[x]Sulge
või

Logi sisse
Kontrollkood:
meiemaa.ee
Teisipäev, 25. veebruar 2020  |  Logi sisse
Otsing
Sisesta otsingusõna
Sisukord

Reklaam
Arhiiv
eelmine kuu
veebruar 2020
järgmine kuu
E T K N R L P
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
242526272829




Kommentaarid

Maakonnaliinide busside kujunduse võitis „Tuhlis ja Nott“
15.01.2020. Autor: MM
1. veebruaril alustab GoBus Saaremaa maakonnaliinide teenindamist ning toob liinile hulga uusi busse, mis kasutavad kütusena keskkonnasõbralikku CNG-gaasi.
Sorteeritud esimestena:vanemad   uuemad   parimad
Vahur Reede
 4

15.01.20, 07:08
Kena, et maakonnaliini busside kujundus on Tuhlis ja Nott aga...

Aga üks asi on fassaad ja teine on sisu.
Riigihalduse minister kehtestas juba 27.04.2018 käskkirjaga nr 1.1-4/94 Saare maakonnaplaneeringu "Saare maakonnaplaneering 2030+", mille rakenduskava põhjal oleks Saaremaa Vald aastatel 2018..2019 läbi viima Saare maakonna ühistranspordiuuringu ja liinivõrgu uuendamise. Oleks pidanud aga tegelikult viidi uus hange läbi vana liinivõrgu põhjal ja ühistranspordiuuring seisnes kahe bussiliini ajagraafiku võimaliku nihutamist ning Meie Maa kajastas asja väga ilmeka pealkirjaga kirjutisega "Pudrusöömine ei võimaldanud bussiaega muuta".

PS. ja bussi uksele pange TASUTA asemel PRII.

-10  +9
Vahur Neljapäev
15.01.20, 07:55
Oh ää kribi sa kua sii niipailu lollusi midad.

-6  +12
Vahur Neljapäev
15.01.20, 10:12
Ma ei saa aru, kas nimekaimult järgmine nädalapäev ka midagi muud kommentaariumites kirjutada (vabandust, kopipeistida) suudab?

Ühistranspordiuuring, ühistranspordiuuring, ühistranspordiuuring... No tõesti?

-9  +7
Reet Vahu
15.01.20, 11:25
Ja ma veel mõtesi, et mes rahesadu se öösel lahti läks... see mo mees ja löbistab!!!!! Uskumatu!!!!!!

-8  +4
Lugeja maalt
25.01.20, 17:26
Õige oleks panna bussidele "Maksumaksja raha eest" kleebist. Tasuta asju ei ole olemas ja ka maakonnaliinide puhul vajab buss hooldust ja kütust ning juht palka. Tasuta saab ainult molli, see kleebis on eksitav.

Ei tunne Gobusi ära, olin aprillis õnnelik kui Gobus võitis hanke, aga praegu olen ääretult pettunud, pole sõnu. Praegu mõtlen, et võib-olla oleks parem kui Atko võidaks, sest nad ju panid Viljandimaale hiljuti normaalseid busse.

Eesti busside andmebaas ütleb, et 1.veebruarist hakkab Saaremaa makonnaliine teenindama 26 bussi, nendest 9 19kohalist Ivecot, 10 28kohalist Ivecot, 5 31kohalist Isuzut ja üks 50kohaline Scania. Praegu on Atkol käigus 10 31kohalist bussi ja GoBusil 10 40kohalist SORI. Kokku on praegu kahel vedajal 35 bussi. Juhid räägivad ka et need Isuzud on kõrged ja väiksed ning võivad tuulise, libeda ilma korral ümber minna. Ei tohi hankesse panna enam kõige tähtsamaks kriteeriumiks hinda, selle tagajärjeks ostavad firmad rahakokkuhoiu mõttes konservipurke ja teevad odava pakkumise. Just siia oleks vaja suuri busse, kasutan maakonnaliine ja need bussid ei ole ka praegu tühjad. Prii sõit kasvatas ka reisijate arvu ja suvel oli pikki vahemaid ka suurte bussidega ebameeldiv sõita. Nüüd ma vist lõpetan maaliinide kasutamist ja parem ise maksan oma auto bensu eest. Miks pani Go Läänemaale ja Valka häid busse, aga siia pannakse asju mida ei saa bussiks nimetada. Mulle jääb arusaamatuks, Go oli ju SORi klient. Ühesõnaga tekib kvaliteedilangus.

Ivecote kohta räägitakse foorumites, et need on kohutavamad bussid millega sõidetud. Üsna pea tekivad rikked ja lagunevad kiiresti. 27 kohalistes Ivecotes on palju kohti väiksesse keresse topitud. Isuzud näevad välja lühikesed ja on seebikarbid. SOR ikka korralik masin. Samas tekivad nendel külmal ajal elektroonika jamad ja pensionäridel on nendesse raske sisse saada, sest nad on kõrged. Nendega sõites taluvad nad ka pealekaupa koledalt.

-1  +1
saarlane.

15.01.20, 07:09
Kujundus kujunduseks.Oleks võinud siis ka bussid tuua .SOR oli ikka bussi moodi asi.Nüüd tulevad samasugused Izuzu.seebikarbid nagu atkolt.Ei ole edasiminek pigem odav pakkumine.Eks siis paras tuhlis ja nott on.

-1  +14
Kant ja Kogu

15.01.20, 10:07
Üldiselt bla-bla-bla jutt artiiklis, aga hea vähemalt, et mingeid muukeelseid imesõnu bussidele ei tule.

-1  +5
Vahur Neljapäev
 2

15.01.20, 10:11
Kuressaare Ametikool on hea koht, kus asju poolmuidu saada. Ilmselt on sellele pihta tabanud ka kohalik omavalitsus ja ettevõtjad.

-7  +11
Mis tähendab poolmuidu--?
16.01.20, 09:03
Kassi restoranis odavalt söömas käies ei mõtle sa vist, et poolmuidu toit käes, juuksuriõpilase juukselõikust sa ju ka täishinna eest ei ostaks või mis? Disainiõpilaste tehtu on vahva ja väga hea, et neile seda võimalust pakuti aga ei saa ju tahta, et õpilastele makstaks nagu professionaalile. Sinu suust kõlab see aga kuidagi halvustavana, nagu oleks see mingi hädavariant. Ei ole! See on noortele võimaluse andmine. Kõik ülejäänu siin vallas on aga tõepoolest hädavariant sest vähempakkumistega hääd asja ajada ei saa.

-1  +1
Vahur Neljapäev
16.01.20, 10:06
Aga ongi poolmuidu. See, et sina seda halvustavalt mõtled on ju sinu enda asi ja enda mõtteviis.

Kui miinimumpalka teeniv inimene sinna sööma läheb, et ots otsaga kokku tulla, on ju hea et selline koht olemas on. Sama juuksuri kohta.

Kui aga suurettevõtted või riik samamoodi mõtleb ja käitub, siis tekib aga küsimus.

-2  +3
Nimi

15.01.20, 11:01
Ega ainuüksi uute sõiduvahendite soetamine ei aita. Võiks ka bussiaegu muuta. Buss saabub sadamasse kui laev hakkab pea väljuma, kuid Orissaares munetakse 10 minutit. Teistes suundades võiksid ka bussid teistel aegadel käia. Päälinna võiks viiene buss iga tööpäev käia, 8 ja 10.40 väljumise vahel on suur auk, mõni buss võiks vähemalt suvel ka peale kuute õhtut käia. SH pilti vaadates kuidas see kujundus peaks välja nägema ei ütleks, et see on eriti ilus. Vaadake näiteks värskeks roheliseks värvitud Läänemaa GoBusi busse või Viljandimaa uusi Atkosid. See on võrreldes sellega küll kaasaegne aga ei ole ilus ja on lihtsalt suvaliste sõnadega täis soditud.

Olen täiesti nõus eelmisega. SORis on tegelikult võrreldes Isuzuga kõigest 7 istekohta rohkem, aga SORid näevad ikkagi bussi moodi välja. SORid on ka suhteliselt taskukohased ja töökindlad bussid mis sobivad ka gabariitide poolest maakonnaliinidele. Isuzutega tekivad pidevalt elektroonika tõrked. Samas on Isuzud tihedalt pressituid istmeid täis ja näevad seebikarbi moodi välja. Miks pidi Gobus neid busse ostma kui nad olid alati SORi püsikliendid. Uued Isuzud näevad küll võrreldes vana põlvkonna omadega ilusamad, kuid sisemus on nagu linnaliini bussides. Mõned sõidavad nende bussidega 1.5 tundi ja tahaks ikkagi natuke teistsuguseid istmeid. Lisaks võiks nende 19 kohaliste Iveco asemel osta MB Sprintereid nagu teistes Gobusi piirkondades. Need Ivecod näevad kolme aasta pärast sama trööbatud ja kolhooslikud kui praegused Atko omad. MB on ikka bränd ja seda on nii juhile, reisijale, seest, väljast näha. Ühesõnaga inimesed ootasid kvaliteeditõusu, aga tulevad liinidele samad kehvad bussid nagu Atkol olid. Kui Gobus võitis hanke, siis olin õnnelik, aga praegu olen natuke pettunud. Seda oli õigesti öeldud, paras tuhlis ja nott tuleb. 50 kohalised Scaniad tulevad ka, aga küsimus mis liinidel nendega hakatakse sõitma ja kui palju neid tuleb. Meil tehakse tihti hankeid põhimõttel kes pakub odavama pakkumise, aga selleks, et suurfirma saaks seda võita, ostetakse odavaid töövahendeid.

-0  +9
saarlane.
 1

15.01.20, 14:48
Bussid oleks võind kas helerohelised .punased või kollased olla .kundel oleks kohe selge olnud et maaliini buss tuleb Mitt mingisugune sigri migri.50 kohaline pidavat Tallinna kaugliini sõitma hakkama .

-0  +2

15.01.20, 16:00
Just. Väga täpselt ütlesid, et võiksid nagu teistes kohtades mingid lehekesed või kihelkonnamustrid bussidel olla ja buss võiks värvitud olla mingisse rõõmsasse värvisse nagu nt Tartus, Lihulas, Viljandis. See suvaliste sõnadega sodi ei ole ilus. Oleks võinud siis bussid vandaalide kätte anda, et nad sodiksid grafitidega bussid täis.

"Kokku tuleb Saaremaa maakonnaliinidele 26 uut Isuzu, Iveco ja Scania bussi, millest 21 on gaasikütusel ning neis on 19, 27, 31 või 51 istekohta, lisaks seisukohad"
Need 50koh bussid pidid tulema vist ikkagi maaliinidele. Kaugliinideks see buss ei sobi ja seal sõidavad ikkagi Scania Higerid.
Andmebaas ütleb, et tegu on Scania Interlink bussidega mis on maaliini tüüpi.

-0  +4

15.01.20, 15:50
Mind huvitab, kuidas hakkab GoBus logistikat korraldama, sest Atkol ja GoBusil on hetkel kokku 35 bussi, aga liinile tuleb ajalehe andmetel 26 bussi, kuid kõiki busse plaaniti välja vahetada. Võib-olla on see, et kui on üks vedaja, siis on võimalik logistiliselt paremini bussiparki kasutada, aga ikkagi on sõidukeid vähevõitu, sest reservi mõne rikke tõttu vist ei jää. Selline vahe pole väike. Praegustel Eesti bussiparkide andmebaasi tulemusel on GoBusil hetkel kohal 11 Iveco Feniksbus 28 kohalist bussi, 5 Isuzut ja kõigest üks 50 kohaline Scania järelikult hakkavad jälle liinidel sõitma konservipurgid. Need Ivecod on ka mõõtudelt väikse bussi mõõtu, kuid sinna on topitud palju kohti. Isuzu bussi eelis on ainult see, et nad on kõrgepõhjalised ja ei pea harjumatult madalal istuma, aga see ei ole otseselt pluss, sest nendesse on vanadel inimestel raske siseneda. Siia on vaja suuremaid busse, sest need SORid olid ka täis. Samas ei näe need välja nagu korralik korralikud bussid ja lühikesse keresse on pandud palju istmeid. Isegi uutel Viljandi Atko Isuzutel on istmed paremad ja näevad võrreldes SH pildiga väljast ilusamad. Miks Läänemaale, Valka pandi korralike busse, aga siia osteti samasuguseid parsu nagu Atkol. Sellepärast ma kasutangi võimalikult palju kommertsliine, Gobusi ja autot, et mitte sõita selliste Atko bussidega, aga tuleb välja, et liinile tulevad ka Gobusil samasugused kaubikud. SORi sisenedes on kuidagi teistmoodi tunne, selline buss sobibki paremini maaliinidele.

-0  +1
Lisa kommentaar

Nimi*:

E-mail:

Kommentaar*:

NB! Meie Maa ei vastuta artiklitele lisatud kommentaaride eest, kommentaari sisu eest võtab endale vastutuse kommentaator. Meie Maal on õigus kustutada kommentaare, mis ei vasta sisult headele tavadele so kommentaarid, mis on: teemavälised, kirjutatud teise isiku nimel, solvavad, labased, sisaldavad reklaami, vaenu õhutavad, ebaseaduslikule tegevusele üleskutsuvad.

Täna loetuimad
Perekondlik (2)
Oma kätega loodu pakub Raivole rahuldust ja rõõmu
In memoriam Mihkel Smeljanski
Muhus jagati parimatele preemiaid ja tunnustusi
Bellingshauseni kapten Indrek Kivi: kartsin juhtide egosid (5)
Toasooja hind võib edaspidi kerkida kuni 10 protsenti (18)
Meie Maa omanik Arne Pagil pälvis maakonna vapimärgi (3)
Lümanda elutööpreemia pälvis spordihing Urve Vakker (10)
Sandra Sepp: advokaat peab olema inimlik (1)
Mustjala teenetemärk jäi tänavu välja andmata (1)
Priit Penule maaeluministeeriumi kuldne teenetemärk (1)
Kalurid soovivad Saaremaa suurmehi postmarkidele (9)
Toitumisekspert: tervisliku toitumise ABC tuleb kasuks igaühele
Rahvas, rahvus, riik (6)
Nädala loetavuse top 5
Kaunispe külas hukkus autot remontinud mees
Pulmapidu päädis kolmekordse luumurruga (11)
Valla järelevalve peaspetsialist lahkub ametist (22)
Perekondlik (2)
Imetüdruk läbis aastaga kaks klassi (29)
Kommentaarid
Rahvas, rahvus, riik (6)
Toasooja hind võib edaspidi kerkida kuni 10 protsenti (18)
Kuressaares toimus robootikaliiga eelvoor (9)
Meie Maa omanik Arne Pagil pälvis maakonna vapimärgi (3)
Mustjala teenetemärk jäi tänavu välja andmata (1)
Sõnajalad kolivad tuuleenergeetika arenduskeskuse Saaremaalt ära (34)
Igor Gräzin asub tööle Saarte praostkonna vikaarina  (31)
Tuba, kus maailm muutub paremaks (17)
Valla järelevalve peaspetsialist lahkub ametist (22)
Bellingshauseni kapten Indrek Kivi: kartsin juhtide egosid (5)
Kasulikud viited
praamid.ee
Hiiu Leht
Saare Maavalitsus
Kuressaare linn
www.saaremaa.ee
e-riik
Ilm Kuressaares
Kuressaare Sõnumid
Ruhnlase blogi
Eesti Ajalehtede Liit
Copyright © Saaremaa Raadio OÜ, 2020. Kõik õigused kaitstud