Kingime maski Meie Maa tellijale
[x]Sulge
või

Logi sisse
Kontrollkood:
meiemaa.ee
Pühapäev, 16. mai 2021  |  Logi sisse
Otsing
Sisesta otsingusõna
Sisukord

Arhiiv
eelmine kuu
mai 2021
järgmine kuu
E T K N R L P
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31




Kommentaarid

Piima hind ei tohiks olla madalam vee ja kütuse hinnast
19.04.2021. Autor: Vilma Rauniste
Pikalt püsinud piima madal hind on sagedamini kui muud teemad saanud Meie Maas kajastuspinda, paraku on seda ikka ja jälle vaja korrata. Seekord andis selleks tõuke Riigikogu maaelukomisjoni arutelu, kus toodi välja hulk kitsaskohti, mille jätkumine võib nullida piimakarjaaretajate aastakümnete pikkuse töö viljad, millega on jõutud Euroopa Liidu ja maailma paremikku.
Sorteeritud esimestena:vanemad   uuemad   parimad

19.04.21, 08:06
No ei osta seda solki enam ammu, nii et pange või 5 eurot hinnaks ja lürpige ise!

-0  +0
Vahur

19.04.21, 08:46
𝐒𝐞𝐥𝐥𝐢𝐬𝐞 𝐡𝐚𝐥𝐥𝐢 𝐯𝐚𝐫𝐣𝐮𝐧𝐝𝐢𝐠𝐚 𝐯𝐞𝐬𝐢𝐬𝐞 𝐨𝐥𝐥𝐮𝐬𝐞 𝐞𝐞𝐬𝐭 𝐩𝐨𝐨𝐥𝐭𝐞𝐢𝐬𝐭 𝐞𝐮𝐫𝐨𝐭 𝐤ü𝐬𝐢𝐝𝐚? 𝐇𝐦𝐦..𝐑ää𝐠𝐢𝐭𝐚𝐤𝐬𝐞 𝐚𝐢𝐧𝐮𝐥𝐭 𝐩𝐢𝐢𝐦𝐚 𝐡𝐢𝐧𝐧𝐚𝐬𝐭 𝐚𝐠𝐚 𝐞𝐡𝐤 𝐡𝐚𝐤𝐤𝐚𝐤𝐬 𝐤𝐯𝐚𝐥𝐢𝐭𝐞𝐞𝐝𝐢𝐬𝐭 𝐩𝐢𝐡𝐭𝐚. 𝐏𝐨𝐥𝐞 𝐣𝐮 𝐢𝐦𝐞, 𝐞𝐭 𝐬𝐞𝐞 𝐬𝐞𝐥𝐥𝐢𝐧𝐞 𝐯𝐞𝐬𝐢𝐧𝐞 𝐨𝐥𝐥𝐮𝐬 𝐨𝐧, 𝐤𝐮𝐢 𝐥𝐞𝐡𝐦𝐚𝐝𝐞𝐥𝐞 𝐬ü𝐬𝐭𝐢𝐭𝐚𝐤𝐬𝐞 𝐬𝐞𝐥𝐥𝐢𝐬𝐞𝐢𝐝 𝐡𝐨𝐫𝐦𝐨𝐨𝐧𝐞, 𝐦𝐢𝐬 𝐩𝐚𝐧𝐞𝐛 𝐭𝐚𝐯𝐚𝐥𝐢𝐬𝐞 𝐥𝐞𝐡𝐦𝐚 𝐬𝐚𝐝𝐮 𝐤𝐨𝐫𝐝𝐢 𝐫𝐨𝐡𝐤𝐞𝐦 𝐩𝐢𝐢𝐦𝐚 𝐚𝐧𝐝𝐦𝐚. 𝐓ä𝐧𝐚𝐩ä𝐞𝐯𝐚 𝐥𝐚𝐩𝐬𝐞𝐝 𝐣𝐚 𝐧𝐨𝐨𝐫𝐞𝐝 𝐞𝐢 𝐭𝐞𝐚 𝐥𝐢𝐡𝐭𝐬𝐚𝐥𝐭 𝐦𝐢𝐡𝐮𝐤𝐞 𝐨𝐧 õ𝐢𝐠𝐞 𝐩𝐢𝐢𝐦𝐚 𝐦𝐚𝐢𝐭𝐬𝐞 𝐬𝐞𝐥𝐥𝐢𝐬𝐞𝐥𝐭 𝐥𝐞𝐡𝐦𝐚𝐥𝐭, 𝐦𝐢𝐬 𝐬𝐮 𝐭𝐚𝐥𝐮õ𝐮𝐞𝐥 𝐨𝐧. 𝐒𝐞𝐞 𝐨𝐧 𝐭𝐨𝐭𝐚𝐚𝐥𝐧𝐞 öö 𝐣𝐚 𝐩ä𝐞𝐯. 𝐒𝐞𝐞𝐠𝐚 𝐩𝐚𝐧𝐞𝐦𝐞 𝐞𝐬𝐦𝐚𝐥𝐭 𝐤𝐯𝐚𝐥𝐢𝐭𝐞𝐞𝐝𝐢 𝐩𝐚𝐢𝐤𝐚 𝐣𝐚 𝐬𝐞𝐞𝐣ä𝐫𝐞𝐥 𝐫ää𝐠𝐢𝐦𝐞 𝐡𝐢𝐧𝐧𝐚𝐬𝐭. 𝐊𝐮𝐬𝐣𝐮𝐮𝐫𝐞𝐬 𝐤𝐚 𝐬𝐞𝐥𝐥𝐢𝐬𝐞𝐝 ö𝐤𝐨𝐭𝐞𝐠𝐢𝐣𝐚𝐝 𝐨𝐧 𝐨𝐥𝐞𝐦𝐚𝐬, 𝐤𝐞𝐬 𝐩𝐢𝐢𝐦𝐚 𝐞𝐞𝐬𝐭 𝟏-𝟐 𝐞𝐮𝐫𝐨𝐭 𝐤ü𝐬𝐢𝐯𝐚𝐝. 𝐍𝐞𝐧𝐝𝐞 𝐩𝐢𝐢𝐦 𝐭𝐮𝐥𝐞𝐛𝐤𝐢 𝐭𝐚𝐥𝐮𝐥𝐞𝐡𝐦𝐚𝐥𝐭 𝐣𝐚 𝐩𝐢𝐢𝐦𝐚 𝐭𝐮𝐥𝐞𝐛 𝐭ä𝐩𝐬𝐞𝐥𝐭 𝐧𝐢𝐢 𝐩𝐚𝐥𝐣𝐮 𝐧𝐚𝐠𝐮 𝐥𝐨𝐨𝐝𝐮𝐬 𝐚𝐧𝐧𝐚𝐛. 𝐉ä𝐥𝐥𝐞𝐠𝐢 𝐡𝐢𝐧𝐧𝐚 𝐣𝐚 𝐤𝐯𝐚𝐥𝐢𝐭𝐞𝐞𝐝𝐢 𝐬𝐮𝐡𝐞. 𝐓𝐞𝐫𝐞 𝐡𝐚𝐥𝐥𝐢𝐤𝐚 𝐨𝐥𝐥𝐮𝐬𝐞 𝐞𝐞𝐬𝐭 𝐞𝐢 𝐦𝐚𝐤𝐬𝐚𝐤𝐬 𝐤ü𝐥𝐥 𝐫𝐨𝐡𝐤𝐞𝐦 𝐤𝐮𝐢 𝟑𝟎-𝟒𝟎 𝐬𝐞𝐧𝐭𝐢 𝐣𝐚 𝐬𝐞𝐝𝐚 𝐬𝐚𝐚𝐛 𝐚𝐢𝐧𝐮𝐥𝐭 𝐤𝐨𝐡𝐯𝐢 𝐩𝐞𝐚𝐥𝐞 𝐯õ𝐢 𝐩𝐮𝐭𝐫𝐮𝐝𝐞 𝐬𝐢𝐬𝐬𝐞 𝐩𝐚𝐧𝐧𝐚.

-3  +6
 1

19.04.21, 17:38


"Eestis kulub igal aastal autokütusele umbes 10 miljardit krooni, mis teeb 7500 krooni iga inimese kohta (rinnalapsest raugani). „See raha läheb naftašeikide taskusse. Milleks me neile seda kümnist maksame, kui nutika planeerimise abil saaksime kõik oma sõidud tehtud kodumaal toodetud energiaga?” püstitas Jarmo Tuisk küsimuse.

Selle aja sada Krooni on väärt praegused sada eurot.

Eesti raiskab vene bensiini ja diisli ning maagaasi peale kümme miljardit eurot igal aastal.
Bensiini ja diisli ning maagaasi asemel saab kasutada paukgaasi mida saab tasuta piiramatus koguses elektrolüüsi aparaadi abil.
Elektrolüüsi aparaati on lihtne ise meisterdada kodus,garaazis.
Juhendid on www.instructables.com, leia selle veebi otsingust " Dry Cell electrolyzer ".
Lisaks sellele on tarvis gaasilukku,publerit,voolikuid,pumpa,maandust,veepaaki,tsiklile auto akut jms.

-3 +5

Elektrolüüsi aparaat annab kütust tasuta
08.02.21, 13:59
Vene bensiini ja diisli ning maagaasi asemel saab kasutada vesiniku mida saab tasuta piiramatus koguses HHO generatori abil.
HHO generator ehk elektrolüüsi aparaat lahutab veest vesiniku mida kasutatakse sisepõlemis mootoreis bensiini ja diisli asemel ning hoonete kütmiseks.
HHO generator on müügil internetis 50 euro eest.

A.
Vesinik kolbmootori kütusena
Kolbmootoris kasutatakse kütusena nii puhast vesinikku kui ka paukgaasi. Selleks et neid
gaasilisi kütuseid oleks võimalik mootori kütusena kasutada, tuleb ümber ehitada mootori
toitesüsteem. Kuna paukgaas ja vesinik lastakse mootorisse gaasina siis esimese asjana on
vaja teistsuguseid pihusteid, millega oleks võimalik gaasi pihustada. Tavalised kütusele
mõeldud pihustid selleks ei sobi. Lisaks on vaja eraldi paaki, kus paukgaasi või vesinikku
hoida. Üks oluline komponent on ka kütuseelement millega veeldatud vesinikust saaks
gaas. Samas ei tohi unustada korralikku doseerimissüsteemi, läbi mille gaas jõuab pihusti￾teni. Doseerimissüsteem on vajalik mootori korralikuks tööks, liiga väikese gaasi kogusega
ei tööta mootor korralikult ning liiga suure kogusega võib mootorit kahjustada. Selle kütu￾se puhul on probleemiks kütuse saamine ja hoiustamine. Paukgaasi saab toota erineval
moel, kuid veest elektrolüüsi teel tootmisega oleks seda võimalik teha ka sõidukis vesinik￾generaatori abil. Elektrolüüs on elektrivooluga toimuv keemiline protsess [11], kus antud
juhul lõhustatakse vee molekul kaheks osaks vesinikuks ja üheks osaks hapnikuks. Sellega
saaks toota vajaliku gaasi ka koguaeg masina töötades, selleks on vaja paigaldada masinale
vesinikgeneraator. See protsess aga nõuab palju energiat ning mootori tööks ainult pauk￾gaasiga oleks vaja väga suurt vesinikgeneraatorit. BMW on maailmas üks autotootjatest,
kes on valmis ehitanud vesinikul töötava kolbmootoriga auto. Selle tarbeks ehitas BMW
ühe oma sisepõlemis kolbmootori põhjalikult ümber, et seda saaks kasutada vesinik kütu￾sega. BMW vesinik kolbmootoriga auto on näha joonisel 2.3 [12].
Joonis 2.3 BMW vesinik kolbmootoriga auto (Diesel Station).

A.1.
Selliseid veemootoriga autosid ehitas Stanley Meyer USA-s kes võttis patendi nendele.
YouTube’s on tema intervjuud saadaval.

A.2.
BMW toodab selliseid.

BMW Hydrogen 7 on piiratud tootmisega vesiniku sisepõlemismootoriga sõiduk, mis on ehitatud aastatel 2005-2007 [1] Saksa autotootja BMW poolt. Auto põhineb BMW traditsioonilisel bensiinimootoriga BMW 7. seeria (E65) sõidukitel ja täpsemalt 760Li. See kasutab sama 6-liitrist V-12 mootorit nagu 760i ja 760Li; seda on aga muudetud, et võimaldada ka vesiniku ja bensiini põlemist, muutes selle kahevalentseks mootoriks. Erinevalt paljudest teistest praegustest vesinikkütusega sõidukitest, näiteks Hyundai, Honda, General Motors ja Daimler AG toodetud sõidukitest, mis kasutavad kütuseelementide tehnoloogiat ja vesinikku, et toota sõidukit, töötab BMW Hydrogen 7 vesinikku sisepõlemismootoris .

B.
Vesinik lisakütusena
Lisakütusena kasutatakse samuti paukgaasi. Kuid lisakütusena kasutamise eeliseks on see,
et mootor ei vaja ümber ehitust. Lisaks on plussiks see, et vajalik gaasi kogus on väiksem
kuna mootor ei tööta ainult paukgaasiga, vaid gaas aitab põhikütust paremini põletada.
Seega saab seda toota masinal asuva vesinikgeneraatoriga, mis võib olla palju väiksem kui
ainult paukgaasil töötava mootori vesinikgeneraator. Paukgaasi saab toota ka väljaspool
sõidukit, kuid siis tuleb võib tekkida probleeme selle tankimise ning hoiustamisega. Liht￾sam on seda toota vesinikgeneraatoriga sõidukis, sest siis kaob ära vajadus seda eraldi ma￾huti hoiustada. Kuna paukgaasi ei ole vaja mootori töös hoidmiseks, selleks et põletada
efektiivsemalt fossiilseid kütuseid ning vähendada kahjulike ühendite keskkonda sattumist.
Sel juhul piisab sellest, kui paukgaasi toodetakse sõidukis asuva vesinikgeneraatoriga.
Paukgaas juhitakse mootorisse läbi õhuvõtu süsteemi. Ühendus, kust paukgaas õhuvõtu
süsteemi juhitakse asub tavaliselt õhufiltri ja kollektori vahelisel ühendusel. Sealt kaudu
jõuab paukgaas tänu mootori tekitatud hõrendusele koos mootori tööks vajaliku õhuga si￾lindritesse. Vesiniku lisakütusena kasutamise skeem on näha joonisel 2.4.
Joonis 2.4 Vesiniku lisakütusena kasutamise skeem (Magnation Water Technologies)
Paukgaas on vesiniku ja hapniku segu, koosnedes kahest osast vesinikust ja ühest osast
hapnikust. Paukgaas on väga kergesti süttiv gaas mis aitab paremini süüdata ja põletada.

C.
Elektrolüüsi aparaati ise meisterdada kodus,garaazis on lihtne. Ehitamise juhised on veebis http://www.instructables.com. vaata selle veebi otsingust ” Dry Cell Electrolyzer “.
Lisaks elektrolüüsi aparaadile on tarvis gaasilukku,publerit ,voolikuid,pumpa,maandust,veepaaki,tsiklile paigaldatakse auto aku, autole lisa elektri generaator sest elektrolüüsi aparaat vajab 20 Amprit,miskit veel. Veepaagis olevale veele lisatakse tsipake soodat.

Tema seletab kuidas saab sisepõlemis mootort panna tööle pruungaasiga :
https://youtu.be/KCIUv24XIeo

Vesi koosneb kahest osast vesinikust ja ühest osast hapnikust.
Pruungaas koosneb ühest osast hapnikust ja kahest osast vesinikust

-1  +0
Vesinik lisakütusena
19.04.21, 17:39

B.
Vesinik lisakütusena
Lisakütusena kasutatakse samuti paukgaasi. Kuid lisakütusena kasutamise eeliseks on see,
et mootor ei vaja ümber ehitust. Lisaks on plussiks see, et vajalik gaasi kogus on väiksem
kuna mootor ei tööta ainult paukgaasiga, vaid gaas aitab põhikütust paremini põletada.
Seega saab seda toota masinal asuva vesinikgeneraatoriga, mis võib olla palju väiksem kui
ainult paukgaasil töötava mootori vesinikgeneraator. Paukgaasi saab toota ka väljaspool
sõidukit, kuid siis tuleb võib tekkida probleeme selle tankimise ning hoiustamisega. Liht￾sam on seda toota vesinikgeneraatoriga sõidukis, sest siis kaob ära vajadus seda eraldi ma￾huti hoiustada. Kuna paukgaasi ei ole vaja mootori töös hoidmiseks, selleks et põletada
efektiivsemalt fossiilseid kütuseid ning vähendada kahjulike ühendite keskkonda sattumist.
Sel juhul piisab sellest, kui paukgaasi toodetakse sõidukis asuva vesinikgeneraatoriga.
Paukgaas juhitakse mootorisse läbi õhuvõtu süsteemi. Ühendus, kust paukgaas õhuvõtu
süsteemi juhitakse asub tavaliselt õhufiltri ja kollektori vahelisel ühendusel. Sealt kaudu
jõuab paukgaas tänu mootori tekitatud hõrendusele koos mootori tööks vajaliku õhuga si￾lindritesse. Vesiniku lisakütusena kasutamise skeem on näha joonisel 2.4.
Joonis 2.4 Vesiniku lisakütusena kasutamise skeem (Magnation Water Technologies)
Paukgaas on vesiniku ja hapniku segu, koosnedes kahest osast vesinikust ja ühest osast
hapnikust. Paukgaas on väga kergesti süttiv gaas mis aitab paremini süüdata ja põletada.

-1  +0
Lisa kommentaar

Nimi*:

E-mail:

Kommentaar*:

NB! Meie Maa ei vastuta artiklitele lisatud kommentaaride eest, kommentaari sisu eest võtab endale vastutuse kommentaator. Meie Maal on õigus kustutada kommentaare, mis ei vasta sisult headele tavadele so kommentaarid, mis on: teemavälised, kirjutatud teise isiku nimel, solvavad, labased, sisaldavad reklaami, vaenu õhutavad, ebaseaduslikule tegevusele üleskutsuvad.

Täna loetuimad
Pahandus koolis
Piirangute leevenemine tõi toitlustajatele pettumuse (13)
Komisjon ei suutnud osakonna juhti valida (11)
Perearstikeskus ja haigla vaktsineerivad kõiki täisealisi (2)
Perekondlik
Eesti maalamba grand old lady
Kuressaare lossipark sai kireva lilleniidu
JUHTKIRI - Magus elu (3)
Riik tahab uue parvlaeva tellimisel kasutada välisraha (12)
Kondiitriõpilased valmistasid rekordkoguse torte (1)
Viikingilaeva mudel jõudis muuseumisse (2)
Elamusjooks alustab päikesetõusuga teed Illukale (5)
Käsitöö tegemine on koroona ajal hea stressimaandaja
Viire Martma tõi oma saare naise ettevõtlikkuse mandrile
Naiskodukaitsjad võistlevad koormusmatkal
Nädala loetavuse top 5
Kool viskas väärtkirjanduse prügikasti (29)
Pahandus koolis
Piirangute leevenemine tõi toitlustajatele pettumuse (13)
Autod vingerdavad “lamavast politseinikust” mööda (33)
Auto sõitis vastu kiviaeda
Kommentaarid
Riik tahab uue parvlaeva tellimisel kasutada välisraha (12)
Komisjon ei suutnud osakonna juhti valida (11)
Kool viskas väärtkirjanduse prügikasti (29)
JUHTKIRI - Raamat kui prügi (9)
JUHTKIRI - Magus elu (3)
Piirangute leevenemine tõi toitlustajatele pettumuse (13)
Perearstikeskus ja haigla vaktsineerivad kõiki täisealisi (2)
Ohvri tuttav: teipijad olid hoopis mulle võlgu (112)
Kalmistute kaevud läbisid uuenduskuuri (11)
Viikingilaeva mudel jõudis muuseumisse (2)
Kasulikud viited
praamid.ee
Hiiu Leht
Saare Maavalitsus
Kuressaare linn
www.saaremaa.ee
e-riik
Ilm Kuressaares
Kuressaare Sõnumid
Ruhnlase blogi
Eesti Ajalehtede Liit
Copyright © Saaremaa Raadio OÜ, 2021. Kõik õigused kaitstud