Kingime maski Meie Maa tellijale
[x]Sulge
või

Logi sisse
Kontrollkood:
meiemaa.ee
Pühapäev, 25. juuli 2021  |  Logi sisse
Otsing
Sisesta otsingusõna
Sisukord

Arhiiv
eelmine kuu
juuli 2021
järgmine kuu
E T K N R L P
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031




Kommentaarid

Lux Express vähendas Tallinn-Kuressaare liinil reise
01.01.2021. Autor: MM
Lux Express võttis seoses reisijate vähenemisega osa busse Eesti linnadevahelistel liinidel jaanuarist ajutiselt käigust ära, sealhulgas Tallinn-Kuressaare liinil.
Sorteeritud esimestena:vanemad   uuemad   parimad

01.01.21, 15:18
Auto mootorile paigaldatakse elektrolüüsi aparaat mis annab kütust tasuta . Elektrolüüsi aparaat ehk HHO generator lahutab veest vesiniku mida kasutatakse sisepõlemis mootoreis bensiini ja diisli asemel ning hoonete kütmiseks.
HHO generator on müügil internetis 50 euro eest.

-8  +2
Vahur Neljapäev
 3

01.01.21, 21:39
𝐁𝐫𝐚𝐯𝐨. 𝐒𝐚𝐦𝐚𝐥 𝐚𝐣𝐚𝐥 𝐤𝐮𝐢 𝐎𝐃𝐀𝐕𝐀𝐌 𝐛𝐮𝐬𝐬𝐢𝐥𝐢𝐢𝐤𝐥𝐮𝐬 𝐯ä𝐡𝐞𝐧𝐝𝐚𝐛 𝐨𝐦𝐚 𝐯ä𝐥𝐣𝐮𝐦𝐢𝐬𝐢, 𝐬𝐞𝐬𝐭 𝐭ä𝐢𝐭𝐮𝐯𝐮𝐬 𝐨𝐧 𝐧𝐢𝐠𝐞𝐥, 𝐥𝐢𝐢𝐠𝐮𝐛 𝐦𝐞𝐢𝐞 𝐥𝐢𝐧𝐧𝐚 𝐤𝐨𝐡𝐚𝐥 𝐩𝐞𝐚 𝟏𝟎𝟎-𝐤𝐨𝐡𝐚𝐥𝐢𝐧𝐞 𝐍𝐨𝐫𝐝𝐢𝐜𝐚 𝐚𝐬𝐞𝐧𝐝𝐮𝐬𝐥𝐞𝐧𝐧𝐮𝐤. 𝐏𝐚𝐢𝐬𝐭𝐚𝐛, 𝐞𝐭 𝐬𝐮𝐮𝐫𝐮𝐬𝐡𝐮𝐥𝐥𝐮𝐬𝐭𝐮𝐬 𝐞𝐢 𝐩𝐞𝐚 𝐩𝐢𝐢𝐫𝐞 𝐣𝐚 𝐩𝐞𝐚𝐭𝐬𝐞𝐥𝐭 𝐭𝐞𝐞𝐦𝐞 𝐤𝐚 𝐥𝐞𝐧𝐧𝐮𝐫𝐚𝐣𝐚 𝐩𝐢𝐤𝐞𝐦𝐚𝐤𝐬, 𝐞𝐭 𝐩𝐞𝐚 𝟏𝟎𝟎𝟎-𝐤𝐨𝐡𝐚𝐥𝐢𝐧𝐞 𝐀𝟑𝟖𝟎 𝐬𝐢𝐢𝐧 𝐣𝐚 𝐓𝐚𝐥𝐥𝐢𝐧𝐧𝐚 𝐯𝐚𝐡𝐞𝐥 𝐯𝐮𝐫𝐚𝐝𝐚 𝐬𝐚𝐚𝐤𝐬. 𝐓𝐮𝐛𝐥𝐢𝐝 𝐑𝐚𝐭𝐚𝐬 𝐣𝐚 𝐋𝐚𝐚𝐧𝐞𝐭, 𝐦ü𝐭𝐬 𝐦𝐚𝐡𝐚! :))))

-14  +15
anonüümne
02.01.21, 02:21
Sisult ja kommentaari mõttelt olen jällegi täiesti nõus, kuid selle Nordica reisi (pühap õhtu-teisipäeva hommikuni) maksis kinni NyxAir, sest hoolduse ajal ilmnes kerge viga, nendel pole reservis ühtegi lennukit. Kui poleks pühasid vahel, ei jääks ükski Nyxi reis ära. Imelik et nendel ei saanud ükski 50koh Saab teenindada. Mõttetu rahakulutamine kuid vähe inimesi said ajutiselt mugavama lennuki. Täitsa tavaline rike. Pigem võiks riik lõpetada Xfly/Regional Jet toetamist sest nad lendavad ainult teiste kasuks valdavalt teistes riikides. Lennunduse dots mõnes koguses põhjendatud, kuid see 48-kohaline lennuk on peale sõidumugavuse liiga ebaotstarbekalt kallis. 33 kohaline on ka suurem, aga hoiaks 3 tonni kokku igalt reisilt. Probleem endise mahutavusega oli ainult 30% ulatuses aastas. Uued detailid ei jõua jõuludel nipsuga. See suhtumine teistesse transpordiliikidesse on ebaaus. Enam selliseid lende ei tulegi, lihtsalt polnud muud varianti, hea et liin oli avatud.
Aitäh Madisele mõttetu rahapõletuse eest! Lennuk on mugav, kuid see pole piisav argument, asi on selles et poliitikud karvad väikese raudlinnuga tuule käes lennata.

-7  +8
Kuhu küll see mõistus jäi?
02.01.21, 09:26
Kolm idiootsuse tippu läinud aasta transpordivallas:
1. Soov käivitada Mõntu- Ventspilsi parvlaevaliin,
2. Soov käivitada Kuressaare-Rootsi lennuliin,
3. Suurema lennukiga lennuühenduse avamine Kuressaare-Tallinna vahel

-11  +19
Eelmisele
13.01.21, 00:05
Nõus. Stockholmi eest vist raha makstud isegi. Esimene hommik tl-kr, teine tagasi, kolmas õhtune tl-kr, neljas tagasi. Dets kohta keskmiselt 3 reisijat tavapärasest rohkem kesine, aga usun et tuleb juurde. Pühadel olid reisid suurema lennukiga välja müüdud.
Reisijate arvud kuu lõpus uue vedajaga:
11, 12, 12, 3, 9, 9, 34, 11, 10, 8, 46, 5, 12, 4 ,8, 4, 6, 11, 18, 18, 12, 35, 14, 48, 9, 22, 17, 24, 5, 18, 16, 14, 5, 16, 28, 13, 13, 12, 19, 8

-0  +1
tutimops

02.01.21, 07:34
Sitta neist reisidest, hoopis olulisem on, et reied alles jääksid.

-0  +12
anonüümne
 1

02.01.21, 09:34
Kahju tõesti, et igalpool lennujaama pole. Poole tunniga Tallinnas olla on tõesti mugav. See oli vist tegelikult isegi ainult 20 minutit, sisseistumine ka.

-0  +2
anonüümne
02.01.21, 12:46
Kurb et 10.40 väljumine ära jääb, mõni teine firma võiks kasvõi väiksema bussi ajutiselt sinna panna. Isegi bussiliiklus muutub Saaremaal aina nirumaks. MM võiks ikkagi vähemalt piletimüügikeskkonna viitsida lahti teha. Lennuk on tõesti reisijale mugavam, kuid vaadates talveperioodi täituvust on kokkuvõttes see suur raha põletamine, loodan et ajapikku tuleb vähemalt 50% aga kooronaajal võib seda ootama jäädagi.
Kui sa pole tähele pannud, siis enamus saartel on lennuväli, isegi Ruhnul ja ennekõike ohutuse pärast. Kui panna Tallinn-Tartu lennuliin tagasi, siis see oleks veel lollim, sest isegi kui oled terminali lähedal TLL lennujaamas tuleb olla vähemalt 45min enne reisi, sest 30min enne lendu läheb regamine kinni. 30min vähemalt võttes ruleerimine+lend, 15-20min vähemalt pagas välja võtta ja Tartu kesklinna sõita. Ajakadu rongiga olematu, aga lennupileti hind 2 korda priskem, lisaks veel tuleb joosta, püksirihmad käes, lennujaamas. Veel idiootsem on see Ventspilsi liin, ei usu et keegi seda kasutaks.

-0  +3
No sellist haltuurat

02.01.21, 09:42
näen täiesti esimest korda: MM kopeerib teise väljaande artikli ning ei võta isegi niipalju vaevaks, et järele uurida ning kirja panna, millised väljumised Tallinn-Kuressaare-Tallinn liinil ära jäävad! Ma kuidagi ei saa toimetusele head uut aastat soovida, sest ei usu, et see neil hea tulla saab.

-3  +6
Whats your name Full
 1

03.01.21, 06:40
Whats your name Full

-2  +0
Pudin
03.01.21, 07:34
Idi nahhui urod.

-0  +4

03.01.21, 17:10
Eestis kulub igal aastal autokütusele umbes 10 miljardit eurot, mis teeb 7500 eurot iga inimese kohta (rinnalapsest raugani). „See raha läheb naftašeikide taskusse. Milleks me neile seda kümnist maksame, kui nutika planeerimise abil saaksime kõik oma sõidud tehtud kodumaal toodetud energiaga?” püstitas Jarmo Tuisk küsimuse.

Eesti raiskab vene bensiini ja diisli ning maagaasi peale 10 miljardit eurot igal aastal.

Vene bensiini ja diisli ning maagaasi asemel saab kasutada vesiniku mida saab tasuta piiramatus koguses HHO generatori abil.
HHO generator ehk elektrolüüsi aparaat lahutab veest vesiniku mida kasutatakse sisepõlemis mootoreis bensiini ja diisli asemel ning hoonete kütmiseks.
HHO generator on müügil internetis 50 euro eest.

A.
Vesinik kolbmootori kütusena
Kolbmootoris kasutatakse kütusena nii puhast vesinikku kui ka paukgaasi. Selleks et neid
gaasilisi kütuseid oleks võimalik mootori kütusena kasutada, tuleb ümber ehitada mootori
toitesüsteem. Kuna paukgaas ja vesinik lastakse mootorisse gaasina siis esimese asjana on
vaja teistsuguseid pihusteid, millega oleks võimalik gaasi pihustada. Tavalised kütusele
mõeldud pihustid selleks ei sobi. Lisaks on vaja eraldi paaki, kus paukgaasi või vesinikku
hoida. Üks oluline komponent on ka kütuseelement millega veeldatud vesinikust saaks
gaas. Samas ei tohi unustada korralikku doseerimissüsteemi, läbi mille gaas jõuab pihusti￾teni. Doseerimissüsteem on vajalik mootori korralikuks tööks, liiga väikese gaasi kogusega
ei tööta mootor korralikult ning liiga suure kogusega võib mootorit kahjustada. Selle kütu￾se puhul on probleemiks kütuse saamine ja hoiustamine. Paukgaasi saab toota erineval
moel, kuid veest elektrolüüsi teel tootmisega oleks seda võimalik teha ka sõidukis vesinik￾generaatori abil. Elektrolüüs on elektrivooluga toimuv keemiline protsess [11], kus antud
juhul lõhustatakse vee molekul kaheks osaks vesinikuks ja üheks osaks hapnikuks. Sellega
saaks toota vajaliku gaasi ka koguaeg masina töötades, selleks on vaja paigaldada masinale
vesinikgeneraator. See protsess aga nõuab palju energiat ning mootori tööks ainult pauk￾gaasiga oleks vaja väga suurt vesinikgeneraatorit. BMW on maailmas üks autotootjatest,
kes on valmis ehitanud vesinikul töötava kolbmootoriga auto. Selle tarbeks ehitas BMW
ühe oma sisepõlemis kolbmootori põhjalikult ümber, et seda saaks kasutada vesinik kütu￾sega. BMW vesinik kolbmootoriga auto on näha joonisel 2.3 [12].
Joonis 2.3 BMW vesinik kolbmootoriga auto (Diesel Station)

B.
Vesinik lisakütusena
Lisakütusena kasutatakse samuti paukgaasi. Kuid lisakütusena kasutamise eeliseks on see,
et mootor ei vaja ümber ehitust. Lisaks on plussiks see, et vajalik gaasi kogus on väiksem
kuna mootor ei tööta ainult paukgaasiga, vaid gaas aitab põhikütust paremini põletada.
Seega saab seda toota masinal asuva vesinikgeneraatoriga, mis võib olla palju väiksem kui
ainult paukgaasil töötava mootori vesinikgeneraator. Paukgaasi saab toota ka väljaspool
sõidukit, kuid siis tuleb võib tekkida probleeme selle tankimise ning hoiustamisega. Liht￾sam on seda toota vesinikgeneraatoriga sõidukis, sest siis kaob ära vajadus seda eraldi ma￾huti hoiustada. Kuna paukgaasi ei ole vaja mootori töös hoidmiseks, selleks et põletada
efektiivsemalt fossiilseid kütuseid ning vähendada kahjulike ühendite keskkonda sattumist.
Sel juhul piisab sellest, kui paukgaasi toodetakse sõidukis asuva vesinikgeneraatoriga.
Paukgaas juhitakse mootorisse läbi õhuvõtu süsteemi. Ühendus, kust paukgaas õhuvõtu
süsteemi juhitakse asub tavaliselt õhufiltri ja kollektori vahelisel ühendusel. Sealt kaudu
jõuab paukgaas tänu mootori tekitatud hõrendusele koos mootori tööks vajaliku õhuga si￾lindritesse. Vesiniku lisakütusena kasutamise skeem on näha joonisel 2.4.
Joonis 2.4 Vesiniku lisakütusena kasutamise skeem (Magnation Water Technologies)
Paukgaas on vesiniku ja hapniku segu, koosnedes kahest osast vesinikust ja ühest osast
hapnikust. Paukgaas on väga kergesti süttiv gaas mis aitab paremini süüdata ja põletada.

C.
Elektrolüüsi aparaati ise meisterdada kodus,garaazis on lihtne. Ehitamise juhised on veebis www.instructables.com. vaata selle veebi otsingust " Dry Cell Electrolyzer ".
Lisaks elektrolüüsi aparaadile on tarvis gaasilukku,publerit ,voolikuid,pumpa,maandust,veepaaki,tsiklile paigaldatakse auto aku, autole lisa elektri generaator sest elektrolüüsi aparaat vajab 20 Amprit,miskit veel. Veepaagis olevale veele lisatakse tsipake soodat.



-1  +1

03.01.21, 17:22
Eestis kulub igal aastal autokütusele umbes 10 miljardit eurot, mis teeb 7500 eurot iga inimese kohta (rinnalapsest raugani). „See raha läheb naftašeikide taskusse. Milleks me neile seda kümnist maksame, kui nutika planeerimise abil saaksime kõik oma sõidud tehtud kodumaal toodetud energiaga?” püstitas Jarmo Tuisk küsimuse.
Eesti raiskab vene bensiini ja diisli ning maagaasi peale kümme miljardit eurot igal aastal.

Vene bensiini ja diisli ning maagaasi asemel saab kasutada vesiniku mida saab tasuta piiramatus koguses HHO generatori abil.
HHO generator ehk elektrolüüsi aparaat lahutab veest vesiniku mida kasutatakse sisepõlemis mootoreis bensiini ja diisli asemel ning hoonete kütmiseks.
HHO generator on müügil internetis 50 euro eest.

A.
Vesinik kolbmootori kütusena
Kolbmootoris kasutatakse kütusena nii puhast vesinikku kui ka paukgaasi. Selleks et neid
gaasilisi kütuseid oleks võimalik mootori kütusena kasutada, tuleb ümber ehitada mootori
toitesüsteem. Kuna paukgaas ja vesinik lastakse mootorisse gaasina siis esimese asjana on
vaja teistsuguseid pihusteid, millega oleks võimalik gaasi pihustada. Tavalised kütusele
mõeldud pihustid selleks ei sobi. Lisaks on vaja eraldi paaki, kus paukgaasi või vesinikku
hoida. Üks oluline komponent on ka kütuseelement millega veeldatud vesinikust saaks
gaas. Samas ei tohi unustada korralikku doseerimissüsteemi, läbi mille gaas jõuab pihusti￾teni. Doseerimissüsteem on vajalik mootori korralikuks tööks, liiga väikese gaasi kogusega
ei tööta mootor korralikult ning liiga suure kogusega võib mootorit kahjustada. Selle kütu￾se puhul on probleemiks kütuse saamine ja hoiustamine. Paukgaasi saab toota erineval
moel, kuid veest elektrolüüsi teel tootmisega oleks seda võimalik teha ka sõidukis vesinik￾generaatori abil. Elektrolüüs on elektrivooluga toimuv keemiline protsess [11], kus antud
juhul lõhustatakse vee molekul kaheks osaks vesinikuks ja üheks osaks hapnikuks. Sellega
saaks toota vajaliku gaasi ka koguaeg masina töötades, selleks on vaja paigaldada masinale
vesinikgeneraator. See protsess aga nõuab palju energiat ning mootori tööks ainult pauk￾gaasiga oleks vaja väga suurt vesinikgeneraatorit. BMW on maailmas üks autotootjatest,
kes on valmis ehitanud vesinikul töötava kolbmootoriga auto. Selle tarbeks ehitas BMW
ühe oma sisepõlemis kolbmootori põhjalikult ümber, et seda saaks kasutada vesinik kütu￾sega. BMW vesinik kolbmootoriga auto on näha joonisel 2.3 [12].
Joonis 2.3 BMW vesinik kolbmootoriga auto (Diesel Station).

A.1.
Selliseid veemootoriga autosid ehitas Stanley Meyer USA-s kes võttis patendi nendele.
YouTube's on tema intervjuud saadaval.

A.2.
BMW toodab selliseid.

BMW Hydrogen 7 on piiratud tootmisega vesiniku sisepõlemismootoriga sõiduk, mis on ehitatud aastatel 2005-2007 [1] Saksa autotootja BMW poolt. Auto põhineb BMW traditsioonilisel bensiinimootoriga BMW 7. seeria (E65) sõidukitel ja täpsemalt 760Li. See kasutab sama 6-liitrist V-12 mootorit nagu 760i ja 760Li; seda on aga muudetud, et võimaldada ka vesiniku ja bensiini põlemist, muutes selle kahevalentseks mootoriks. Erinevalt paljudest teistest praegustest vesinikkütusega sõidukitest, näiteks Hyundai, Honda, General Motors ja Daimler AG toodetud sõidukitest, mis kasutavad kütuseelementide tehnoloogiat ja vesinikku, et toota sõidukit, töötab BMW Hydrogen 7 vesinikku sisepõlemismootoris .

B.
Vesinik lisakütusena
Lisakütusena kasutatakse samuti paukgaasi. Kuid lisakütusena kasutamise eeliseks on see,
et mootor ei vaja ümber ehitust. Lisaks on plussiks see, et vajalik gaasi kogus on väiksem
kuna mootor ei tööta ainult paukgaasiga, vaid gaas aitab põhikütust paremini põletada.
Seega saab seda toota masinal asuva vesinikgeneraatoriga, mis võib olla palju väiksem kui
ainult paukgaasil töötava mootori vesinikgeneraator. Paukgaasi saab toota ka väljaspool
sõidukit, kuid siis tuleb võib tekkida probleeme selle tankimise ning hoiustamisega. Liht￾sam on seda toota vesinikgeneraatoriga sõidukis, sest siis kaob ära vajadus seda eraldi ma￾huti hoiustada. Kuna paukgaasi ei ole vaja mootori töös hoidmiseks, selleks et põletada
efektiivsemalt fossiilseid kütuseid ning vähendada kahjulike ühendite keskkonda sattumist.
Sel juhul piisab sellest, kui paukgaasi toodetakse sõidukis asuva vesinikgeneraatoriga.
Paukgaas juhitakse mootorisse läbi õhuvõtu süsteemi. Ühendus, kust paukgaas õhuvõtu
süsteemi juhitakse asub tavaliselt õhufiltri ja kollektori vahelisel ühendusel. Sealt kaudu
jõuab paukgaas tänu mootori tekitatud hõrendusele koos mootori tööks vajaliku õhuga si￾lindritesse. Vesiniku lisakütusena kasutamise skeem on näha joonisel 2.4.
Joonis 2.4 Vesiniku lisakütusena kasutamise skeem (Magnation Water Technologies)
Paukgaas on vesiniku ja hapniku segu, koosnedes kahest osast vesinikust ja ühest osast
hapnikust. Paukgaas on väga kergesti süttiv gaas mis aitab paremini süüdata ja põletada.

C.
Elektrolüüsi aparaati ise meisterdada kodus,garaazis on lihtne. Ehitamise juhised on veebis www.instructables.com. vaata selle veebi otsingust " Dry Cell Electrolyzer ".
Lisaks elektrolüüsi aparaadile on tarvis gaasilukku,publerit ,voolikuid,pumpa,maandust,veepaaki,tsiklile paigaldatakse auto aku, autole lisa elektri generaator sest elektrolüüsi aparaat vajab 20 Amprit,miskit veel. Veepaagis olevale veele lisatakse tsipake soodat.

-0  +1
Lisa kommentaar

Nimi*:

E-mail:

Kommentaar*:

NB! Meie Maa ei vastuta artiklitele lisatud kommentaaride eest, kommentaari sisu eest võtab endale vastutuse kommentaator. Meie Maal on õigus kustutada kommentaare, mis ei vasta sisult headele tavadele so kommentaarid, mis on: teemavälised, kirjutatud teise isiku nimel, solvavad, labased, sisaldavad reklaami, vaenu õhutavad, ebaseaduslikule tegevusele üleskutsuvad.

Täna loetuimad
Tagant otsasõit Ringteel (26)
Tsiklisõitjad kogunevad Karujärvele (13)
Tehumardi elanikud on hädas hingematva teetolmuga (8)
Maakonnas on avatud 25 talu (8)
Ettevõtja Boris Lehtjärv: tuleb elada nii nagu oskame
Karja kihelkonna kohvikud (1)
Muhu volikogu suureneb (4)
Kalmistupüha Vilsandil (1)
JUHTKIRI - Kiirus, vaid kiirus (3)
Mustjala festival kustutas Saaremaal kontserdijanu (1)
Konrad Mägi maalimispaik Kuressaares sai stendi (1)
Transpordiamet tellis suursaartele lisalennud (5)
MoNo ehk ratastel noortekeskus
Asva Viikingiküla linnusehoovis toimuvad Meistripäevad (1)
Kirikuteated
Nädala loetavuse top 5
Praam sõitis Kuivastus rambi kõveraks (NB! oluliselt täiendatud) (44)
Tagant otsasõit Ringteel (26)
Saaremaa vallavolikogu pöördumine Saaremaa elanike poole seoses COVID-19 vastase vaktsineerimisega (36)
Politsei avastas festivalil uimastitarvitajad (10)
Raskes seisus seakasvatusel üks mure taas juures (21)
Kommentaarid
Maakonnas on avatud 25 talu (8)
Praam sõitis Kuivastus rambi kõveraks (NB! oluliselt täiendatud) (44)
UUS! Ooperipäevade külastajad peaksid hakkama mandrilt varem tulema (4)
Algasid kauaoodatud Saaremaa ooperipäevad (16)
Tsiklisõitjad kogunevad Karujärvele (13)
Transpordiamet tellis suursaartele lisalennud (5)
Tagant otsasõit Ringteel (26)
Tehumardi elanikud on hädas hingematva teetolmuga (8)
Sõrve sääre elanikud saavad tasuta autoga sõita (4)
Konrad Mägi maalimispaik Kuressaares sai stendi (1)
Kasulikud viited
praamid.ee
Hiiu Leht
Saare Maavalitsus
Kuressaare linn
www.saaremaa.ee
e-riik
Ilm Kuressaares
Kuressaare Sõnumid
Ruhnlase blogi
Eesti Ajalehtede Liit
Copyright © Saaremaa Raadio OÜ, 2021. Kõik õigused kaitstud