[x]Sulge
või

Logi sisse
Kontrollkood:
meiemaa.ee
Pühapäev, 05. aprill 2020  |  Logi sisse
Otsing
Sisesta otsingusõna
Sisukord

Reklaam
Arhiiv
eelmine kuu
aprill 2020
järgmine kuu
E T K N R L P
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930




Kommentaarid

Alkohol ja autojuhtimine – kas ükskord ka midagi muutub?
10.10.2019. Autor: Rainer Amur, ringkonnaprokurör
Aastad mööduvad, ühiskond areneb, keskkond muutub, aga liikluskäitumine on paigalseisus. Endiselt püütakse üle Eesti iga päev kinni üsna palju kriminaalses joobes juhte.
Sorteeritud esimestena:vanemad   uuemad   parimad
Muuta tuleb karistuspoliitikat
 4

10.10.19, 07:19
Alkohol ja autojuhtimine – kas ükskord ka midagi muutub? Ega ei muutu küll. Vähemalt senikaua, kuni jätkub tänane karistuspoliitika. Karistamist väärt teo karistus ei saa olla laialivalguv, ebamäärane, iga isiku eripära arvestav - "inimkeskne". Karistus peab olema konkreetne ja tõhus. Mis asi on kriminaalne joove? Kas tõesti pole meie menetlusasutustel ja kohtutel muud midagi teha, kui arutada selle üle, kui mitu pudelit või viinapitsi roolijoodik enesele sisse kummutanud on? Mida seal üldse menetleda on? Murrang joobes juhtimise vähendamise suunas toimub siis, kui roolijoodikutl ilma igasuguse aruteluta võetakse juhtimisõigus. Selle pikkus võiks sõltuda sisse joodud promillidest. Kaasnev rahatrahv peaks olema neljakohaline number. Ja mis rahatrahvi puhul kõige tähtsam - see peaks tasutud olema ühekordse maksena suhteliselt lühikese aja jooksul. Mis järelmaksu graafik? Naljategu. Karistus järelmaksuga !!! Las patustanu läheb võtab pangast laenu või küsib sugulaste-tuttavate käest. Ja miks arvatakse, et kõik roolijoodikud on alkoholisõltlased-haiged? Ega ikka pole küll. On vaid inimesed, kes ei hooli vahelejäämisest, sest senine karistuspoliitika on pehmelt öeldes naeruväärne.

-2  +2
Vahur Neljapäev
10.10.19, 10:12
Huvitav, et Eestis oled massiterrorist, kui võtad enne autosõitu pool kannu õlut restoranis, samal ajal kui mujal Euroopas on see täiesti lubatud ja tavaline nähtus.

Samas on meil aga täiesti suva mil moel jalakäijad ja ratturid teed ületavad. Selles ei näe me üldse probleemi, et vähemalt iga viies jalakäija ületab teed ohutuses veendumata ja tihti kõrvalisi tegevusi tehes.

-0  +4
mituknd aastat saki all
10.10.19, 10:53
Üldjuhul õlu läheb kerest välja paari tunniga. On aga erandeid, mõnel indiviidil tekib jääv joove, pool klaasi jood ja kaineks ei saagi enam kunagi. See oleneb organismist. Benton saab nüüd jälle võtta, sest sai neerud korda.

-1  +0
Vahur Neljapäev
10.10.19, 12:16
Klaas õlut, pool klaasi veini või pits viina ei ole kunagi samaväärne kui väsinud või kõrvaltegevustega tegelev juht.

Me oleme iga päev (enesele teadmata) autopiloodi peal. Avastasin seda isegi üks päev kui Sõrve sõitsin. Ise mõtlesin pidevalt, et millal ma Mõntu sadamast läbi sõidan. Märkamatult olin juba koju jõudnud ja sellest ammugi mööda sõitnud. Mäletamist selle järgi üldse ei olnud. Miks? Eks ikka üksi žigulli roolis olles on ju pea mõtteid täis. See on tegelikult väga ohtlik. Kui ma võtan pits viina ja lähen rooli, siis juba alateadvuses tean, et nüüd pean eriti pingsalt teed jälgima ja seda teen kah.

-0  +1
??
10.10.19, 15:10
Mis teema on?

-0  +0
Öslane

10.10.19, 10:12
Oled kraavis, oled joobes siis ilma jututa 30-60 päeva aresti ja sõidukist tuleb loobuda! Juhtimisõigusega sama lugu.
Kui sõiduk ei ületa kiirust, tuled põlevad, kõik on visuaalselt hästi, milleks sellist sõidukit peatada?
Meie teedel on igapäevaselt üleväsinud, pool pimedaid, terviserikke ohuga juhte. Kuidas neisse suhtuda?
Ei õigusta joobes juhtimist aga me oleme ühine EL aga väga erinevad inimõigused?
Suurbritannias (0,8 promilli) ei ole joobes juhtidega probleeme, sest sõidukeid lihtsalt ei peatata niisama kinni, kui oled kraavis siis sinuga tegeletakse, sama muster on ka Skandinaavias, keegi sind ei peata niisama. Isegi kiirusületamise puhul käitutakse teisiti, politseiauto sõidab sinu ette, pidurdab sind õigele sõidukiirusele ja sõidab edasi. Rootslased saavad aru, et mingi privaatsus tuleb inimesele jätta ja trahvimine ei ole eesmark. Juht mõistab enda eksimust.
Surmaga lõppevaid liiklusõnnetusi ei ole võimalik ära hoida ei Skandinaavias ei Euroopas ei kusagil, mingist kultuurilisest erinevusest hämada pole samuti mõtet.
Lõpetada tuleks liikluse asjata segamine ja tegelega probleemiga aga mitte probleemi otsimisega!
Sellepärast ongi mujal statistika parem.

-0  +0
Lisa kommentaar

Nimi*:

E-mail:

Kommentaar*:

NB! Meie Maa ei vastuta artiklitele lisatud kommentaaride eest, kommentaari sisu eest võtab endale vastutuse kommentaator. Meie Maal on õigus kustutada kommentaare, mis ei vasta sisult headele tavadele so kommentaarid, mis on: teemavälised, kirjutatud teise isiku nimel, solvavad, labased, sisaldavad reklaami, vaenu õhutavad, ebaseaduslikule tegevusele üleskutsuvad.

Täna loetuimad
UUS! Viirusesse nakatunute arv ületas Saaremaal 400 piiri, surnud on 8 saarlast
Saaremaa kriisikodu vajab appi hooldustöötajaid ja koristajaid
Nädala loetavuse top 5
Vald jagas eriolukorra ajal toetusi (28)
UUS! Saaremaal lisandus 17 koroonahaiget, kokku on viirusejuhte 258 (41)
Pöördumine  (57)
Quo vadis*, Saaremaa? (39)
Sotsiaalmaja asukad kondavad linnas ringi (19)
Kommentaarid
Vald ei kavatse bussijuhtidele vastu tulla (4)
Saaremaa ja Muhu turismiettevõtjad tegid valitsusele ettepanekud kriisist pääsemiseks (22)
Päästeamet käivitab Kuressaare haigla kriisistaabi (4)
Koroonaviirus on võtnud viie saarlase elu (22)
Saaremaa ettevõtjad kutsuvad üles eelistama eestimaist  (6)
Saaremaa kriisikomisjon koostas soovitused tootmisettevõtetele (26)
Kriisiolukorras tegime õige otsuse (8)
Pöördumine  (57)
Kalad saavad paremad kudemistingimused (1)
Võrkpallifännid saavad mänge jälgida viirusehirmuta (100)
Kasulikud viited
praamid.ee
Hiiu Leht
Saare Maavalitsus
Kuressaare linn
www.saaremaa.ee
e-riik
Ilm Kuressaares
Kuressaare Sõnumid
Ruhnlase blogi
Eesti Ajalehtede Liit
Copyright © Saaremaa Raadio OÜ, 2020. Kõik õigused kaitstud