[x]Sulge
või

Logi sisse
Kontrollkood:
meiemaa.ee
Kolmapäev, 27. mai 2020  |  Logi sisse
Otsing
Sisesta otsingusõna
Sisukord

Reklaam
Arhiiv
eelmine kuu
mai 2020
järgmine kuu
E T K N R L P
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031




Kommentaarid

Vald ei pea Kuressaare-Tartu lennuliini avamist reaalseks
08.01.2020. Autor: Ahto Jakson
Lennuhuviline soovitas vallal kaaluda Kuressaare-Tartu lennuliini taasavamist, et tuua leevendust hõredale bussiliiklusele. Paraku vald ei näe selleks võimalust, kuna raha liini jaoks ei ole riigil reaalne leida.
Sorteeritud esimestena:vanemad   uuemad   parimad
Stjopa Pupkin (nimi muudetud)
 4

08.01.20, 09:54
Ahsoo, rahvusvahelise lennuliini avamiseks on raha piisavalt ning probleeme ei tuvastatud arvestades, et täituvus on 70kohalise lennuki puhul kaheldav, sinna investeeritakse palju raha ja ei ole ühtegi tõendit, et see saab olema jätkusuutlik, aga (paljude) inimeste soovidega mitte enda omadega arvestada ei soovi. Tüüpiline vallaviletsus. Kust tuleb 70kohaline miinimum? Neid ei huvita inimesed. Kas siis 150 tuhat ei ole rahapõletamine selliseks marsruudiks? Milleks peaks kasutama tavaline saarlane (mitte ärimees) Stockholmi liini? Okei, talveperioodil tulevad siia Rootsi charterlennud, et rootslased saaksid spaas mõnuleda, aga mida kasulikku on siin teha arvestades kliimat suvel? Kõigepealt tuleb siseühendus korda teha (ka Tallinna suunas) ja siis avage otseliini kasvõi Hiinasse.

Keegi ei öelnud, et ühendus võiks käigus olla kogu aasta vältel. See Tartu lennuliin oleks kahtlemata tõepoolest hea ja kasulikum mõte. 2 bussi on suvel tõepoolest vähevõitu, peale nelja päeva mõlemas suunas midagi ei sõida. Ja olgem ausad, 6 tundi on natuke tüütu istuda bussis kui saab ka kiiremini, aeg on arukale tähtis resurss, edasi-tagasi tuleb juba üle 12 tunni. Kellaajad on tõepoolest kehvad, miks on vaja, et buss Tartust väljuks nii vara? Arvestades inimeste soove võiks buss minna tarkusepealinnast umbes kl 18. See oleks väga kasulik arstile minejatele, arstidele, tudengitele.

"Jutt on üle miljoni euro suurusest summast aastas"
Huvitav, et Stockholmi liinil ATR 72-ga räägiti väiksematest summadest. Miks Rootsi liini puhul ei tehta hanget, aga siin peaks tegema? Siin saaks ka sellist mõtet rakendada, et vallavõim vastutab 60% täituvuse eest ja vajadusel maksab. Sellest omakorda võiksid ka teised asutused vastutada piletimüügi eest, nagu rahvusvahelise liini puhul reisibürood.

" Eriti keeruline on vabade lennukite leidmine reedeõhtuti ja pühapäeviti."
Mina oskaksin nimetada peast firmasid kes lendaks meeleldi sellisel liinil. Näiteks NyxAir oma 33kohalise masinaga või FlyEst. NyxAiri esimees võttis hankest nii aktiivselt sõnavõtte ja oli pahane kui valla lolluse pärast ei saanud kvalifitseerida, ta kindlasti oleks vaadates ta sõnavõtte huvitatud.
Miks on raske raha leida, Rootsi lennuliini mõte oli tunduvalt rumalam. Vallal ei ole vähe raha, lihtsalt ei osata seda kasutada.

-4  +9
Vahur Neljapäev
08.01.20, 10:27
Ei tule siia ühegi Stockholmi liini, ei tule siia ühtegi Tartu liini.

Eks üksikindiviidina oleks mugav ju tõesti, kui lennukiga saaks otse Riiga, Peterburi, Tartusse, kuhu iganes parasjagu vaja minna on.

Kahjuks ei mõtle selliselt enamik inimesi. Nagu ka uuringutest välja on tulnud, siis Kuressaare Tartu liini kasutavad paljud ka tudengid, kes TÜ-s õppimas käivad. Nende vanemate rahakoti jaoks oleks see liiga suur koormus, kui võsukesed järsku lennukiga lendama hakkaksid.

Asi on ikkagi numbrites, kui üks bussiliin paneb oma Tartu suunalise bussi kinni, siis tekib mul küll küsimus, et kuidas me saame mingist lennuliinist rääkida, kus oleks teoorias veel väiksem klientuur. Ma saan aru, et lennuliini kaalutakse siis, kui Kuressaare-Tartu suunal oleks vaja lisabusse, et nõudlus nii suur. Olukord on ju vastupidine, Lux ei saanud oma busse isegi täis.

-4  +9
Valgustaja
08.01.20, 10:34
Stockholmi liini puhul on summa väiksem põhjusel, et vedaja ise kannab suurema osaluse lennust piletimüügi arvelt. Tartusse lennates peab aga piletihinna ka "söödavaks" tegema, see omakorda teeb suuremaks toetuse osakaalu kuludes. mingi 50 eur/suund ei hakka ju eestlane lendama. seda esiteks. Teiseks on stockholmi lennud suveperioodil, Tartu puhul räägitakse aastaringsest

Rootsi liini puhul ei ole vaja hanget teha, sest rahvusvahelisteks liinideks võib oma ettepaneku teha igaüks, kes tahab, olgu selleks kasvõi Quantas Kuressaare-Syndey lennuga. ka siseriiklikul lennul võib minu teada lennata omavahenditest, kui aga soov saada dotatsiooni, siis peab tegema hanke. teadupärast rahvusvahelisi liine ei tohi doteerida, seega see stockholmi liini raha makstakse neile tõenäoliselt ostetud piletitega vms, mitte klassikalise dotatsiooniga

-8  +1
Vahur Neljapäev
08.01.20, 10:40
"Stockholmi liini puhul on summa väiksem põhjusel, et vedaja ise kannab suurema osaluse lennust piletimüügi arvelt."

Ja kust see raha tulema hakkaks? 1. Vedaja teeb heategevust või 2. Piletihind on selline, et kuku pikali.

Isegi katsetust tehes ei peaks selline lennuliin pikalt vastu. Kui me just ei hakkaks üksikuid rootsi mehi oma saare naistega paaritama. Vot siis võiks isegi mingit liikuvust sel liinil olla. Aga põhjus peab olema.

-2  +9
anonüümne
08.01.20, 15:54
Suvel on täituvus suurem ja siis võiks üle 2 bussi sõita. Miks Rootsi liini jaoks raha on, aga siseliinideks mis on tähtsam ei ole? Rootsi liin on täielik ajuvabadus ja sellega on kõik öeldud, sest täituvuse garantii puudub. Aeg on oluline asi inimestele. Samas võiks pealinna hankega ka teha nt 2 korda nädalas lende Tartusse.

Aga me võime unistada paljudest asjadest, kuid meil ei ole kõigeks võimalusi. Selle pöörduja arvates oleksid liini põhitarbijad tudengid ja arstid. Kus peaks nendel raha olema? Edasi-tagasi teeks juba heal juhul 70 eurot. Ilma toetusteta ligi kakssada. Keegi ei hakka võileivahinnaga lendama. Selle liini avamine oleks põhjendatud kui iga päev oleks 2 suurt bussi täis ja sellest oleks puudu, kuid varsti paneb Lux Express Tartu liini kinni seega ei ole see jätkusuutlik. Kust peaksid inimesed välja ilmuma? Kui Tallinna liinil on lennukis talvel vahest paar-kolm reisijat, siis Tartu liini puhul oleks see number veel tagasihoidlikum. Ka Tartu liini Luxides on talvel vahest alla kümne inimese arvestades mis mugavusi nad pakuvad ja palju reklaami on nad teinud. Kui vahemaa on üle 300km siis palju hinnaks kujuneb? Küll aga pani Madis mööda, et ei ole raha. Kui raha kasutaks targalt siis saaks hakkama. Samas ei ole nii, et väiksematel Eesti firmadel ei ole vaba lennukit. Küll aga pole mõtet, et lennuk ei lendaks igal päeval, sest firmale on kasulik kui õhumasin on õhus võimalikult palju.
Valgustaja, mis mõttes mitte klassikaline dotatsioon? Kust peaks raha tulema, see jutt ei ole loogiline. Kust tulevad kasutajad? See mõte on ainult hea kui toetus ja lennuk oleks pisem, inimesed tahaksid lennata. Paari saarlase jaoks pole mõtet pidada, võib-olla paar reisijat ainult kasutaksid liini, et saaks kiiremini ja parematesse sihtkohtadesse (ei ole vaja Tallinna kaudu minna). Kas see ei lõhna imelikult, et katselende, uuringuid ei tehtud, puudub tugi et liin toob kasumi, keegi ei ole ideid ilmutanud, kuid see Madise idee tuli nagu taevast? Äkki tahab tema ja paar ärinina lennata suure ATR-iga.

-2  +2
Vahur Neljapäev

08.01.20, 10:21
Lõpetage ükskord see pisikese küla ja suuremate piirkondade vahel olevate liinivõrkude ümber heietamine.

Ei tule siia ükski laeva- ega lennuliin, sest siin ei ela lihtsalt niipalju inimesi, kes seda kasutada sooviksid. Teiselt poolt jällegi, siia ei taha tulla nii palju inimesi, kes seda teenust kasutaksid.

Oleme väike Saaremaa edasi ja unustame need silla- ja lennujutud. Inimene peab loll olema, kes sellisesse asja oma isiklikku raha panema hakkab.

-3  +13
Mart Maastik
 1

08.01.20, 10:28
Vastupidiselt Madis Kallase arvamusele olen veendunud, et Tartusse oleks võimalik vähemalt 2 korda nädalas lende korraldada ning selleks ei ole vaja väga olulisi ressursse lisada. Seda peaks korraldama koos Tallinn-Kuressaare ja Tallinn-Kärdla riigihankega. Kaks korda nädalas või kolm võiks lennuk lennata liinil Tallinn-Kärdla-Kuressaare-Tartu ja tagasi. See annaks võimaluse ka Kuressaare ja Kärdla vahel liiklemiseks. Saartel on ka hulga noori tudengeid, kes kindlasti vajaks sellist transporti. Selleks poleks vaja eraldi lennukeid otsida, vaid kasutada sama hanke korras leitud lennukeid.

-14  +13
Vahur Neljapäev
08.01.20, 10:33
Kes tudengitele selle lennupileti kinni maksab? PS. Lennupilet ei saa kindlasti maksma 16 eurot või veel vähem.

Kui su isaks on affa, siis ma saan küll aru, kui su isaks aga K-rauta müügimees, siis paneb kukalt kratsima.

-6  +11
R.

09.01.20, 15:12
Bussid ei täitu, kuna oma autoga saab kiiremi! On jah kallim, aga ajavõit ikka korralik!

-0  +0
Lisa kommentaar

Nimi*:

E-mail:

Kommentaar*:

NB! Meie Maa ei vastuta artiklitele lisatud kommentaaride eest, kommentaari sisu eest võtab endale vastutuse kommentaator. Meie Maal on õigus kustutada kommentaare, mis ei vasta sisult headele tavadele so kommentaarid, mis on: teemavälised, kirjutatud teise isiku nimel, solvavad, labased, sisaldavad reklaami, vaenu õhutavad, ebaseaduslikule tegevusele üleskutsuvad.

Täna loetuimad
Vallavanem sai täpid viimasel hetkel kokku (6)
Ave Kirppis otsib uut omanikku (1)
Uus vallavanem valitakse kultuurikeskuses (4)
Valesti paigutatud koorem viis auto teelt välja (1)
Uue moega tänavapidu ootab kõiki lõbusõitu tegema  (7)
JUHTKIRI - Muutmine muutmise pärast
Rahvastikuregister – vajalik igas olukorras  (2)
Lugeja küsib, jurist vastab (1)
Arhitekti projekt kui ehitaja piibel
3000 m jooksu võitsid Mairo Mändla ja Eliise Hoogand
Mustjala päevakeskuse arhitektuurikonkursi võitis ideekavand “Öu”
Nädala loetavuse top 5
Autoga merre sõitnud kalurit ei õnnestunud päästa (3)
Hannes Sepp: näeme vaeva, et sügisel jätkata (44)
Kurb kuulda ja lugeda (20)
Politsei tabas metallivarga ja purjus mopeedijuhi (3)
Fraktsioon Saarlane soovib Tiiu Arolt tagasiastumist volikogu juhi kohalt (20)
Kommentaarid
Lugeja küsib, jurist vastab (1)
Uue moega tänavapidu ootab kõiki lõbusõitu tegema  (7)
Valesti paigutatud koorem viis auto teelt välja (1)
Uus vallavanem valitakse kultuurikeskuses (4)
Ave Kirppis otsib uut omanikku (1)
Vallavanem sai täpid viimasel hetkel kokku (6)
Hannes Sepp: näeme vaeva, et sügisel jätkata (44)
Kool ja lapsevanemad tahavad Vanalinna kooli remonti esimesel võimalusel (18)
Taruvaras kimbutab taas Saaremaa mesinikke (6)
Fraktsioon Saarlane soovib Tiiu Arolt tagasiastumist volikogu juhi kohalt (20)
Kasulikud viited
praamid.ee
Hiiu Leht
Saare Maavalitsus
Kuressaare linn
www.saaremaa.ee
e-riik
Ilm Kuressaares
Kuressaare Sõnumid
Ruhnlase blogi
Eesti Ajalehtede Liit
Copyright © Saaremaa Raadio OÜ, 2020. Kõik õigused kaitstud