25.01.2021. Autor: Ardo Vahter Mullu juunis algatas valitsus Suure väina püsiühenduse ja selle toimimiseks vajaliku taristu riigi eriplaneeringu ning keskonnamõju strateegilise hindamise.
25.01.21, 09:00 hoidku jumal, et ei tuleks silda !!!
-37+28
Tsepeliinid lendavad ilma kütuseta 26.01.21, 23:09 Tsepeliinid Wolverine ja Nabila lendavad ilma kütuseta ja veavad kaupu tonnide viisi.
Maandumisrada ei vaja.
Nabila maandub majade katustele.
Wolverine vajab staadiumi suurust maandumisplatsi.
Maanduda polegi tarvis sest kaupu saab laadida lifti abil.
Wolverine ja Nabila lendavad Kanadas piirkondades kus puuduvad autoteed. Sama lugu aafrikas.
-1+0
Elektrolüüsi aparaat annab kütust tasuta 26.01.21, 23:09 Kuna eestlased on metsarahvas siis Eesti elukeskkond tuleb viia looduse keskele metsadesse.
Tuntud Permakultuuri idee saadi sellest,et Inkade linnad asusid metsas. Neil polnud euroopalikke lagedaid haritavaid maid.
Inkad tootsid toitu loodusega kooskõlas,nemad ei raiunud metsi maha selleks,et seal hakata toitu tootma.
Kui eurooplased okupeerisid nende maa siis raiuti mets maha,tekitati lagedad põllud.
Eesti elukeskkonna viib tagasi maale looduse keskele tasuta elekter ja kütus:
Bensiini ja diisli asemel kasutatakse vesiniku sisepõlemis mootoreis ehk siis paaki valad vett :
https://youtu.be/HQC3bjrkNCA
-0+0
h
25.01.21, 09:25 Ootan silda, et siin konnatiigis elu välja ei sureks.
25.01.21, 11:41 Sild hoiab kokku iga sõidu pealt 40 minutit! Seda on tubli tükk. Ja kindlasti leiab oma ajale targemat rakendust, kui lihtsalt passida.
-24+84
anonüümne 25.01.21, 12:11 Kuhu kiirustad? Tasa sõuad, kaugele jõuad!
Juta 25.01.21, 16:23 Kiire arvutus Vahurile, kuna ise ta vist ei mõista niipalju. Bronni aeg on 20 min enne väljasõitu, mis on eeldatav aeg sadamas olemiseks + 27 min (ümardame 30 min) = u 50 min. Kui sillaga saab läbida 10-15 km (oleneb silla teekonnast) mõne minutiga, aga suurusjärgus nii umbes 10 min. Siis vahe tulebki 50 min - 10 min = u 40 min. See teeks isegi päevase reisi mandrile ja tagasi peaaegu poolteist tundi lähemaks. Aga mis see teeb veel kuu või aasta jooksul aja säästu. Ka rahustaks see liiklust sellega, et neil praegustel praamilt pääsejatel pole enam niipalju sõelumist, sest troppi ei teki ja kõigil rahulikum.
Poeet 25.01.21, 17:53 Juta, juta
ära nuta
kui sillaehitus vajub mutta
-6+38
Juta 25.01.21, 18:55 Siis sulle Vahur veel üks näide otse elust, selline puust ja punaseks. (paraku lahmid sa millegipärast hambapesust ja lennukist, järelikut argumente pole). Täna sõidab liinibuss Kuressaare-Tallinn liinil 4 tundi. Sillaga on see sama vahemaa läbitav 3h 20min. Aga see, kas keegi vahepeal peatub või ei peatu, on juba vaba tahe, mitte sunniviisiline peatus. Ja sa mine räägi kaubaautodele lendamisest, tasub siiski realistiks jääda. Ja kisavad need, kes täpselt kord aastas saarele satuvad, et milline romantika, aga ise olen seal sadamas piisavalt oma elus istunud, nii et kui saaks, siis kindlasti jätaks selle osa vahele.
andu 26.01.21, 00:05 Paistab et see Juta pole mitte kõige eredam pirn kui ta pidevalt praamiga sõitma peab ja endiselt 20 minutit varem praamisabasse ronib. Mina olen sõidus olnud juba pea 20 aastat ja suudan umbes 2 või 3 min täpsusega oma saabumist Kuressaarest Kuivastusse planeerida ning vastupidi ka. Tee ei ole ju vahepealsete aastatega pikemaks muutunud või kiirusepiirandg tõusnud.
-74+38
mhahah 26.01.21, 12:16 Juta sa oled Pwned!!!
-0+2
Vahur va värdjas 26.01.21, 19:20 kui sul ajusid oleks, siis suudaksid välja mõelda, et sinu Lildli ja Ikea kaubakoormad jõuaksid üle silla hoopis kiiremini sulle õnne tooma. Aga sul ju mõistus läinud..paras nimetet poodidele majaplatse kaevama panna. Vähegi targematel teemadel ole parem vait
neljapäevale 27.01.21, 20:36 Eriline häma-ajavõit hajub!Ettevõtjal ei haju, kinnitan!Teiseks-keegi ei lähe lennujaama vetsu,ikka erinevatesse linnapiirkondadesse asju ajama-endal tavaline linnapäev 150 km linnas.Kolmandaks-kas keegi tuleb Tallinnast tühja autoga tagasi?Neljandaks-minu põis küll peab 2 tundi vastu,mis puhtale sõidule kulub .
25.01.21, 18:00 Ehitagu see sild otse Saaremaale, meile pole seda vaja.
-7+17
Rein Haivo 25.01.21, 18:06 Saaremaale ep tule mingit silda. Saaremaalt panen ma silla otse Rootsi poole uugama, kut see valma saab siis vaatab Abruka ja Läti vahele mingi jurraka. Pinsipõlveks tahaks kunagi IIumaa kaa ära sillastada, seda korda otse Soomemaale ja siis räuhtik läbi IIumaa ka Saaremaale, nii et saab vajadusel IIumaale ja kel jaksu ja kannatust see paneb otse Kalevipojamaale välja. Vat siukseks teen ma teie elu siin. Sildasit tuleb Saaremaalt igasse ilmakaarde. Saaremaast saap maailmanaba, mille järgi kõik hakkavad aega ajastama. Me saame ekvaatori keskpunktiks. Meie ütleme ja teised teevad.
-0+11
Muhkel
25.01.21, 20:31 Kas tõesti pole seda raha Eesti riigis mujale panna, kui iga kord enne valimisi see silla teema üles võtta. Eeldatav maksumus 4oo miljonit, tunneli puhul pool juurde. Seevastu paljud pered elavad vaesuses
-5+15
Kukkel
25.01.21, 20:58 Jälle räägitakse sillast!
Mitu aastat seda räägitakse?
Ju tulevad ikka uued uuringud ka?
-1+9
kodanik
25.01.21, 21:05 Oo, progress, meil ju räägiti tavaliselt Saaremaa mitte Muhu sillast. Kui poliitikute arvates sõltuvus väheneb, siis see jääb utoopiaks.
Tegu on liigse asjaga kui meil raha kuhu suunata. Kui ennem see kedagi valitsusest ei huvitanud, siis hiljem uue koalitsiooniga huvitab veel vähem.
Naljakas oli tõsiseltvõetavat ja naiivset teksti lugeda, et mingi Hiina miljonär tuleb kinni maksma silda sellisesse kohta, mida ta isegi kaardil ei ole näinud. Tegelikult kaovad need mõttetud möödasõidud ega pea enam alati graafiku järgi planeerima. Esmalt tehke nii et ei peaks suvel mitu tundi järjekorras olema (lisalaev). Erakond jäi korruptsiooniga vahele ja järgmisel päeval uues koalitsioonis, kus on see et saarlased saavad mandrile tasuta. Miks üks kodanik peab maksma, teine mitte et Tallinnasse saada, Simpson tegi ju tasuta bussiliikluse ära... Hind ei saa ju ka väike reisijale olema. See 20-minutiline ajavõit ei õigusta sellist raharaiskamist. Mis suurushullus meil pidevalt on, hakkame rongiteed ehitama, ühendame ka Saaremaad Gotlandiga, teeme Baltikumi suure rahvusvahelise lennujaama?
Lisaks paljudele see saarele tulemisel tähtis protsess, pole vaja mandrimatsidega ühendada, praamisõit teebki sõidu eriliseks. Tuleb arvestada praamiaegadega ja varem kohal olla kuigi nii igas eluvaldkonnas, järjekorras olemine v vetsu käimine ka tegelikult ajaraiskamine. Samas on see meie ekslusiivsus et oleme saarerahvas, kehtib asi nagu meretagune asi. Tore võib-olla tõesti aga palju vastuargumente. Miks järsku praamid ei piisa, saab ju vajadusel tihendada, lisaks see keskkonnale kui ja loomadele kehv (ehitus, elektriliinid). Võimalusi annab küll, aga kas inimestele hea, vaevalt see turistide arvu peaks muutma.
See ei muuda oluliselt koju jõudmist, küll aga mugavam planeerimise koha pealt, aga kust me peaks selle raha võtma, riik ei hakka maksma, ei kujuta elu ilma praamita. Nüüd ju praamiühendus parem.
-29+10
Anti
25.01.21, 21:47 Muidu, ma ole juba Kümmukond viimast aastat rääkind, et sild ja praamid on mineviku igand. Täna peaks panustama õhuhõljukite peale. Ka meie oma tööstused võiksid neid tootma hakata ja siin võite nii elektrilise- kui vesinikuajamiga mudeleid vorpida. Saaks nii kas siis tahtmise või vastu tahtmist see idaviru sest tööpuudsest priiks. Saarlastele vaid mõnikümmend tuhat tükki, polegit rohkem tarist!
26.01.21, 08:59 Aastad lähevad, aga unistused jäävad...
Ei teagi enam kui palju vett on merre voolanud ja miljoneid raisatud, aga silda ei ole ega tule, kuid ikka elavad need unistused naiivsete kodanike meeltes ja mõtetes.
Koroonaaeg on näidanud, et kohalik elanikkond on kahanenud tugevalt alla 30 tuhande, aga ikka usutakse, et umbes 2,3% Eesti elanike pärast hakatakse miljoneid raiskama ja mingit unelmate silda ehitama.
Ma ei tahaks neile unistajatele pahasti öelda, aga kogu see teema on täiesti naeruväärne
-6+16
sass 26.01.21, 09:05 Suurest naerust tuntakse lolli!
David Wodduck 26.01.21, 11:44 Turismisektorile ei paista koroona tõttu miskit head tulemas, rohepöörde tulemusena sureb vaikselt ka muu ettevõtlus, eriti just tööstus, välja, põnev oleks teada, kes selle silla peal siis sõitma hakkavad
vaada! Sassa! 28.01.21, 14:51 Naer vabastab stressist! Stress on aga pidur ja kui see töötab, ei saa kuidagi minema! Mine või lolliks!
-2+0
Vaatleja
26.01.21, 15:56 Kuidagi tuttav jutt tuleb ette -- mäletan kui Jaanus Tammkivi tahtis saada Riigikokku, siis tuli ka meile kohe sild, nüüd tahab sama härra vallavanemaks ja lubadus ikka sama --jälle SILDA! Mitte midagi ei ole nende aastatega Toompeal õppinud!
-0+10
VAATLEJA
26.01.21, 16:49 Statistika ytleb, et keskmiselt yletab merd umbes sada autot tunnis.
26.01.21, 21:29 Madalmaades ehitatakse linnu, hoonestut veele, me aga ei saa ühendusteed tehtud. Samal ajal on teada, et riigi kulutused see ühendusele kasvavad ja pidevalt. Ühendustee ei pea olema sild, see ei pea olema ka maantee! See peaks olema aga tulevikku vaatav!
See Tartu maantee on aga habemega lugu ja näitab vaid saamatust! Vaadake kuidas poolakad oma teedeehitusega on edasi läinud! Kadedaks teeb!
saumikser 31.01.21, 14:14 sa Vahur oled lihtsalt üks jahupeast netitroll, kes ei jaga maailma asjadest ööd ega päeva. Statistika näitab, et eelmise aasta viimased kümme kuud on keskmiselt praamidega üle veetud 84 autot tunnis.(ööpäev 24 tundi.) Kui nüüd natuke arvutada arvestades praegu kehtivaid piletihindu, siis on võimalik põhimõtteliselt teada saada silla tasuvusaeg. Lisaks üleveetud autodele tuleb lisaks veel üleveetud reisijad.
-0+13
t
27.01.21, 17:41 See sild on hiidlaste salaplaan Hiiumaast Eesti suurim saar teha ja turism ning muu saareline üle meelitada. Püsiühendus tähendab ju seda, et Saaremaa ei ole enam õige saar.
-6+4
Lisa kommentaar
NB! Meie Maa ei vastuta artiklitele lisatud kommentaaride eest, kommentaari sisu eest võtab endale vastutuse kommentaator. Meie Maal on õigus kustutada kommentaare, mis ei vasta sisult headele tavadele so kommentaarid, mis on: teemavälised, kirjutatud teise isiku nimel, solvavad, labased, sisaldavad reklaami, vaenu õhutavad, ebaseaduslikule tegevusele üleskutsuvad.
26.01.21, 23:09
Tsepeliinid Wolverine ja Nabila lendavad ilma kütuseta ja veavad kaupu tonnide viisi.
Maandumisrada ei vaja.
Nabila maandub majade katustele.
Wolverine vajab staadiumi suurust maandumisplatsi.
Maanduda polegi tarvis sest kaupu saab laadida lifti abil.
Wolverine ja Nabila lendavad Kanadas piirkondades kus puuduvad autoteed. Sama lugu aafrikas.
26.01.21, 23:09
Kuna eestlased on metsarahvas siis Eesti elukeskkond tuleb viia looduse keskele metsadesse.
Tuntud Permakultuuri idee saadi sellest,et Inkade linnad asusid metsas. Neil polnud euroopalikke lagedaid haritavaid maid.
Inkad tootsid toitu loodusega kooskõlas,nemad ei raiunud metsi maha selleks,et seal hakata toitu tootma.
Kui eurooplased okupeerisid nende maa siis raiuti mets maha,tekitati lagedad põllud.
Eesti elukeskkonna viib tagasi maale looduse keskele tasuta elekter ja kütus:
Bensiini ja diisli asemel kasutatakse vesiniku sisepõlemis mootoreis ehk siis paaki valad vett :
https://youtu.be/HQC3bjrkNCA