[x]Sulge
või

Logi sisse
Kontrollkood:
meiemaa.ee
Kolmapäev, 27. mai 2020  |  Logi sisse
Otsing
Sisesta otsingusõna
Sisukord

Reklaam
Arhiiv
eelmine kuu
mai 2020
järgmine kuu
E T K N R L P
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031




Kommentaarid

Saaremaa Võrkpalliklubi meeskond elas üle hädamaandumise
13.02.2020. Autor: Ahto Jakson
Saaremaa Võrkpalliklubi meeskond pidi eile teel Hispaaniasse eurosarja tähtsale mängule AirBalticu lennukit ootamatult tabanud mootoririkke tõttu üle elama hädamaandumise Prantsusmaal.
Sorteeritud esimestena:vanemad   uuemad   parimad
Vahur Neljapäev
 3

13.02.20, 09:51
"Võrkpalluritega koos lennanud ajakirjanik Alver Kivile tuli kohe meelde äsja maailma vapustanud korvpallur Kobe Bryanti hukkumine kopteriõnnetuses. "

Hirm sellises situatsioonis on täiesti loomulik nähtuvus aga KOPTER ja LENNUK on juba aerodünaamiliselt täiesti erinevad füüsikalised lennuvahendid. Kes füüsikatunnis tähele pani, see mäletab.

Kui kopteri rootor üles ütleb, siis prantsatab see maha nagu mürsk. Lennuki ühe mootori üles ütlemine ei ole üldjuhul üldse ohtlik, ohtlikumaks võib asi minna kui ka teine mootor üles ütleb. Isegi sellisel juhul on lennukil n-ö liuglemisvõimalus, ehk siis kui lennuk on üleval 7-10 km kõrgusel, siis kogu see teekond alla on füüsikaliselt võimalik ära kasutada ja sobiv lennujaam leida.

Muidugi selliseid sündmusi juhtub päris tihti (no mitte nüüd ülemäära tihti ka) ja võrguklubi pärast mõlemas lehes suur kaanelugu teha nagu oleksid Estonialt päästetud on suht-koht koomiline :)

-15  +34
Vahur Neljapäev
13.02.20, 10:03
Ja mida sina lennundusest tead peale mõttetute kommentaaride kirjutamise? Valgusta meid!

-10  +24
Kuressaare-Tallinn lennupiloot Edward
13.02.20, 10:14
Ega see jalutajast libavahur ei oska isegi autoga sõita, rääkimata mingist lennumasina tundmisest. Isegi 20 eurot pluss pilet Tallinna käib üle tema invaliidsuspensioni jõu. Pole ime, et ta kopteril ja lennukil vahet ei tee.

-13  +17
Vahur Neljapäev
13.02.20, 10:20
Huvitav, kui sul 500 lennutundi selja taga, siis sa peaksid ju ilusti minu 9:51 kommentaarist aru saama. Või ei mõika mitte midagi?

-9  +14
Kata

13.02.20, 10:10
Väga asjalik kommentaar Vahuri poolt. Naljakas, et see libavolli ise aru ei saa, et keegi enam tema jama tõsiselt ei võta. Inimesed loevad seda, mis neile huvi pakub ja igasugune ajalehe solkimine kuulub rämpsu sekka. Tee mis tahad.

-10  +11
kaks vahurit
 7

13.02.20, 10:24
liba ja päris miks te ei võiks omavahel läbi saada ja üksteist toetada??

-4  +5
Vahur Neljapäev
13.02.20, 10:26
Mina olen asja jaoks avatud, ootan teise osapoole rahunemist ja väärikuse säilitamist ning edaspidi võiks iga kord ainult ühe nime "Nimi*:" lahtrisse kirjutada.

-10  +10
anonüümne
13.02.20, 20:41
See ju siililegi selge, et 9.55, 10.06, 10.14, 10.15, 10.17, 10.56, 11.03, 11.36 11.49, 15.19, 16.55 postituste taga on üks ja sama isiksus kellel pole midagi teemasse panna ja on elus pettunud, stiil on väga nendel sarnane. Küll on tore nagu haige inimene mängida Nimi*: lahtriga, peaasi, et tal lõbus oleks, las maalib endale sellise maailma nagu ise tahab, pole vaja koera klähvimisele tähelepanu pöörata, aga ta võiks käpad maha panna, muidu venitab kaela ära. Väga selgesti on näha inimese depressiivsust ja lollust, aga loodame, et tal hakkas nüüd kergem ning ei lähe lokaali ette vehkima. Kurb kui inimese IQ näitaja on alla kolossinumbrist ning "aju gigabaitide arv" ei võimalda isegi oma arvamust väljendada. Lausa moraalses mõttes traagiline, et inimene ei lähe värsket õhku õue hingama, vaid ainukeseks meelelahutuseks ongi ilkumine kuna ei ole kellegiga rääkida. Sellepärast ei tasugi teismeea algusest juua, teiste solvamise ning võõra inimese nime kasutamise eest võiks selle kodaniku uksele vormiriietuses härra tulla ning loomulikult tasub vajutada "Teata ebasobivast kommentaarist" nuppu, et oleks kommentaarium sellisest solgist prii.

-2  +5
lugeja
13.02.20, 21:20
Kaua võib üks inimene tahtlikult rämpsu postitada? Ammugi aru saada, et selle taga on üks ja sama inimene. Vahet pole mis nime alt ta kommenteerib. Kirjastiili tunneb ära. Pooled meiemaa.ee kommentaariumi kommentaarid on juba tema kirjutatud. Miks keegi ei sekku? Kas tõesti ei saa ip aadresse ära bännida? Paljud foorumid teevad seda, miks ei võiks siin nii minna?

-2  +4
Vahur Neljapäev
13.02.20, 21:49
Loll tunneb haisu järgi ka ära, seega ei pea see mollusk isegi midagi kirja panema, et aru saada kes jama taga on.

Kahju, et Robert Sarv selle nokutädi tegemistega nii hõivatud on, et ootejärjekorrad väga pikad, muidu tabaks seda tegelast peatselt väike kirjakene postkastis. Aga mul aega on, ootan ja kannatan.

Vaatame kui palju ilkuvaid kommentaare siis tulemas, kui netipervert avalikuks tehakse. :)

-1  +5
anonüümne
13.02.20, 22:01
Päriselt lähed ka selle pärast kohtusse, raha palju?

-1  +1
Vahur Neljapäev
13.02.20, 22:09
Ei ole ropult raha aga õnneks teatud tüüpi advokaadibürood tegutsevad niinimetatult saagipõhiselt. Seega esmalt saadetakse süüalusele paarituhandeline nõue, mille sees ka advokaaditasud ja kui selle maksmisest keeldutakse, siis läheb asi edasi ja ka avalikuks. Loomulikult kulud suurenevad. Mis põhjusel? Mul on hunnikus välja prinditud süümaterjale, kus konkreetseid isikuid nende nimedega mõnitatakse. Rääkimata kommentaariumi anonüümne tahtlik solkimine. Vaevalt see suli ise ka teab, mis aastatega välja pasandanud on.

Toon näite: Esinen oma nimega ajalehe artiklis ja siis keegi "anonüümne" arvab, et paneb omale nimeks Vahur Neljapäev ja kukub mind materdama. Kas sellise teguviisiga kohtusse minek on siis põhjendamatu või? Kindlasti mitte. Asi siis kellegi võõra mõnitamise eest õigust saavutama minna kui inimene ise seda vaevaks võtta ei soovi.

Õigusriigis olles oleme jõudnud ameerikalikku unistusse, kus iga ühe võib ka nalja pärast ja pea eriliste kulutustega kohtusse anda. Antud juhul on asi ikkagi tõsine.

Inkassofirmad töötavad ju ka sedasi. Kui sul on võlgnik ja soovid Inkassot sinna sisse mässida, siis sa ei maksa neile enne sentigi kui nad võla kätte on saanud.

Rohkem infot:
https://www.err.ee/965220/varro-vooglaid-advokaatidest-va-ljapressijad-tuleb-korrale-kutsuda

-1  +4
anonüümne
13.02.20, 22:27
Eks see jah tasapsi läheb nii, et kel kõvem advokaat, see väljub võitjana.

-2  +1
muna

13.02.20, 11:14
mina ei näe siin uudist mida peaks nüüd söögi alla ja peale igas lehes kirjutama. Lisaks nendele oli ju veel inimesi lennukis. Kus nende "hirmulood" on.

-6  +11
Mart Hälve
 3

13.02.20, 15:13
Väga hea 9.51 kommentaar Vahuri poolt, justkui kullast tehtud ja ilma igasuguseta irooniata.
Kui lennukis ei oleks seda meeskonda, siis ei oleks uudistes üldse kuskil juttu olnud. Need artikli ütlemised näitab läbipaistvalt, et need isikud ei tea füüsikast midagi ning lasid arvatavasti kooliajal ilusti ja kenasti tunde üle. See kopterijuhtum oli täiesti teistsuguse stsenaariumiga ja kopter erineb peaaegu kõiges lennukist v.a, et mõlemad lendavad. Inimese lennundusega seonduvateks hirmudeks nr 1 põhjus, et inimesed ei tea midagi füüsikast ega lennukist midagi, kui see mänedzer vaataks lennukatastroofi uurimise dokumentaali, siis ta teaks, et piloodi jaoks ei ole tegu muuga kui tavalise maandumisega. Kas need härrad näiteks ütleksid mitu tiiba on lennukil? Ei teata, et lennukil pole rattaid, aknaid ega tagatiiba. Ideaalne näide kuidas meedias juhtumeid üles puhutakse nagu oleks tuumajaama plahvatust üle elatud olles tuumajaama juhtimiskeskuses. Muidugi oli hirmus sellises olukorras ja ka lennukimeeskonnal, kuid lugedes artiklit on paanika liiga üles krutitud. Paanikal ja hirmul on vahe.

Tegelikult toimuvad hädamaandumised päris tihti ja kui panna flightradarisse tervituse kui mõni lennuk annab mayday häire, siis lülitatakse seda paari nädala pärast välja, sest märguanded tüütavad ära. Nüüd on adrenaliin olemas võistluse jaoks. Ühe mootoriga maandumine on hädaolukordadest kõige turvalisem, tunduvalt hullem kui tekiks lennukisse "ülearu õhuaken" või lennuki mootor läheks põlema. See juhtum ei näita kuidagi AB turvalisust. Ühe mootoriga maandumine on piloodi jaoks kõige kergem ülesanne, see on esimene oskus, mida hädaolukordadest omandatakse ja sellega saaks iga algaja hakkama. Seda ei tõlgendata lennunduses nagu hädamaandumist, see on plaaniväline lennu katkestus, sest tegelikult võiks ka teine mootor üles öelda, mis oleks tunduvalt kehvem, kuid ka selliseks olukorraks õpitakse ning lennuk saab tükk aega liuelda, kuid ruttu tuleks maanduda. Sama nagu oleks keset autosõitu jala gaasi pealt maha võtnud, lennuk hakkaks vaikselt aeglustama. Lihtsalt lennuk rapub nagu tormi ajal, sest võimsust vähe. Lennuk saaks ühe mootoriga ka lõppsihtkohta lennata. Neid olukordi kahjuks juhtub tihti, kuid harva keegi saab surma. Seda ei saa päris surma piiriga samastada. Isegi Ruhnu lennuk saaks edukalt Kuressaarde tagasi pöörduda ühe propelleriga, rääkimata 140 kohalisest lainerist. Oleks kena enne spekuleerimist lugeda midagi lennundusest, samas kordan jälle, et ei lükka ümber, et oli hirmus, lihtsalt ajakirjandus vahest klikkide saamiseks tekitab sensatsiooni. Ka Nordica esindajad rääkisid, et vahest Eesti ajakirjandus kuritarvitab termineid. hädamaandumisel edastatakse läbi mikrofoni teisi käske.

Isegi purupurjus piloot kes ei mäletaks oma elukohta saaks hakkama mittepõleva, vaid lihtsalt mitte töötava mootoriga lennuki maandumisega. Seda tambitakse nendele pähe õppimisel maast ja madalast. Ega ta sellest lendamata ei jäta küll. Pilootideks ei võetagi selliseid inimesi kes lasevad sellises olukorras pükse täis. Katastroofist asi väga kaugel.

Kui mootor lihtsalt üles ütleb on väga halb, A220 lennuki mootoritega on varem probleeme olnud ja isegi ajutiselt lennukeelu all olnud. Pidevalt on igasugused jamad, tuttavad räägivad, et üsna põdur lennuk, koguaeg tellitakse Airbusi tehasest varuosi. Lennukid lendavad kergelt zik-zakiliselt, et vajadusel kiiremini maanduda ja mõeldakse läbi enne lendu kus kohad, kus üldse saab maanduda. Drastiliselt olukord tihti ei lõpe, kui mõlemad turbiinid streikima hakkavad, kuid kui õhkutõusu ajal juhtub sedasi, siis on ohtlikum, tuleb maa peale saada ükskõik kuhu. Tegelikult kui kaptenil on valik maanduda põllule, metsa, mägisele alale või veekogule, siis otsustatakse veekogu kasuks kõige viimasena ja see ei ole nii kerge nagu tundub, et lihtsalt hoiad veekogu kohal natuke masinat ning siis pehmelt maandud. Kui oleks hädamaandumine, siis ei tuleks lihtsalt turvavöid kinnitada ning peale maandumist lennukisse jääda ja tehnikud ei tuleks lihtsalt vaatama. Te ei tea, millised olukorrad on olnud ning kuidas piloodid nendeks treenivad.

-8  +20
õhupuhastaja
13.02.20, 15:19
Milleks sellist ajuvaba kommentaari oli sul vaja kirjutada? Kui sul igavusest midagi targemat teha ei ole, mine siis kasvõi metsa jalutama, see tegevus jahutab sinu ülekuumenenud ajutegevust ning osoonirikas õhk tõstab su toonust. Edu!

-17  +8
Mart
13.02.20, 16:15
Ma räägin teemakohast, põhjalikku, tarka, argumenteerivat juttu, mis põhineb faktidel, sest tegu polnud mingi kriitilise olukorraga. Rumal on see, kellel ei ole enda arvamust ega ei oska ise midagi tarka teemasse panna, eks see näitab väga hästi inimese intellekti ka anonüümses kommentaariumis. Oled kade, et sul ei tule midagi tarka 3 klassi haridusega pähe? Mul on palju mida teemakohast rääkida. Mul on kahju sinust, vaene inimene, nii depressiivne ja viha täis kommentaar, ilmselt su meelelahutus ongi "valvata" anonüümses kommentaariumis, muud teha ei olegi. Mis oli kommentaaris ajuvabat, mind väga huvitab, mille järgi saab järeldada, et pole midagi teha. Just ma teengi tööd. Vaata ikka kommentaari sisu mitte pikkust või ei oska sa, tühikargaja, lugeda? Pigem ei ole sa üldse kunagi oma laudast eemal käinud kui käid siin anonüümselt sitta pritsimas ja ei ole midagi teemasse panna. Mis kasu sa sedasi tood, tarbid nagu loom ainult hapnikku ja kõik. See näitab väga hästi inimese kurnatust kui ise ei oska kaasa rääkida, vaid otsid võimalusi lapsikult ära panna, häbi sul olgu, mul oleks sinu asemel piinlik kui oleksid üle 12a. Kõik halb tuleb ka siin tagasi, kindlasti sul pole midagi teha. Su juttu lugedes näeb kui palju oled kibedust täis, näha, et elus ei lähe kõik hästi. Nõnda käitudes rikud enda tervist, vähemalt on hea, et saad ennast kuskil välja elada mitte ei lähe õue vandaalitsema, kõik arvatavasti tüdinenud sinust, mine tööle või kui kõik viha täis, siis sõida linnast välja loodust nautima! Palatikaaslased ei võta juba su juttu kuulda, kust said ligipääsu internetile? Selliste solkijate pärast mõistetaksegi anonüümset kommentaariumit hukka, ammu võiks MM pidada musta nimekirja, kes ainult teiste kallal norimas käivad ja solkivad oma rumalustega. Või said vastupidiselt jälle ülemuse käest koslepit.

-5  +13
Vahur Neljapäev
13.02.20, 19:37
Mart Hälve ära pane seda idiootset jalutavat libavahurit tähele. Ta käibki siin oma viha välja elamas ja üritab kõiksugused asjalikud kommentaarid aia taha visata oma solgiga. Ega loll ei saagi asjalikest kommentaaridest aru. Õnneks on olijad juba niivõrd targad, et teavad ja tunnevad selle lontruse ära. Miinused räägivad ka muidugi enda eest.

-2  +9
Lisa kommentaar

Nimi*:

E-mail:

Kommentaar*:

NB! Meie Maa ei vastuta artiklitele lisatud kommentaaride eest, kommentaari sisu eest võtab endale vastutuse kommentaator. Meie Maal on õigus kustutada kommentaare, mis ei vasta sisult headele tavadele so kommentaarid, mis on: teemavälised, kirjutatud teise isiku nimel, solvavad, labased, sisaldavad reklaami, vaenu õhutavad, ebaseaduslikule tegevusele üleskutsuvad.

Täna loetuimad
Vallavanem sai täpid viimasel hetkel kokku (10)
Ave Kirppis otsib uut omanikku (5)
Uus vallavanem valitakse kultuurikeskuses (4)
Valesti paigutatud koorem viis auto teelt välja (2)
Uue moega tänavapidu ootab kõiki lõbusõitu tegema  (7)
JUHTKIRI - Muutmine muutmise pärast
Rahvastikuregister – vajalik igas olukorras  (2)
Lugeja küsib, jurist vastab (1)
Arhitekti projekt kui ehitaja piibel
3000 m jooksu võitsid Mairo Mändla ja Eliise Hoogand
Mustjala päevakeskuse arhitektuurikonkursi võitis ideekavand “Öu”
Nädala loetavuse top 5
Autoga merre sõitnud kalurit ei õnnestunud päästa (3)
Hannes Sepp: näeme vaeva, et sügisel jätkata (45)
Kurb kuulda ja lugeda (20)
Politsei tabas metallivarga ja purjus mopeedijuhi (3)
Vallavanem sai täpid viimasel hetkel kokku (10)
Kommentaarid
Fraktsioon Saarlane soovib Tiiu Arolt tagasiastumist volikogu juhi kohalt (24)
Valesti paigutatud koorem viis auto teelt välja (2)
Ave Kirppis otsib uut omanikku (5)
Kool ja lapsevanemad tahavad Vanalinna kooli remonti esimesel võimalusel (19)
Hannes Sepp: näeme vaeva, et sügisel jätkata (45)
Vallavanem sai täpid viimasel hetkel kokku (10)
Lugeja küsib, jurist vastab (1)
Uue moega tänavapidu ootab kõiki lõbusõitu tegema  (7)
Uus vallavanem valitakse kultuurikeskuses (4)
Taruvaras kimbutab taas Saaremaa mesinikke (6)
Kasulikud viited
praamid.ee
Hiiu Leht
Saare Maavalitsus
Kuressaare linn
www.saaremaa.ee
e-riik
Ilm Kuressaares
Kuressaare Sõnumid
Ruhnlase blogi
Eesti Ajalehtede Liit
Copyright © Saaremaa Raadio OÜ, 2020. Kõik õigused kaitstud