[x]Sulge
või

Logi sisse
Kontrollkood:
meiemaa.ee
Esmaspäev, 16. detsember 2019  |  Logi sisse
Otsing
Sisesta otsingusõna
Sisukord

Reklaam
Arhiiv
eelmine kuu
detsember 2019
järgmine kuu
E T K N R L P
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031




Kommentaarid

Käivad läbirääkimised Kuressaare-Stockholmi lennuliini avamiseks
13.11.2019. Autor: Ahto Jakson
Saaremaa Ettevõtjate Liit (SEL) koostöös Saaremaa valla ja MTÜ Visti Saaremaaga peab Rootsi lennufirmaga BRA (Braathens Regional Airline) läbirääkimisi Kuressaare-Stockholmi lennuliini avamiseks.
Sorteeritud esimestena:vanemad   uuemad   parimad
Komp Ott
 1

13.11.19, 16:26
https://www.meiemaa.ee/index.php?content=artiklid&sub=1&artid=89153

See oli küll rumal idee, et Helsinki-Riia lennuk teeks vahemaandumise Kuressaares. Eriti see argument, et õhuliinid lähevad lennujaama lähedalt läbi. See näitab, et need sõnavõtjad ei tea lennundusest midagi. Siit käivad väga paljud õhuliinid läbi, k.a Saksamaa kahekorruliste ning laiakereliste lennukite teed. Nende arvates võiks siis see ka siia maanduda? Tegelikult loevad sellisel lühikesel liinil iga 5 minutit ning (suured) lennufirmad ei tahaks väikse Eesti saare pärast kliente kaotada, sest maa peal seismine+maandumine/õhku tõusmine võtaks veel 40 minutit ära.

-0  +0
Vahur Neljapäev
14.11.19, 14:09
Mõne maalt ja hobusega saarlase jaoks võiks Tokyo-> New-York lennuk ka siin peatuse teha, niikuinii sõidab siit läbi. Ega lollus pole enda teha.

Ja pealegi enamiku lennundusega seonduvatest kuludest moodustabki maandumine ja õhkutõus. Seega võib mõelda küll, mis see väike peatus on. Tulemuseks on see, et ettevõtte lennuliini kulud võibolla suurenevad 50% võrra ja ka täituvus kasvab, sest kes see ikka viitsib Riia-Helsingi vahet lennates Saaremaal konutada.

-0  +3
Jüri Öö
 2

13.11.19, 16:57
80 eurot ühe lennu kohta Rootsisse on liig. Meil on isegi Tallinna lennuliin talvel reisijatest enamasti tühi. Nende ATR72 oleks ka liiga suur, et see ära ennast põhjendaks ja 47-kohaline keskmine täituvus on utoopiliselt optimistlik, tuleks jälle suuri summasid juurde visata. Alati ei ole suured asjad paremad. 33-kohaline lennuk oleks mõistlik, sest inimene peab valima sobiva reisiaja, mitte firma. Ja kui lennuk ei ole maa peal, vaid käigus siis see toob ka hinna alla. Kui see ära põhjendada ei suuda, siis pole vaja raha raisata. Rootsist ei hakka siia pärapõrgu (nende jaoks) massiliselt inimesi tulema. Järjekordne ärininade rumalus. Lennuk Riiga, Helsinkisse, Rootsisse, lisapraami, uut ja suurt lennukit Tallinnasse, Kurzeme laevaliini. Mis veel, hakkame kosmodroomi Kuressaarde ehitama? Selleks, et sellel liinil oleks kasvõi mingi jätkusuutlikkus, peaks hind olema vähemalt poole väiksem. Suur Stockholmi lennujaam ei ole huvitatud mingist Eesti külast.

Kui katselennud ära põhjendavad ja ettevõtte on huvitatud, siis idee on iseenesest tore ja oleks väga kena, kui saaks ühe ümberistumisega palju parematesse sihtohtadesse, ei peaks Tallinnasse minema. Tegelikud turistid tervitaksid sellist võimalust avasüli. Mina oleksin ka rõõmus ning kasutaksin seda liini. E,R,P ja sobival ajal võiks ju liin suvel käia. Võib-olla tuleks ka välisturiste ja läbipõikajaid rohkem. Lisaks peaks olema ka korralik reklaam sellele liinile. Palju parem on kui lendab mõni väikefirma (kuni 10 lennukit), sest siis huvitab neid see suund rohkem. Eks võib-olla keegi leiaks ka reisifirma ärihuvi või Saaremaa firma äripartnerit. Kordan jälle, et täna jääb see kahjuks unistuseks, sest nõudlus on küsitav. See lennuk oleks ilmselgelt liiga suur ja nädala keskel reisiks päeva jooksul heal juhul paar reisijat selle reisiga. Me võime ju unistada suurelt, aga tuleb lisaks tahtmisele ka vaadata oma võimalusi. Kahjuks või õnneks liiguvad paljud asjad maailmas raha ümber. Üks saarlaste soov ei huvita isegi kohalikku kompaniit, rääkimata välismaisest.

Milleks koguaeg oma suud laksutada? See on küll tore, aga tehke enne ära ja siis tulge spekuleerima. Ventspilsi laevaliinist ei tulnud midagi välja, suurem lennuk oleks juba pidanud juunis tulema.

-2  +4
Vahur Naljapäev
14.11.19, 14:11
"Tegelikud turistid tervitaksid sellist võimalust avasüli."

Sul on aimu ka, kes on tavaline kahe pealinna vahet lendav inimene? See ei ole turist, kes sooviks kord Saaremaale, kord Hiiumaale hüpata. Selline vahepeatus viib lennufirma põhja, ükstaspuha kui vägev see ka pole. Lennuk pole buss või rong, mis peatub kasvõi sääre tipus.

-0  +2
Jüri Öö
14.11.19, 15:14
See artikkel rääkis Kuressaare-Stockholmi otseühendusest.

Vahur, seda ma mõtlesingi, et see vahepeatus, millest eelmine samateemaline artikkel rääkis on absoluutselt ajuvaba plaan. :) Seda liini ei kasuta eestlased ja nendel on viisakalt öeldes Eesti väiksest külast täiesti suva. Õhku tõusmine/maandumine+maa peal seismine liidab veel 50 minutile 40. Samas tõusevad ka hüppeliselt kulud ja kui liinil on mitu vedajat, siis kahe pealinna vahel liikuvad kliendid kasutavad järgmine kord teist firmat. Ma tahan ka võib-olla korra aastas Tallinnast väljuvat ning üle Saaremaa lendavat lennuliini kasutada, et mitte mandril ööbida, aga see ei tähenda, et suur Boeing või Airbus maandub kunagi siia.

-0  +0
Fri
 1

13.11.19, 22:58
Kui lennud on mõistlikel aegadel siis kasutaks isegi kuna Stockholmist pakutakse päris asjalikke puhkusepakette hea hinnaga.

-2  +4
Vahur Naljapäev
14.11.19, 14:12
Kolme kuressaarlase pärast seda lennuliini ei avata.

-0  +7
Muhhin
 1

14.11.19, 07:33
Tunduvalt mõistlikum oleks avada lennuliin Mõntust Potilaadale. Mõelgem sellele seltsimehed Nossovid, Šura Balaganovid ja Ostap Benderid! Lõpuks peab ju jää ometigi liikuma hakkama, seltsimehed vannutatud mehed.

-0  +15
Affa
14.11.19, 13:53
Muhhin peaks ju ka ilma lennumasinata saama ühe meepoti juurest teiseni pinisedes ja porisedes lennata.

-0  +7
Andrus Fooliummüts
 2

14.11.19, 12:01
Väga hea kui inimesed ka kasutaksid seda liini. Milleks peab lendama suur ATR kui sellel firmal on ka pisem Fokker. Selle ATR72 kütuse-, hooldus-, lennujaama kulud on märgatavalt suuremad kui pisema raudlinnu omad. Nii võikski olla, et vallavalitsus vastutab kui liin jääb tühjaks nin firma ei kaalu liini sulgemiseks. See on hea jätkusuutlik mõte, sest kui liin ära ei tasu, siis seda ei tule, sest miinusesse ei hakka keegi lendama. Samas võiks ka pilet maksta 30-40 € ja kasutada odavlennufirma ärimõtet, nt suure pagasi vedamine võiks olla tasulik, et hinda alla tuua. Kindlasti leiaksid saarlased ärivõimalusi ning lendajad saaksid ühe ümberistumisega kasvõi Ameerikasse.

-2  +6
Tantsu Taavi
14.11.19, 13:54
Tulge parem nädalavahetusel minuga külmkappide vahele tantsima.

-0  +7
Vahur Naljapäev
14.11.19, 14:12
Sa oled üks mutterFokker :)

-3  +4
Vahur Naljapäev

14.11.19, 14:16
Ma sooviks parem otseliini Kuressaare ja Iirimaa vahet, et saaks sellele tõpranahast Brendanile lõuksi anda. žigulliga juba nii kaugele ei lähe.

-1  +7
A.

15.11.19, 12:35
Ettevõtja vaatevinklist super! Palun tehke kordki mõistlik otsus. Lendaks ise, lendaksid töölised. Aastaringselt võiks olla, küll peale turismihooaega võib suure lennuki väiksemaga asendada.

-2  +2
Lisa kommentaar

Nimi*:

E-mail:

Kommentaar*:

NB! Meie Maa ei vastuta artiklitele lisatud kommentaaride eest, kommentaari sisu eest võtab endale vastutuse kommentaator. Meie Maal on õigus kustutada kommentaare, mis ei vasta sisult headele tavadele so kommentaarid, mis on: teemavälised, kirjutatud teise isiku nimel, solvavad, labased, sisaldavad reklaami, vaenu õhutavad, ebaseaduslikule tegevusele üleskutsuvad.

Täna loetuimad
Leisi moodsas jalakabinetis pakutakse ka füsioteraapiat
Kaubamajas peeti jõululaata
Mesi on oodatud jõulukink
Tänak: ma ei saa ühe MM-tiitliga piirduda (2)
Tagamõisa seltsimaja sai 90
Saarlaste tähtpäevi 2020. aastal
Kui suurt kasu toovad välisüliõpilased Eestile? (1)
JUHTKIRI - Tragid saarlased ja mesised jõulud
Meistrite Liiga: Tammemaa klubi kaotas Tähe omale
Niits ja Tarvas murdsid tiitlikaitsja Ventspilsi
Kösterilt võidumängus 30 punkti, 22 lauda!
Kajupank ja Rapla näitasid VEFi vastu sisu
Nädala loetavuse top 5
Leisi moodsas jalakabinetis pakutakse ka füsioteraapiat
Kaubamajas peeti jõululaata
Mesi on oodatud jõulukink
Tänak: ma ei saa ühe MM-tiitliga piirduda (2)
Tagamõisa seltsimaja sai 90
Kommentaarid
Tänak: ma ei saa ühe MM-tiitliga piirduda (2)
Kui suurt kasu toovad välisüliõpilased Eestile? (1)
Vald hakkab kevadest parkimist kontrollima (32)
Hoolekogu nõuab aru kõnnitee kohta (10)
Pakiautomaadid on jõulude eel üle koormatud (2)
Kes ei tahaks hea välja näha (6)
Ohvri tuttav: teipijad olid hoopis mulle võlgu (74)
Thule Koja alternatiivkuusk paigaldati kooskõlastuseta (12)
Noortaluniku toetust said kuus Saaremaa ettevõtet (10)
Tartusse bussiga edaspidi Tallinna kaudu? (67)
Kasulikud viited
praamid.ee
Hiiu Leht
Saare Maavalitsus
Kuressaare linn
www.saaremaa.ee
e-riik
Ilm Kuressaares
Kuressaare Sõnumid
Ruhnlase blogi
Eesti Ajalehtede Liit
Copyright © Saaremaa Raadio OÜ, 2019. Kõik õigused kaitstud