27.01.2021. Autor: Ivika Laanet-Nuut Heitlik ilm on põhjustanud kergliiklusteede ja tänavate libeduse ning toonud endaga kaasa Saaremaa elanike pahameele liivatamata ja soolatamata kergliiklusteede pärast nii maal kui linnas.
27.01.21, 06:42 Mida need teedele puistatud soolakoormad loodusele teevad...Kui soolaautojuht ütleb, et tee on nii libe, et ta peab 50ga sõitma, et kraavi ei läheks, aga tema autost tehakse möödasõite 90ga, nii et pole asigi...Tund aega libedasõidurajal pidurdamist on kõik nii suurteks spetsialistideks teinud, et hoia ja keela! Pool sellest ajast sõideti 30ga...Ongi hea, et mõni hoiatuseks puusse paneb või pikali kukub, tuleb meelde, mis asi see talv on. Põhimõtteliselt see ongi pidevalt alla sadav jäätunud niiskus ja vihm, maapind on külmunud ja jääs. Libe on ka. Keha kaetakse soojade riietega, sest miinustemperatuur võib väga krõbe olla ja keha saab külmakahjustusi. See aeg ei olegi tegelikult väga sobiv autoga sõitmiseks. Amatöörid võiksid sõita bussiga(tasuta) ja alustada autoga sõitmist jälle kevadel, kui lumi sulanud on. Siis pole vaja kedagi süüdistada, et talv on selline nagu ta on ja suvi selline nagu suvi on. Kui kõik märgistus teedepindadelt on varjatud ja autoga palju ei sõida, siis polegi sõitma minemine mõistlik.
-4+7
jah on talv ja on libe 27.01.21, 07:45 see, et teed on lumised on ka talvel tavaline. See, et maainimesed kes ei saa tasuta transporti töölkäimiseks kasutada sõidavad hommikul kell kuus sisse esimese jäljerea on ka tavaline. Aga see, et kolme päeva jooksul ei saa kiilasjääs teedele grammigi liiva ega killukribalat pandud on juba kuritahtlik. Maainimesed maksavad ka aktsiise ja on õigustatud ootus, et teise kategooria teede hooldust ei jäetaks sulailma teha. Sama hull on Kuressaares. Nii jubedaid kõrvaltänavaid, et auto põhja võib alt ära sõita ei tohiks küll tänapäeval olla.
-1+21
Villi 27.01.21, 08:00 Ei tea, miks ei või siis? Käid õuel väljakäigus ja kaevul , ilmselt erilisi mugavusi ei saa mujaltki oodata. Mis see tänapäev siis nii eriline on? Kõik on härrad maastikuautodega, sulased tulevad Ukrainast traktoritega. Kuressaares on ka põhiliselt linnamaasturid. Nii, et tänava lükkamata jätmine ongi normaalne. Milleks muidu need maasturid?
-11+9
Volli 27.01.21, 08:03 Oh ää lädise sa kua oma suumulguga niipailu midad.
-4+9
to Villi 27.01.21, 08:22 Eesotsas sinuga!
-3+7
Villi 27.01.21, 08:56 No jah, tagaotsas sinuga....
Rikas riik, vaene riik 27.01.21, 09:45 Tabelist ilmneb, et netopalkade järjestuses on suurim, 3000 eurot ületav keskmine sissetulek Taanis ja Luksemburgis ning umbes ②⑤⓪⓪ 𝒆𝒖𝒓𝒐𝒏𝒊 𝒌üü𝒏𝒅𝒊𝒃 𝒔𝒆𝒆 𝑹𝒐𝒐𝒕𝒔𝒊𝒔, Soomes ja Iirimaal.
Kõige pisemad on sissetulekud Rumeenias ja Bulgaarias, vastavalt 565 ja 457 eurot. ᴱᵉˢᵗⁱ ᵏᵉˢᵏᵐⁱⁿᵉ ⁿᵉᵗᵒᵖᵃˡᵏ ⁹⁵⁷ületab nii Läti kui Leedu oma, seejuures saab Leedu palgasaaja kätte keskmiselt kõigest 693 eurot kuus.https://www.err.ee/896930/graafik-eesti-kerkis-el-i-keskmiste-palkade-edetabelis-17-kohale
27.01.21, 08:32 Meil ju ometi vallavanem vastava haridusega, peaks teadma kuidas ja mil moel teid ja tänavaid hooldada aga ei oska ka seda, rääkimata valla juhtimisest. Oli vist liiga vara suure tuhinaga vallavanemaks karata, sest oma alluvaid tööle mees ei oska ja ei suuda panna. Kui tänavate hoolduse kohta artikleid lugeda kumab imelikul kombel läbi eelarve, et raha pole, no lõpetage see jutt ja astuge tagasi, kui te pole suutnud arvestatud lume tulekuga ja sellega kaasneva külmaga, mis tolku teist seal siis on.
Lasteaed!
-1+26
valla tuttkodanik 27.01.21, 08:38 Saaremaa vallavalitsuse õige nimi olekski Saaremaa suur lasteaed.
27.01.21, 09:35 Kogu Saaremaa seisutasandid ongi peamiselt madal ja keskmine, kõrge on ainult Kuivastust Sõrveni, linnast Asteni,linnast Kärlani.
Kõige kõrgem seisunditase jaguneb kaheks – "3+" ja "3". Seisunditasemega 3+ teid on 1638 km ja seisunditasemega 3 teid on 1649 km riigiteedest.
Need on riigi põhiteed, Tallinn–Narva, Tallinn–Tartu–Võru–Luhamaa, Tallinn–Pärnu–Ikla ning suurema liiklusega tugi- ja üksikud kõrvalteed.Teepind või vähemalt sõidujäljed on lume- ja jäävabad.
Lumetõrjet tehakse hiljemalt 𝟓 𝐡 𝐣𝐨𝐨𝐤𝐬𝐮𝐥 𝐩ä𝐫𝐚𝐬𝐭 𝐥𝐮𝐦𝐞𝐬𝐚𝐣𝐮 𝐯õ𝐢 𝐭𝐮𝐢𝐬𝐮 𝐥õ𝐩𝐩𝐮.
Keskmisel ehk seisunditasemel "2" on kattega teid 4490 km. Sellel seisunditasemel hoitakse enamuses tugiteid ja osa suure liiklusega kõrvalteid. Tehakse libedusetõrjet, kuid teed ei pruugi olla lume- ja jäävabad.
𝐋𝐮𝐦𝐞𝐭õ𝐫𝐣𝐞𝐭 𝐭𝐞𝐡𝐚𝐤𝐬𝐞 𝐡𝐢𝐥𝐣𝐞𝐦𝐚𝐥𝐭 𝟏𝟐 𝐡 𝐣𝐨𝐨𝐤𝐬𝐮𝐥 𝐩ä𝐫𝐚𝐬𝐭 𝐥𝐮𝐦𝐞𝐬𝐚𝐣𝐮 𝐯õ𝐢 𝐭𝐮𝐢𝐬𝐮 𝐥õ𝐩𝐩𝐮.
Kriitilise koheva lume paksus ei tohi ületada 8 cm, kriitilise märja lume paksus 4 cm.
𝐋𝐢𝐛𝐞𝐝𝐮𝐬𝐞 𝐭õ𝐫𝐣𝐞𝐭 𝐭𝐞𝐡𝐚𝐤𝐬𝐞 𝐡𝐢𝐥𝐣𝐞𝐦𝐚𝐥𝐭 𝟖 𝐡 𝐣𝐨𝐨𝐤𝐬𝐮𝐥 𝐩ä𝐫𝐚𝐬𝐭 𝐥𝐢𝐛𝐞𝐝𝐮𝐬𝐞 𝐭𝐞𝐤𝐤𝐢𝐦𝐢𝐬𝐭.
Madalaim ehk seisunditasemel "1" on 8828 km teid ehk 𝐯𝐚𝐥𝐝𝐚𝐯 𝐞𝐧𝐚𝐦𝐮𝐬, ka Saaremaal. Nii et, kui täna hakkas sadama, siis puhtaks tehakse homme, mitte hetkepealt siis, kui sina oma auto kuurist välja ajad.Ja kui on paari tunni jooksul puhtaks aetud, siis suur kiitus tegijaile!
😃 27.01.21, 10:11 Pidurdusmaa 𝐤𝐢𝐢𝐫𝐮𝐬𝐞𝐥 𝟗𝟎 𝐤𝐦/𝐡 𝐩𝐢𝐝𝐮𝐫𝐝𝐚𝐝𝐞𝐬 𝐯ä𝐡𝐞𝐦𝐚𝐥𝐭 𝟏𝟓𝟎 𝐦𝐞𝐞𝐭𝐫𝐢𝐭, aga kraavini on 150cm.
-0+4
kuule allikas maanteeamet 27.01.21, 15:05 kirjutada ja luuletada oskab igaüks, aga teeks tööd ka nt teed puhtaks lumest? Vot see on osutunud nii valla tellimustööde täitjatel kui ka uudse nimega transpordiameti Saaremaa töölistele ületamatuks.
-1+2
Ei ole Kuivastust Sõrveni 27.01.21, 16:56 Läätsal saab tsivilisatsioon otsa.
27.01.21, 09:53 Lumesupp ja kõvaks külmunud lumi on kesklinna väiksematel tänavatel põlvini. Osa künniteid on lükatud lumevaaludega täiesti kinni. Ei näe mingit lumekoristust. Mis te teete seal vallas???
-1+16
Tammtellis 27.01.21, 09:59 Nad on kaugtööl ning valmistuvad eesseisvateks kohalikeks valimisteks.
-2+21
anonüümne 27.01.21, 10:17 Kuressaare pole enam linn vaid vallakeskus ehk küla. igaüks võib oma aiataguse ise puhtaks teha, keeldu pole. Täpselt nii nagu igaüks oma autot aia taga hoida võib ja hoovi ei aja. Siis kui koristamiseks läheb, peaks seda vald tegema, aga sinnamaani pead üldkasutatavat ala enda omaks ja takistad oma asjaga liiklust ja koristamist ka.
27.01.21, 11:15 Just nimelt seisab auto oma aia taga, mitte keset teed. Mis see teie asi on .Oma aiatagune ju.
-9+3
😀 27.01.21, 11:31 Oma aiatagune ja oma taeva kingitud lumi ka. Pane suveks purki, kui tahad...
-7+5
Bingo
27.01.21, 11:59 avant ju asendab kojamehi linna kojamehed lasti kõik lahti aastaid tagasi kui vaadata neid kõnni teid nüüd kus varem olid kojamehed siis päris jube nüüd.
ja linna majanduse prigaadist täitsa kahju kuidas autotäis naisi siis roopidega lõhuvad täielik orja töö.
millega mõtles see inimene kes lasi lahti kojamehed tublid tööinimesed??
Kas haridus näitab haritust?https://www.meiemaa.ee/images/addcomment.jpg
Kui juku käis koolis ja sai hariduse kas ta on kohe tark ?
kas kõik haritud inimesed sobivad kõrgete kohtade peale ??
27.01.21, 13:45 Maaomanikud tööle. Huvitav, et suurtes linnades teatakse paremini, kelle kohustus on kõnniteid puhastada.
Ehitusseadustik § 97 lg6:
"(6) Linnas, alevis ja alevikus on teega külgneva maatüki omanik kohustatud korraldama sõidutee ja tema kinnisasja vahel asuva kõnnitee koristuse, sealhulgas lume ja libeduse tõrje, tasemel, mis võimaldab kõnniteel ohutult liigelda."
-7+8
kohtusse tuleb kaevata 27.01.21, 15:07 1. kinnistuomanikud, kes ei viitsi end liigutada ja teid puhastada;
2. valda, mis ei täida talle seadusega pandud kohustust järelvalvet teostada.
-7+4
ja kohtusse kaevata 27.01.21, 17:00 teehooldajad kes hommikul kell kuus, enne töleminekut , lahtiroogitud kõnnitee täis lükkavad. Ja kaeban kohtusse ka lumemöldrid kes minu tööloleku ajal lasid könnitee täis sadada.
-6+1
Lisa kommentaar
NB! Meie Maa ei vastuta artiklitele lisatud kommentaaride eest, kommentaari sisu eest võtab endale vastutuse kommentaator. Meie Maal on õigus kustutada kommentaare, mis ei vasta sisult headele tavadele so kommentaarid, mis on: teemavälised, kirjutatud teise isiku nimel, solvavad, labased, sisaldavad reklaami, vaenu õhutavad, ebaseaduslikule tegevusele üleskutsuvad.
27.01.21, 07:45
see, et teed on lumised on ka talvel tavaline. See, et maainimesed kes ei saa tasuta transporti töölkäimiseks kasutada sõidavad hommikul kell kuus sisse esimese jäljerea on ka tavaline. Aga see, et kolme päeva jooksul ei saa kiilasjääs teedele grammigi liiva ega killukribalat pandud on juba kuritahtlik. Maainimesed maksavad ka aktsiise ja on õigustatud ootus, et teise kategooria teede hooldust ei jäetaks sulailma teha. Sama hull on Kuressaares. Nii jubedaid kõrvaltänavaid, et auto põhja võib alt ära sõita ei tohiks küll tänapäeval olla.
27.01.21, 08:00
Ei tea, miks ei või siis? Käid õuel väljakäigus ja kaevul , ilmselt erilisi mugavusi ei saa mujaltki oodata. Mis see tänapäev siis nii eriline on? Kõik on härrad maastikuautodega, sulased tulevad Ukrainast traktoritega. Kuressaares on ka põhiliselt linnamaasturid. Nii, et tänava lükkamata jätmine ongi normaalne. Milleks muidu need maasturid?
27.01.21, 08:03
Oh ää lädise sa kua oma suumulguga niipailu midad.
27.01.21, 08:22
Eesotsas sinuga!
27.01.21, 08:56
No jah, tagaotsas sinuga....
27.01.21, 09:24
𝐕𝐨𝐥𝐥𝐢 𝐚𝐠𝐚 𝐦𝐢𝐬 𝐚𝐬𝐣𝐚𝐨𝐥𝐮𝐠𝐚 𝐬𝐚 𝐬𝐞𝐝𝐚 𝐬𝐞𝐥𝐞𝐭𝐚𝐝, 𝐞𝐭 𝐤𝐮𝐢 𝐦𝐞𝐢𝐥 𝐨𝐧 𝐬𝐢𝐢𝐧 𝐠𝐫𝐚𝐦𝐦𝐢𝐤𝐞 𝐥𝐮𝐧𝐝 𝐦𝐚𝐚𝐬 𝐦õ𝐧𝐢 𝐧ä𝐝𝐚𝐥 𝐭𝐚𝐥𝐯𝐞𝐥, 𝐬𝐢𝐢𝐬 𝐞𝐢 𝐬𝐚𝐚 𝐚𝐬𝐭𝐮𝐝𝐚 𝐞𝐠𝐚 𝐢𝐬𝐭𝐮𝐝𝐚 𝐦𝐢𝐭𝐭𝐞 𝐤𝐮𝐡𝐮𝐠𝐢, 𝐤õ𝐢𝐤 𝐤𝐨𝐡𝐚𝐝 𝐨𝐧 𝐤𝐚𝐬 𝐥𝐮𝐧𝐝 𝐭ä𝐢𝐬, 𝐥𝐢𝐛𝐞𝐝𝐚𝐝 𝐯õ𝐢 𝐬𝐞𝐝𝐚 𝐥𝐮𝐦𝐞𝐩𝐮𝐭𝐫𝐮 𝐭ä𝐢𝐬. 𝐊𝐚𝐞𝐦𝐞 𝐤𝐨𝐫𝐫𝐚 𝐚𝐬𝐣𝐚, 𝐦𝐢𝐬 𝐭𝐨𝐢𝐦𝐮𝐛 𝐏õ𝐡𝐣𝐚-𝐑𝐨𝐨𝐭𝐬𝐢𝐬 𝐣𝐚 𝐏õ𝐡𝐣𝐚-𝐍𝐨𝐫𝐫𝐚𝐬. 𝐒𝐞𝐚𝐥 𝐡𝐚𝐤𝐤𝐚𝐛 𝐭𝐚𝐥𝐯 𝐣𝐮𝐛𝐚 𝐨𝐤𝐭𝐨𝐨𝐛𝐫𝐢𝐤𝐮𝐮𝐬 𝐩𝐢𝐡𝐭𝐚 𝐣𝐚 𝐤𝐞𝐬𝐭𝐚𝐛 𝐦ä𝐫𝐭𝐬𝐢𝐧𝐢. 𝐊𝐚𝐬 𝐬𝐞𝐚𝐥 𝐨𝐧 𝐤𝐚 𝐬𝐚𝐦𝐚 𝐦𝐨𝐭𝐢𝐢𝐯, 𝐞𝐭 𝐤𝐚𝐧𝐧𝐚𝐭𝐚𝐦𝐞 ä𝐫𝐚, 𝐬õ𝐢𝐝𝐚𝐦𝐞 𝐚𝐞𝐠𝐥𝐚𝐬𝐭𝐢 𝐣𝐚 𝐤ü𝐥𝐥 𝐬𝐮𝐯𝐞𝐥 𝐬𝐚𝐚𝐛 𝐤𝐢𝐦𝐚𝐝𝐚? 𝐄𝐢 𝐨𝐥𝐞, 𝐬𝐞𝐬𝐭 𝐬𝐞𝐚𝐥 𝐨𝐧 𝐋𝐎𝐆𝐈𝐒𝐓𝐈𝐊𝐀 𝐩𝐚𝐢𝐠𝐚𝐬. 𝐓𝐞𝐞𝐝 𝐨𝐧 ü𝐥𝐥𝐚𝐭𝐚𝐯𝐚𝐥𝐭 𝐩𝐮𝐡𝐭𝐚𝐝 𝐣𝐚 𝐤𝐨𝐫𝐫𝐚𝐥𝐢𝐤𝐮𝐝. 𝐇𝐞𝐚𝐤𝐞𝐧𝐞 𝐤ü𝐥𝐥, 𝐬𝐤𝐚𝐧𝐝𝐢𝐧𝐚𝐚𝐯𝐥𝐚𝐬𝐞𝐝 𝐦𝐚𝐤𝐬𝐚𝐯𝐚𝐝 𝐤𝐚 𝐭𝐞𝐞𝐦𝐚𝐤𝐬𝐞, 𝐦𝐢𝐥𝐥𝐞 𝐬𝐚𝐚𝐛 𝐭õ𝐞𝐬𝐭𝐢 𝐢𝐥𝐮𝐬𝐭𝐢 𝐤𝐚 𝐭𝐞𝐞𝐝𝐞 𝐤𝐨𝐫𝐫𝐚𝐬𝐡𝐨𝐢𝐮 𝐩𝐞𝐚𝐥𝐞 𝐤𝐮𝐥𝐮𝐭𝐚𝐝𝐚 𝐚𝐠𝐚 𝐤𝐮𝐢 𝐬𝐚 𝐊𝐮𝐫𝐞𝐬𝐬𝐚𝐚𝐫𝐞 𝐧ä𝐢𝐭𝐞𝐥 𝐤𝐨𝐫𝐫𝐚 𝐦õ𝐭𝐥𝐞𝐝, 𝐬𝐢𝐢𝐬 𝐞𝐢 𝐚𝐢𝐭𝐚𝐤𝐬 𝐬𝐢𝐢𝐧 𝐤𝐚 𝐦𝐢𝐭𝐦𝐞𝐦𝐢𝐥𝐣𝐨𝐧𝐢𝐥𝐢𝐧𝐞 𝐫𝐚𝐡𝐚𝐬ü𝐬𝐭, 𝐤𝐮𝐢 "𝐬𝐚𝐡𝐚𝐝" 𝐭𝐮𝐥𝐞𝐯𝐚𝐝 𝐭ä𝐧𝐚𝐯𝐚𝐭𝐞𝐥𝐞 𝐚𝐥𝐥𝐞𝐬 𝐬𝐢𝐢𝐬, 𝐤𝐮𝐢 𝐥𝐮𝐧𝐝 𝐨𝐧 𝐭𝐞𝐫𝐯𝐞 𝐩ä𝐞𝐯 𝐬𝐚𝐝𝐚𝐧𝐮𝐝. 𝐉𝐚 𝐦𝐮𝐢𝐝𝐮𝐠𝐢 𝐨𝐦𝐚𝐞𝐭𝐭𝐞 𝐚𝐫𝐠𝐮𝐦𝐞𝐧𝐝𝐢𝐝 𝐨𝐧𝐠𝐢 𝐧𝐞𝐞𝐝 "𝐬𝐚𝐡𝐚𝐝". 𝐎𝐥𝐞𝐝 𝐧ä𝐢𝐧𝐮𝐝 𝐊𝐮𝐫𝐞𝐬𝐬𝐚𝐚𝐫𝐞 𝐬𝐚𝐡𝐤𝐚𝐬𝐢𝐝? 𝐍𝐞𝐞𝐝 𝐨𝐧 𝐬𝐚𝐦𝐚𝐝 𝐩𝐞𝐥𝐦𝐞𝐞𝐧𝐢𝐝, 𝐦𝐢𝐬 𝐬𝐮𝐯𝐢𝐭𝐢 𝐚𝐦𝐩𝐥𝐞𝐢𝐝 𝐤𝐚𝐬𝐭𝐚𝐯𝐚𝐝 𝐣𝐚 𝐬ü𝐠𝐢𝐬𝐞𝐭𝐢 𝐥𝐞𝐡𝐭𝐢 𝐫𝐢𝐢𝐬𝐮𝐯𝐚𝐝. 𝐉ä𝐫𝐠𝐦𝐢𝐬𝐞𝐧𝐚 𝐩𝐚𝐧𝐧𝐚𝐤𝐬𝐞 𝐤𝐚 𝐀𝐓𝐕-𝐝𝐞𝐥𝐞 𝐯ä𝐢𝐤𝐞𝐬𝐞𝐝 𝐬𝐚𝐡𝐚𝐝 𝐞𝐭𝐭𝐞 𝐣𝐚 𝐯𝐮𝐫𝐚𝐭𝐚𝐤𝐬𝐞 𝐧𝐞𝐧𝐝𝐞𝐠𝐚. 𝐉𝐚 𝐬𝐢𝐢𝐬 𝐢𝐦𝐞𝐬𝐭𝐚𝐦𝐞, 𝐞𝐭 𝐦𝐢𝐤𝐬 𝐦𝐞 𝐞𝐢 𝐣õ𝐮𝐚 𝐣𝐚 𝐦𝐢𝐤𝐬 𝐦𝐞 𝐞𝐢 𝐬𝐮𝐮𝐝𝐚.
27.01.21, 09:45
Tabelist ilmneb, et netopalkade järjestuses on suurim, 3000 eurot ületav keskmine sissetulek Taanis ja Luksemburgis ning umbes ②⑤⓪⓪ 𝒆𝒖𝒓𝒐𝒏𝒊 𝒌üü𝒏𝒅𝒊𝒃 𝒔𝒆𝒆 𝑹𝒐𝒐𝒕𝒔𝒊𝒔, Soomes ja Iirimaal.
Kõige pisemad on sissetulekud Rumeenias ja Bulgaarias, vastavalt 565 ja 457 eurot. ᴱᵉˢᵗⁱ ᵏᵉˢᵏᵐⁱⁿᵉ ⁿᵉᵗᵒᵖᵃˡᵏ ⁹⁵⁷ületab nii Läti kui Leedu oma, seejuures saab Leedu palgasaaja kätte keskmiselt kõigest 693 eurot kuus.https://www.err.ee/896930/graafik-eesti-kerkis-el-i-keskmiste-palkade-edetabelis-17-kohale
27.01.21, 10:05
𝐒𝐞𝐥𝐥𝐞𝐬𝐭 𝐦𝐚 𝐣𝐮 𝐫ää𝐠𝐢𝐧 𝐚𝐠𝐚 𝐩𝐚𝐧𝐞 𝐭ä𝐡𝐞𝐥𝐞, 𝐞𝐭 𝐚𝐥𝐚𝐭𝐢 𝐞𝐢 𝐨𝐥𝐞 𝐚𝐬𝐢 𝐫𝐚𝐡𝐚𝐬. 𝐊𝐮𝐢 𝐬𝐚 𝐚𝐧𝐧𝐚𝐝 𝐥𝐨𝐥𝐥𝐢𝐥𝐞 𝐦𝐢𝐥𝐣𝐨𝐧 𝐞𝐮𝐫𝐨𝐭, 𝐬𝐢𝐢𝐬 𝐦𝐢𝐬 𝐬𝐚 𝐚𝐫𝐯𝐚𝐝, 𝐞𝐭 𝐭𝐚 𝐡𝐚𝐤𝐤𝐚𝐛 𝐤𝐨𝐡𝐞 𝐢𝐧𝐯𝐞𝐬𝐭𝐞𝐞𝐫𝐢𝐦𝐚 𝐣𝐚 ä𝐫𝐢𝐭𝐬𝐞𝐦𝐚 𝐣𝐚 𝐤𝐚𝐬𝐯𝐚𝐭𝐚𝐛 𝐬𝐞𝐥𝐥𝐞 𝟏𝟎 𝐦𝐢𝐥𝐣𝐨𝐧𝐢 𝐩𝐞𝐚𝐥𝐞? 𝐋𝐨𝐨𝐝𝐚 𝐬𝐚, 𝐀𝐦𝐞𝐞𝐫𝐢𝐤𝐚𝐬 𝐡ä𝐢𝐝 𝐧ä𝐢𝐭𝐞𝐢𝐝 𝐦𝐮𝐥𝐭𝐢𝐦𝐢𝐥𝐣𝐨𝐧ä𝐫𝐢𝐝𝐞𝐬𝐭 𝐥𝐨𝐭𝐨𝐯õ𝐢𝐭𝐣𝐚𝐭𝐞𝐬𝐭, 𝐤𝐞𝐬 ü𝐡𝐞𝐥 𝐡𝐞𝐭𝐤𝐞𝐥 𝐯õ𝐢𝐝𝐚𝐯𝐚𝐝 𝐞𝐢-𝐭𝐞𝐚-𝐦𝐢𝐭𝐮 𝐦𝐢𝐥𝐣𝐨𝐧𝐢𝐭 𝐣𝐚 𝐚𝐚𝐬𝐭𝐚 𝐩ä𝐫𝐚𝐬𝐭 𝐨𝐧 𝐢𝐬𝐞𝐠𝐢 𝐯õ𝐥𝐠𝐚𝐝𝐞𝐬. 𝐒𝐚𝐦𝐚 𝐤𝐞𝐡𝐭𝐢𝐛 𝐤𝐚 𝐦𝐞𝐢𝐞 𝐋𝐢𝐧𝐧𝐚𝐦𝐚𝐣𝐚𝐧𝐝𝐮𝐬𝐞 𝐤𝐨𝐡𝐭𝐚. 𝐊𝐮𝐢 𝐧𝐞𝐢𝐥𝐞 𝐚𝐧𝐝𝐚 ü𝐡𝐭ä𝐤𝐤𝐢 𝐬𝐮𝐮𝐫 𝐫𝐚𝐡𝐚𝐬ü𝐬𝐭, 𝐤𝐚𝐬 𝐬𝐢𝐢𝐬 𝐬𝐚𝐚𝐯𝐚𝐝 𝐦𝐞𝐢𝐞 𝐭ä𝐧𝐚𝐯𝐚𝐝 𝐩𝐮𝐡𝐭𝐚𝐝 𝐨𝐥𝐞𝐦𝐚? 𝐋𝐨𝐨𝐝𝐚 𝐬𝐚, 𝐤õ𝐢𝐤 𝐡𝐚𝐤𝐤𝐚𝐛 𝐬𝐞𝐥𝐥𝐞𝐬𝐭 𝐩𝐢𝐡𝐭𝐚, 𝐞𝐭 𝐭ä𝐧𝐚𝐯𝐚𝐢𝐝 𝐞𝐢 𝐩𝐮𝐡𝐚𝐬𝐭𝐚𝐭𝐚 𝐄𝐱𝐜𝐞𝐥𝐢 𝐭𝐚𝐛𝐞𝐥𝐢𝐬.