[x]Sulge
või

Logi sisse
Kontrollkood:
meiemaa.ee
Teisipäev, 12. november 2019  |  Logi sisse
Otsing
Sisesta otsingusõna
Sisukord

Reklaam
Arhiiv
eelmine kuu
november 2019
järgmine kuu
E T K N R L P
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930




Kommentaarid

Maanteeamet lisas hankesse lennuki vanuse kriteeriumi
22.10.2019. Autor: BNS
Maanteeamet uuendas Tallinna-Kuressaare lennuliini hanke kvaliteeditingimust, mille kohaselt peab pakkuja osutama teenust vähemalt 40 reisijakohaga lennukiga, mille tootmisaasta peab olema 2000 või uuem.
Sorteeritud esimestena:vanemad   uuemad   parimad
Anonüümne
 1

22.10.19, 00:28
Need uuema lennuki argumendid olid lihtsalt otsitud ja rumalad põhjendused, mille eesmärk oli esineda ning manipuleerilikult "pettuda" kuigi tegelikult nad ainult häbistasid ennast. Taheti arvatavasti näidata, kui tublid me oleme, tahame inimeste elu "parandada". Eks valimistel saab ka nendele kätte maksta. Ratas ise ütles, et lennuki vanus ei ole oluline ja see ei näita üksinda kvaliteeti. Tähtis on lennuki tehniline korrasolek. Sellest soovist ei räägitud varem ja lisaks mõeldi ministrile lolle asju välja, sest need väited on kõigest udujutud. Nende öeldud argumendid näitasid väga hästi intellekti. Ei suudetud isegi paremat välja mõelda.

Kui vanematel lennukitel suureneksid hoolduskulud ja tõuseks ühe lennu hind, siis kaotaksid kõikides hangetes kõik lennuettevõtted kellel on vanad lennukid kuna tavaliselt pannaksegi üheks suuremaks kriteriumiks ühe lennu hinda seega ongi tegu hämamisega. Näiteks praeguse 29a lennukiga (seoses sellega ei ole ka seni kurdetud) ei ole sagedasi hilinemisi toimunud ja kui inimene väidab, et see aasta on seotud väljumiskindlusega, siis ta ei saa küll lennundusest midagi jagada. Ilmastikust tekkinud hilinemisi ei mõjuta kuidagi lennuki vanus, üle 40koh lennukil on see juba palju parem kui praegusel Jetstreamil. Paljudel väikefirmadel ongi vanad masinad. Miks ei ole suurem lind, lisateenused reisi ajal (nt kuumad joogid) või tihedamad graafikud kvaliteedisamm?

-3  +7
Anonüümne
22.10.19, 00:38
Tuleb sinuga nõustuda. Omalt poolt lisaksin, et see Kuressaarest lendamine on kohalike eliidihakatiste asendustegevus.
Silda on vaja.

-1  +9
Anonüümne

22.10.19, 00:33
Nagu varem kirjutasin, võetakse 5 aasta tagant lennuk lahti ja vahetatakse suure osa detailidest. Ei oodata kuni midagi küljest kukub. Ei vahetata ainult kandvat keret. Seda protsessi ei saa samastada maismaatranspordiga. Kõik sõltub, kuidas omanik hooldab. Mitte kunagi ei ole maailmas juhtunud õnnetust, mille põhjus oleks vana lennuk. Kuna lennukil vahetatakse detaile, siis 90% osadest on üsna uued ja masin ei saa mõjutada hilinemise määra. Järelikult jääb ainult sisustus väsinuks, kuid pool tundi võiks üle elada ka mitte kõige uuemat salongi ära, sest muidu võib jääda ühenduseta. Lennunduse nõuded on niigi ranged.

Mida see tingimus võiks nüüd kaasa tuua? Nagu enne mainisin on paljudel kompaniidel vanad lennukid ja hankele saabki kandideerida ainult Nordica oma 6-aastase lennukiga, mis nõuab ühe lennu hinna eest ligi 8 tuhat eurot! Uut, suurt ja odavat masinat ei tule. Kui tuleb üle ühe pakkuja, siis saab jälle valesti aru saada ning vaidlustada. Järelikult võib ka see hange suure tõenäosusega minna üle aia ning reisijad, kes on oodanud suurt lennukit juba kaua, ootavad veel.
Taheti eelmisest kogemusest õppust võtta ning tekitada rohkem konkurentsi, aga korrati jälle samasugust eksimust. Tuleb natuke vähem mõelda oma mugavusele ning lähtuda, millised võimalused meil on. Minu teada käib see juba 6.klassi ühiskonna õpikusse, aga suured onud ei oska ikkagi peaga mõelda. Inimene ei lähe ju poodi tuhat eurot maksvat arvutit ostma kui ta on valmis maksma ainult 200 eurot. Kui tahate istuda pehmel istmel, siis on võimalus Tallinna sõita ka kinobussiga. Ei tasu unustada, et me ei ela väga rikkas riigis. Ja maksumaksjad peavad seda egoismi kinni taguma. Tänan lugemast!

-1  +6
Nimi

22.10.19, 00:45
"Maanteeamet uuendas Tallinna-Kuressaare lennuliini hanke kvaliteeditingimust, mille kohaselt peab pakkuja osutama teenust vähemalt 40 reisijakohaga lennukiga, mille tootmisaasta peab olema 2000 või uuem."
Kas see tähendab, et mida uuem lennuk, seda rohkem punkte kandidaat saab või üle 20a lennukiga ei ole võimalik hankele tulla?

-0  +1
lugeja
 1

22.10.19, 00:54
Pikas kirjutises on jäänud mainimata kirjutaja isiklik ärihuvi. Maksumaksja pärast muretsemine ei kõla veenvalt kahjuks.

-0  +2
Anonüümne
22.10.19, 01:28
Milline ärihuvi täpsemalt? Kommenteerijad, kes ei ole ühe või teise asjaga rahul, peaksid mingit ärihuvi omama? Kui inimesed võtavad koos sõna, siis võib-olla ka midagi muudetakse. Rumal on see, kellel puudub enda arvamus. Kasutan aeg-ajalt seda teenust ning olen kindel, et seda liini kasutavad reisijad ei taha, et see hange läheks jälle kassi saba alla. Tekitab küll pahameelt, millisel moel põletatakse inimeste raha. See hange on minemas samamoodi nagu eelmine kord läks. Esmalt muudeti reisijate miinimumi, mis ei ole põhjendatud, seejärel võitsid leedukad 26aastase lennukiga. Nordica vaidlustas selle, võit anti nendele, kuid siis sekkus Helme ministeerium kuna nende hind on liiga kõrge. Kurb kui läheb jälle vaidlustustele. Ma oleksin rahul ükstaspuha, mis ettevõte mandrile lendaks. See vanuse nõue oli eemaldatud, et vältida segadusi ja vaidlustusi.

-0  +4
anonüümne
 2

22.10.19, 07:50
Päris mõnus on poole tunniga Tallinnasse saada.

-5  +3
Irw
22.10.19, 13:08
Eks pileti hind võiks ka vastav olla -nii 100 euri

-0  +10
Anti
22.10.19, 19:37
Kuressaarest 15 minti lennuväljale, siis ooteaeg, lendamine, lennuväli ja jaamahoone, sõit Tallinna! Kas tuled 2 tunniga välja, ega vist! Kui oleks sild - saaks pea samaga!

-0  +4
Aru Eisaa
 2

22.10.19, 19:02
Siinsete arvajate seisukohtadest jääb mulje ,et saarlased hüppaks önnest lakke kui vana metsavahi saaks kuidagi lendama

-1  +1
vaada!
22.10.19, 19:40
Mulle meeldib "MOOSIRIIUL", millised õhuaugud! Kui pole sõitnud ei teagi!

-1  +2
Anonüümne
22.10.19, 23:11
Aga milleks on vaja uut lennukit? Paku mulle vähemalt 1 kaalukas argument, mis ei oleks egoistlik. Väljumise kindlust see küll kuidagi mõjutada ei saa. Millal toimus praegusel 28-aastasel lennukil selline rike, et see väljuda ei saaks? EU lennunduse nõuded on väga ranged Selle erinevus uue lennukiga seisneb ainult selles, et sellel on istmed vanemad. Kuigi paljud lennufirmad teevad ka u 20a pärast väljalaskeaastat ka sisustuse renoveerimist. Maksimaalne detailide vanus saab olla 5 aastat. Mulle meeldiks ka lennata värske lennukiga, aga siis võib hankele heal juhul 2 firmat hankele tulla. Uut, suurt ja odavat masinat korraga ei saa. Vastasel juhul võib jääda jälle ilma suureta lennukita.


Lennuki vanus, piloodi kogemus või mudel ei saa mõjutada kuidagi õhuauke e turbulentsi. See on looduslik nähtus. See et see väike lennuk kõigub ja teeb huvitavaid erinevaid hääli sõltub sellest, et see lendab madalal, aeglaselt ja kaalub vähe. Mina arvan ka, et neid lennuhirmu põdevad inimesi tuleks lennutada tuulisel ilmal "moosiriiuliga". Lennuhirm ongi ära pühitud ning ka Bombardier CRJ või ATR 72 laadne lennuk tundub järgmisel korral kui ideaalne unistuste lennuk.

-0  +0
oh jumal küll, kuhu on inimeste mõistus kadunud?

24.10.19, 08:55
Maanteeamet lisas hankesse lennuki vanuse kriteeriumi - järsku peaks sinna veel ka reisijate vanuse kriteeriumi lisama. Kas pole suuremat lollust, kui nõue lennumasina vanuse kohta?

-0  +5
otsin naist

24.10.19, 12:14
Otsin naist, naine ei tohiks olla vana ega teistepoolt pruugitud.

-0  +5
Kukkel
 4

24.10.19, 13:22
Miks te kõik virisete lennuki vanuse määra üle? Mõelge nüüd ise, kumb on turvalisem- kas vana logu lennuk või uuem ja töökorras rohkem olev? Kummaga eelistaksite lennata?

-2  +0
piloot
24.10.19, 13:24
Vaieldamatult on vana ja juba sissetöötatud lennuk turvalisem.

-0  +2
Kusti
24.10.19, 14:50
Antud piirkonnas on uus lennuk ainult Regional Jetil. Nende pakkumine ei ole mõistlik, sest nendel on 70-kohaline lennuk. Kuressaare liinil on tihipeale talvel nädala keskel lennukis 2,3-4 reisijat. Samas tahavad nad ka ühe lennu eest 8 tuhat eurot, mis on ajuvaba summa ning on vähemalt 1/4 kallim kui konkurentidel, see teeb 4aastaga korraliku summa, mida saaks teisse kohta suunata. See nõue võib kaasa tuua ka selle hanke tühistamise.

Lennuki vanus ei mõjuta kuidagi hilinemise määra. Ehe näide on ju praegune 28-aastane lennuk. Üle 40 kohaga masin on juba piisav kvaltiteedisamm, sest see ei kõigu nii tugevasti. Vana lennuk on juba ekspluateeritud pikka aega seega teatakse selle puudusi, tunnetakse hästi, teatakse häid külgi. Meenuta korraks Boeingu MAXi. Peamine erinevus ongi uue ja vana raudlinnu vahel, et uuel on istmed komfortsemad, pagasiriiulid suuremad, valgustus parem.
Kõik detailid on kuni 5a, sest neid pidevalt vahetatakse pädevate inimeste poolt, tegelikult pole nad pooltki amortiseerunud. Kui valida kas suur aga vana või uus, siis inimesed tahavad pigem vanemat kuna lennata ei ole pealinna kaua ja nii võib jälle eelmisesse seisu sattuda. Ma võib-olla tahaksin ka uuemaga lennata, aga selliseid võimalusi meil ei ole.

-0  +1
Anti
24.10.19, 21:40
ma ka täitsa nõus, et võib see moosiriiul sõita küll, peaasi, et korralik!
Aga kuda nende allakukkumistega statistiliselt on: vanu on ju kindlasti rohkem kukkund, olgugi et nendel olla see planeerimis ehk liuglemisvõimalus?

-0  +0
Kusti to Anti
25.10.19, 13:33
Kõikidel lennukite detailidel on silm peal ning nende maksimaalne osa vanus on 5a seega ei mõjuta vana lennuk turvalisust.
Moosiriiul on liiga pisike, saab tulla ainult ATR42/72 või
Q300/400. Saab ja Fokker ka ei saa selle tingimuse tulekuga tulla.
30 aastase staažiga juht on ka suure tõenäosusega korra elus õnnetuse osaline olnud, võrreldes väiksema staaži omava juhiga, sest ta on sõitnud tunduvalt rohkem, küll aga ei tulene see sellest, et too sõita ei oska.

-0  +0
Lisa kommentaar

Nimi*:

E-mail:

Kommentaar*:

NB! Meie Maa ei vastuta artiklitele lisatud kommentaaride eest, kommentaari sisu eest võtab endale vastutuse kommentaator. Meie Maal on õigus kustutada kommentaare, mis ei vasta sisult headele tavadele so kommentaarid, mis on: teemavälised, kirjutatud teise isiku nimel, solvavad, labased, sisaldavad reklaami, vaenu õhutavad, ebaseaduslikule tegevusele üleskutsuvad.

Täna loetuimad
Pujus mees nõudis ähvardades endale kiirabi
Margus Vaher avaldab, kuidas naisi tõeliselt õnnelikuks teha
Kaali kraatri taristu tehakse korda
Jaaniroos võitis konkursil peapreemia
Audla küla veeprobleemi lahendab uus reoveepuhasti
Muusikakooli noored esinesid festivalil
Mattias Tass alustas Ameerikas võidukalt
Selgusid lauatennise karikavõitjad
Tänak: peame lootma legendile
Õpilaste polaarviktoriin viib võitjad Arktikasse
Ohvriabi konverents keskendub seksuaalvägivalla teemale
Autod on saatanast! Tõsi või!?
Risto Lillemets on 2019. aasta nominent
Kontrast jõuab Tartusse
JUHTKIRI - Rõõm koostantsimisest
Nädala loetavuse top 5
Pereansamblid pidasid festivali
Väärikate konverents tõi täismaja (5)
Saaremaa selle aasta isa on muhulane (12)
Eakate aktiveerimine ja toetamine Saaremaa vallas (2)
Sass Henno peab Orissaares loengut (3)
Kommentaarid
Pulmamess pakkus ideid elu tähtsamaks päevaks (6)
Saaremaa selle aasta isa on muhulane (12)
Alaealised värbavad Slupis välitrimpajaid alkoholi ostma (9)
SÜGi uut nime saab valida ülehomseni (8)
Tulekul on astroloogiaõhtu (8)
Väärikate konverents tõi täismaja (5)
Saaremaa sai esimese veinitehase (6)
Kas pihlakad lähevad punaseks või punasteks? (13)
Isadepäeval sai soomukiga sõita (9)
JUHTKIRI - Tervisest ja õnnest (2)
Kasulikud viited
praamid.ee
Hiiu Leht
Saare Maavalitsus
Kuressaare linn
www.saaremaa.ee
e-riik
Ilm Kuressaares
Kuressaare Sõnumid
Ruhnlase blogi
Eesti Ajalehtede Liit
Copyright © Saaremaa Raadio OÜ, 2019. Kõik õigused kaitstud