[x]Sulge
või

Logi sisse
Kontrollkood:
meiemaa.ee
Reede, 29. mai 2020  |  Logi sisse
Otsing
Sisesta otsingusõna
Sisukord

Reklaam
Arhiiv
eelmine kuu
mai 2020
järgmine kuu
E T K N R L P
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031




Kommentaarid

Hüüdja häälest raudteel
21.12.2019. Autor: Kaupo Vipp
Eesti kultuuri-, teadus- ja haridustegelased edastasid sel nädalal valitsusele ja riigikogule juba neljanda pöördumise, juhtimaks tähelepanu Rail Balticuga seotud probleemidele. Kui esimesele kirjale koguti sümboolselt 101 allkirja, siis viimases soovis osaleda juba üle viiesaja inimese.
Sorteeritud esimestena:vanemad   uuemad   parimad
Anonüümne

21.12.19, 09:03
Riigikogu parteidest oli ainult üks RB vastu. Ja seegi hakkas koalitsiooni minnes RB-d vaikimisi toetama. Kust võtta jõud, mis paneks rahvaesindajad südamega meie riigi ja rahva küljes olema. Paneks mitte alluma kinnimakstud või europimeda parteiladviku sunnile.
Siin ei aita hangudega toompeale minek. Aitaks, kui meedias alustaks valitsuse vastu meeletut sõda tegelik eliit. Sellist sõda, milles valitsus ei saa pimedalt jätkata, vaid peab rahva poole üle tulema.
Meelekindlust meile kõigile.

-4  +10
Raudteepedede diktatuur

21.12.19, 09:05
Hüüdja häälest ei ole tõesti kasu sest raudteepeded teevad ikka nagu tahavad.

-1  +30
kas
 1

21.12.19, 20:32
tõesti autor arvab, et lennuliiklus saab segamatult jätkata?850 kolakat ööpäevas üle Sõrve, igaühe kütusejanu 3200 kg tunnis!Reaalsus on, et 10 aasta pärast jääb sellest vaid 10 protsenti lende järele,loodus ei kannata nii räiget laristamist lihtsalt välja!
Ja kuskohast autor siis Euroopasse kruiisib,kui rong Tartu kaudu liigub?

-10  +5
Saarlane
22.12.19, 16:20
No, aga sa solvad ju sellega Tartlasi, kes harjunud, et neil Nõuka ajal oli tähtsam jaam! Valgevene, Ukraina jne
Tartust läbi seda asja teha on sama mõtekas, kui Saaremaale kiirteid ja sildu läb Hiiumaa :)

-4  +0
Anpiss
 1

22.12.19, 16:44
Minu tahtmine sündigu ja seda iga hinnaga!
Tee ei näe suurt pilti! Hiina turiste ja kaupu hakatakse läbi Põhja-Soome, Helsingi-Tallinna tunneli ja Rail Baltiku päev kiiremini transportima kesk-jevroopasse, ning see tähendab paaalju raha!
Vahet ei ole, et EL peaks just oma kaupa toetama ja Hiina suurtööstureid eemal hoidma ja suurfirmasid, kes orjatööjõudu nii Hiinas, Malaisias jne kohtades kasutavad sanktsioonidega karistama! Oma inimesed olgu tööta ja kõik tootmine Hiina jutuga, et meil ei ole tööjõudu! Ausad valed!
Rikkurid ja ehitusfirmad saavad odavat Moldova ja Ukraina tööjõudu ära kasutades veel rikkamaks ... Mis parteisid need vennad toetavad jäägu saladuseks!
Mis on Eesti rahvale sellest kasu?
Pintsaklipslased poevad Brüsseli ees nagu tõsised tallalakkujad ja unustavad ära, et tegelikult ei oleks meile seda EL'i vajagi! Vaja oli ametnikke vähendada, et need niipalju rahva raha raisata ei saaks! Kaugel oleme oma reformiga? Selle asemel on meil tänu EL'ile ju ametnike arv hoopis suurenenud! Nokk kinni, saba lahti teema! Mõne koondame ära, aga Brüsselisse või ÜRO programmidesse saadame ametnikke juurde rahva raha eest! Lisaks muidugi tõstame allesjäänud kohalike ametnike palkasid....Naljanumber on see Eesti Vabariik!!!

-0  +11
Väike pilt
22.12.19, 17:34
Ja sinu poolne suur pilt on siis mis või hoopis kus või kuidas?

-0  +0
Krooks

24.12.19, 14:55
Tuleb valik teha: 1.) Kas majanduslik areng edasi ja Euroopa transiit küll looduse nimel 2.) Või stagnatsioon ja isoleeritus muu maailma eest. Nimetage neid asju nagu tahate, teisi variante ja arenguteed pole

-7  +2
anonüümne
 1

24.12.19, 16:57
Iga riigi üks tähtsamatest eesmärkidest on arendada keskkonnasäästliku, mugava ja kiire ühenduse teiste riikide ning linnadega seega võiksid need raudteevihkajad ja hädaldajad ise vagusi olla. Isegi 500 lihtinimese allkirja vaevalt pidurdab rahvusvahelist projekti arvestades, et projektide kallal on juba kõvasti aega nähtud ja ehitus on alanud. Mis puutub keskkonnasse, siis niikuinii tahetakse panna liikuma kiire rong, mis liigub elektri või patarei (aku) jõul. Raudtee on plaanis ehitada nii, et see ei ristuks ühel tasapinnal maanteesõidukitega ja loomadega. Pole vaja üritada ennast jälje jätta, kõik on ammu läbimõeldud, see trass on mõeldud nii, et see oleks võimalikult turvaline ja ei segaks metsaelanike elu. Need projekti mittetoetajad on reeglina kodused, igavad, kommunistlikud diivanieksperdid, kes istuvad kodus ja ise kunagi ei kasutaks seda marsruuti, aga teiste kallal ilkuda ikkagi meeldib.

See RB on majanduslik areng nii töötajatele kui turistidele (turistidele oleks see kiire transfeer suuresse lennujaamasse), tänu sellele liiguksid lennundusega võrreldes odavamini kvaliteetsed kaubad ning Eesti oleks rohkem EU-ga ühtne. Euroopa riikides võimaldavad kiirraudteed konkureerida lennukitega, olla mugavamad, tavaliselt soodsamad ning kuna rong liigub kesklinnast kesklinna, ei ole vaja aegsasti tulla, siis on ka ajaline eelis. See oleks Eesti elanikele, ärimeestele, firma esindajatele, välisturistidele kasulik seega tõuge majandusse. Ilma investeerimata midagi ei tule ja see on fakt. Kui nad nii muretsevad keskkonna pärast, siis miks nad ei käi jala, ostavad asju poest? Sedasi mõeldes on kogu elektroonika tootmine, majade ehitamine väga keskkonnavaenulik. See toob kasu sajanditeks, veeremi tuleb vahetada ainult 30a pärast.

Mis on mu arvates projekti probleemid?
1 Inimesed hakkavad ajapikku rohkem seda teenust kasutama ja see toob pikemas perspektiivis kasumi, kuid ma ei usu, et on vaja panna üle 3 rongi päevas, kaheharuline raudtee ei oleks kasulik.
2 Kas ma saan õigesti aru, et lõppihtjaamaks pidi olema Leedu-Poola piir? Kas sealt oleks võimalik teostada ümberistumist? Miks ei või rong sõita Poola pealinnani.
3 Täna sõidab paljudes riikides ka 1520mm laiusega kiirraudtee, minu arvates on uue trassi ehitamine liigne.
(See RB on lõppkokkuvõttes küll kallis, aga nagu enne ütlesin, siis see tooks väga palju kasu ning häid külgi on palju seega ei too rahalist mõtet otseselt miinusena.)

-5  +1
Anonüümne
27.12.19, 07:24
Kui sul anonüümne oleks mingit aimu logistikast, siis sa ei kiidaks Rail Balticut. On küll teatud kaubad, mida oleks mõtet kalli raudteega vedada, aga sedagi siis, kui kauba üks Eesti aadressidest on Tallinn, Rapla või Pärnu. Nii kui on tegemist rekka kaubaga, mis tuuakse trassile kaugemalt või sihtaadress on kaugemal, ei tasu raudteele laadimine ja hiljem mahalaadimine ära. Sest odavam ja kiirem on rekkal otse sihtpunkti sõita. Ja kui kaubaga ei ole kiire, siis on laevatransport veel odavam. Ja kui kaubaga on väga kiire, siis on juba lennutransport mõistlikum. Nii et kaubaveol jääks RB praktiliselt nulli.

Turistide või töötajate vedu raudteega oleks mõistlik siis, kui Eestis elaks 10 korda rohkem inimesi või oleks 10 korda rohkem huviväärsusi.

-1  +3
anonüümne

24.12.19, 17:10
Ma saan aru nende inimeste vihast kelle maja, kus elati kümneid aastaid võetakse nüüd maha, aga niiviisi mõeldes ärgu üldse kunagi mingeid teid ehita, sest iga teeehitusega võetakse mõni maja maha. See plaan on väga kasulik ja parandab Baltiriikide ühendust, isoleeritust. Kui nii keskonnahoidlikult arutada, siis 90% asjadest mida toodetakse tuleks loobuda. Hakake kõigepealt iseendast: osalege koristuspäevadel, sõitke ühistranspordiga, tootke päikeseenergiat jne ning siis tulge vinguma.

-7  +1
anonüümne
 1

27.12.19, 11:40
Ei ole. Kust Sa sellist asja järeldad? Võiks ikkagi natuke positiivne olla ja peas võiks olla natuke rohkem ajusid kui teises kohas sit*ta, ise oled ju meesterahvas, aga kainelt mõelda ei oska paremini kui väike laps. Nii rumalaid inimesi võiks MM ära blokeerida. Millist kasu Sa, tühikargaja, sedasi tood. Kõik asjad tulevad elus millalgil tagasi.
Nagu enne ütlesin, siis Sa ei ole ainuke inimene Eestis, kui ise ei taha sellist teenust kasutada, siis see ei tähenda, et keegi ei taha, siis pole vaja netikommentaariumis teisi sõimata ning vinguda nagu munadeta mees. Kui endal on nii vähe mõistust, et ei ole midagi teemasse panna või sul meeldibki ainult kodus nelja seina vahel istuda, siis püsi vait.

Ma avaldasin enda arvamust, et polegi vaja mingeid teid ehitada, sest iga teeehitusega kaasneb majade mahavõtt, ma ise ei tahaks, et mingi kiirraudtee ehitusega võtaks keegi mu elukoha maha, kus elanud kümneid aastaid. See RailBaltic parandab baltimaade isoleeritust, seda tehakse väga kauaks. Need inimesed, kellel meeldib projekte meedia teel rünnata, et tekitada sensatsiooni võiksid loobuda telefonide, auto vahetusest kui juba on otsustanud kaitsta keskkonda, sorteerida prügi vähemalt 8 mahutisse, sõita tööle ühistranspordiga, tuleks loobuda klassikalisest küttest, osaleda koristuspäevadel, koristada tänaval olles teiste prügi jne. Teid on ka enne rajatud, kus need targutajad enne olid? Ma ei öelnudki, et ilmtingimata peaks toimuma suur kaubavedu. Uuringud on näidanud, et reisijaid peaks olema piisavalt, kõik on läbimõeldud peensusteni. Kui valitsus ja kogu riigikogu toetab seda, siis 500 allkirja ei katkesta sajandi baltimaade projekti ning see oli minu põhiline mõte. Ja pole vaja vajelda, ma räägin faktidel põhinevat juttu mitte ei häma niisama. Lõppkokkuvõttes toob see suure arengu, iga riik soovib arendada kiiret ühendust. Kiirrongid konkureerivad arenenud riikides lennukitega, pakkudes mugavamat teenust.

Minu arvates on see hea projekt, kuid arvan, et reisijaid jääb väheks, veel rumalam on ehitada rohkem kui ühte rööpapaari terves ulatuses. Samas peaks minema rong linnast linna mitte mingile riigipiirile.

-1  +1
Anonüümne
27.12.19, 23:29
Progress oleks 4-realiste maanteede rajamine. Nii läbilaskvuse mõttes, aga eriti ohutuse mõttes, elude hoidmise nimel. Progress oleks kaasaegse tuumajaama ehitamine.
Aga kuritahtlik on meeletu raha eest tühjaks jääva raudtee rajamine. Uuringuid tehes on aluseks võetud valed lähteandmed, järeldused on tehtud tendentslikult - nii, nagu uuringu tellijale vajalik on olnud.
Raudteede ülalpidamine on nii kallis, võib näiteks tuua palju riike, kus valmis ehitatud raudteerööpad roostetavad, sest autotransport on osutunud tõhusamaks.
Kogu see jutt puhtamast keskkonnast vajub kokku, kui arvutada, kui palju dotatsiooni tuleks riigil raudtee ülalhoidmiseks maksta.
Ei tohiks olla nii, et mingitele kõrgel positsioonil olevatele tegelastele TUNDUB, et raudtee oleks kasulik, ja et need tegelased ei saa loobuda, sest nende renomee saaks kannatada.
Nagu mõned tegelased ei saa loobuda tasuta bussitranspordist, kuigi see on raiskav ja ebapraktiline.
Progressiks ei saa kuidagi nimetada meie ühise raha raiskamist.

-0  +3
Lisa kommentaar

Nimi*:

E-mail:

Kommentaar*:

NB! Meie Maa ei vastuta artiklitele lisatud kommentaaride eest, kommentaari sisu eest võtab endale vastutuse kommentaator. Meie Maal on õigus kustutada kommentaare, mis ei vasta sisult headele tavadele so kommentaarid, mis on: teemavälised, kirjutatud teise isiku nimel, solvavad, labased, sisaldavad reklaami, vaenu õhutavad, ebaseaduslikule tegevusele üleskutsuvad.

Täna loetuimad
Saun läks ehitusveast põlema (9)
Volikogu valis Saaremaa uueks vallavanemaks Mikk Tuisu (25)
Perekondlik
Kesklinnas lubatakse parkida kaks tundi (9)
Vallavanem Mikk Tuisk – põhimõtetega mees  (24)
Ühe saare naise lugu kriisi ajal (3.)
Kaubamajas tuleb Rave mööbli tutvustuspäev  (1)
Neljalapselise maapere tegemiste pusle
Politsei eest põgenenud juht sai 20 päeva aresti ja jäi autota (8)
Lugudega asjade pood
Iga ruut Saaremaast on kaardistatud
Sõrves päästeti võrku kinni jäänud hüljes
Nelipüha on ristikiriku sünnipäev (1)
Viikingite suvehooaeg stardib homme
Kirikud kutsuvad üle läve astuma
Nädala loetavuse top 5
Autoga merre sõitnud kalurit ei õnnestunud päästa (3)
Hannes Sepp: näeme vaeva, et sügisel jätkata (51)
Kurb kuulda ja lugeda (20)
Vallavanem sai täpid viimasel hetkel kokku (17)
Holostovi Kinnisvarahaldus peab maksma Sarbussi kütusevõla  (9)
Kommentaarid
Vallavanem Mikk Tuisk – põhimõtetega mees  (24)
Volikogu valis Saaremaa uueks vallavanemaks Mikk Tuisu (25)
Reformierakond kesklinna liikluseks sulgemise eelnõu tagasi ei võta (55)
Kesklinnas lubatakse parkida kaks tundi (9)
Saun läks ehitusveast põlema (9)
Politsei eest põgenenud juht sai 20 päeva aresti ja jäi autota (8)
Holostovi Kinnisvarahaldus peab maksma Sarbussi kütusevõla  (9)
Nelipüha on ristikiriku sünnipäev (1)
Kaubamajas tuleb Rave mööbli tutvustuspäev  (1)
Kurb kuulda ja lugeda (20)
Kasulikud viited
praamid.ee
Hiiu Leht
Saare Maavalitsus
Kuressaare linn
www.saaremaa.ee
e-riik
Ilm Kuressaares
Kuressaare Sõnumid
Ruhnlase blogi
Eesti Ajalehtede Liit
Copyright © Saaremaa Raadio OÜ, 2020. Kõik õigused kaitstud