[x]Sulge
või

Logi sisse
Kontrollkood:
meiemaa.ee
Esmaspäev, 24. veebruar 2020  |  Logi sisse
Otsing
Sisesta otsingusõna
Sisukord

Reklaam
Arhiiv
eelmine kuu
veebruar 2020
järgmine kuu
E T K N R L P
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
242526272829




Kommentaarid

Lennuhanke vaidlustus jäi rahuldamata
17.01.2020. Autor: Sirli Tooming
Riigihangete vaidlustuskomisjon jättis eile rahuldamata Leedu lennufirma Transaviabaltika vaidlustuse maanteeameti korraldatud Tallinna-Kuressaare lennuliini hanke tingimusele.
Sorteeritud esimestena:vanemad   uuemad   parimad
anonüümne

17.01.20, 12:26
ERR, 17.01 "Komisjon: Kuressaare lennuki vanuse nõue on põhjendatud"
"https://www.err.ee/1025248/komisjon-kuressaare-lennuki-vanuse-noue-on-pohjendatud"

Venitakse lõputult kummi, aga kunagi see ka lõhkeb. Lennukeid ei hooldata nagu autosid, nendel vahetatakse detaile tunduvalt varem kui katki läheb. Milleks teeme uuesti hanget kui midagi ei muuda, mis peaks siis paremini minema? Loll loodab õnnele mitte ei muuda midagi. Sellest tingimusest loobumise plaan oligi firmadele suurema huvi pakkumiseks, et ei tekiks jälle, et ühel on liiga vana lennuk, teisel liiga kallis. Meenutage eelmist korda.

-19  +1
anonüümne

17.01.20, 12:29
Kõik tahaksid uue lennukiga lennata, sest see on seest värskem, aga on võimalik ka renoveerida ja see oleks põhjendatud kui Eestil oleks palju raha ja kui saaks ükskõik mis hinda kinni plekkida. Vaatame ikkagi oma võimalusi ja võimeid. Probleeme võib hanketingimustega tekkida ka edaspidi ja siis peab edasi nädal ette pileteid ostma, rääkimata suvest.

Põhjus, miks Transaviabaltika lennuki vanuse nõude vaidlustas, on lihtne – firmal pole lennukeid, mis on toodetud aastal 2000 või hiljem. Leedu firma soovib liini teenindada 40- kuni 46-kohaliste lennukitega, mis on toodetud mõni aasta enne 2000. aastat, aga nad ei saa aru, et reedeti, pühapäeviti, suvel ei ole pileteid pisikesele lennukile saada ja see on ebameeldiv ning hanke tühistamine võib põhjustada, et suurt lennukit ei tule. Nagu Vako ütles võivad Eu-s olla enamus lennukeid alla 20a, aga kas suudame sellist hinda maksta? Samas võib aru saada ka maanteeametit, sest nad täidavad Saaremaa äripikaninade ja poliitikute kapriise ning nad ei tahtnud selle tingimuse sisse kirjutada, sest teavad lennunduse asjadest, kuid kui nad jätaksid siis oleks pahameeletorn lahti. Seda kõike nimetakse Nordica kätte mängimiseks. Maanteeameti direktor ütles, et sisuliselt ei poolda sellist tingimust. Vanus ei ole õige termin, et kvaliteeti määrata ja vanas lennukis võib ka istmeid välja vahetada. Selle tingimuse jätmine ei too lõplikult pikas perspektiivis kasu, sest nii võidakse jääda ühenduseta.

Samas ei pruugi jätkuda raha, sest võib kujuneda ainukeseks osalejaks Nordica kes pakub ATR 72 eest liiga suure hinna. Järelikult jõuame selleni, et asjatundjad ei tahtnud tingimust jätta, aga Madis põhjendamatult nõudis seega ta keerab hanke üle võlli ja ta on süüdi, et suurt lennukit ei tulemas.

-19  +2
Tige lind

17.01.20, 18:29
Üks on selge - lendamine on kallis lõbu . Ja kui seda tahta mugavalt , siis lausa s.gakallis lõbu . Lõbu on aga mugavus ja mugavuse eest peab maksma . Aga kas peab maksma mõnede inimeste mugavuse eest - vastus peaks olema nagu et ei pea . Miks siis doteeritakse üldse seda lennuliiklust ? Arusaamatu ! Kuidas see üldse saab eksisteeridagi , kui siiani oli see sätestatud määrusest et lennuliiklust organiseeritakse ja makstakse kui maavalitsuse juurest on üle 3 tunni pealinna mööda maad . Keskus on juba viidud pärnu , sealt tallinna 2 tundi Nii et arusaamatu misk kulutatakse üle 4 miljoni aastas niisama e pakutakse konkurentsi bussiliiklusele , mis dotatsiooni ju ei saa . Võiks piletihindki olla siis vastav - min 75 euri . Ah et ei leia siis lendajaid - järelikult vajadus ju siis puudub e. ajavõit ei ole rahaliselt kaetud ehk ebavajalik

-5  +19
lugeja
 1

17.01.20, 19:10
Sul on osaliselt õigus, aga sa ei mõtle laialt ning 75 euri eest ilma dotatsioonita ei saa Tallinnasse mõhkugi. Lennunduse ja bussinduse võrdlemine on sama mis võrrelda taguotsa ja näppu kuna kuluerinevus on grandioosne. Kust jookseb mugavus- ja kohustusliku teenuse piir?

Sedasi analüüsides võib auto ja teede kasutamine olla ka mugavusteenus. Miks enamus inimesi ei kasuta ühistransporti või ei käi jala? Minu arvates sama asi, selle näite puhul läheb autoga ju palju kiiremini, samamoodi lennukiga, aega hindavad inimesed kasutavad raudlindu. Mõned inimesed peavad leiba teenimiseks kasutama õhutransporti, mitte ei tee lõbusõite. Bussiga 10ks Tallinnasse jõudmiseks peab juba heal juhul kell 5 hommikul ärkama. Lennukit kasutades võib rahulikult ärgata ning jõuab hommikul natuke tööd teha. Veel vähem, autoga sõites ei saa teiste asjadega tegelema ja uniselt sõites paned ka teisi ohtu. 30 min enne pealemineku lõppemist tulles jõuab nii väikses lennujaamas suurepäraselt, tuleb lihtsalt aega arvestada, et teel lennujaama midagi ei juhtuks. Ehk kokkuvõttes, 9.30-19.00 tööpäeva asemel veniks see 05.30-22.30ks.

Pärnusse ei lähe saarlane oma asju ajama, sest see on ka väike linn ja seal ei ole midagi klaarida, vaid Eesti on nii pisike, et kõik tähtsad asjad on pealinnas. 4 miljonit on tõesti idiootne sellise asja jaoks. Seda summat saaks tunduvalt kärpida kui tuleks väiksem lennuk ja oleks ka päevane väljumine mille boonusena oleks ka valikuvõimalus. Pole mõtet, et lennuk oleks alla 1/4 täis. Normaalne inimene saabki aru, et parem on tipphooajal mitu lendu panna väikese masinaga. See vanuse kriteerium teeb selle summa veel suuremaks, sest uuem lennuk maksab rohkem ja vaesel riigil ei pruugi selleks raha jätkuda. Eestlane ei maksa sellise otsa eest üle saja euro. Kui Eesti oleks rikas riik, siis saaks piletihind olla nagu odavlennufirmadel 15 eurot.

-16  +2
IRW
17.01.20, 20:59
Oooo. No sellise määratluse korral peaks kohe hakkama ka võru lennuliini organiseerima - just vaatasin ja sealt 10 ks tallinna jõudmiseks peaks juba 4,45 olema bussijaamas , sealt siis 3,50 tallinnani nagu kuressaarestki
Huvitav mis töö võib selline olla et tihedalt seda trajektoori läbida on vajalik - paistab et mitte eriti tulutoov kui 75 pilet liialt kallis ( pealemaks sellele ju u paarsada euri ) Siit ju selge et ajavõit ei suurenda sissetulekut , aga kulutab võõrast raha . Suurem osa saarlastest lennuliiklust ei kasuta - oli aeg kui üle poole aasta lennuk ei lennanud , siis oli üsna nigel laevaliiklus - ei juhtunud midagi . Nüüd laevaliiklus hea ja võiks raha ka kokku hoidma hakata ja esmaseid asju on küll selle lennuliikluse lõpetamine
Aga mis maanteeliiklusse puutub , siis toiduaineid ja ehitusmaterjale lennukiga transportides oleksid need ju üle 1000x kallimad - siisn võid oma näppu võrrelda
Ah jaa - lendamine on üldse üks kõige saastvam transpordiliik , ka kütusekulu on inimese kohta üüratu

-6  +14
 1

20.01.20, 04:27
Aga mina sain Rüütli meestesaunas rahuldatud.

-1  +1
Volli
20.01.20, 07:05
Kas tegid seda ise endale käega ehk lõid pihku või sorkasid Gunnarile saunas kannikatevahele?

-0  +3
Lisa kommentaar

Nimi*:

E-mail:

Kommentaar*:

NB! Meie Maa ei vastuta artiklitele lisatud kommentaaride eest, kommentaari sisu eest võtab endale vastutuse kommentaator. Meie Maal on õigus kustutada kommentaare, mis ei vasta sisult headele tavadele so kommentaarid, mis on: teemavälised, kirjutatud teise isiku nimel, solvavad, labased, sisaldavad reklaami, vaenu õhutavad, ebaseaduslikule tegevusele üleskutsuvad.

Täna loetuimad
Perekondlik (2)
Oma kätega loodu pakub Raivole rahuldust ja rõõmu
In memoriam Mihkel Smeljanski
Muhus jagati parimatele preemiaid ja tunnustusi
Bellingshauseni kapten Indrek Kivi: kartsin juhtide egosid (3)
Toasooja hind võib edaspidi kerkida kuni 10 protsenti (13)
Meie Maa omanik Arne Pagil pälvis maakonna vapimärgi (1)
Lümanda elutööpreemia pälvis spordihing Urve Vakker (9)
Mustjala teenetemärk jäi tänavu välja andmata
Sandra Sepp: advokaat peab olema inimlik (1)
Priit Penule maaeluministeeriumi kuldne teenetemärk (1)
Kalurid soovivad Saaremaa suurmehi postmarkidele (7)
Toitumisekspert: tervisliku toitumise ABC tuleb kasuks igaühele
Rahvas, rahvus, riik (4)
Nädala loetavuse top 5
Kaunispe külas hukkus autot remontinud mees
Pulmapidu päädis kolmekordse luumurruga (11)
Valla järelevalve peaspetsialist lahkub ametist (21)
Perekondlik (2)
Imetüdruk läbis aastaga kaks klassi (29)
Kommentaarid
Lümanda elutööpreemia pälvis spordihing Urve Vakker (9)
Tuba, kus maailm muutub paremaks (13)
Bellingshauseni kapten Indrek Kivi: kartsin juhtide egosid (3)
Mahavõetud puud suurendavad haigla parkimisruumi (11)
Kalurid soovivad Saaremaa suurmehi postmarkidele (7)
Toasooja hind võib edaspidi kerkida kuni 10 protsenti (13)
Nelja maakonna naiskodukaitsjad õppisid evakuatsiooni (7)
Sõnajalad kolivad tuuleenergeetika arenduskeskuse Saaremaalt ära (25)
Kuressaares toimus robootikaliiga eelvoor (6)
Meie Maa omanik Arne Pagil pälvis maakonna vapimärgi (1)
Kasulikud viited
praamid.ee
Hiiu Leht
Saare Maavalitsus
Kuressaare linn
www.saaremaa.ee
e-riik
Ilm Kuressaares
Kuressaare Sõnumid
Ruhnlase blogi
Eesti Ajalehtede Liit
Copyright © Saaremaa Raadio OÜ, 2020. Kõik õigused kaitstud