[x]Sulge
või

Logi sisse
Kontrollkood:
meiemaa.ee
Teisipäev, 12. november 2019  |  Logi sisse
Otsing
Sisesta otsingusõna
Sisukord

Reklaam
Arhiiv
eelmine kuu
november 2019
järgmine kuu
E T K N R L P
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930




Kommentaarid

Saaremaale vahepeatused Riia-Stockholmi lennu- ja laevaliinile?
18.10.2019. Autor: Ahto Jakson
Kaido Luik tegi Saaremaa vallavalitsusele ja -volikogule ettepaneku alustada AirBalticuga läbirääkimisi Riia-Stockholmi lennuliinile Kuressaares vahemaandumise ning Tallinkiga Riia-Stockholmi laevaliinile peatumise lisamiseks Saaremaa süvasadamas.
Sorteeritud esimestena:vanemad   uuemad   parimad
Kuressaare-Tallinn
 1

18.10.19, 00:41
Palangast 24 km kaugusel on linn nimega Klaipeda, kus elab 2 korda rohkem inimesi kui Tartus. Ainult 24 km. kaugusel. Muidugi võiks, ehk peakski Kuressaarest kas või Pariisi lennukiga saama lennata. Aga, ja veel 1 aga. Sellest arusaamiseni jõudmiseks ei pea väga palju mõtlema. Jõudu aruteludeks.

-1  +8
Vahur Neljapäev
18.10.19, 12:21
Nojah seepärast loll inimene ei adugi, et Saaremaad ei saa selliste kohtadega võrrelda. Teine asi on ju Öland, millega meid samastatakse. Saaremaa asub juba sellises "äärekohas", et siia tulekuks peab kindel eesmärk olema.

-1  +6
 1

18.10.19, 09:29
Riia - Helsingi lennuk võiks Kuressaares vahemaandumise teha. Millegipärast arvan, et Soome sõitjaid isegi rohkem, kui Rootsi minejaid

-5  +8
Vahur Neljapäev
18.10.19, 12:22
Lennuk ei ole buss, mis lihtsalt taskusse tõmbab ja soovijad maha laseb. Tee endale selgeks lennundusega seonduvad kulud. Fantaasia on ilus aga reaalsus teistsugune.

-1  +13
Juku
 4

18.10.19, 09:38
Idee on hea ja oleks väga kena, kui saaks ühe ümberistumisega palju parematesse sihtohtadesse. Kindlasti oleks see parem kui see Mõntu-Ventspilsi laevaliin, sest ei pea väikse alusega nii kaua rappuma, ei pea Mõntu sõitma ja saab otse Riiga, kus saab ka ilusat linna ja paljusid vaatamisväärsusi nautida, šopata, laevale minna.

Aga täna jääb kahjuks see unistuseks, sest kas me suudame sellist stabiilset nõudlust pakkuda, et vahepeatus oleks põhjendatud? Tegemist on surnult sündinud vasikaga ning 2007 ei tule tagasi kui sai nelja pealinna lennata. Selle peatusega kaasnevad ka suured kulud. Kas reisijad on huvitatud, et selline lühike liin läheks veel 20 min kauemaks. See lennuk oleks ilmselgelt liiga suur ja talvel reisiks päeva jooksul heal juhul paar reisijat selle reisiga. Ausalt öeldes AirBalticut või SASi huvitab raha rohkem kui üks Eesti väike saar. Kui reisijaid jääb väheks, siis ärge tulge palun oma ärilollustega ja esinemisega Eesti riigikassa raha põletama.

"Saaremaa vallavanema Madis Kallase sõnul on kindlasti kõik ühendustega seonduv vallavalitsuse jaoks prioriteetne ja suurem eesmärk, et ühel päeval on meil Tallinna ja Kuressaare vahet lendamas suurem lennuk, Virtsu ja Kuivastu vahel sõitmas kolmas suur praam ning toimib lennuliin näiteks Soome või Rootsiga ja laevaliin Lätiga."
Imelik, et Madisekene ei maininud jälle esinemise eesmärgil, et Tallinna peaks lendama uus lennuk. Tuletan meelde, et selline lennuk on ainult Nordical, aga riik ei ole valmis sellist rahasummat doteerima. Järelikult tuleb jälle eelmise hanke vea kordumine, ei suudeta tekitada konkurentsi ja inimesed, kes on oodanud suurt lennukit juba kaua aega, peavad ootama veel vähemalt 2 aastat. Need argumendid olid ka tasemel. Praegune 19kohaline lennuk on ka vana ja suuri hilinemisi ei ole toimunud. Ma kahtlen, et see suurem lennuk tuleb vanem kui see praegune. Lennuki hooldamine käib täiesti teisel viisil ja paralleele ei saaks maanteetranspordiga kunagi tõmmata. Kui tuleb reisisaatja ja tuleb suurem lennuk,siis see on juba kvaliteedisamm.

-2  +2
Vahur Neljapäev
18.10.19, 12:28
Mida see lennuki vanus siis ka otseselt mõjutab? Lihtsalt inimese heaolu? Ega see muu ei olegi, kui ainult peas kinni. Tore on ju muidugi uue lennukiga lennata, millel uued istmed ja õhukonditsioneer värske aga kui maksumaksja raha läheb seeläbi enam põletamisse, siis ei tasu see end ära.

Kuressaare-Tallinn lennuhanget harutatakse täiesti valest otsast.

-2  +6
Juku
18.10.19, 12:41
Seda ma tahtsingi öelda. See ministri poole pöördumine oli ainult esinemiseks. Inimesed ei taha, et suurem lennuk lükkus veel edasi! Siin piirkonnas on uus lennuk ainult Nordical ning kui see nõue lisada, siis tuleb hankele heal juhul 2 ettevõtet ja kordub eelmine viga. See VLA ei näitagi mitte midagi. Airbus oma uue mudeli mootorite probleemidega ja Boeingu MAX tõestasid seda. Tallinnanni pole kaua lennata ja seal ei ole poole tunnised istumiseks uusi istmeid vaja. Ma kirjutasin esimeses kommentaaris seda naljaga pooleks, et miks see "asjatundja" Madis ei maininud gastroleerimise eesmärgil, et ta soovib ka uut lennukit. Ministrile valetada ei ole ilus ja need argumendid näitavad Ka selgelt inimese lollust.

-0  +0
Juku
18.10.19, 12:46
Tallinnani
Poole tunniseks

Ms ei usu, et see suurem lennuk tuleks vanem kui see praegune 29aastane. See praegune Jetstream on ka vana ja ma millegi pärast ei ole suuri hilinemisi näinud.

-0  +0
Juhan Fooliummüts
18.10.19, 15:49
Ajuvaba plaan. Me võime ju unistada suurelt, aga tuleb lisaks tahtmisele ka vaadata oma võimalusi. Kahjuks või õnneks liiguvad paljud asjad maailmas raha ümber. Ega nad lollid ei ole, lennufirma ei hakka tegema vahemaandumist kui see ennast majanduslikult ei põhjenda. See mõte ei ole jätkusuutlik ja lihtne loogika ütleb, et siis seda peatust ei tule. Me ei suuda ju isegi talvel Tallinna liini ära täita. Reisijad ei taha, et liin läheks veel ligi pool tundi kauemaks ning nii kaotatakse ka Riia ja Stockholmi reisijad, sest konkurents on seal terav. Mulle tundub, et vahest need ärimehed võistlevad omavahel, kes pakub rumalama mõtte välja. Enne muudeti istekohtade arvu 33lt 40le, taheti panna hankesse lennumasina vanus, mis ei ole mingisugune näitaja. Lennunduse töötajatele ei meeldi kui inimesed üritavad targutada ja veel pealekaupa- pakutakse lolli soovitust. Lennuk ei ole buss, mis võib väikese kõrvalepõike teha. 20 minutit kuulub maa peal ja 10-15 maandumine-kõrguse saavutamine. Ja see on nii firmale kui reisijatele liiga suur ajakulu. Ühesõnaga, reaalne oleks ainult otseühendus Riiaga, aga vaevalt suudetakse ka sellisel juhul nõudlust pakkuda.

-0  +0
saarlane

18.10.19, 11:19
Väga hea plaan! Aga midagi ütleb mulle, et saarlased ei suudaks sellist nõudlust pakkuda, et see lennufirmale ja reisijatele ajaliselt ja rahaliselt ära tasuks? Aeg on kuld ja inimesed võivad sellisel liinil valida ka teise firma kasuks, mis on firmale kahjulik. See et saarlased lihtsalt tahavad seda võimalust kompaniid ei huvita. Liiga palju tahetakse: suurt ja uut lennukit Tallinnasse, lennu-otseühendust Riia ja Stockholmiga, laevaühendust, veel ühte praami Virtsu liinile. Kui tuleb siis pange ka lennupileti hind mõistlikuks ja sobivale ajale. See oleks otstarbekas ainult suvel. Tegelikult oleks parem kui lendaks mõni väikefirma ning, et Kuressaare lennujaam oleks lõpp-peatus.

-0  +0
Vahur Neljapäev

18.10.19, 12:14
Ettepanek on täpselt sama mõttetu nagu tahapanek, mingit kasu sellest pole.

-1  +3
Vahur Neljapäev

18.10.19, 12:19
"Kuressaare lennuväli asub üheksa kilomeetrit Riia-Stockholmi lennuliinist kõrval. Nii kompaktsel lennuväljal nagu Kuressaare, jõuab vahemaandumise Kaido Luige hinnangul teha 15 minutiga, see ei tohiks Riia ja Stockholmi vahel lendajate jaoks suur probleem olla"

Nii ajuvaba juttu saab ajada ainult inimene, kes ei tea lennundusest midagi. Lennusõidu kõige kallima osa moodustabki maandumine ja õhkutõus. Seega loll inimene mõtleb, et kui Riiast lennuk niikuinii üle Saaremaa Stockholmi sõidab, siis miks ta ei või siin peatuda. Reaalsus on aga see, et see üks vahemaandumine võib lennusõidu kulusid vabalt kahe- või enamgi kordistada.

Järgmisena võiks võtta ka Tokyo- New Yorki suuna, kus tehakse vahepeatuseid lisaks Kuressaarele ka näiteks Londonis, Moskvas ja Pekingis. Pole enam liinibuss vaid liinilennuk, istu peale ja mine maha, kus tahad. :)

Paistab, et ka meie vallavanem ei tee vahet vemmal ja lennukil. Iga asja kohta ei saa öelda, et mida suurem seda parem.

-0  +9
Anti
 2

18.10.19, 12:23
Egas saarlased üksi ei pea need reisijad olema! Huvilisi ja läbipõikajaid on ikka.
See laeva soosimine süvasadamas teeb laevale asjatud kulu, leidma peaks lihtsama - kas peatus Mõntus või veel parem Kirjurahul, kuhu tuleks vahesadam rajada. Väiksem praam toob rahva ja autod Saarde!

-0  +1
Vahur Neljapäev
18.10.19, 12:30
Sa mõtled sedasi kuidas mõtleb saarlane. Aga kui sa kujutad ette kuidas mõtlevad praegused Rootsi ja Läti kodanikud, kes võib-olla sellise vahemaandumise tekkimisel seda lennuliini enam üldse kasutada ei taha...

-0  +5
Anti
18.10.19, 14:30
Lennuliin on lennuliin.
Mõtlen vaid laevaliini. Iga kõrvalepõige on kulu ja kui see kulu ei anna tulu, siis seda teenust ei tule.





-1  +2
Muhhin

18.10.19, 17:47
Mulle ei sobi, loll idee.

-2  +3
Miks nii tagasihoidlikud?

18.10.19, 17:51
Teoreetiliselt võiks Kuressaares maanduda nt 50 lennukit päevas, sest palju rohkem veel lendavad siit üle.

-0  +4
anonüümne

19.10.19, 08:02
Need uuema lennuki argumendid olid lihtsalt otsitud ja lollid põhjendused. Taheti arvatavasti näidata, kui tublid me oleme, tahame inimeste elu "parandada". Sellest soovist ei räägitud varem ja lisaks mõeldi ministrile ajuvabasid asju välja, sest need väited ei ole tõesed. Nende öeldud argumendid näitasid väga hästi nullteadmisi ja paistab, et hr minister ei tea ka midagi või tahetakse meelega suunata liin Nordica kätte ning suretada väikefirmad välja. Kui vanematel lennukitel suureneksid remondi-ja hoolduskulud ja tõuseks ühe lennu hind, siis kaotaksid kõikides hangetes kõik ettevõted kellel on vanad lennukid kuna tavaliselt pannaksegi üheks suuremaks punktiks ühe lennu hinda seepärast ongi tegu ei muud kui hämamisega. Kõik nõuded ükskõik mis lennukile või firmale on äärmiselt ranged. Ka soliidsetes riikides nagu USAs, Inglismaal, Rootsis, Saksamaal, Itaalias ei pöörata olulist tähelepanu lennuki vanusele.
Reisija peaks saama valima just talle, mitte hanke korraldajat mõjutavale lennuettevõtjale sobiva reisiaja. Väljumised peaksid toimuma hommikul, lõunal ja õhtul, see oleks 33 kohalise masinaga võimalik. Peab järgima ka oma rahalisi võimalusi. Ka eelmises hankes pakkus uuema lennuki omanik 2000 eurot suurema pakkumise ühe lennu hinna eest mis on äärmiselt debiilne sellisele liinile. Sellise suurusega (33 kohaline) lennuk sobiks Kuressaare liinile kui valatud.
Lennuk ei peaks olema maa peal, see pole otstarbekas ning see sama lennuk peaks ka Kärdlasse lendama mis toob ka omakorda hinna alla. Mida näitab lennuki vanus? Kas parem kui pannakse nõue, tuleb ainult Nordica ja läheb hange järgmisele ringile või peavad ärininade laiaks söödud tagumikud pool tundi vanat istmet ära taluma? Milleks on inimesele aju? Miks ei ole suurem lennuk või tihedamad graafikud kvaliteedisamm? Alati ei ole suuremad asjad paremad ning põhjendatud. See tehase väljalaskeaasta on ainult emotsionaalne asi, tavaliselt võetakse iga 5 aasta tagant lennukil kõik lahti ja vahetatakse detailid välja. Suurtel laiakerelistel ja odavlennufirma lennukitel saab aeg veel kiiremini ületatud sest lennuk lendab kaugele ja võimalikult palju.

-0  +0
Lisa kommentaar

Nimi*:

E-mail:

Kommentaar*:

NB! Meie Maa ei vastuta artiklitele lisatud kommentaaride eest, kommentaari sisu eest võtab endale vastutuse kommentaator. Meie Maal on õigus kustutada kommentaare, mis ei vasta sisult headele tavadele so kommentaarid, mis on: teemavälised, kirjutatud teise isiku nimel, solvavad, labased, sisaldavad reklaami, vaenu õhutavad, ebaseaduslikule tegevusele üleskutsuvad.

Täna loetuimad
Purjus mees nõudis ähvardades endale kiirabi (12)
Audla küla veeprobleemi lahendab uus reoveepuhasti (6)
Margus Vaher avaldab, kuidas naisi tõeliselt õnnelikuks teha  (2)
Autod on saatanast! Tõsi või!? (24)
Kaali kraatri taristu tehakse korda (2)
Jaaniroos võitis konkursil peapreemia (2)
Õpilaste polaarviktoriin viib võitjad Arktikasse
Selgusid lauatennise karikavõitjad (3)
Ohvriabi konverents keskendub seksuaalvägivalla teemale (11)
Tänak: peame lootma legendile (3)
Tuleviku Kompassi fookuses on inseneeria
Muusikakooli noored esinesid festivalil
Risto Lillemets on 2019. aasta nominent
Mattias Tass alustas Ameerikas võidukalt
Kontrast jõuab Tartusse (1)
Nädala loetavuse top 5
Purjus mees nõudis ähvardades endale kiirabi (12)
Pereansamblid pidasid festivali
Väärikate konverents tõi täismaja (9)
Saaremaa selle aasta isa on muhulane (18)
Audla küla veeprobleemi lahendab uus reoveepuhasti (6)
Kommentaarid
Tänak: peame lootma legendile (3)
Ohvriabi konverents keskendub seksuaalvägivalla teemale (11)
Saaremaa selle aasta isa on muhulane (18)
Autod on saatanast! Tõsi või!? (24)
Selgusid lauatennise karikavõitjad (3)
Audla küla veeprobleemi lahendab uus reoveepuhasti (6)
Kontrast jõuab Tartusse (1)
Jaaniroos võitis konkursil peapreemia (2)
Kaali kraatri taristu tehakse korda (2)
Purjus mees nõudis ähvardades endale kiirabi (12)
Kasulikud viited
praamid.ee
Hiiu Leht
Saare Maavalitsus
Kuressaare linn
www.saaremaa.ee
e-riik
Ilm Kuressaares
Kuressaare Sõnumid
Ruhnlase blogi
Eesti Ajalehtede Liit
Copyright © Saaremaa Raadio OÜ, 2019. Kõik õigused kaitstud