täiendavaid võimalusi). Seega igasugused lisandused ja muudatused tuleb mõlemalt poolelt konkreetselt fikseerida, kuid hetkel tundub, et sellega ei ole hakkama saadud. Hea, et sinna segapudrusse veel Euroopa vahendeid segatud ei olnud.

-12  +14
Nojah
19.06.21, 11:32
Viimane pakkumine tehti hüppe pealt ja puusalt tulistades.
Eesmärgiga hoida alles viimsed personali ja väärikuse riismed.
Lisad olidki futuurtehinguna möeldud. Mida nüüd klaaritakse.

-2  +0
??
19.06.21, 11:53
Aga kuidas see kõik riigihangete seadusega kokku läheb, mis seab siiski sellisteks puhkudeks suhteliselt jäigad raamid?

-0  +5
Nojah
19.06.21, 13:59
Riigihangete seadusi järgides poleks Aadamat koos Eevaga Eridust välja visatud. Köik oleks olemata.

-3  +0
Vahur
21.06.21, 08:59
??, 𝐨𝐥𝐥𝐞𝐬 𝐤𝐚 𝐦𝐢𝐭𝐦𝐞𝐢𝐝 𝐤𝐨𝐫𝐝𝐢 𝐢𝐠𝐚𝐬𝐮𝐠𝐮𝐬𝐭𝐞 𝐬𝐮𝐬𝐬𝐞𝐫𝐝𝐢𝐬𝐭𝐞𝐬𝐭 𝐞𝐡𝐢𝐭𝐮𝐬𝐟𝐢𝐫𝐦𝐚𝐝𝐞𝐠𝐚 𝐤𝐨𝐨𝐬𝐭öö𝐝 𝐭𝐞𝐢𝐧𝐮𝐝 𝐭𝐞𝐚𝐧, 𝐞𝐭 𝐧𝐚𝐝 𝐩𝐚𝐧𝐞𝐯𝐚𝐝 𝐤𝐚 𝐨𝐦𝐚 𝐥𝐞𝐩𝐢𝐧𝐠𝐮𝐬𝐬𝐞 𝐬𝐞𝐥𝐥𝐢𝐬𝐞 𝐩𝐮𝐧𝐤𝐭𝐢 𝐢𝐦𝐞𝐯ä𝐢𝐤𝐬𝐞𝐬 𝐤𝐢𝐫𝐣𝐚𝐬, 𝐤𝐮𝐬 𝐨𝐧 𝐤𝐢𝐫𝐣𝐚𝐬 𝐭𝐚𝐨𝐥𝐢𝐧𝐞: "𝐭𝐞𝐠𝐞𝐥𝐢𝐤 𝐡𝐢𝐧𝐝 𝐯õ𝐢𝐛 𝐩𝐚𝐤𝐤𝐮𝐦𝐢𝐬𝐞𝐬𝐭 𝐞𝐫𝐢𝐧𝐞𝐝𝐚, 𝐤𝐮𝐢 𝐥𝐢𝐬𝐚𝐧𝐝𝐮𝐯𝐚𝐝 𝐦𝐮𝐮𝐝 𝐨𝐨𝐭𝐚𝐦𝐚𝐭𝐮𝐝 𝐤𝐮𝐥𝐮𝐭𝐮𝐬𝐞𝐝 𝐣𝐧𝐞".
𝐒𝐞𝐞𝐠𝐚 𝐞𝐢 𝐢𝐦𝐞𝐬𝐭𝐚𝐤𝐬 𝐦𝐚 ü𝐥𝐝𝐬𝐞, 𝐤𝐮𝐢 𝐒𝐚𝐚𝐫𝐞𝐦𝐚𝐚 𝐯𝐚𝐥𝐝 𝐨𝐦𝐚𝐥𝐞 𝐡𝐚𝐮𝐚 𝐯𝐚𝐥𝐦𝐢𝐬 𝐤𝐚𝐞𝐯𝐚𝐬.

-18  +20
Vahur
25.06.21, 09:21
𝐊ü𝐥𝐥 𝐬𝐮𝐥 𝐨𝐧 𝐩õ𝐧𝐞𝐯 𝐣𝐮𝐮𝐫𝐞𝐥𝐝𝐚 𝐤𝐮𝐢 𝐩𝐚𝐥𝐣𝐮 𝐦𝐢𝐧𝐚 𝐡𝐚𝐧𝐠𝐞𝐭𝐞𝐥 𝐨𝐬𝐚𝐥𝐞𝐧𝐮𝐝 𝐨𝐥𝐞𝐧 𝐚𝐠𝐚 𝐬𝐞𝐥𝐥𝐞𝐥𝐞 𝐩𝐨𝐥𝐞 𝐬𝐚 𝐬𝐢𝐢𝐚𝐧𝐢 𝐯𝐚𝐬𝐭𝐮𝐬𝐭 𝐚𝐧𝐝𝐧𝐮𝐝, 𝐦𝐢𝐭𝐮𝐭 𝐡𝐚𝐧𝐠𝐞𝐭 𝐬𝐚 𝐢𝐬𝐞 𝐥ä𝐛𝐢 𝐯𝐢𝐢𝐧𝐮𝐝 𝐨𝐥𝐞𝐝, 𝐞𝐭 𝐬𝐮𝐮𝐬𝐭 𝐬𝐞𝐥𝐥𝐢𝐬𝐭 𝐩𝐚𝐝𝐚 𝐚𝐣𝐚𝐝. 𝐈𝐥𝐦𝐬𝐞𝐥𝐭 𝐧𝐮𝐥𝐥. 𝐈𝐥𝐦𝐬𝐞𝐥𝐭 𝐨𝐥𝐞𝐝 𝐦𝐢𝐧𝐠𝐞𝐢𝐝 𝐧𝐚𝐢𝐬𝐭𝐞𝐤𝐚𝐭𝐞 𝐤𝐨𝐦𝐦𝐞𝐧𝐭𝐚𝐚𝐫𝐢𝐮𝐦𝐞𝐢𝐝 𝐥𝐮𝐠𝐞𝐧𝐮𝐝 𝐣𝐚 𝐬𝐞𝐚𝐥𝐭 𝐞𝐧𝐝 𝐭𝐚𝐫𝐠𝐚𝐤𝐬 𝐡𝐚𝐫𝐢𝐧𝐮𝐝.

𝐏𝐚𝐫𝐚𝐠𝐫𝐚𝐡𝐯𝐢𝐝 𝐨𝐧 𝐣𝐮 𝐬𝐢𝐧𝐮𝐥 𝐬𝐞𝐠𝐚𝐦𝐢𝐧𝐢, 𝐯𝐚𝐚𝐭𝐚 𝐤𝐨𝐫𝐫𝐚 𝐩𝐞𝐞𝐠𝐥𝐢𝐬𝐬𝐞! 𝐒𝐢𝐧𝐚 𝐚𝐬𝐮𝐬𝐢𝐝 𝐨𝐦𝐚 𝐩𝐢𝐢𝐫𝐚𝐭𝐮𝐝 𝐡𝐚𝐧𝐤𝐞𝐦𝐞𝐧𝐞𝐭𝐥𝐮𝐬𝐞 𝐩𝐚𝐫𝐚𝐠𝐫𝐚𝐡𝐯𝐞 𝐬𝐢𝐢𝐚 𝐤𝐨𝐩𝐞𝐞𝐫𝐢𝐦𝐚, 𝐦𝐢𝐥𝐥𝐞 𝐩𝐞𝐚𝐥𝐞 𝐦𝐚 𝐩𝐚𝐧𝐢𝐧𝐠𝐢 𝐬𝐮𝐥𝐥𝐞 𝐤𝐚 ü𝐥𝐞𝐣ää𝐧𝐮𝐝 𝐭𝐞𝐢𝐬𝐞𝐝 𝐩𝐚𝐫𝐚𝐠𝐫𝐚𝐡𝐯𝐢𝐝 𝐤õ𝐫𝐯𝐮𝐭𝐢. 𝐒𝐚 𝐣𝐚𝐡𝐮𝐝 𝐣𝐮 𝐭ä𝐢𝐞𝐬𝐭𝐢 𝐦𝐮𝐮𝐬𝐭 𝐚𝐬𝐣𝐚𝐬𝐭.

𝐊𝐚𝐬 𝐬𝐚 𝐓𝐞𝐢𝐞 𝐌𝐚𝐚 𝐣𝐮𝐡𝐭𝐤𝐢𝐫𝐣𝐚 𝐥𝐮𝐠𝐞𝐬𝐢𝐝 𝐥ä𝐛𝐢? 𝐕𝐢𝐢𝐦𝐚𝐬𝐭 𝐤𝐨𝐦𝐦𝐞𝐧𝐭𝐚𝐚𝐫𝐢 𝐯𝐚𝐚𝐝𝐚𝐭𝐞𝐬 𝐦𝐢𝐭𝐭𝐞. 𝐒𝐞𝐚𝐥 𝐨𝐧 𝐣𝐮 𝐬𝐞𝐥𝐠𝐞𝐥𝐭 𝐤𝐢𝐫𝐣𝐚𝐬, 𝐞𝐭 𝐭öö𝐝𝐞 𝐦𝐚𝐡𝐭 𝐒𝐔𝐔𝐑𝐄𝐍𝐄𝐒. 𝐌𝐢𝐥𝐥𝐞𝐬𝐭 𝐧𝐢𝐢 𝐫𝐚𝐬𝐤𝐞 𝐚𝐫𝐮 𝐬𝐚𝐚𝐝𝐚 𝐨𝐧? 𝐈𝐥𝐦𝐬𝐞𝐥𝐠𝐞𝐥𝐭 𝐭𝐞𝐥𝐥𝐢𝐭𝐢 𝐣𝐮 𝐭ö𝐢𝐝 𝐣𝐮𝐮𝐫𝐝𝐞. 𝐒𝐞𝐞, 𝐦𝐢𝐥𝐥𝐞 𝐯õ𝐢 𝐤𝐞𝐥𝐥𝐞 𝐧ä𝐨𝐥 𝐬𝐞𝐝𝐚 𝐭𝐞𝐡𝐭𝐢, 𝐬𝐞𝐝𝐚 𝐬𝐞𝐥𝐠𝐢𝐭𝐚𝐭𝐚𝐤𝐬𝐞𝐠𝐢 𝐧üü𝐝 𝐩𝐞𝐚𝐭𝐬𝐞𝐥𝐭 𝐤𝐨𝐡𝐭𝐮𝐦𝐚𝐣𝐚𝐬 𝐯ä𝐥𝐣𝐚. Ä𝐫𝐚 𝐬üü𝐝𝐢𝐬𝐭𝐚 𝐚𝐢𝐧𝐮𝐥𝐭 𝐞𝐭𝐭𝐞𝐯õ𝐭𝐭𝐞𝐢𝐝, 𝐤𝐮𝐢 𝐬𝐚 𝐞𝐢 𝐭𝐞𝐚 𝐫𝐞𝐚𝐚𝐥𝐬𝐞𝐢𝐝 𝐭𝐚𝐠𝐚𝐦𝐚𝐢𝐝. 𝐒𝐚 𝐯𝐢𝐢𝐭𝐚𝐝 𝐣𝐮𝐬𝐭𝐤𝐮𝐢 𝐨𝐦𝐚 𝐢𝐧𝐭𝐞𝐫𝐧𝐞𝐭𝐢𝐤𝐨𝐦𝐦𝐞𝐧𝐭𝐚𝐚𝐫𝐢𝐮𝐦𝐢𝐭𝐞𝐬𝐭 𝐨𝐦𝐚𝐬𝐭𝐚𝐭𝐮𝐝 𝐬𝐮𝐩𝐞𝐫𝐭𝐞𝐚𝐝𝐦𝐢𝐬𝐭𝐞𝐥𝐞 𝐚𝐠𝐚 𝐭𝐞𝐠𝐞𝐥𝐢𝐤𝐤𝐮𝐬𝐞𝐬 𝐞𝐢 𝐭𝐞𝐚 𝐬𝐚 𝐣𝐮 𝐏𝐚𝐫𝐠𝐢 𝐥𝐚𝐬𝐭𝐞𝐚𝐢𝐚𝐬𝐭 𝐦𝐢𝐭𝐭𝐞 𝐦𝐢𝐝𝐚𝐠𝐢. 𝐊𝐚𝐬 𝐬𝐢𝐧𝐮 𝐦𝐞𝐞𝐥𝐞𝐬𝐭 𝐩𝐨𝐥𝐞 𝐯𝐞𝐢𝐝𝐞𝐫, 𝐞𝐭 𝐬𝐞𝐥𝐥𝐢𝐬𝐞 𝐚𝐬𝐣𝐚𝐠𝐚 𝐧𝐢𝐢 𝐤𝐚𝐮𝐠𝐞𝐥𝐞 𝐦𝐢𝐧𝐧𝐚𝐤𝐬𝐞, 𝐤𝐮𝐢𝐠𝐢 ü𝐤𝐬 𝐭𝐚𝐫𝐤𝐩𝐞𝐚, 𝐤𝐞𝐬 𝐨𝐦𝐚 𝐧𝐢𝐦𝐞𝐠𝐢 𝐯ä𝐥𝐣𝐚 𝐞𝐢 𝐤𝐢𝐫𝐣𝐮𝐭𝐚, 𝐭𝐞𝐚𝐛 𝐫𝐨𝐡𝐤𝐞𝐦 𝐤𝐮𝐢 𝐬𝐚𝐝𝐚 𝐏𝐚𝐫𝐢𝐢𝐬𝐢 𝐤𝐨𝐡𝐭𝐮𝐦𝐚𝐣𝐚 𝐤𝐨𝐤𝐤𝐮? 𝐀𝐛𝐬𝐮𝐫𝐝𝐧𝐞!

"Kuna Pargi lasteaia puhul ei ole muid hankeid läbiviidud, kui esialgne avatud hankemenetlus"
𝐒𝐞𝐞 𝐞𝐢 𝐭ä𝐡𝐞𝐧𝐝𝐚 𝐬𝐞𝐝𝐚, 𝐞𝐭 𝐭ö𝐢𝐝 𝐣𝐮𝐮𝐫𝐝𝐞 𝐭𝐞𝐥𝐥𝐢𝐝𝐚 𝐞𝐢 𝐬𝐚𝐚 𝐣𝐚, 𝐞𝐭 𝐦𝐚𝐤𝐬𝐮𝐦𝐮𝐬 𝐬𝐮𝐮𝐫𝐞𝐧𝐞𝐛.
𝐊𝐮𝐢 𝐤𝐞𝐞𝐫𝐮𝐥𝐢𝐧𝐞 𝐯õ𝐢𝐛 𝐨𝐥𝐥𝐚 𝐚𝐫𝐮 𝐬𝐚𝐚𝐝𝐚 𝐬𝐞𝐥𝐥𝐞𝐬𝐭, 𝐞𝐭 ü𝐡𝐞 𝐨𝐛𝐣𝐞𝐤𝐭𝐢 𝐞𝐡𝐢𝐭𝐮𝐬𝐞𝐤𝐬 𝐞𝐢 𝐩𝐫𝐮𝐮𝐠𝐢 𝐨𝐥𝐥𝐚 𝐯𝐚𝐣𝐚 𝐯𝐚𝐢𝐝 Ü𝐇𝐓𝐄 𝐡𝐚𝐧𝐤𝐞𝐥𝐞𝐩𝐢𝐧𝐠𝐮𝐭? 𝐍𝐞𝐢𝐝 𝐯õ𝐢𝐛 𝐨𝐥𝐥𝐚 𝐦𝐢𝐭𝐦𝐞𝐢𝐝.

"Liiga tihti olen näinud, et hange viiakse läbi kellegi teise pealt maha kopeeritud hankedokumentide alusel. "
𝐍üü𝐝 𝐭𝐮𝐧𝐝𝐮𝐛, 𝐞𝐭 𝐡𝐚𝐤𝐤𝐚𝐝 𝐤𝐚 𝐦𝐢𝐧𝐮 𝐢𝐯𝐚𝐬𝐭 𝐧𝐚𝐭𝐮𝐤𝐞𝐧𝐞 𝐚𝐫𝐮 𝐬𝐚𝐚𝐦𝐚. 𝐕𝐚𝐥𝐥𝐚𝐯𝐢𝐥𝐞𝐭𝐬𝐮𝐬𝐞𝐬 𝐭𝐢𝐡𝐭𝐢 𝐩𝐞𝐚𝐥𝐞 𝐞𝐢 𝐯𝐚𝐚𝐝𝐚𝐭𝐚𝐠𝐢, 𝐦𝐢𝐝𝐚 𝐧𝐚𝐝 𝐤𝐮𝐡𝐮𝐠𝐢 𝐤𝐞𝐥𝐥𝐞𝐥𝐞𝐠𝐢 𝐬𝐚𝐚𝐝𝐚𝐯𝐚𝐝. 𝐓𝐢𝐡𝐭𝐢 𝐞𝐢 𝐩𝐫𝐮𝐮𝐠𝐢 𝐬𝐞𝐚𝐥 𝐨𝐥𝐥𝐚 𝐬𝐞𝐞𝐬 𝐬𝐞𝐥𝐥𝐢𝐬𝐞𝐝 𝐯𝐞𝐚𝐝, 𝐦𝐢𝐬 𝐨𝐧 𝐤𝐚𝐡𝐣𝐮𝐥𝐢𝐤𝐮𝐝 𝐚𝐢𝐧𝐮𝐥𝐭 𝐞𝐫𝐚𝐞𝐭𝐭𝐞𝐯õ𝐭𝐣𝐚𝐥𝐞 𝐯𝐚𝐢𝐝 𝐯õ𝐢𝐯𝐚𝐝 𝐨𝐥𝐥𝐚 𝐤𝐚𝐡𝐣𝐮𝐥𝐢𝐤𝐮𝐝 𝐡𝐨𝐨𝐩𝐢𝐬 𝐤𝐚 𝐯𝐚𝐥𝐥𝐚𝐥𝐞.

𝐊𝐮𝐢 𝐬𝐚 𝐧𝐢𝐢 𝐭𝐚𝐫𝐤 𝐨𝐥𝐞𝐝, 𝐬𝐢𝐢𝐬 𝐭𝐞𝐞 𝐒𝐚𝐚𝐫𝐞𝐦𝐚𝐚 𝐯𝐚𝐥𝐥𝐚𝐥𝐞 𝐭𝐞𝐞𝐧𝐞, 𝐦𝐢𝐧𝐞 𝐥𝐚𝐡𝐞𝐧𝐝𝐚 𝐬𝐞𝐞 𝐚𝐬𝐢 𝐢𝐬𝐞 𝐧𝐞𝐧𝐝𝐞 𝐞𝐞𝐬𝐭 ä𝐫𝐚, 𝐦𝐢𝐝𝐚 𝐧𝐨𝐨𝐝 𝐤𝐚𝐮𝐠𝐞𝐬𝐬𝐞 𝐤𝐨𝐡𝐭𝐮𝐦𝐚𝐣𝐣𝐚 𝐥𝐚𝐡𝐞𝐧𝐝𝐚𝐦𝐚 𝐦𝐢𝐧𝐞𝐦𝐚 𝐩𝐞𝐚𝐯𝐚𝐝. :)))

-7  +2
??
 30

21.06.21, 15:45
to Vahur. Lepingu vorpis antud juhul siiski valmis vald - riigihanke alusdokument ikkagi, millega pakkuja/töövõtja nõustus.

-13  +7
Vahur
22.06.21, 08:51
𝐀𝐠𝐚 𝐯𝐚𝐡𝐞𝐭 𝐩𝐨𝐥𝐞, 𝐤𝐞𝐬 𝐯õ𝐢 𝐦𝐢𝐬 𝐬𝐞𝐥𝐥𝐞𝐠𝐚 𝐧õ𝐮𝐬𝐭𝐮𝐬? 𝐕𝐚𝐥𝐝 𝐧õ𝐮𝐬𝐭𝐮𝐬? 𝐕𝐚𝐥𝐝 𝐨𝐧 𝐞𝐥𝐮𝐭𝐚 𝐨𝐥𝐞𝐧𝐝, 𝐦𝐢𝐬 𝐞𝐢 𝐧õ𝐮𝐬𝐭𝐮 𝐢𝐬𝐞 𝐦𝐢𝐭𝐭𝐞 𝐦𝐢𝐥𝐥𝐞𝐠𝐚𝐠𝐢. 𝐒𝐞𝐚𝐥 𝐩𝐞𝐚𝐛 𝐨𝐥𝐞𝐦𝐚 𝐢𝐤𝐤𝐚 𝐤𝐨𝐧𝐤𝐫𝐞𝐞𝐭𝐧𝐞 𝐢𝐧𝐢𝐦𝐞𝐬𝐞 𝐧𝐢𝐦𝐢 𝐭𝐚𝐠𝐚, 𝐤𝐞𝐥𝐥𝐞 𝐤ä𝐬𝐢 𝐭õ𝐮𝐬𝐢𝐬 𝐣𝐚 𝐤𝐞𝐬 𝐚𝐥𝐥𝐤𝐢𝐫𝐣𝐚𝐬𝐭𝐚𝐬 (𝐧𝐨𝐡 𝐭ä𝐧𝐚𝐩ä𝐞𝐯𝐚𝐬𝐞𝐬 𝐦õ𝐢𝐬𝐭𝐞𝐬 𝐩𝐢𝐠𝐞𝐦, 𝐤𝐞𝐬 𝐧𝐞𝐭𝐢𝐬 ü𝐡𝐞 𝐤𝐥𝐢𝐤𝐢 𝐭𝐞𝐠𝐢). 𝐒𝐞𝐞 𝐞𝐢 𝐩ää𝐬𝐭𝐚 𝐣𝐮 𝐬üü𝐚𝐬𝐣𝐚𝐬𝐭. 𝐒𝐞𝐝𝐚 𝐞𝐧𝐚𝐦 𝐨𝐧 𝐦𝐞𝐢𝐞 𝐯𝐚𝐥𝐥𝐚𝐯𝐢𝐥𝐞𝐭𝐮𝐬𝐞𝐬𝐥 𝐯𝐞𝐞𝐥𝐠𝐢 𝐫𝐨𝐡𝐤𝐞𝐦 𝐬𝐞𝐥𝐠𝐢𝐭𝐮𝐬𝐭öö𝐝 𝐭𝐞𝐡𝐚. 𝐌𝐢𝐝𝐚 𝐬𝐞𝐞 𝐨𝐩𝐨𝐬𝐢𝐭𝐬𝐢𝐨𝐨𝐧 𝐦𝐚𝐠𝐚𝐛 𝐒𝐚𝐚𝐫𝐞𝐦𝐚𝐚𝐥?

-15  +20
??
23.06.21, 00:11
Puust ja punaselt vasused Vahuri küsimustele. Nagu ma juba kirjutasin, siis tingimused esitas tellija ehk antud juhul vald. Tingimustega nõustus töövõtja ehk antud juhul ehitaja.

-11  +5
Vahur
23.06.21, 11:59
𝐏𝐫𝐨𝐨𝐯𝐢𝐝 𝐩𝐮𝐮𝐬𝐭 𝐣𝐚 𝐩𝐮𝐧𝐚𝐬𝐞𝐤𝐬 𝐭𝐞𝐡𝐚 𝐚𝐠𝐚 𝐭𝐞𝐠𝐢𝐝 𝐚𝐢𝐧𝐮𝐥𝐭 𝐩𝐮𝐮𝐬𝐭.

𝐋𝐄𝐏𝐈𝐍𝐆 𝐨𝐧 𝐊𝐀𝐇𝐄𝐏𝐎𝐎𝐋𝐍𝐄 𝐝𝐨𝐤𝐮𝐦𝐞𝐧𝐭𝐚𝐭𝐬𝐢𝐨𝐨𝐧, 𝐦𝐢𝐥𝐥𝐞𝐬 𝐚𝐧𝐭𝐮𝐝 𝐣𝐮𝐡𝐮𝐥 ü𝐡𝐞𝐤𝐬 𝐨𝐬𝐚𝐩𝐨𝐨𝐥𝐞𝐤𝐬 𝐨𝐧 𝐭𝐞𝐥𝐥𝐢𝐣𝐚 (𝐯𝐚𝐥𝐝), 𝐭𝐞𝐢𝐧𝐞 𝐭𝐞𝐨𝐬𝐭𝐚𝐣𝐚 (𝐓𝐞𝐬𝐦𝐚𝐧). 𝐌𝐢𝐭𝐭𝐞 ü𝐡𝐭𝐞𝐠𝐢 𝐥𝐞𝐩𝐢𝐧𝐠𝐮𝐭 𝐞𝐢 𝐤𝐨𝐨𝐬𝐭𝐚𝐭𝐚 ü𝐡𝐞𝐩𝐨𝐨𝐥𝐬𝐞𝐥𝐭, 𝐞𝐡𝐤 𝐬𝐢𝐢𝐬 𝐨𝐧 𝐚𝐛𝐬𝐮𝐫𝐝𝐧𝐞 𝐞𝐞𝐥𝐝𝐚𝐝𝐚 𝐣𝐚 𝐚𝐫𝐯𝐚𝐭𝐚, 𝐞𝐭 𝐯𝐚𝐥𝐝 𝐭𝐞𝐠𝐢 𝐥𝐞𝐩𝐢𝐧𝐠𝐮 𝐧𝐢𝐧𝐠 𝐓𝐞𝐬𝐦𝐚𝐧 𝐚𝐢𝐧𝐮𝐥𝐭 𝐤𝐢𝐫𝐣𝐮𝐭𝐚𝐬 𝐚𝐥𝐥𝐚.

𝐎𝐥𝐞𝐝 𝐬𝐚 𝐦õ𝐧𝐞 𝐥𝐞𝐩𝐢𝐧𝐠𝐮 𝐤𝐨𝐨𝐬𝐭𝐚𝐦𝐢𝐬𝐞𝐥 𝐨𝐬𝐚𝐥𝐞𝐧𝐮𝐝? 𝐒𝐢𝐢𝐬 𝐩𝐞𝐚𝐤𝐬𝐢𝐝 𝐭𝐞𝐚𝐝𝐦𝐚, 𝐞𝐭 𝐩𝐞𝐚𝐥𝐞 𝐞𝐬𝐢𝐚𝐥𝐠𝐬𝐞 𝐦𝐮𝐬𝐭𝐚𝐧𝐝𝐢 𝐤𝐢𝐫𝐣𝐚 𝐩𝐚𝐧𝐞𝐦𝐢𝐬𝐭 𝐚𝐥𝐠𝐚𝐛 𝐩𝐢𝐤𝐤 𝐩𝐚𝐫𝐚𝐧𝐝𝐮𝐬𝐭𝐞 𝐭𝐞𝐞𝐤𝐨𝐧𝐝, 𝐤𝐮𝐬 𝐤𝐮𝐦𝐛𝐤𝐢 𝐨𝐬𝐚𝐩𝐨𝐨𝐥 𝐥𝐞𝐩𝐢𝐧𝐠𝐮𝐭 𝐤𝐨𝐫𝐫𝐢𝐠𝐞𝐞𝐫𝐢𝐝𝐚 𝐬𝐨𝐨𝐯𝐢𝐛.

𝐋𝐢𝐬𝐚𝐤𝐬 𝐯õ𝐢𝐛 𝐞𝐞𝐥𝐝𝐚𝐝𝐚, 𝐞𝐭 𝐞𝐧𝐧𝐞 𝐓𝐞𝐬𝐦𝐚𝐧𝐢 "𝐯𝐚𝐥𝐢𝐦𝐢𝐬𝐭" 𝐤𝐨𝐫𝐫𝐚𝐥𝐝𝐚𝐬 𝐯𝐚𝐥𝐝 𝐡𝐚𝐧𝐤𝐞, 𝐤𝐮𝐬𝐭 𝐬𝐚𝐢 𝐦𝐢𝐭𝐮 𝐞𝐫𝐢𝐧𝐞𝐯𝐚𝐭 𝐩𝐚𝐤𝐤𝐮𝐦𝐢𝐬𝐭, 𝐬𝐡 𝐤𝐚 𝐓𝐞𝐬𝐦𝐚𝐧𝐢 𝐩𝐚𝐤𝐤𝐮𝐦𝐢𝐬𝐞. 𝐄𝐡𝐤 𝐬𝐢𝐢𝐬 𝐬𝐞𝐥𝐥𝐞 𝐚𝐥𝐠𝐬𝐞 𝐝𝐨𝐤𝐮𝐦𝐞𝐧𝐝𝐢 𝐤𝐢𝐫𝐣𝐮𝐭𝐚𝐬 𝐣𝐚 𝐚𝐥𝐥𝐤𝐢𝐫𝐣𝐚𝐬𝐭𝐚𝐬 𝐓𝐞𝐬𝐦𝐚𝐧. 𝐕𝐚𝐚𝐝𝐚𝐭𝐞𝐬 𝐤𝐚 𝐡𝐢𝐥𝐢𝐬𝐞𝐦𝐚𝐭 𝐨𝐥𝐮𝐤𝐨𝐫𝐝𝐚, 𝐬𝐢𝐢𝐬 𝐯õ𝐢𝐛 𝐣𝐮 𝐚𝐫𝐯𝐚𝐭𝐚, 𝐞𝐭 𝐯𝐚𝐥𝐝 𝐩𝐚𝐧𝐢 𝐡𝐚𝐧𝐤𝐞𝐥𝐞𝐩𝐢𝐧𝐠𝐮𝐬𝐬𝐞 𝐯𝐢𝐢𝐭𝐞 𝐚𝐥𝐠𝐬𝐞𝐥𝐞 𝐩𝐚𝐤𝐤𝐮𝐦𝐢𝐬𝐞𝐥𝐞. 𝐒𝐞𝐚𝐥𝐭 𝐭𝐮𝐥𝐞𝐛𝐤𝐢 𝐬𝐞𝐞 𝐦𝐢𝐧𝐮 𝐧𝐢𝐦𝐞𝐭𝐚𝐭𝐮𝐝 "𝐭õ𝐬𝐭𝐚𝐦𝐞 𝐡𝐢𝐧𝐝𝐚, 𝐤𝐮𝐢 𝐨𝐛𝐣𝐞𝐤𝐭 𝐤𝐚𝐥𝐥𝐢𝐦𝐚𝐤𝐬 𝐥ä𝐡𝐞𝐛" 𝐧ü𝐚𝐧𝐬𝐬 𝐬𝐢𝐬𝐬𝐞.

𝐊𝐮𝐢 𝐯𝐚𝐥𝐝 𝐬𝐞𝐝𝐚 𝐢𝐬𝐞 𝐤𝐚 𝐞𝐭𝐭𝐞 𝐞𝐢 𝐬𝐮𝐮𝐭𝐧𝐮𝐝 𝐧ä𝐡𝐚, 𝐬𝐢𝐢𝐬 𝐭𝐚𝐬𝐮𝐛 𝐬𝐞𝐚𝐥 𝐭õ𝐞𝐬𝐭𝐢 𝐞𝐫𝐚𝐥𝐝𝐢 𝐢𝐧𝐢𝐦𝐞𝐬𝐢 𝐨𝐦𝐚 𝐯𝐚𝐫𝐚𝐠𝐚 𝐯𝐚𝐬𝐭𝐮𝐭𝐚𝐦𝐚 𝐩𝐚𝐧𝐧𝐚. 𝐌𝐚 𝐞𝐢 𝐥𝐚𝐡𝐦𝐢 𝐧𝐢𝐢𝐬𝐚𝐦𝐚, 𝐦𝐚 𝐭𝐞𝐚𝐧, 𝐦𝐚 𝐨𝐥𝐞𝐧 𝐬𝐞𝐥𝐥𝐢𝐬𝐭𝐞𝐬 𝐥ä𝐛𝐢𝐫ää𝐤𝐢𝐦𝐢𝐬𝐭𝐞𝐬 𝐨𝐬𝐚𝐥𝐞𝐧𝐮𝐝 𝐤ü𝐥𝐥 𝐣𝐚 𝐤ü𝐥𝐥 𝐣𝐚 𝐞𝐫𝐢𝐭𝐢 𝐞𝐡𝐢𝐭𝐮𝐬𝐟𝐢𝐫𝐦𝐚𝐝𝐞𝐠𝐚 𝐨𝐧 𝐬𝐞𝐞 𝐬𝐮𝐬𝐬𝐞𝐫𝐝𝐚𝐦𝐢𝐧𝐞 õ𝐮𝐝𝐧𝐞. 𝐈𝐦𝐞𝐬𝐭𝐚𝐧 𝐤𝐮𝐢 𝐯𝐚𝐥𝐝 𝐤𝐮𝐢𝐝𝐚𝐠𝐢 𝐯õ𝐢𝐭𝐦𝐚 𝐩𝐞𝐚𝐤𝐬.

-15  +17
??
24.06.21, 00:24
To Vahur. Nagu varaemalt olen välja toonud, siis tegemist oli avatud hankemenetlusega, kus vastavalt riigihangete seadusele läbirääkimisi ei peeta. Hanke üheks alusdokumendiks oli ka valla koostatud lepingu projekt, kuhu lisati hiljem poolte andemd ja pakkumusest tulenevad numbrilised väärtused. Kui peeti mingeid täiendavaid läbirääkimisi, siis oli see riigihangete seaduse rikkumine. Täiendavad tööd ja muudatused toimuvad samuti vastavalt riigihangete seaduses toodud regulatsioonidele ja uuele hankele, mislle vorm ja ulatus peab olema kooskõlas riigihangete seadusega. Sinu tekstidest tundub, et sa ei ole väga kokku puutunud avatud hankemenetlusega, kui räägid avatud hankemenetluse puhulmingitest pakkuja poolsetest riukalikest punktidest ja täiendavatest läbirääkimistest.

-13  +8
Vahur
24.06.21, 15:27
𝐌𝐚 𝐞𝐢 𝐭𝐞𝐚 𝐤𝐞𝐥𝐥𝐞 𝐯õ𝐢 𝐦𝐢𝐥𝐥𝐞 𝐩𝐨𝐨𝐥𝐭 𝐬𝐚 𝐬𝐢𝐢𝐚 𝐥𝐨𝐥𝐥𝐢 𝐦𝐮𝐥𝐥𝐢 𝐩𝐮𝐡𝐮𝐦𝐚 𝐩𝐚𝐥𝐠𝐚𝐭𝐮𝐝 𝐨𝐥𝐞𝐝 𝐚𝐠𝐚 𝐬𝐚 𝐚𝐣𝐚𝐝 𝐢𝐤𝐤𝐚 𝐭𝐨𝐭𝐚𝐚𝐥𝐬𝐞𝐭 𝐣𝐚𝐦𝐩𝐬𝐢. 𝐊𝐮𝐢𝐝𝐚𝐬 𝐬𝐚𝐚𝐛 𝐞𝐫𝐢𝐬𝐭𝐚𝐝𝐚 𝐚𝐯𝐚𝐭𝐮𝐝 𝐡𝐚𝐧𝐤𝐞𝐦𝐞𝐧𝐞𝐭𝐥𝐮𝐬𝐭 𝐭𝐞𝐢𝐬𝐭𝐞𝐬𝐭? 𝐒𝐢𝐧𝐮 𝐣𝐮𝐭𝐮 𝐣ä𝐫𝐠𝐢 𝐨𝐥𝐞𝐤𝐬 𝐧𝐚𝐠𝐮 𝐤𝐨𝐠𝐮 𝐞𝐞𝐥𝐧𝐞𝐯 𝐩𝐫𝐨𝐭𝐬𝐞𝐬𝐬 𝐒𝐚𝐚𝐫𝐞𝐦𝐚𝐚 𝐯𝐚𝐥𝐥𝐚 𝐣𝐚 𝐓𝐞𝐬𝐦𝐚𝐧𝐢 𝐯𝐚𝐡𝐞𝐥 𝐤𝐨𝐤𝐤𝐮 𝐥𝐞𝐩𝐢𝐭𝐮𝐝. 𝐈𝐥𝐦𝐚 𝐢𝐠𝐚𝐬𝐮𝐠𝐮𝐬𝐭𝐞 𝐥ä𝐛𝐢𝐫ää𝐤𝐢𝐦𝐢𝐬𝐭𝐞𝐭𝐚. 𝐌𝐢𝐬 𝐥𝐨𝐨𝐠𝐢𝐤𝐚 𝐬𝐞l 𝐨𝐧? 𝐊𝐞𝐬 𝐤𝐨𝐨𝐬𝐭𝐚𝐛 𝐡𝐚𝐧𝐤𝐞? 𝐊𝐞𝐬 𝐬𝐚𝐚𝐝𝐚𝐛 𝐡𝐚𝐧𝐤𝐞𝐥𝐞 𝐩𝐚𝐤𝐤𝐮𝐦𝐢𝐬𝐞? 𝐊𝐞𝐬 𝐤𝐨𝐨𝐬𝐭𝐚𝐛 𝐥𝐞𝐩𝐢𝐧𝐠𝐮𝐝 𝐣𝐚 𝐚𝐥𝐥𝐤𝐢𝐫𝐣𝐚𝐬𝐭𝐚𝐛 𝐧𝐞𝐞𝐝? 𝐒𝐚 𝐚𝐣𝐚𝐝 𝐦𝐢𝐧𝐠𝐢𝐭 𝐮𝐝𝐮, 𝐣𝐮𝐬𝐭𝐤𝐮𝐢 𝐯𝐚𝐥𝐝 𝐝𝐢𝐤𝐭𝐞𝐞𝐫𝐢𝐤𝐬, 𝐦𝐢𝐝𝐚 𝐓𝐞𝐬𝐦𝐚𝐧 𝐭𝐞𝐠𝐞𝐦𝐚 𝐩𝐞𝐚𝐤𝐬. 𝐓𝐞𝐬𝐦𝐚𝐧 𝐨𝐧 𝐞𝐫𝐚𝐞𝐭𝐭𝐞𝐯õ𝐭𝐞 𝐣𝐚 𝐭𝐞𝐨𝐬𝐭𝐚𝐛 𝐬𝐞𝐝𝐚, 𝐦𝐢𝐝𝐚 𝐭𝐚𝐥𝐭 𝐭𝐚𝐡𝐞𝐭𝐚𝐤𝐬𝐞 𝐨𝐦𝐚 𝐊Ä𝐄𝐊𝐈𝐑𝐉𝐀 𝐣ä𝐫𝐠𝐢.

𝐋ä𝐛𝐢𝐫ää𝐤𝐢𝐦𝐢𝐬𝐭𝐞 𝐩𝐢𝐝𝐚𝐦𝐢𝐬𝐞𝐤𝐬 𝐩𝐞𝐚𝐝 𝐬𝐚 𝐢𝐥𝐦𝐬𝐞𝐥𝐭 𝐚𝐬𝐣𝐚𝐨𝐥𝐮, 𝐤𝐮𝐬 𝐦𝐢𝐧𝐠𝐢 𝐤𝐚𝐦𝐩 ü𝐡𝐢𝐬𝐞 𝐥𝐚𝐮𝐚 𝐭𝐚𝐠𝐚 𝐢𝐬𝐭𝐮𝐛, 𝐤𝐨𝐡𝐯𝐢 𝐣𝐚 𝐬𝐢𝐠𝐚𝐫𝐢𝐭 𝐩𝐨𝐩𝐬𝐮𝐭𝐚𝐯𝐚𝐝 𝐣𝐚 𝐬𝐢𝐢𝐬 𝐤𝐚 𝐚𝐞𝐠-𝐚𝐣𝐚𝐥𝐭 𝐭𝐚𝐫𝐤𝐚 𝐣𝐮𝐭𝐭𝐮 𝐩𝐮𝐡𝐮𝐝𝐚 ü𝐫𝐢𝐭𝐚𝐯𝐚𝐝. Ä𝐫𝐚 𝐚𝐣𝐚 𝐚𝐬𝐣𝐮 𝐬𝐞𝐠𝐚𝐦𝐢𝐧𝐢! 𝐒𝐞𝐥𝐥𝐢𝐬𝐭 𝐬𝐨𝐫𝐭𝐢 𝐥ä𝐛𝐢𝐫ää𝐤𝐢𝐦𝐢𝐬𝐢 𝐞𝐢 𝐩𝐞𝐞𝐭𝐚 𝐞𝐧𝐚𝐦 𝐚𝐦𝐦𝐮. 𝐓ä𝐧𝐚𝐩ä𝐞𝐯𝐚𝐥 𝐤ä𝐢𝐛 𝐤õ𝐢𝐤 𝐞-𝐤𝐚𝐧𝐚𝐥𝐢𝐭𝐞 𝐤𝐚𝐮𝐝𝐮. 𝐒𝐞𝐞 𝐚𝐠𝐚 𝐭𝐚𝐚𝐬𝐤𝐨𝐫𝐝 𝐞𝐢 𝐭ä𝐡𝐞𝐧𝐝𝐚 𝐬𝐞𝐝𝐚, 𝐞𝐭 𝐧𝐞𝐢𝐝 ü𝐥𝐝𝐬𝐞 𝐞𝐢 𝐞𝐤𝐬𝐢𝐬𝐭𝐞𝐞𝐫𝐢. 𝐌𝐚 𝐭𝐚𝐡𝐚𝐤𝐬 𝐧ä𝐡𝐭𝐚 ü𝐡𝐭𝐞 𝐡𝐚𝐧𝐠𝐞𝐭, 𝐤𝐮𝐬 𝐥ä𝐛𝐢𝐫ää𝐤𝐢𝐦𝐢𝐬𝐢 𝐞𝐢 𝐩𝐞𝐞𝐭𝐚 𝐯𝐚𝐢𝐝 𝐚𝐬𝐮𝐭𝐚𝐤𝐬𝐞 𝐤𝐨𝐡𝐞 𝐡𝐚𝐚𝐦𝐫𝐢𝐝 𝐤ä𝐞𝐬 𝐭öö𝐥𝐞.

𝐊𝐮𝐢 𝐦𝐢𝐧𝐝 𝐢𝐤𝐤𝐚 𝐞𝐢 𝐮𝐬𝐮, 𝐬𝐢𝐢𝐬 𝐯𝐚𝐚𝐭𝐚 𝐩𝐫𝐚𝐞𝐠𝐮𝐬𝐭 𝐤𝐚𝐦𝐦𝐚𝐣𝐚𝐚𝐝 𝐞𝐧𝐝𝐢𝐬𝐞 𝐒Ü𝐆𝐢𝐠𝐚. 𝐊𝐮𝐢 𝐦𝐢𝐭𝐮 𝐤𝐨𝐫𝐝𝐚 𝐯𝐚𝐥𝐝 𝐨𝐦𝐚 𝐡𝐢𝐧𝐧𝐚𝐩𝐨𝐥𝐢𝐢𝐭𝐢𝐤𝐚𝐠𝐚 𝐩õ𝐫𝐮𝐧𝐮𝐝 𝐨𝐧? 𝐉𝐚 𝐬𝐚 𝐞𝐞𝐥𝐝𝐚𝐝, 𝐞𝐭 𝐬𝐚𝐦𝐚 𝐤𝐚𝐦𝐩 𝐤𝐨𝐨𝐬𝐭𝐚𝐛 𝐬𝐮𝐥 ü𝐡𝐞 𝐡𝐚𝐧𝐤𝐞, 𝐬𝐚𝐚𝐝𝐚𝐛 𝐬𝐞𝐥𝐥𝐞 𝐞𝐡𝐢𝐭𝐮𝐬𝐟𝐢𝐫𝐦𝐚𝐥𝐞 𝐧𝐢𝐧𝐠 𝐬𝐢𝐢𝐬 𝐥𝐨𝐨𝐝𝐚𝐛 𝐤𝐚 𝐤𝐨𝐠𝐮 𝐣𝐚𝐦𝐚𝐥𝐞 𝐡𝐞𝐚𝐤𝐬𝐤𝐢𝐢𝐭𝐮 𝐬𝐚𝐚𝐝𝐚? 𝐏𝐞𝐚𝐛 𝐢𝐤𝐤𝐚 𝐧õ𝐝𝐫𝐚𝐦𝐞𝐞𝐥𝐧𝐞 𝐣𝐚 𝐤𝐚𝐡𝐣𝐮𝐦𝐢𝐭 𝐧𝐢𝐧𝐠 𝐩𝐫𝐨𝐛𝐥𝐞𝐞𝐦𝐞 𝐭𝐚𝐡𝐭𝐞𝐯 𝐞𝐡𝐢𝐭𝐮𝐬𝐟𝐢𝐫𝐦𝐚 𝐨𝐥𝐞𝐦𝐚 𝐬𝐞𝐥 𝐣𝐮𝐡𝐮𝐥....

-12  +15
??
24.06.21, 15:52
RHS § 54 lg 4
(4) Hankijal on avatud hankemenetluses keelatud pidada läbirääkimisi.

Pakkumuse esitamisega on pakkuja nõustunud kõigi Hankija esitatud tingimustega.

-9  +6
To ??
24.06.21, 18:16
Ma ei saa aru kas sa ei oska lugeda või? Meie Maa juhtkirjas on ju ka kirjas, et maksumus läks oluliselt kallimaks. Kuidas selise asjaloo puhul siis mingeid lisakokkuleppeid ei koostata? Lugeda ei oska või?

-5  +4
Vahur
24.06.21, 19:10
𝐎𝐞𝐡, 𝐭𝐞𝐞 𝐦𝐢𝐬 𝐬𝐚 𝐭𝐚𝐡𝐚𝐝. 𝐄𝐢 𝐭𝐞𝐚 𝐬𝐚 𝐦𝐢𝐬 𝐯𝐚𝐡𝐞 𝐨𝐧 𝐏𝐈𝐈𝐑𝐀𝐓𝐔𝐃 𝐡𝐚𝐧𝐤𝐞𝐦𝐞𝐧𝐞𝐭𝐥𝐮𝐬𝐭𝐞𝐬 𝐣𝐚 ü𝐥𝐞𝐣ää𝐧𝐮𝐭𝐞𝐥. 𝐊𝐮𝐢 𝐢𝐧𝐢𝐦𝐞𝐧𝐞 𝐬𝐨𝐨𝐯𝐢𝐛 𝐨𝐦𝐚 𝐞𝐥𝐮 𝐞𝐱𝐜𝐞𝐥𝐢 𝐭𝐚𝐛𝐞𝐥𝐢 𝐣ä𝐫𝐠𝐢 𝐞𝐥𝐚𝐝𝐚 𝐣𝐚 𝐧ä𝐞𝐛 𝐚𝐢𝐧𝐮𝐥𝐭 𝐬𝐢𝐥𝐦𝐚𝐤𝐥𝐚𝐩𝐩𝐢𝐝𝐞𝐠𝐚 𝐬𝐞𝐝𝐚, 𝐦𝐢𝐬 𝐨𝐧 𝐭𝐞𝐦𝐚 𝐞𝐞𝐬 𝐦𝐮𝐬𝐭𝐯𝐚𝐥𝐠𝐞𝐥𝐭 𝐤𝐢𝐫𝐣𝐚𝐬, 𝐬𝐢𝐢𝐬 𝐣ää𝐛 𝐚𝐢𝐧𝐮𝐥𝐭 𝐬𝐞𝐥𝐥𝐢𝐬𝐞𝐥𝐞 𝐯𝐚𝐧𝐝𝐞𝐫𝐬𝐞𝐥𝐥𝐢𝐥𝐞 𝐤𝐚𝐚𝐬𝐚 𝐭𝐮𝐧𝐝𝐚. 𝐑õ𝐡𝐮𝐭𝐚𝐧 𝐯𝐞𝐞𝐥, 𝐞𝐭 𝐋Ä𝐁𝐈𝐑ÄÄ𝐊𝐈𝐌𝐈𝐒𝐄𝐃 𝐧𝐨𝐤𝐤𝐢𝐬 𝐯ä𝐥𝐣𝐚 𝐤𝐨𝐧𝐭𝐚𝐤𝐭𝐢𝐬𝐢𝐤 "??", 𝐤𝐞𝐬 𝐬𝐞𝐥𝐥𝐞𝐥𝐞 𝐧üü𝐝 ü𝐥𝐞𝐦ää𝐫𝐚𝐬𝐭 𝐭ä𝐡𝐞𝐥𝐞𝐩𝐚𝐧𝐮 𝐭õ𝐦𝐦𝐚𝐭𝐚 ü𝐫𝐢𝐭𝐚𝐛. 𝐌𝐢𝐧𝐚 𝐫ää𝐤𝐢𝐬𝐢𝐧 ü𝐥𝐝𝐬𝐞𝐠𝐢 𝐬𝐞𝐥𝐥𝐞𝐬𝐭, 𝐞𝐭 𝐡𝐚𝐧𝐠𝐞 𝐨𝐧 𝐊𝐀𝐇𝐄 𝐨𝐬𝐚𝐩𝐨𝐨𝐥𝐞 𝐯𝐚𝐡𝐞𝐥𝐢𝐧𝐞 𝐚𝐬𝐢. ?? 𝐚𝐫𝐯𝐚𝐛, 𝐞𝐭 𝐤𝐚𝐡𝐞𝐬 𝐨𝐬𝐚𝐩𝐨𝐨𝐥𝐞𝐬 𝐨𝐬𝐚𝐥𝐞𝐛 𝐚𝐢𝐧𝐮𝐥𝐭 ü𝐤𝐬 𝐩𝐨𝐨𝐥, 𝐭𝐞𝐢𝐧𝐞 𝐧𝐨𝐨𝐠𝐮𝐭𝐚𝐛 𝐣õ𝐮𝐝𝐬𝐚𝐬𝐭𝐢 𝐤𝐚𝐚𝐬𝐚. 𝐏𝐞𝐚𝐝 𝐯õ𝐢𝐝 𝐥𝐢𝐢𝐯𝐚 𝐚𝐥𝐥𝐚 𝐩𝐞𝐢𝐭𝐚 𝐧𝐢𝐢 𝐤𝐚𝐮𝐚 𝐤𝐮𝐧𝐢 𝐚𝐧𝐨𝐧üü𝐦𝐬𝐞𝐬 𝐤𝐨𝐦𝐦𝐞𝐧𝐭𝐚𝐚𝐫𝐢𝐮𝐦𝐢𝐬 𝐢𝐬𝐭𝐮𝐝. 𝐊𝐮𝐢 𝐭𝐮𝐥𝐞𝐛 𝐤𝐚 ü𝐡𝐞𝐥 𝐡𝐞𝐭𝐤𝐞𝐥 𝐡𝐚𝐧𝐠𝐞𝐭𝐞𝐬𝐭 𝐨𝐬𝐚 𝐯õ𝐭𝐭𝐚, 𝐬𝐢𝐢𝐬 𝐧ä𝐞𝐝 𝐦𝐢𝐮𝐤𝐞 𝐩ä𝐫𝐢𝐬𝐦𝐚𝐚𝐢𝐥𝐦 𝐨𝐧. :)))

𝐊𝐮𝐢 𝐣𝐮𝐛𝐚 𝐫𝐢𝐢𝐠𝐢𝐡𝐚𝐧𝐠𝐞𝐭𝐞 𝐬𝐞𝐚𝐝𝐮𝐬𝐞𝐬𝐬𝐞 𝐣õ𝐮𝐝𝐬𝐢𝐝, 𝐬𝐢𝐢𝐬 𝐯õ𝐭𝐚 𝐬𝐢𝐥𝐦𝐚𝐤𝐥𝐚𝐩𝐢𝐝 𝐩𝐞𝐚𝐬𝐭 𝐣𝐚 𝐚𝐯𝐚𝐫𝐝𝐚 𝐤𝐚 𝐭𝐞𝐢𝐬𝐢 𝐩𝐚𝐫𝐚𝐡𝐫𝐚𝐡𝐯𝐞. 𝐍ä𝐢𝐭𝐞𝐤𝐬:

§ 8(1) Hankeleping on hankija ja ETTEVÕTJA vahel sõlmitud rahaliste huvidega seotud leping, sealhulgas KONTSESSIOONIileping, mille esemeks on asjad, teenused või ehitustööd.
§ 60. (2) Hankija võib vastavaks tunnistatud pakkumuste ja etapi viisi peetavate läbirääkimiste puhul kõikide edasiste pakkumuste üle läbirääkimisi pidada, et valida välja edukas pakkumus. Läbi ei räägita hindamiskriteeriumide ega läbiräägitavate tingimuste miinimumtaseme üle.
§ 63 Võistleva dialoogi korral võib iga ettevõtja esitada hankemenetluses osalemise taotluse ning hankija peab tema poolt objektiivsete ja mittediskrimineerivate kriteeriumide alusel valitud taotlejatega dialoogi vormis läbirääkimisi, et välja selgitada üks või mitu kasutusomaduste ja funktsionaalsuse poolest kõige enam tema vajaduste rahuldamiseks sobivat lahendust.
§ 65 (5) Dialoogi käigus võib arutada kõiki tulevase hankelepingu tingimusi.

𝐕𝐚𝐞𝐯𝐚𝐥𝐭 𝐧üü𝐝 ü𝐤𝐬 𝐚𝐧𝐨𝐧üü𝐦𝐧𝐞 𝐤𝐨𝐦𝐦𝐞𝐧𝐭𝐞𝐞𝐫𝐢𝐣𝐚 𝐬𝐞𝐥𝐥𝐢𝐬𝐞 𝐩𝐫𝐨𝐛𝐥𝐞𝐞𝐦𝐢 𝐥𝐚𝐡𝐞𝐧𝐝𝐚𝐝𝐚 𝐬𝐮𝐮𝐝𝐚𝐛, 𝐦𝐢𝐥𝐥𝐞𝐠𝐚 𝐨𝐧 𝐯𝐚𝐣𝐚 𝐏𝐚𝐫𝐢𝐢𝐬𝐢 𝐤𝐨𝐡𝐭𝐮𝐦𝐚𝐣𝐣𝐚 𝐦𝐢𝐧𝐧𝐚. 𝐌𝐢𝐧𝐠𝐢 𝐬𝐮𝐯𝐚𝐥𝐢𝐬𝐞 𝐥õ𝐢𝐤𝐞 𝐯ä𝐥𝐣𝐚 𝐧𝐨𝐤𝐤𝐢𝐦𝐢𝐧𝐞 𝐬𝐮𝐯𝐚𝐥𝐢𝐬𝐞𝐬𝐭 𝐬𝐞𝐚𝐝𝐮𝐬𝐞𝐬𝐭 𝐣𝐚 𝐯𝐞𝐞𝐥 𝐬𝐮𝐯𝐚𝐥𝐢𝐬𝐞𝐦𝐚𝐬𝐭 𝐩𝐚𝐫𝐚𝐠𝐫𝐚𝐡𝐯𝐢𝐬𝐭 𝐨𝐧 𝐥𝐚𝐮𝐬𝐚 𝐧𝐚𝐞𝐫𝐮𝐯ää𝐫𝐧𝐞.

-13  +15
to ??
24.06.21, 19:25
Paistab, et see inimene ei tea üldse midagi riigihangetest ja nende moodustumistest.

-5  +6
??
24.06.21, 20:51
to Vahur. Miks tuua siia sisse hankemenetluste liikide paragrahve, mida vald ei ole läbi viinud? Ja kõigist võimalikest variantidest leidsid Innovatsioonipartnerluse ja Võistleva dialoogi paragrahvid. Ühed reaalselt keerukamad variandid mingi lasteaia tööde puhul kasutada. Mõtted jäävadki segaseks, kui erinevaid maneluste liike segamini ajada.

Oma teemat hakkasin ajama sellest, et tavalise avatud hankemenetluse juures, mille vald reaalselt läbi viis, hakkasid ajama susserdavatest ehitajatest, kes justkui saavad lepingusse sisse viia endale kasulikke punkte. Täiendavad tööd saab muidugi tellida riigihangete seadusega kooskõlas, kuid ka seal valib tellija viisi, kuidas ta neid hangib.

-11  +7
Vahur
24.06.21, 21:15
Ü𝐭𝐥𝐞 𝐧üü𝐝 𝐚𝐮𝐬𝐚𝐥𝐭, 𝐦𝐢𝐭𝐦𝐞𝐥 𝐡𝐚𝐧𝐤𝐞𝐦𝐞𝐧𝐞𝐭𝐥𝐮𝐬𝐞𝐥 𝐬𝐚 𝐨𝐬𝐚𝐥𝐞𝐧𝐮𝐝 𝐨𝐥𝐞𝐝, 𝐞𝐭 𝐧𝐢𝐢 𝐞𝐛𝐚𝐤𝐨𝐦𝐩𝐞𝐭𝐞𝐧𝐭𝐬𝐞𝐭 𝐣𝐮𝐭𝐭𝐮 𝐚𝐣𝐚𝐝? 𝐒𝐩𝐞𝐭𝐬𝐢𝐢𝐟𝐢𝐥𝐢𝐬𝐭𝐞𝐬𝐭 𝐡𝐚𝐧𝐤𝐞𝐦𝐞𝐧𝐞𝐭𝐥𝐮𝐬𝐭𝐞𝐬𝐭 𝐡𝐚𝐤𝐤𝐚𝐬𝐢𝐝 𝐣𝐮 𝐬𝐢𝐧𝐚 𝐯𝐚𝐭𝐫𝐚𝐦𝐚. 𝐊𝐮𝐬𝐭 𝐬𝐚 𝐯õ𝐭𝐚𝐝, 𝐞𝐭 𝐭𝐞𝐠𝐮 𝐨𝐥𝐢 𝐩𝐢𝐢𝐫𝐚𝐭𝐮𝐝 𝐡𝐚𝐧𝐤𝐞𝐦𝐞𝐧𝐞𝐭𝐥𝐮𝐬𝐞𝐠𝐚? 𝐄𝐡𝐢𝐭𝐮𝐬𝐟𝐢𝐫𝐦𝐚𝐝 𝐬𝐮𝐬𝐬𝐞𝐫𝐬𝐚𝐯𝐚𝐝, 𝐬𝐞𝐝𝐚 𝐭𝐞𝐚𝐛 𝐢𝐠𝐚ü𝐤𝐬. 𝐀𝐠𝐚 𝐢𝐠𝐚 𝐭𝐞𝐢𝐧𝐞 𝐭𝐞𝐚𝐛 𝐤𝐚 𝐬𝐞𝐝𝐚, 𝐞𝐭 𝐦𝐞𝐢𝐞 𝐯𝐚𝐥𝐝 𝐨𝐧 𝐬𝐚𝐚𝐦𝐚𝐭𝐮𝐭𝐞 ä𝐩𝐚𝐫𝐝𝐢𝐭𝐞 𝐩𝐮𝐧𝐭, 𝐤𝐮𝐬 ü𝐡𝐞 𝐤𝐨𝐫𝐫𝐚 𝐦õõ𝐝𝐞𝐭𝐚𝐤𝐬𝐞 𝐣𝐚 ü𝐡𝐞𝐤𝐬𝐚 𝐤𝐨𝐫𝐝𝐚 𝐥õ𝐢𝐠𝐚𝐭𝐚𝐤𝐬𝐞. 𝐒𝐞𝐥𝐥𝐞𝐬𝐭 𝐣𝐨𝐡𝐭𝐮𝐯𝐚𝐥𝐭 𝐞𝐢 𝐢𝐦𝐞𝐬𝐭𝐚 𝐦𝐚 𝐤ü𝐥𝐥 𝐤𝐮𝐢 𝐒𝐚𝐚𝐫𝐞𝐦𝐚𝐚 𝐯𝐚𝐥𝐥𝐚𝐯𝐢𝐥𝐞𝐭𝐬𝐮𝐬 𝐭𝐚𝐚𝐬 𝐦𝐚𝐤𝐬𝐮𝐦𝐚𝐤𝐬𝐣𝐚 𝐫𝐚𝐡𝐚 𝐩õ𝐥𝐞𝐭𝐚𝐝𝐚 𝐭𝐚𝐡𝐚𝐛.

-11  +12
??
24.06.21, 21:21
Ma ei ole mitte kordagi öelnud, et tegemist oli piiratud hankemenetlusega.

-5  +5
Vahur
24.06.21, 21:30
𝐕𝐚𝐚𝐭𝐚 𝐨𝐦𝐚 𝟏𝟓:𝟓𝟐 𝐤𝐨𝐦𝐦𝐞𝐧𝐭𝐚𝐚𝐫𝐢 𝐮𝐮𝐞𝐬𝐭𝐢 𝐬𝐢𝐢𝐬. 𝐌ä𝐧𝐠𝐢𝐝 𝐥𝐨𝐥𝐥𝐢 𝐯õ𝐢 𝐨𝐥𝐞𝐝? 𝐕õ𝐢 𝐧𝐢𝐢𝐬𝐚𝐦𝐚 𝐢𝐠𝐚𝐯?

-11  +11
??
24.06.21, 21:36
Vabandan paragrahvi number on vale saanud. õige paragrahv on § 52 lg 4 Jutt oli ju enne ja ka peale seda avatud menetlusest ja ka kopeeritud paragrahvi tekst on § 52 lg 4 oma.

-9  +5
Vahur
24.06.21, 22:29
𝐏𝐚𝐢𝐬𝐭𝐚𝐛, 𝐞𝐭 𝐬𝐚 𝐞𝐢 𝐭𝐞𝐚 𝐢𝐬𝐞 𝐤𝐚 𝐦𝐢𝐝𝐚 𝐤𝐢𝐫𝐣𝐮𝐭𝐚𝐝. 𝐇𝐚𝐧𝐤𝐞𝐥𝐞𝐩𝐢𝐧𝐠𝐮 𝐬𝐞𝐚𝐝𝐮𝐬 𝐞𝐢 𝐩𝐢𝐢𝐫𝐝𝐮 𝐚𝐢𝐧𝐮𝐥𝐭 𝐤𝐨𝐥𝐦𝐞 𝐥õ𝐢𝐤𝐞𝐠𝐚, 𝐦𝐢𝐥𝐥𝐞 𝐬𝐚 𝐚𝐯𝐚𝐭𝐮𝐝 𝐡𝐚𝐧𝐠𝐞𝐭𝐞 𝐧ä𝐨𝐥 𝐥ä𝐛𝐢 𝐥𝐮𝐠𝐞𝐝𝐚 𝐬𝐮𝐮𝐝𝐚𝐝. 𝐋𝐨𝐞 𝐢𝐤𝐤𝐚 𝐚𝐥𝐥𝐩𝐨𝐨𝐥 𝐨𝐥𝐞𝐯𝐚𝐝 𝐭𝐢𝐧𝐠𝐢𝐦𝐮𝐬𝐞𝐝 𝐤𝐚 𝐥ä𝐛𝐢. 𝐌𝐚 𝐞𝐢 𝐥𝐚𝐡𝐦𝐢 𝐧𝐢𝐢𝐬𝐚𝐦𝐚, 𝐦𝐚 𝐭𝐞𝐚𝐧 𝐯ä𝐠𝐚 𝐡ä𝐬𝐭𝐢 𝐤𝐮𝐢𝐝𝐚𝐬 𝐩𝐚𝐚𝐫𝐢 𝐚𝐥𝐥𝐤𝐢𝐫𝐣𝐚𝐠𝐚 𝐢𝐠𝐚𝐬𝐮𝐠𝐮 𝐚𝐬𝐣𝐮 𝐬𝐮𝐬𝐬𝐞𝐫𝐬𝐚𝐝𝐚 𝐩üü𝐝𝐞𝐥𝐝𝐚𝐤𝐬𝐞 𝐣𝐚 𝐥𝐨𝐥𝐥𝐢𝐝𝐞 𝐨𝐥𝐞𝐦𝐚𝐬𝐨𝐥𝐮𝐥 𝐤𝐚 𝐬𝐚𝐚𝐯𝐮𝐭𝐚𝐭𝐚𝐤𝐬𝐞. 𝐒𝐮𝐥 𝐨𝐧 𝐦õ𝐭𝐭𝐞𝐭𝐮 𝐯𝐚𝐢𝐞𝐥𝐝𝐚 𝐨𝐦𝐚𝐥𝐞 𝐬𝐨𝐛𝐢𝐯𝐚𝐥𝐭 𝐯ä𝐥𝐣𝐚 𝐤𝐨𝐩𝐞𝐞𝐫𝐢𝐭𝐮𝐝 𝐬𝐞𝐚𝐝𝐮𝐬𝐩𝐮𝐧𝐤𝐭𝐢𝐝𝐞𝐠𝐚

-12  +12
??
24.06.21, 23:31
No jah esines üks näpukas numbrite kirjutamise osas, mida ka tunnistan. Viga on seda ilmsem, et kommentaaris toodud paragrahvil neljandat lõiget ei ole olemaski. Vahuri kommentaaridest olen juba aru saanud, et kuigi eraõiguslike ehitustööde lepinguga on tal kogemus olemas, siis riigihangete puhul tal siiski kogemused puuduvad. Esiteks Vahuri viidatud Hankelepingu seadust ei ole olemas - kes vähegi riigihangetega kokku puutunud, see teab ka õiget seaduse nime. Teiseks on Vahuril segamini erinevad hankemenetluste liigid nagu pudru ja kapsad. Palun loe riigihangete seadusest, millal näiteks innovatsioonipartnerlust ja võistlevat dialoogi ja nende kohta käivaid sätteid kasutada saab. Seaduses on ka ära toodud, mida need hankemenetlusliigid reaalselt tähendavad.

Olen viidanud oma kommentaarides ainult ühele konkreetsele seaduse punktile, mis puudutab avatud hankemenetlust ja läbirääkimisi ning sellest tulenevalt susserdajatest ehitajate võimalust või selle puudumist endale sobilikke punkte lepingusse kirjutada. Läbirääkimiste pidamine avatud hankemenetluses on selline rikkumine, mille puhul nt euroopa vahendite kasutamise korral tehakse tagasinõue - Kuressaare linn peaks nt seda väga hästi teadma tulenevalt enda saadud vitsade.

Kuna Pargi lasteaia puhul ei ole muid hankeid läbiviidud, kui esialgne avatud hankemenetlus, siis tegutsetakse antud juhul esialgse avatud hankemenetluse ja selle alusel sõlmitud lepingu raames. Riigihangete registri andmetel on see leping lõpetatud ja tegelik maksumus on väiksem, kui esialgne maksumus, seega selle järgi lisatöid justkui tellitud ei ole ja maksumus on ametlikult hoopis vähenenud. Kui on mingeid muid kokkulepeid, siis andud juhul on revisionikomisonil ja siseaudiitoril viimane aeg avalikult kasutatava raha kasutamist uurima hakata.

Kirjutan enda kogemustest. Liiga tihti olen näinud, et hange viiakse läbi kellegi teise pealt maha kopeeritud hankedokumentide alusel. Tavaliselt jäetakse sisse ka eelnevas hankes olnud vead, mis jäävad sisse ka lepingutesse. Pakkujatel on võimalus ja kohustus tingimustega tutvuda hankemenetluse ajal enne pakkumuste esitamist. Sellel ajal on võimalik esitada ka täiendavaid küsimusi, kuid küsimused on valdavalt hindu või tähtaegu puudutavad. Esmatähtsaks peetakse tehnilises kirjelduses hinda puudutavat teavet ja dokumentide ning tingimuste täitmist, et hankel kvalifitseeruda ja et pakkumus oleks tingimustele vastav. Lepingu projekt jäetakse kahjuks tahaplaanile ja selle kohta tuleb lepingu mahtu arvestades ikka väga vähe küsimusi. Samas pakkumuse esitamisega nõustutakse kõigi sellel hetkel kehtivate tingimustega. Hiljem lepingu projekti muutmine tähendaks aga hanke alusdokumentide muutmist, millega pole jällegi arvestanud teised pakkujad. Nii minnaksegi tihti ebapädevalt koostatud lepingute pealt rõõmsalt tööle ja hiljem hakatakse selle pealt piike murdma.

-11  +9
Vahur
25.06.21, 09:22
Vabandust, see kommentaar pidi tulema hoopis siia:

𝐊ü𝐥𝐥 𝐬𝐮𝐥 𝐨𝐧 𝐩õ𝐧𝐞𝐯 𝐣𝐮𝐮𝐫𝐞𝐥𝐝𝐚 𝐤𝐮𝐢 𝐩𝐚𝐥𝐣𝐮 𝐦𝐢𝐧𝐚 𝐡𝐚𝐧𝐠𝐞𝐭𝐞𝐥 𝐨𝐬𝐚𝐥𝐞𝐧𝐮𝐝 𝐨𝐥𝐞𝐧 𝐚𝐠𝐚 𝐬𝐞𝐥𝐥𝐞𝐥𝐞 𝐩𝐨𝐥𝐞 𝐬𝐚 𝐬𝐢𝐢𝐚𝐧𝐢 𝐯𝐚𝐬𝐭𝐮𝐬𝐭 𝐚𝐧𝐝𝐧𝐮𝐝, 𝐦𝐢𝐭𝐮𝐭 𝐡𝐚𝐧𝐠𝐞𝐭 𝐬𝐚 𝐢𝐬𝐞 𝐥ä𝐛𝐢 𝐯𝐢𝐢𝐧𝐮𝐝 𝐨𝐥𝐞𝐝, 𝐞𝐭 𝐬𝐮𝐮𝐬𝐭 𝐬𝐞𝐥𝐥𝐢𝐬𝐭 𝐩𝐚𝐝𝐚 𝐚𝐣𝐚𝐝. 𝐈𝐥𝐦𝐬𝐞𝐥𝐭 𝐧𝐮𝐥𝐥. 𝐈𝐥𝐦𝐬𝐞𝐥𝐭 𝐨𝐥𝐞𝐝 𝐦𝐢𝐧𝐠𝐞𝐢𝐝 𝐧𝐚𝐢𝐬𝐭𝐞𝐤𝐚𝐭𝐞 𝐤𝐨𝐦𝐦𝐞𝐧𝐭𝐚𝐚𝐫𝐢𝐮𝐦𝐞𝐢𝐝 𝐥𝐮𝐠𝐞𝐧𝐮𝐝 𝐣𝐚 𝐬𝐞𝐚𝐥𝐭 𝐞𝐧𝐝 𝐭𝐚𝐫𝐠𝐚𝐤𝐬 𝐡𝐚𝐫𝐢𝐧𝐮𝐝.

𝐏𝐚𝐫𝐚𝐠𝐫𝐚𝐡𝐯𝐢𝐝 𝐨𝐧 𝐣𝐮 𝐬𝐢𝐧𝐮𝐥 𝐬𝐞𝐠𝐚𝐦𝐢𝐧𝐢, 𝐯𝐚𝐚𝐭𝐚 𝐤𝐨𝐫𝐫𝐚 𝐩𝐞𝐞𝐠𝐥𝐢𝐬𝐬𝐞! 𝐒𝐢𝐧𝐚 𝐚𝐬𝐮𝐬𝐢𝐝 𝐨𝐦𝐚 𝐩𝐢𝐢𝐫𝐚𝐭𝐮𝐝 𝐡𝐚𝐧𝐤𝐞𝐦𝐞𝐧𝐞𝐭𝐥𝐮𝐬𝐞 𝐩𝐚𝐫𝐚𝐠𝐫𝐚𝐡𝐯𝐞 𝐬𝐢𝐢𝐚 𝐤𝐨𝐩𝐞𝐞𝐫𝐢𝐦𝐚, 𝐦𝐢𝐥𝐥𝐞 𝐩𝐞𝐚𝐥𝐞 𝐦𝐚 𝐩𝐚𝐧𝐢𝐧𝐠𝐢 𝐬𝐮𝐥𝐥𝐞 𝐤𝐚 ü𝐥𝐞𝐣ää𝐧𝐮𝐝 𝐭𝐞𝐢𝐬𝐞𝐝 𝐩𝐚𝐫𝐚𝐠𝐫𝐚𝐡𝐯𝐢𝐝 𝐤õ𝐫𝐯𝐮𝐭𝐢. 𝐒𝐚 𝐣𝐚𝐡𝐮𝐝 𝐣𝐮 𝐭ä𝐢𝐞𝐬𝐭𝐢 𝐦𝐮𝐮𝐬𝐭 𝐚𝐬𝐣𝐚𝐬𝐭.

𝐊𝐚𝐬 𝐬𝐚 𝐓𝐞𝐢𝐞 𝐌𝐚𝐚 𝐣𝐮𝐡𝐭𝐤𝐢𝐫𝐣𝐚 𝐥𝐮𝐠𝐞𝐬𝐢𝐝 𝐥ä𝐛𝐢? 𝐕𝐢𝐢𝐦𝐚𝐬𝐭 𝐤𝐨𝐦𝐦𝐞𝐧𝐭𝐚𝐚𝐫𝐢 𝐯𝐚𝐚𝐝𝐚𝐭𝐞𝐬 𝐦𝐢𝐭𝐭𝐞. 𝐒𝐞𝐚𝐥 𝐨𝐧 𝐣𝐮 𝐬𝐞𝐥𝐠𝐞𝐥𝐭 𝐤𝐢𝐫𝐣𝐚𝐬, 𝐞𝐭 𝐭öö𝐝𝐞 𝐦𝐚𝐡𝐭 𝐒𝐔𝐔𝐑𝐄𝐍𝐄𝐒. 𝐌𝐢𝐥𝐥𝐞𝐬𝐭 𝐧𝐢𝐢 𝐫𝐚𝐬𝐤𝐞 𝐚𝐫𝐮 𝐬𝐚𝐚𝐝𝐚 𝐨𝐧? 𝐈𝐥𝐦𝐬𝐞𝐥𝐠𝐞𝐥𝐭 𝐭𝐞𝐥𝐥𝐢𝐭𝐢 𝐣𝐮 𝐭ö𝐢𝐝 𝐣𝐮𝐮𝐫𝐝𝐞. 𝐒𝐞𝐞, 𝐦𝐢𝐥𝐥𝐞 𝐯õ𝐢 𝐤𝐞𝐥𝐥𝐞 𝐧ä𝐨𝐥 𝐬𝐞𝐝𝐚 𝐭𝐞𝐡𝐭𝐢, 𝐬𝐞𝐝𝐚 𝐬𝐞𝐥𝐠𝐢𝐭𝐚𝐭𝐚𝐤𝐬𝐞𝐠𝐢 𝐧üü𝐝 𝐩𝐞𝐚𝐭𝐬𝐞𝐥𝐭 𝐤𝐨𝐡𝐭𝐮𝐦𝐚𝐣𝐚𝐬 𝐯ä𝐥𝐣𝐚. Ä𝐫𝐚 𝐬üü𝐝𝐢𝐬𝐭𝐚 𝐚𝐢𝐧𝐮𝐥𝐭 𝐞𝐭𝐭𝐞𝐯õ𝐭𝐭𝐞𝐢𝐝, 𝐤𝐮𝐢 𝐬𝐚 𝐞𝐢 𝐭𝐞𝐚 𝐫𝐞𝐚𝐚𝐥𝐬𝐞𝐢𝐝 𝐭𝐚𝐠𝐚𝐦𝐚𝐢𝐝. 𝐒𝐚 𝐯𝐢𝐢𝐭𝐚𝐝 𝐣𝐮𝐬𝐭𝐤𝐮𝐢 𝐨𝐦𝐚 𝐢𝐧𝐭𝐞𝐫𝐧𝐞𝐭𝐢𝐤𝐨𝐦𝐦𝐞𝐧𝐭𝐚𝐚𝐫𝐢𝐮𝐦𝐢𝐭𝐞𝐬𝐭 𝐨𝐦𝐚𝐬𝐭𝐚𝐭𝐮𝐝 𝐬𝐮𝐩𝐞𝐫𝐭𝐞𝐚𝐝𝐦𝐢𝐬𝐭𝐞𝐥𝐞 𝐚𝐠𝐚 𝐭𝐞𝐠𝐞𝐥𝐢𝐤𝐤𝐮𝐬𝐞𝐬 𝐞𝐢 𝐭𝐞𝐚 𝐬𝐚 𝐣𝐮 𝐏𝐚𝐫𝐠𝐢 𝐥𝐚𝐬𝐭𝐞𝐚𝐢𝐚𝐬𝐭 𝐦𝐢𝐭𝐭𝐞 𝐦𝐢𝐝𝐚𝐠𝐢. 𝐊𝐚𝐬 𝐬𝐢𝐧𝐮 𝐦𝐞𝐞𝐥𝐞𝐬𝐭 𝐩𝐨𝐥𝐞 𝐯𝐞𝐢𝐝𝐞𝐫, 𝐞𝐭 𝐬𝐞𝐥𝐥𝐢𝐬𝐞 𝐚𝐬𝐣𝐚𝐠𝐚 𝐧𝐢𝐢 𝐤𝐚𝐮𝐠𝐞𝐥𝐞 𝐦𝐢𝐧𝐧𝐚𝐤𝐬𝐞, 𝐤𝐮𝐢𝐠𝐢 ü𝐤𝐬 𝐭𝐚𝐫𝐤𝐩𝐞𝐚, 𝐤𝐞𝐬 𝐨𝐦𝐚 𝐧𝐢𝐦𝐞𝐠𝐢 𝐯ä𝐥𝐣𝐚 𝐞𝐢 𝐤𝐢𝐫𝐣𝐮𝐭𝐚, 𝐭𝐞𝐚𝐛 𝐫𝐨𝐡𝐤𝐞𝐦 𝐤𝐮𝐢 𝐬𝐚𝐝𝐚 𝐏𝐚𝐫𝐢𝐢𝐬𝐢 𝐤𝐨𝐡𝐭𝐮𝐦𝐚𝐣𝐚 𝐤𝐨𝐤𝐤𝐮? 𝐀𝐛𝐬𝐮𝐫𝐝𝐧𝐞!

"Kuna Pargi lasteaia puhul ei ole muid hankeid läbiviidud, kui esialgne avatud hankemenetlus"
𝐒𝐞𝐞 𝐞𝐢 𝐭ä𝐡𝐞𝐧𝐝𝐚 𝐬𝐞𝐝𝐚, 𝐞𝐭 𝐭ö𝐢𝐝 𝐣𝐮𝐮𝐫𝐝𝐞 𝐭𝐞𝐥𝐥𝐢𝐝𝐚 𝐞𝐢 𝐬𝐚𝐚 𝐣𝐚, 𝐞𝐭 𝐦𝐚𝐤𝐬𝐮𝐦𝐮𝐬 𝐬𝐮𝐮𝐫𝐞𝐧𝐞𝐛.
𝐊𝐮𝐢 𝐤𝐞𝐞𝐫𝐮𝐥𝐢𝐧𝐞 𝐯õ𝐢𝐛 𝐨𝐥𝐥𝐚 𝐚𝐫𝐮 𝐬𝐚𝐚𝐝𝐚 𝐬𝐞𝐥𝐥𝐞𝐬𝐭, 𝐞𝐭 ü𝐡𝐞 𝐨𝐛𝐣𝐞𝐤𝐭𝐢 𝐞𝐡𝐢𝐭𝐮𝐬𝐞𝐤𝐬 𝐞𝐢 𝐩𝐫𝐮𝐮𝐠𝐢 𝐨𝐥𝐥𝐚 𝐯𝐚𝐣𝐚 𝐯𝐚𝐢𝐝 Ü𝐇𝐓𝐄 𝐡𝐚𝐧𝐤𝐞𝐥𝐞𝐩𝐢𝐧𝐠𝐮𝐭? 𝐍𝐞𝐢𝐝 𝐯õ𝐢𝐛 𝐨𝐥𝐥𝐚 𝐦𝐢𝐭𝐦𝐞𝐢𝐝.

"Liiga tihti olen näinud, et hange viiakse läbi kellegi teise pealt maha kopeeritud hankedokumentide alusel. "
𝐍üü𝐝 𝐭𝐮𝐧𝐝𝐮𝐛, 𝐞𝐭 𝐡𝐚𝐤𝐤𝐚𝐝 𝐤𝐚 𝐦𝐢𝐧𝐮 𝐢𝐯𝐚𝐬𝐭 𝐧𝐚𝐭𝐮𝐤𝐞𝐧𝐞 𝐚𝐫𝐮 𝐬𝐚𝐚𝐦𝐚. 𝐕𝐚𝐥𝐥𝐚𝐯𝐢𝐥𝐞𝐭𝐬𝐮𝐬𝐞𝐬 𝐭𝐢𝐡𝐭𝐢 𝐩𝐞𝐚𝐥𝐞 𝐞𝐢 𝐯𝐚𝐚𝐝𝐚𝐭𝐚𝐠𝐢, 𝐦𝐢𝐝𝐚 𝐧𝐚𝐝 𝐤𝐮𝐡𝐮𝐠𝐢 𝐤𝐞𝐥𝐥𝐞𝐥𝐞𝐠𝐢 𝐬𝐚𝐚𝐝𝐚𝐯𝐚𝐝. 𝐓𝐢𝐡𝐭𝐢 𝐞𝐢 𝐩𝐫𝐮𝐮𝐠𝐢 𝐬𝐞𝐚𝐥 𝐨𝐥𝐥𝐚 𝐬𝐞𝐞𝐬 𝐬𝐞𝐥𝐥𝐢𝐬𝐞𝐝 𝐯𝐞𝐚𝐝, 𝐦𝐢𝐬 𝐨𝐧 𝐤𝐚𝐡𝐣𝐮𝐥𝐢𝐤𝐮𝐝 𝐚𝐢𝐧𝐮𝐥𝐭 𝐞𝐫𝐚𝐞𝐭𝐭𝐞𝐯õ𝐭𝐣𝐚𝐥𝐞 𝐯𝐚𝐢𝐝 𝐯õ𝐢𝐯𝐚𝐝 𝐨𝐥𝐥𝐚 𝐤𝐚𝐡𝐣𝐮𝐥𝐢𝐤𝐮𝐝 𝐡𝐨𝐨𝐩𝐢𝐬 𝐤𝐚 𝐯𝐚𝐥𝐥𝐚𝐥𝐞.

𝐊𝐮𝐢 𝐬𝐚 𝐧𝐢𝐢 𝐭𝐚𝐫𝐤 𝐨𝐥𝐞𝐝, 𝐬𝐢𝐢𝐬 𝐭𝐞𝐞 𝐒𝐚𝐚𝐫𝐞𝐦𝐚𝐚 𝐯𝐚𝐥𝐥𝐚𝐥𝐞 𝐭𝐞𝐞𝐧𝐞, 𝐦𝐢𝐧𝐞 𝐥𝐚𝐡𝐞𝐧𝐝𝐚 𝐬𝐞𝐞 𝐚𝐬𝐢 𝐢𝐬𝐞 𝐧𝐞𝐧𝐝𝐞 𝐞𝐞𝐬𝐭 ä𝐫𝐚, 𝐦𝐢𝐝𝐚 𝐧𝐨𝐨𝐝 𝐤𝐚𝐮𝐠𝐞𝐬𝐬𝐞 𝐤𝐨𝐡𝐭𝐮𝐦𝐚𝐣𝐣𝐚 𝐥𝐚𝐡𝐞𝐧𝐝𝐚𝐦𝐚 𝐦𝐢𝐧𝐞𝐦𝐚 𝐩𝐞𝐚𝐯𝐚𝐝. :)))

-10  +10
??
25.06.21, 09:49
Ütlen ausalt, et hankege arvu üle ei ole järge pidanud. Eks mingi hetk oli neid juba piisavalt, et järg läks käest. Samas piisavalt, et teada, et riigihanked erinevad oma spetsiifika tõttu piisavalt eraõiguslikest hangetest.
PS. Kopeeritud lõige oli siiski avatud hankemenetluse oma.

Mis siis reaalselt avalikes kanalites teada on või näib:
- Vald viis läbi avatud hankemenetluse, mille alusel tööd tehti. Antud leping on ametlikult märgitud teostatuks infoga, et tegelik maksumus on vähenenud. Seega selle lepingu raames ametlikult lisatöid tellitud ei ole.
- Muid täiendavaid lisaks esialgsele avatud hankemenetlusele ametlikult Pargi lasteaia puhul läbiviidud ei ole.
- Kõik lisatööd ja täiendavad kokkuleped tuleb mõlemalt poolt ametlikult fikseerida lähtudes riigihangete seaduses. Kuid kui teine pool nüüd väidab et tal on peale ametlikku lõppu veel nõudeid, siis tundub, et kuskil ei ole lisatööde korrektse fikseerimisega hakkama saadud. Eks seda peabki Pariisis arutamas käima.
- Tegemist on avaliku rahaga, mille kasutamisel on omad reeglid ja mis peab olema ja näima läbipaistev.

-7  +8
Vahur
25.06.21, 10:25
𝐄𝐢 𝐨𝐥𝐞 𝐮𝐮𝐫𝐢𝐧𝐮𝐝 𝐚𝐠𝐚 𝐬õ𝐧𝐚 𝐯õ𝐭𝐚𝐝 𝐬𝐢𝐢𝐧 𝐫𝐨𝐡𝐤𝐞𝐦 𝐤𝐮𝐢 𝐦õ𝐧𝐢 𝐬𝐮𝐮𝐫𝐞𝐦 𝐬𝐩𝐞𝐭𝐬𝐢𝐚𝐥𝐢𝐬𝐭. 𝐌𝐚 𝐞𝐢 𝐬𝐚𝐚𝐠𝐢 𝐞𝐧𝐚𝐦 𝐚𝐫𝐮 𝐣𝐚 𝐩𝐚𝐢𝐬𝐭𝐚𝐛, 𝐞𝐭 𝐬𝐚 𝐤𝐚 𝐢𝐬𝐞 𝐞𝐢 𝐭𝐞𝐚, 𝐦𝐢𝐝𝐚 𝐬𝐚 𝐣𝐚𝐮𝐫𝐚𝐝 𝐯õ𝐢 𝐦𝐢𝐥𝐥𝐞 𝐞𝐞𝐬𝐭 𝐬𝐞𝐢𝐬𝐚𝐝. 𝐄𝐫𝐚õ𝐢𝐠𝐮𝐬𝐥𝐢𝐤𝐮𝐝 𝐡𝐚𝐧𝐤𝐞𝐝 𝐯𝐬 𝐚𝐯𝐚𝐥𝐢𝐤𝐮𝐝 𝐫𝐢𝐢𝐠𝐢𝐡𝐚𝐧𝐤𝐞𝐝 𝐭ö𝐢𝐝 𝐣𝐮 𝐞𝐬𝐢𝐦𝐞𝐬𝐞𝐧𝐚 𝐬𝐢𝐧𝐚 𝐬𝐢𝐬𝐬𝐞 𝐣𝐚 𝐧üü𝐝 𝐣ä𝐧𝐝𝐚𝐝 𝐬𝐞𝐥𝐥𝐞 ü𝐦𝐛𝐞𝐫.

-10  +7
??
25.06.21, 10:29
Oma kogemused eraõiguslike hangete pealt tõi antud juhul kommentaariumisse sisse siiski Vahur. Samas mis seal imestada, kui inimene ei tea millise seaduse alusel riigihankeid läbi viiakse.

-7  +8
Vahur
25.06.21, 10:53
𝐒𝐚 𝐣𝐮 𝐫ää𝐠𝐢𝐝 𝐚𝐢𝐚𝐚𝐮𝐠𝐮𝐬𝐭, 𝐭𝐨𝐭𝐚𝐚𝐥𝐬𝐞𝐬𝐭 ä𝐦𝐛𝐫𝐢𝐬𝐭. 𝐋𝐨𝐞 𝐦𝐢𝐧𝐮 𝐞𝐬𝐢𝐦𝐞𝐬𝐭 𝐤𝐨𝐦𝐦𝐞𝐧𝐭𝐚𝐚𝐫𝐢 𝐮𝐮𝐞𝐬𝐭, 𝐬𝐞𝐚𝐥 𝐫ää𝐠𝐢𝐧 𝐦𝐚 𝐬𝐞𝐥𝐠𝐞𝐥𝐭, 𝐞𝐭 𝐤õ𝐢𝐤 𝐚𝐬𝐣𝐚𝐬 𝐩𝐞𝐚𝐯𝐚𝐝 𝐨𝐥𝐞𝐦𝐚 𝐝𝐨𝐤𝐮𝐦𝐞𝐧𝐭𝐞𝐞𝐫𝐢𝐭𝐮𝐝 𝐣𝐚 𝐤𝐮𝐢 𝐨𝐧 𝐤õ𝐢𝐤 õ𝐢𝐠𝐞, 𝐬𝐢𝐢𝐬 𝐨𝐧 𝐣𝐮 𝐥𝐢𝐡𝐭𝐧𝐞 𝐯𝐚𝐚𝐝𝐚𝐭𝐚, 𝐤𝐞𝐥 𝐬üü 𝐣𝐚 𝐤𝐞𝐥 𝐦𝐢𝐭𝐭𝐞. 𝐊𝐮𝐢 𝐞𝐦𝐦𝐚𝐥 𝐤𝐮𝐦𝐦𝐚𝐥 𝐩𝐨𝐨𝐥 𝐯𝐚𝐥𝐢𝐭𝐬𝐞𝐛 𝐫𝐮𝐦𝐚𝐥𝐮𝐬, 𝐩𝐨𝐡𝐡𝐮𝐢𝐬𝐦 𝐣𝐚 𝐭𝐞𝐚𝐝𝐦𝐚𝐭𝐮𝐬, 𝐬𝐢𝐢𝐬 𝐩𝐨𝐥𝐞 𝐢𝐦𝐞, 𝐞𝐭 𝐬𝐞𝐥𝐥𝐢𝐬𝐞𝐝 𝐤𝐨𝐡𝐭𝐮𝐚𝐬𝐣𝐚𝐝 𝐭𝐮𝐥𝐞𝐯𝐚𝐝. 𝐑𝐚𝐡𝐮𝐧𝐞 𝐧üü𝐝 𝐦𝐚𝐡𝐚, 𝐦𝐚 𝐬𝐚𝐚𝐧 𝐚𝐫𝐮, 𝐞𝐭 𝐨𝐥𝐞𝐝 𝐧ä𝐫𝐯𝐢𝐬 𝐚𝐠𝐚 𝐤𝐚𝐧𝐠𝐞𝐭 𝐣𝐚 𝐫𝐮𝐦𝐚𝐥𝐚𝐭 𝐤𝐢𝐯𝐢 𝐦ä𝐧𝐠𝐢𝐝𝐚 𝐨𝐧 𝐦õ𝐭𝐭𝐞𝐭𝐮.

-7  +7
Irw
25.06.21, 10:56
Paistab, et asotsiaalkodanik ?? üritab siin oma jaanipäevast üksildust staarkommentaatoriga mööda saata.

-0  +3
??
25.06.21, 10:59
Ei ole kordagi Vahuri kõige esimesele komentaarile vastu vaielnud.

-4  +1
Vahur
25.06.21, 11:03
𝐊õ𝐢𝐠𝐞 𝐤𝐨𝐨𝐦𝐢𝐥𝐢𝐬𝐞𝐦 𝐨𝐧 𝐬𝐞𝐞, 𝐞𝐭 𝐢𝐧𝐢𝐦𝐞𝐧𝐞, 𝐤𝐞𝐬 𝐨𝐧 𝐬𝐮𝐮𝐭𝐧𝐮𝐝 𝐤𝐨𝐥𝐦𝐞𝐥õ𝐢𝐠𝐮𝐥𝐢𝐬𝐞 𝐬𝐞𝐚𝐝𝐮𝐬𝐞𝐩𝐚𝐫𝐚𝐠𝐫𝐚𝐡𝐯𝐢 𝐣𝐚 𝐩𝐚𝐚𝐫 𝐤𝐨𝐦𝐦𝐞𝐧𝐭𝐚𝐚𝐫𝐢 𝐥ä𝐛𝐢 𝐥𝐮𝐠𝐞𝐝𝐚 𝐩𝐞𝐚𝐛 𝐞𝐧𝐝 𝐭𝐚𝐫𝐠𝐞𝐦𝐚𝐤𝐬 𝐤𝐮𝐢 𝐦õ𝐧𝐢 𝐬𝐮𝐮𝐫𝐞𝐦𝐚 𝐦𝐮𝐥𝐥𝐢𝐩𝐮𝐡𝐮𝐣𝐚𝐠𝐚 𝐞𝐧𝐞𝐬𝐞𝐡𝐚𝐤𝐚𝐭𝐢𝐬. 𝐎𝐥𝐞𝐧 𝐦𝐢𝐭𝐮 𝐤𝐨𝐫𝐝𝐚 𝐤ü𝐬𝐢𝐧𝐮𝐝, 𝐞𝐭 𝐦𝐢𝐥𝐥𝐢𝐬𝐞𝐝 𝐨𝐧 𝐭𝐞𝐦𝐚 𝐤𝐨𝐠𝐞𝐦𝐮𝐬𝐞𝐝 𝐚𝐧𝐭𝐮𝐝 𝐯𝐚𝐥𝐝𝐤𝐨𝐧𝐧𝐚𝐬 𝐣𝐚 𝐬𝐢𝐢𝐚𝐧𝐢 𝐬𝐚𝐚𝐧𝐮𝐝 𝟎 𝐯𝐚𝐬𝐭𝐮𝐬𝐭. 𝐒𝐚𝐦𝐚𝐬, 𝐦𝐢𝐝𝐚 𝐬𝐚 𝐯𝐚𝐬𝐭𝐚𝐝, 𝐤𝐮𝐢 𝐬𝐮𝐥 𝐤𝐨𝐠𝐞𝐦𝐮𝐬𝐢 𝐩𝐨𝐥𝐞 𝐣𝐚 𝐨𝐬𝐤𝐚𝐝 𝐚𝐢𝐧𝐮𝐥𝐭 𝐬𝐮𝐮𝐠𝐚 𝐣𝐚𝐡𝐯𝐚𝐭𝐚𝐝𝐚. 𝐊õ𝐢𝐠𝐞 𝐡𝐮𝐥𝐥𝐞𝐦, 𝐧üü𝐝 𝐭𝐚 𝐢𝐬𝐞 𝐤𝐚 𝐞𝐢 𝐭𝐞𝐚 𝐦𝐢𝐝𝐚 𝐭𝐚 ü𝐥𝐝𝐬𝐞 𝐞𝐧𝐚𝐦 𝐚𝐣𝐚𝐛.

-8  +8
to ??
25.06.21, 11:05
JÄÄ VAIT!! 🤬

-3  +5
??
25.06.21, 11:13
Vabandage mu lobapidamatuse pärast. Mul pole juba kaks nädalat keegi vaimupalatis külas käinud. Üksluiseks läheb siin.

-5  +4
??
25.06.21, 11:18
Nõus, et pole mõtet edasi vaielda Vahuriga, kes pole suutnud isegi RHS nime läbi lugeda. Kena päeva!

-7  +7
Vahur
25.06.21, 11:30
𝐊𝐮𝐢 𝐬𝐚 ü𝐡𝐞𝐥 𝐡𝐞𝐭𝐤𝐞𝐥 𝐚𝐝𝐮𝐝, 𝐞𝐭 𝐫𝐞𝐚𝐚𝐥𝐬𝐞𝐥 𝐦𝐚𝐚𝐢𝐥𝐦𝐚𝐥 𝐣𝐚 𝐬𝐢𝐧𝐮 𝐛ü𝐫𝐨𝐤𝐫𝐚𝐚𝐭𝐥𝐢𝐤𝐮𝐥 𝐦𝐮𝐥𝐚𝐥 𝐨𝐧 𝐢𝐤𝐤𝐚 𝐤õ𝐫𝐠𝐞 𝐛𝐚𝐫𝐣ää𝐫 𝐯𝐚𝐡𝐞𝐥, 𝐬𝐢𝐢𝐬 𝐞𝐡𝐤 𝐚𝐯𝐚𝐝 𝐤𝐚 𝐨𝐦𝐚 𝐬𝐢𝐥𝐦𝐚𝐝. 𝐒𝐞𝐧𝐢 𝐤𝐮𝐧𝐢 𝐚𝐣𝐚𝐝 𝐨𝐦𝐚 𝐞𝐛𝐚𝐚𝐝𝐞𝐤𝐯𝐚𝐚𝐭𝐬𝐞𝐭 𝐧𝐢𝐧𝐠 𝐚𝐬𝐣𝐚 𝐦𝐢𝐭𝐭𝐞𝐩𝐮𝐮𝐭𝐮𝐯𝐚𝐭 𝐣𝐚𝐦𝐚, 𝐨𝐥𝐞𝐝𝐤𝐢 𝐨𝐦𝐚 𝐬𝐚𝐚𝐦𝐚𝐭𝐮𝐬𝐞𝐬 𝐣𝐚 𝐫𝐮𝐦𝐚𝐥𝐮𝐬𝐞𝐬 𝐤𝐢𝐧𝐧𝐢. 𝐒𝐮𝐥𝐥𝐞 𝐯𝐢𝐡𝐣𝐞𝐤𝐬 𝐯õ𝐢𝐧 ö𝐞𝐥𝐝𝐚 𝐬𝐞𝐝𝐚, 𝐞𝐭 𝐨𝐥𝐞𝐧 𝐬𝐢𝐧𝐮𝐬𝐮𝐠𝐮𝐬𝐞𝐢𝐝 𝐥𝐨𝐛𝐚𝐦𝐨𝐤𝐤𝐢 𝐧ä𝐢𝐧𝐮𝐝 𝐤ü𝐥𝐥 𝐣𝐚 𝐤ü𝐥𝐥. 𝐏𝐞𝐚𝐬𝐭 𝐯õ𝐢𝐯𝐚𝐝 𝐧𝐚𝐝 𝐬𝐮𝐥𝐥𝐞 𝐤𝐚𝐬𝐯õ𝐢 𝐤𝐨𝐠𝐮 𝐫𝐢𝐢𝐠𝐢𝐭𝐞𝐚𝐭𝐚𝐣𝐚.𝐞𝐞 𝐦𝐚𝐡𝐚 𝐥𝐮𝐠𝐞𝐝𝐚 𝐚𝐠𝐚 𝐤𝐮𝐢 𝐨𝐧 𝐯𝐚𝐣𝐚 𝐚𝐬𝐣𝐮 𝐩𝐫𝐚𝐤𝐭𝐢𝐤𝐚𝐬𝐬𝐞 𝐩𝐚𝐧𝐧𝐚, 𝐬𝐢𝐢𝐬 𝐭𝐞𝐞𝐯𝐚𝐝 𝐩ü𝐤𝐬𝐢 𝐧𝐚𝐠𝐮 𝐯ä𝐢𝐤𝐬𝐞𝐝 𝐥𝐚𝐩𝐬𝐞𝐝. 𝐕𝐚𝐞𝐯𝐚𝐥𝐭 𝐬𝐢𝐧𝐚𝐠𝐢 𝐬𝐞𝐥𝐥𝐞 𝐤𝐨𝐡𝐚 𝐩𝐞𝐚𝐥𝐭 𝐦𝐢𝐧𝐠𝐢 𝐞𝐫𝐚𝐧𝐝 𝐨𝐥𝐞𝐝. 𝐒𝐞𝐞𝐠𝐚 𝐞𝐢 𝐧ä𝐞 𝐦𝐢𝐧𝐚 𝐤ü𝐥𝐥 𝐩õ𝐡𝐣𝐮𝐬𝐭, 𝐦𝐢𝐤𝐬 𝐩𝐞𝐚𝐤𝐬𝐢𝐧 𝐬𝐢𝐧𝐮𝐠𝐚 𝐬𝐚𝐦𝐚𝐬 𝐩𝐚𝐣𝐚𝐬 𝐨𝐥𝐞𝐦𝐚 𝐣𝐚 𝐬𝐚𝐦𝐚 𝐫𝐮𝐦𝐚𝐥𝐚𝐭 𝐢𝐧𝐢𝐦𝐞𝐬𝐭 𝐦ä𝐧𝐠𝐢𝐦𝐚, 𝐤𝐮𝐢 𝐦𝐮𝐥 𝐨𝐧 𝐫𝐞𝐚𝐚𝐥𝐬𝐞𝐝 𝐤𝐨𝐠𝐞𝐦𝐮𝐬𝐞𝐝 𝐤õ𝐢𝐤𝐢𝐝𝐞 𝐡𝐚𝐧𝐠𝐞𝐭𝐞 𝐧ä𝐨𝐥 𝐨𝐥𝐞𝐦𝐚𝐬 𝐣𝐚 𝐭𝐞𝐚𝐧, 𝐦𝐢𝐬 𝐦𝐨𝐨𝐝𝐢 𝐚𝐬𝐣𝐚𝐝 𝐤ä𝐢𝐯𝐚𝐝. 𝐓𝐞𝐚𝐧 𝐤𝐚 𝐬𝐞𝐝𝐚, 𝐞𝐭 𝐯𝐚𝐥𝐥𝐚𝐯𝐢𝐥𝐞𝐭𝐬𝐮𝐬𝐞𝐬 𝐯𝐚𝐥𝐢𝐭𝐬𝐞𝐛 𝐭ä𝐩𝐬𝐞𝐥𝐭 𝐬𝐚𝐦𝐚𝐬𝐮𝐠𝐮𝐧𝐞 𝐫𝐮𝐦𝐚𝐥𝐮𝐬 𝐧𝐚𝐠𝐮 𝐬𝐢𝐧𝐚𝐠𝐢 𝐬𝐢𝐢𝐧 𝐞𝐤𝐬𝐩𝐨𝐧𝐞𝐞𝐫𝐢𝐝.

𝐇𝐞𝐚𝐝 𝐩ä𝐞𝐯𝐚 𝐬𝐮𝐥𝐥𝐞𝐠𝐢 𝐣𝐚 𝐬𝐨𝐨𝐯𝐢𝐧 𝐬𝐮𝐥𝐥𝐞 𝐞𝐝𝐮 𝐦õ𝐧𝐞 𝐬𝐞𝐥𝐥𝐢𝐬𝐞 𝐯𝐚𝐥𝐝𝐤𝐨𝐧𝐧𝐚 𝐧ä𝐨𝐥, 𝐤𝐮𝐬 𝐬𝐚 𝐤𝐚 𝐦𝐢𝐝𝐚𝐠𝐢 𝐭𝐞𝐡𝐚 𝐨𝐬𝐤𝐚𝐝. Ü𝐥𝐞𝐣ää𝐧𝐮𝐭𝐞 𝐩𝐮𝐡𝐮𝐥 𝐤𝐞𝐡𝐭𝐢𝐛 𝐯𝐚𝐧𝐚𝐬õ𝐧𝐚, 𝐞𝐭 𝐯𝐚𝐢𝐤𝐢𝐦𝐢𝐧𝐞 𝐨𝐧 𝐤𝐮𝐥𝐝. :))))

-10  +7
Küsimärgile
25.06.21, 12:26
Plitakkii!!!

-0  +0
Priit Küüslauk
25.06.21, 13:53
Paistab, et see debiilik üritab nüüd oma viimaat vihapeeru Vahurile miinuste panemisega maandada. On ikka hale vend küll.

-0  +3
lugu tumekirja LibaVahurist
 3

24.06.21, 06:43
Vahuril on aju sassis,
see tal kirjas on ka passis.
Mõistust sugugi tal pole,
on mõistuseta elu kole.

Nii ta aina kribib komme
seda teeb ta täna, homme.
Mõistlik mees ta küll ei ole,
mõistust juurde tal ei tule.

Sõmeral ta päevi veedab,
Vahu reet tal suppi keedab.
Koos nad ühes palatis
nagu tuhlid salatis.

-10  +10
doctor Andy Leew
24.06.21, 20:13
Suure tõenäosusega ei olegi tumekirja LibaVahuril aju.

-4  +7
Ernst Kern
24.06.21, 20:36
Kahjuks aju mul on aga tarkvara sinna on uuendamata.

-2  +3
Muhu Imbi
25.06.21, 08:21
Räägitakse, et see tumekirja LibaVahur olevat pede.

-3  +5
Lisa kommentaar

Nimi*:

E-mail:

Kommentaar*:

NB! Meie Maa ei vastuta artiklitele lisatud kommentaaride eest, kommentaari sisu eest võtab endale vastutuse kommentaator. Meie Maal on õigus kustutada kommentaare, mis ei vasta sisult headele tavadele so kommentaarid, mis on: teemavälised, kirjutatud teise isiku nimel, solvavad, labased, sisaldavad reklaami, vaenu õhutavad, ebaseaduslikule tegevusele üleskutsuvad.

Täna loetuimad
Eelmüügist ostetud bussipilet tekitas tüli  (1)
Vald palkas ettevõtjaga vaidluses advokaadibüroo (5)
Raadiot kruttinud juht põhjustas liiklusõnnetuse (4)
Jalgrattur pääses napilt auto alla jäämisest (3)
Hertta disainibutiik avas Kauba tänavas uksed (1)
Motoringraja asukoht ei ole veel kindel (4)
Reeder vangerdab praamidega (3)
Valik ilma üleskutseteta
Haiglas algas laste vaktsineerimine
JUHTKIRI - Õigus ja kaitse (2)
Astes avati tantsujuht Valve Tederi auks mälestuspink
Ainulaadne ajastut koondav autobiograafia
Rütmi- ja improlaager kulmineerub kontserdiga
Tiidrek Nurme võidutses Viljandis hooaja timmargiga
Ruhnu saab sügisel spordiplatsi
Nädala loetavuse top 5
Tõll peaks olema liinil taas augusti keskel (13)
Hanno Pevkur: Ivar Alt kinnitab jätkamist (10)
Haigla kutsub kasutama korralikku varustust (4)
Kultuurkapital jagas kultuuri ja spordirahvale toetust (3)
Vald tippklubide toetust suurendama ei torma (6)
Kommentaarid
Vennad Haamerid said mälestustahvli (2)
Jalgrattur pääses napilt auto alla jäämisest (3)
Raadiot kruttinud juht põhjustas liiklusõnnetuse (4)
Motoringraja asukoht ei ole veel kindel (4)
Reeder vangerdab praamidega (3)
Vald palkas ettevõtjaga vaidluses advokaadibüroo (5)
JUHTKIRI - Õigus ja kaitse (2)
Hanno Pevkur: Ivar Alt kinnitab jätkamist (10)
Vald tippklubide toetust suurendama ei torma (6)
Hertta disainibutiik avas Kauba tänavas uksed (1)
Kasulikud viited
praamid.ee
Hiiu Leht
Saare Maavalitsus
Kuressaare linn
www.saaremaa.ee
e-riik
Ilm Kuressaares
Kuressaare Sõnumid
Ruhnlase blogi
Eesti Ajalehtede Liit
Copyright © Saaremaa Raadio OÜ, 2021. Kõik õigused kaitstud