[x]Sulge
või

Logi sisse
Kontrollkood:
meiemaa.ee
Reede, 22. november 2019  |  Logi sisse
Otsing
Sisesta otsingusõna
Sisukord

Reklaam
Arhiiv
eelmine kuu
november 2019
järgmine kuu
E T K N R L P
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930




Kommentaarid

Tänak tahtis sõita, Yaris mitte
16.09.2019. Autor: Gunnar Usin
Toyota Yaris mängis Ott Tänakule ja tema kaardilugejale Martin Järveojale Türgis toimunud autoralli MM-etapil jälle mäkra, sest laupäevase teise kiiruskatse eel ilmnenud elektroonikaprobleemid jätsid Eesti ekipaaži seisma. Eile suudeti siiski jätkata ja teatud kompensatsioonina võeti punktikatselt maksimum.
Sorteeritud esimestena:vanemad   uuemad   parimad
Vahur Neljapäev
 1

16.09.19, 19:48
Stoit statuja, sovsem bezhuja!

-0  +4
Mihail Muhhin
17.09.19, 07:00
Idi nahui Vahur Neljapäev!

-0  +3
Vitjukid

16.09.19, 19:37
Slava KPSS!

-0  +4
anonüümne

16.09.19, 18:30
Eestis kulub igal aastal autokütusele umbes 10 miljardit krooni, mis teeb 7500 krooni iga inimese kohta (rinnalapsest raugani). „See raha läheb naftašeikide taskusse. Milleks me neile seda kümnist maksame, kui nutika planeerimise abil saaksime kõik oma sõidud tehtud kodumaal toodetud energiaga?” püstitas Jarmo Tuisk küsimuse.

-1  +0
Vitjukid

16.09.19, 18:27
Da zdravstvujet pervõi mai!

-1  +5

16.09.19, 17:03
Sellest kuidas Eesti Riigikogu võtab vastu seadusi mis soosivad kuritegevust s.o. kuidas Eesti Riigikogu organiseerib kuritegevust räägib ilmekalt lugu:

President Ilves riigikogule: et siin enam ühtki korruptiivset seadust vastu ei võetaks!
Ma tahaksin samuti, et edaspidi ei võetaks siin saalis vastu enam ühtki seadust, mille põhieesmärk on mõne konkreetse äri edendamine. Sellisel asjal on lihtne nimi — korruptsioon.
http://www.delfi.ee/news/paevauudised/arvamus/president-ilves-riigikogule-et-siin-enam-uhtki-korruptiivset-seadust-vastu-ei-voetaks.d?id=57623508

Sõõrumaa: rahastame erakondi läbi ettevõtte

http://www.ap3.ee/?PublicationId=d1472d5b-ced5-4cf7-935a-2dfbbaa2ed14

Saates:
Äripäev Eetris 2011-02-01
Täna räägime Egiptuses puhkenud rahutuste mõjust eestlaste rahakotile. Oliver Kruuda suuromanduses oleva Luterma probleemidest, lähiaastatel riiki kummitavast pensioniraha puudusest ning Eesti Energia ja Veolia vahelisest vägikaikaveost prügiturul.

(Aivar Hundimägi)
räägitakse,et Urmas Sõõrumaa andis riigikogule kümnist.See tähendab juriidilises keeles,et Urmas Sõõrumaa andis pistist või altkäemaksu.Kuna riigikogulased võtsid altkäemaksu siis nad sooritasid kuriteo.KAPO ja Eesti Politsei pole riigikogulasi vastutusele võtnud siis nende tegematajätmine tähendab kuritegu.Kuriteo sooritanud riigiametnikud on õigustühised ehk kehtetud.


AIVAR HUNDIMÄGI: Garanteeritud rahajõgi
http://uudised.err.ee/index.php?06210722
(Äripäev)
27.07.2010 16:25
Aivar Hundimägi, ÄP uuriva toimetuse juht

Need poliitikud, kes hääletasid 2007. aasta 14. veebruaris Urmas Sõõrumaaga seotud Väo soojuselektrijaama poolt seadusesse esitatud dotatsioonide suuruse poolt, toetasid eeskätt Sõõrumaad ja tema ärihuvisid, aga mitte rohelist maailmavaadet. Kehv mälu või jutt rohelise energia toetamise soovist on praegu kaitsekilbiks, millega poliitikud üritavad oma müüdavust varjata.

Sõõrumaa tööriistakasti kuulusid veebruaris 2007 toonased Res Publica liikmed Mihhail Lotman, Avo Üprus, Tiit Niilo, Urmas Reinsalu, Ants Pauls, Sven Sester, Elle Kull, Andres Jalak, Aivar Õun, Indrek Raudne, Reet Roos, Olav Aarna, Ene Ergma, Siiri Sisask, Urmo Kööbi. Isamaaliidu liikmed Andres Herkel, Tõnis Lukas, Peeter Tulviste, Mart Laar.Sotsiaaldemokraadid Eiki Nestor, Ivari Padar, Kadi Pärnits, Mart Meri. Toonased Rahvaliidu liikmed Mart Opmann, Jüri Saar, Tiit Tammsaar, Margus Leivo. Ja Keskerakonna liikmed Evelyn Sepp, Helle Kalda, Jüri Šehovtsov, Küllo Arjakas, Eldar Efendijev, Tiit Kuusmik, Arnold Kimber, Kaarel Pürg, Nelli Privalova, Vladimir Velman. Lisaks Jaanus Marrandi ja Liina Tõnisson.

sõõrumaa kinkis parteidele 5,5 milj. krooni ning sai parteidelt nii sootsad taastuvenergia tariifid, et teenis ise 500 milj. eurot.
zx
14.01.2012 07:31
Kõige tuntum korruptsioon oli, kui sõõrumaa kinkis parteidele 5,5 milj. krooni ning sai parteidelt nii sootsad taastuvenergia tariifid, et teenis ise 500 milj. eurot. Sellist asja ei peetagi Eestis korruptsiooniks. Need ülisoodsad taastuvenergia hinnad kehtivad edasi, kedaGI SEE EI HÄIRI. kUI kESKERAKOND SAI 500 EOROT TOETUST, OTSITI LÄBI KÕIK ERAKONNA ARVUTID. 5.5 MILJONI JUURES EI TUNNE ASJA VASTU KEEGI HUVI.
Ja kui keegi julged seda Eesti ettevõtluse saavutust meenutada, õeldakse. Mis sa virised, ehita ka tuuleveski, sind võetakse ka sind riigivaraste kampa. Nii et- varastame Eesti paljaks Asipi juhtimisel.
http://www.delfi.ee/news/paevauudised/arvamus/katrin-buchanan-eesti-riik-kuulub-pattidele-ja-varastele.d?id=63772952&com=1

IMF saab uuskoloniseeritud riikides peremeheks vaid riigireeturparteide ülesostetavuse kaudu ja teiseks see, et peremees peab ju omi agente orjastatud riikides kaitsma, nende luulelegende kinnitama, vajadusel nende kuuerevääregi puhastama.
Riiklik vale nr.1
http://www.iseseisvuspartei.ee/test/index.php/artikleid-liikmetelt-avatud/items/vello-leito-riiklik-vale-nr-1-taeiendatud-09062010.html


-1  +0

16.09.19, 17:00
Eesti riik organiseerib kuritegevust sedasi,et paneb politsei patrullautod ühele tänava nurgale seisma kolmeks tunniks ja teisele tänava nurgale saadab korteri vargad tühjendama kortereid.Kolme tunni pärast vahetatakse politsei patrullide ja korteri varaste asupaiku.

Eesti riik ise iga päev varastab kaks kuni kolm sõidukit ja siis müüb poole hinnaga tagasi omanikule.Varga numbri annab teile politseinik.
Seadus ka kohendati selle tarbeks ja nimetati sõidukite Ärandamiseks.Selle abil on Eesti Riigil lihtsam varastada sõidukeid.Selle paragrahvi abil käib sõidukite varastamine sedasi.Esmalt taskuvaras varastab sõiduki võtmed,sõidetakse varastatud sõidukiga minema ja kui juhtub sedasi,et tee peal keegi aus politseinik peatab sõiduki ja avastab,et tegemist on vargusega siis kohtus on varastel jutt valmis.Nad peavad ütlema vaid,et sõiduki juht oli purjus ja võtmed olid sõiduki ees,seda tunnistab kaks tunnistajat,ning neil oli hädasti vaja kasutada sõidukit,ning nad ealeski ei kavatsenud sõidukit varastada ja tahtsid kiiremas korras sõiduki tagastada.Kohus määrab rahatrahvi ja selle maksab kinni maksumaksja aga mitte riigi maffia esindaja kes on sõidukite varas.
90-ndate alguses Eesti Riik need sõidukid mis ta varastas viis Rummu vanglasse ja seal vahetas sõidukite numbrid või värvis üle,ning järgmisel päeval ARK hoovi peal võis näha neid sõidukeid uute omanike valduses.
Eesti Riik 90-ndate alguses vallandas terve grupi ausaid politseinikke kes käisid Venemaal arreteerimas sõidukite vargaid ja tõid tagasi koos varastatud sõidukitega.Sellest ajast saati pole Venemaalt tagasi toodud ühtegi sõidukit,rääkimata varaste arreteerimisest.Pole tarvidust olnudki sest kaup müüakse maha kohapeal s.o. ARK-s.

Taskuvargused on Eesti Riik sedasi organiseerinud,et esmalt nad muutsid seadusi selliseks,et poleks võimalik taskuvarast kinni püüda.Nõuka ajal oli taskuvarga püüdmiseks vaja ühte tunnistajat s.o. sel hetkel kui varga käsi läheb kannatanu taskusse peab politseinik selle käe haarama ja tunnistaja peab seda nägema,ning kohtus tunnistama.Nõuka ajal tunnistajaks võis olla miilitsa töötaja aga Eesti Vabariigis peab olema eraisik...
see on võimatu sest ükski eraisik ei märka ealeski seda momenti mil taskuvarga käsi käib kannatanu taskus sest jätise käsi on seal vaid üks sekund...Eesti Politsei organisatsioon tegeleb näitlikusega vene k. pokazuhaga ja korraldab "taskuvaraste reide".Nad rivistavad sõidukid ja siis panevad signaalid huilgama ja lähevad "püüdma" taskuvargaid...Siis Viru tänavale iga nurga peale asetavad konstaablid ja need peavad kinni võtma eluheidikuid keda siis näidatakse telekast ja nimetatakse taskuvarasteks...
Kõik Tallinna Politseinikud ja turvamehed teavad Viru tänava taskuvargaid nägude pidi ja neid taskuvargaid ealeski ei arreteerita...Kui Pealtnägija saate tegijad võtsid üles minu kirjutatud taskuvaraste loo ja külastasid Viru tänava taskuvargaid siis Eesti Riik näitlikkuse tarbeks andis kohtu alla mõningad taskuvargad ja sama targalt anti neile tingimisi...
Aastaid tagasi üks politseinik tööst vabal ajal märkas,et taskuvaras läheb trammi peale ja see varas nägi toda politseinikku,ning muidugi nad teadsid kes on kes.Taskuvaras juba järgmisel momendil lükkas käe ohvri taskusse ja politseinik püüdis selle kinni ja õnneks trammis olijad olid nõus seda tunnistama.Kohtus too politseinik pidi üle elama rida alandusi,kohtunik ja prokurör naersid politseiniku üle...Nõukogude ajal taskuvargale oleks automaatselt antud 6-7 aastat reaalset vabaduse kaotust...aga see irvitav Eesti Vabariigi prokurör nõudis vaid poolteist aastat tingimisi...Kohus määras aasta tingimisi...Taskuvargale tingimisi,see tähendab politseinike totaalset mõnitamist ja alandamist.

-1  +0
anonüümne

16.09.19, 16:58
Eestlased tõid maale Statoili,nägid palju vaeva,tegid ära kõik organiseerimis töö ja muu,ning siis vene kantpead panid nad kasti ja võtsid firma üle,lehes ilmus väike teade:"Toimus omanike vahetus"...
kriminaalasja ei algatatud...



Tiit Veeber küttis Tartu linna kohaliku turbaga mis on üheksa korda odavam vene gaasist.Selle eest KAPO arreteeris ta ja andis kohtu alla.Tiit Veeber pöördus rahvusvahelise kohtu poole ja võitis,ta käis kaks korda Eesti riigi vastu kohut pidamas ja võitis!


Timur Bajev,mõrvati AK-74 automaatvalangust Peterburi maanteel 1992 aasta sügisel.Tema kõrval autos istus firma Americar teine müügiagent kelledega nood sõitsid venemaa suunas sõidukit müütama.Mõlemid mõrvati,autos olnud raha ei puudutatud,mingi 10 tonni taala olevat olnud.Timurist Õhtulehes surmakuulutus.Timur õppis eraülikoolis LEX,tallinnas Ujula tänaval,tema klassikaaslased olid see odaviskaja Tarmo Sild tal seal Võru või Otepää kandis spordikompleks ja Kairi Viik kes peab (pidas) pirita purjesprdikeskuses juuksuri salongi.Firma Americar tahtis tuua maale ameerika sõidukeid.Firma pühiti maapealt.
http://www.reporter.ee/2010/03/31/eesti-sokeerivamaid-kolmikmorvu-ahned-mafioosod-loikasid-kolmel-autoarikal-kori-labi/
Toomas, TEMT-i koolist. (31.03.2010 18:18 ) Teata sobimatust kommentaarist
Kaastunne Timur Bajevi omastele. Ta oli tehnikumis õpingute ajal hea kursusekaaslane meile.


Ameerika autosid ei saanud registreerida vähemalt 1997 aastani kui mitte enam.Ameerika autode registreerimise eest küsiti altkäemaksu 1000 USD.


Vene maffia mõrvas Terminaatori kitarristi,mõrvati Tallinna tänaval AK-74 automaatvalangust.

Toivo Tamm,läks kaasa amoraalse kultuuriga ja kakkas röövliks,käis rootsis pankku röövimas,pani toime järjest 5-6 panga röövi.Tiblad(madrused),tallinna poksijad tapsid ta maha bensiinijaams.Ta olevat tapnud maha ühe tibla.
Toivo Tamm oli suur nagu härg.


Männikult leiti laip,politseikomissaril polnud spetsialisti saata tegema laiba ülevaatust,saadeti äsja koolist tulnud konstaabel kellel polnud asjast aimugi.Isikut ei tehtud kindlaks,ei tuvastatud laiba isikut.

Eesti riigivõimud panid toime massimõrva!! Parvlaevale M/S Estonia Eesti Politseinikud toimetasid kaks konteinerit plutooniumiga.Sellele aktile on palju tunnistajaid sest nad pidid selle tarbeks sulgema liikluse sadamasse viivatel teedel.
Kuna laev oli Eesti omand ja meeskond Eesti oma,ning sõitis Eesti lipu all siis laeva huku uurimine ja süüdlaste karistamine,ning kahju korvamine on Eesti riigi siseasi.Kuid seda kõike ei toimunud ja see on veelkord tõestuseks,et Eesti riigivõimud mis uputasid parvlaeva M/S Estonia ei hakka ennast karistama.
Relvade veost sellel laeval on tunnistanud ka Rootsi riigivõimud.www.elaestonia.org

Asso Kommer kuulutati Eesti riigis poliitiliseks kurjategijaks peale seda kui ta oli teinud Eesti riigivõimudele ettepaneku ohjata kuritegevus kasutades selleks sõjalist jõudu.Vene maffia peksis maas lamavat
Asso Kommerit ja seda vaatas pealt Koit Pikaro. Asso Kommerile enne kohtut anti sisse keemiat ja kohtus ta oli vagusi kui lambake,teda oli hale vaadata,ning tekitas hirmu mis jõledusi maffia oli temaga teinud.

-1  +0
anonüümne

16.09.19, 16:51

Peterburi maffia mõrvarid on Eesti Vabariigi riigivõimu omanikud.......1992 a. sügisel Mart Laar pensionäride raadios lausus järgmised sõnad:"Ma ei hakka välja kuulutama sõjaolukorda ja üldmobilisatsiooni.Nad tahtsid siin soetada kinnisvara ja õigusi venekeelsele elanikkonnale.Neil on firma SRV Group.Neist pättidest saame hiljem jagu.Neid hakkab esindama Keskerakond.Ma keelan meedial sel teemal igasuguse arutelu ja kajastamise."
Rahvas selle kohta teadis rääkida,et vene maffia asetas Mart Laari lauale nimekirja Eesti VIP-de perekondadest ja esitas ultimaatumi(nad pakkusid Eesti riigile katust) ähvardades mõrvata nimekirjas olnud isikud.Selleks ajaks oli juba võim vene maffia käes sest Kaitseliidu laod olid nad juba oma käpa alla saanud s.o. Eestlastel polnud laskemoona...Nad said Eesti siseministeeriumi omanikuks...ja kuna Eesti Riik oli sellega lõpetanud oma eksisteerimise siis majanduse alal targad teadsid rääkida,et hakkab Eestimaa maa maha müümine kuna Eesti riik ei hakka täitma oma rolli s.o. regionaal poliitikat ja tagama turvalisust.
Paikuse Politsei kooli õppejõud teadsid rääkida 1992 aasta sügise sündmuste kohta järgmist.Kuna kuritegevus Eestis oli kasvanud ülepeakaela ja kohalikud politseinikud ei saanud jagu kuritegevuse ohjamisega(pool aastat ei eksisteerinud Eesti Politseid),ning seetõttu kutsuti appi kolleegid Peterburist.Sellest ajast saati sai Eesti julgeoleku omanikuks Peterburi maffia s.o.Eesti siseministeeriumi ja turvafirmade omanikuks sai Peterburi maffia.
Hiljem neid sõnu kinnitas Olev Raju.Ta ütles,et Eesti Siseministeeriumil ja turvafirmadel on ainuisikuline omanik kes on võõrriigi esindaja.
Edgar Savisaar rajas Paikuse Politsei kooli.


http://www.epl.ee/artikkel/82112

Reedel tuli avalikuks, et Ameerika Ühendriikide Föderaalse Juurdlusbüroo (FBI) andmetel on Isamaaliitu kuuluva Mõisa hea sõber Meelis Lao Peterburi organiseeritud kuritegevuse esindaja Eestis.

Jüri Toomepuu: „Nii põhjalikult kui Mart Laar ei ole rahvast petnud ükski järgnev valitsus”
http://vorumaateataja.ee/index.php?option=com_content&view=article
&id=98:jueri-toomepuu-nii-pohjalikult-kui-mart-laar-ei-ole-rahvast
-petnud-uekski-jaergnev-valitsus
http://vorumaateataja.ee/index.php?option=com_content&view=article &id=98:jueri-toomepuu-nii-pohjalikult-kui-mart-laar-ei-ole-rahvast -petnud-uekski-jaergnev-valitsusJüri Toomepuu: „Nii põhjalikult kui Mart Laar ei ole rahvast
petnud ükski järgnev valitsus”

Mart Laari ja Peterburi maffia seostest on juttu:
http://www.nommevalitsus.org/?p=7585

Korruptiivne Iisraeli relvatehing

http://elektritsaabtasuta.blogspot.com/2010/07/korruptiivne-iisraeli-relvatehing.html

Endisi “kagebiite” hakati “organisse” tööle värbama Mart Laari isamaaliseks kutsutud valitsuse ajal, mil siseministri koht kuulus ERSP-le (Parek, Arike). Sel ajal tehti endiste KGB-laste töötamisest kaitsepolitseis riiklik saladus, millest üldsus ei tohtinud midagi teada.
http://rahajumal.wordpress.com/2007/08/05/vajalik-lugemine-jouministri-tausta-kohta/

Endisi “kagebiite” hakati “organisse” tööle värbama Mart Laari isamaaliseks kutsutud valitsuse ajal

http://elektritsaabtasuta.blogspot.com/2011/05/endisi-kagebiite-hakati-organisse-toole.html




........Peterburi maffia mõrvarid on Eesti Vabariigi riigivõimu omanikud ja see tähendab seda,et kui järjekordselt keegi mõrvatakse siis politsei komissar ütleb,et kas uurida seda mõrva ja leida üles kuriteo sooritanud isikud või mitte.Kui mõrva on sooritanud riigi omanikud siis muidugi ei algatata isegi kriminaal asja.Mõningaid näiteid selle kohta.
Kusagil 1992-1994 aastal Märjamaa kandis toimus saksa sõjaväe mundreis paraad.Rahvas lihtsalt oma lõbu pärast organiseeris sellise etenduse.Mõne aja pärast paraadi organisaatori uksele koputati ja ta löödi haamriga surnuks.Kriminaal asja ei algatatud...Märjamaal elas tubli inimene,enam nime ei mäleta aga ta sõitis juba 1991 aastal dziibiga,jalas kauboi saapad,nina all tugevad ja paksud vuntsid,suurt kasvu mees.Ta mingi kavaluse läbi sai pensioni kahe inimese arvelt.Muidu oli ta igati hea mees,korraldas spordivõistlusi ja muid pidusid Märjamaal,oli igati aktiivne mees.Korraldas saksa ohvitseride mundris sõjaväe paraadi Märjamaa alevis.Rahvas seisis tänavail ja aplodeeris, visati lilli ja igati mõnus etendus olevat olnud,pidu auulis. Sellele tublile mehele tuldi koju,koputati uksele,ta avas ukse ja siis virutati haamriga pähe.Kriminaalasja ei algatatud.Arvatavasti ti blad tapsid maha selle paraadi pärast.Olen seda lugu kuulnud mitmetelt erinevatelt inimestelt.



-1  +1
4le tänaku fännile

16.09.19, 15:20
BURRNNN :D

-0  +2
Vahur Neljapäev
 7

16.09.19, 13:02
Aafrika lapsed nälgivad---> Täitsa suva

Süürias tapetakse süütuid inimesi ---> Täitsa suva

Eestis põles pere majja---> Täitsa suva

Saaremaal sai liiklusõnnetuses pereema surma---> Täitsa suva


Otil läks auto katki ---> Õumaigaaden, kuidas nii saab. Täitsa lõpp! Uskumatu. Elu on läbi. Kuidas me küll edasi läheme? Nii dramaatiline, et pigem sureks ära.

-6  +17
Malviina
16.09.19, 13:50
Selles osas on sul küll õigus, kaua võib kräunuda ühe katki läinud auto puhul, läks siis läks..

-0  +6
elektritsaabtasutablogspotcom
16.09.19, 15:57
Hyundai ja Kia toob turule 500 000 vesinikautot. Kõrvutades Korea autohiiu plaane Jaapani Toyota omadega võib uskuda, et “H-sõidukite” läbimurdeni on jäänud umbes 10 aastat.
Hyundai Motor Group, mille alla kuuluvad Hyundai Motor Company ja Kia
Motors Corporation, avalikustas vesinikautode strateegilise plaani.
"Ee stis k ulub ig al a astal a u tokütu sele u mbes 10 milja rdit eu rot, mis tee b 75 00 eu rot iga inim ese ko hta (rinna lapse st raug ani)." See ra ha läheb naft a šeikide tasku sse. Mill eks me neile seda küm nist maks ame, kui saame hakkama vee abil.


See ralli pole oluline. Me võidame siis kui sulgeme kraanid vene gaasile,bensiinile-diislile.

Eesti energiasõltuvuse tagamiseks tuleb sulgeda kraanid vene gaasile,bensiinile-diislile.
Eesti igal aastal kingib venemaale 10 miljardit eurot tanklate ja gaasitorude kaudu.
Naftasaaduste asemel saab edukalt kasutada vett !!!
Auto mootorile paigaldatud HHO genekas eraldab veest vesiniku ja seda saab kasutada nii sisepõlemismootoreis ja ka hoonete kütteks.



See ralli pole oluline. Me võidame siis kui sulgeme kraanid vene gaasile,bensiinile-diislile.

See kasumi teenimise sund on ausa spordi tuksi keeranud. Kohti jagatakse ECU -sse häkkimise abil.

Eesti energiasõltuvuse tagamiseks tuleb sulgeda kraanid vene gaasile,bensiinile-diislile.
Eesti igal aastal kingib venemaale 10 miljardit eurot tanklate ja gaasitorude kaudu. Milleks me seda andamit neile maksame kui
naftasaaduste asemel saab edukalt kasutada vett !!!
Auto mootorile paigaldatud HHO genekas eraldab veest vesiniku ja seda saab kasutada nii sisepõlemismootoris kui ka hoonete kütmiseks

-1  +1
anonüümne
16.09.19, 17:27
Sidekontroll

-0  +0
elektritsaabtasutablogspotcom
16.09.19, 17:31
Eesti maaülikooli tudengite ehitatud suruõhuauto tohib sõita suletud ruumis, sest heitgaase ei ole, ainult puhas õhk. Isegi müra ei ole, aeg-ajalt kostab ainult õhupalli lõhkemisele sarnanev paugatus. Tulevikus võib suruõhul töötav auto ehk pneumobiil olla tõsine tegija.
Lugu jätkub pärast reklaami.

„Kestvusvõistlusel sõitis see auto kümne liitri suruõhuga kuus kilomeetrit,“ jälgib Eesti maaülikooli hüdraulika õppejõud Marten Madissoo garaažis tiirutavat autot. Pärast väikest nikerdamist saavad Merle Tamme, Siim Nõmmiste, Arne Ingalt, Rasmus Laul ja Jaan Štubis suruõhuauto liikuma ka ilma juhita. Saab juhtida puldist, kui teele on maalitud jooned. Kui autol on kaamera peal, siis pole isegi pulti vaja. „Mitu aastat on tehtud ja alati peab midagi uut olema, nii panid tudengid sellele igasuguseid vidinaid juurde nagu näiteks põhjavalgustus ja mängukonsool,“ muigab Madissoo.

Euroopa parimad

Maaülikooli tudengid on Ungaris Egeri linnas korraldatavatel suruõhuautode võistlustel käinud juba mitu aastat. Auhindu on nopitud mitmeid, sest võistluskategooriaid on samuti mitu. Mullu oli võistlusel 48 autot kõikjalt Euroopast, maaülikool on viimastel kordadel lähetanud korraga mitu autot.

Võistlus algab ammu enne tegelikku võidusõitu mai esimestel päevadel Egeri linnapargis. Enne auto ehitamist tuleb koostada põhjalik dokumentatsioon, detailne projekt koos kõikide vajalike osade joonistega, see on turske sajaleheküljeline mapp. Projekt tuleb kindlaks tähtajaks saata Ungarisse ja see on juba osa võistlusest. Tulevase auto raam seisab töökoja nurgas. Tähtajad on karmid, sest kindlaks päevaks tuleb korraldajatele saata video töö edenemisest. „Praegu käime iga päev tegemas, ikka hilise õhtuni välja,“ ütleb Štubis. „Kevade poole, siis tuleb ilmselt isegi öö läbi ehitada.“

Lugu jätkub pärast reklaami.

Rooli pääseb kergeim

Võidusõite on kolm: tavaline kiirendusvõistlus, ringrajasõit ning kestvussõit. Tudengid ise naeravad, et võistlusel pääsevad rooli ainult kõige kergemad tegelased, kuid katsetamise aegu saavad ikka kõik autot proovida.

„Ainult raamatutarkusega inseneriks ei saa, oma kätega peab ikka midagi tegema,“ ütleb Madissoo. „Vajalikud detailid tuleb valmistada ja kokku sobitada, kui vaja, siis ümber teha. Keerulisemate detailide tegemiseks tuleb teha tellimus ja suhelda firmadega. Pneumobiili ehitajad osalevad terves projektis päris algusest kuni lõpuni välja.“

Madissoo sõnul maksab tudengivormel mitukümmend tuhat eurot, nende auto umbes 3000 eurot. „Ülikooli jaoks on see tähtis,“ sõnab Madissoo. „Võistlust korraldav firma Aventics saadab meile suruõhukomponendid, kui on mitu aastat ehitatud, siis on nendest juppidest juba väike varu olemas.“ Madissoo kinnitab, et tema käealuste hobi pole lihtsalt väikese seltskonna lõbustus, vaid päris tõsine leiutamine. „Austraalias on mõned iga päev kasutatavad sõidukid, mis kütusena tarvitavad suruõhku,“ teab ta. „Araabiamaades on samuti aru saadud, et nafta pole igavene, ja nad otsivad võimalusi, kuidas päikeseenergiat väärindada. Ühe võimalusena salvestavad nad päikest suruõhuna.“ Nii ongi Madissoo juhendamas ühe Araabia Ühendemiraatide ülikooli noori, kes samuti pneumobiili ehitavad.

-0  +0
Elektrikad päästaks Eesti naftatoru otsas virelemi
16.09.19, 18:28
Elektriautod päästaks Eesti naftatoru otsas virelemisest
Kaire Talviste
Kaire Talviste
25.märts 2009 09:37

Esimesed elektriautod olid aeglased ja nõudsid pikka laadimist, et kvartalile tiir peale teha. Ent peagi tasub ehk juba tõsiselt elektriauto ostu kaaluda - kui see suriseb vaikselt oma liitium-ioonakudel ega jää võimetelt maha 1,6-liitrisest bensiinimootoriga neljarattalisest, näeb välja nägus ning selle laadimine on kiire, mugav ja soodne.


Kui tõenäoline on, et peagi hakkavad ka Eestis sõitma elektriautod? „Elektriautode kasutuselevõtu kohta ei saa kasutada mõistet „tõenäoline”, see on paratamatu. Täpselt nagu juhtus mobiilsidega,” on projekti Elektromobiilne Eesti 2020 eestkõneleja Jarmo Tuisk veendunud.

Juba aastate eest rääkis visionäär Shai Agassi, et elektriautode müügile annaks hea stardipaugu, kui autode laadimiseks loodaks vastavate teenindusjaamade võrgustik. Nii saaks autoga teha suuremaid tiire, kui vaid kodu lähistele piimapoodi. Toona pandi tema juttu aga vaevu tähele – nafta oli odav, tänavatel laiutasid ebaökonoomsed pikapid. Alternatiivküttega sõidukid olid määratud nišitooteks rohelise mõttemaailmaga tarbijaile.

Ent nüüd on suhtumine muutunud – pea kõik suuremad autofirmad maailmas usuvad, et elektriautode projektist saab asja ja on matmas miljardeid, et luua konkurentsivõimelisi autosid. Oodatakse ja loodetakse murdepunkti elektriauto evolutsioonis.


Usku on süvendanud Iisraelis sündinud 40-aastase Agassi tegevus, kelle plaanid küündivad aastani 2020. Tema firma nimega Better Place (parem koht) on suutnud koguda riskikapitalistidelt miljardeid kroone, et välja arendada patareide laadimis- ja vahetusjaamade võrgustikke. Better Place peab läbirääkimisi mitmekümne riigiga, konkreetsed koostöölepingud on sõlmitud juba Iisraeli, Taani, Jaapani, Austraalia ja Kanadaga, samuti Hawaii osariigi ning San Francisco ranniku üheksa linna alliansiga.



Esimene on Iisrael

Esimesed 50 akulaadimisjaama peaks valmima tuleval aastal Iisraelis. Need on kohandatud elektriautodele, mis tehakse koostöös autotootjaga Renault-Nissan. Reklaamitud on liitium-ioonakuga töötavat heitgaasivaba ja 1,6-liitrise bensiinimootori sõidumugavusega autot.

Autodesse paigaldatav süsteem annab juhile õigeaegselt märku akude seisukorrast ja näitab teed väiksemasse laadimisjaama või vajadusel suurde vahetusjaama. Agassi nägemuses oleksid kõikide autode akud standardsed ja paikneksid erinevatel autodel enam vähem ühes kohas.


Ühe autopesulat meenutava akuvahetusjaama ehitus maksab hinnanguliselt üle kuue miljoni krooni. Auto pargiks seal ettenähtud kohale sarnaselt autopesulaga, ning patarei vahetatakse uue vastu. Patareid kuuluksid Better Place’ile, tarbija tasuks vaid laadimismaksu. Agassi hinnanguil kuluks elektriautoga sõitmisele poole vähem raha kui bensiiniauto puhul.


Eesti plaanid

Eestlased on varmad uusi tehnoloogiaid enda kasuks pöörama ja seetõttu usub Tuisk, et elektriautod on meil pigem varem kui hiljem. „On kolm vaala, millest sõltub elektriautode kasutuselevõtt Eestis: tarbija teadlikkus, elektriautode kättesaadavus ja infrastruktuur,” räägib ta.

Neile tegevussuundadele pööratakse peamist tähelepanu projektis Elektromobiilne Eesti 2020. Eesmärgiks on rajada 2011. aastaks Tallinna pilootinfrastruktuur elektriautode laadimiseks. Aastaks 2020 peaks aga viiendiku meie liikluses vuravatest autodest moodustama elektrijõul töötavad masinad.


„Meie plaan hakkab võtma üha selgemaid piirjooni. Meil on visioon, strateegia ja tegevusplaan, mida pakkuda erinevatele huvigruppidele: elektrimüüjatele, automüüjatele, IKT- ja elektroonikaettevõtetele, aga ka riigile ja tarbijale. Selle tegevusplaani realiseerimise alguseks oleme sättinud tänavuse aasta keskpaiga. Siis peaks olema selge ka see, kes täpselt meiega paadis on,” lisab Tuisk.

Pealinna laadimispunktide, -jaamade ning kogu süsteemi haldavate infotehnoloogiliste lahenduste rajamise maksumus on 15−20 miljonit krooni. Suurim huvi sellist pilootprojekti rahastada peaks olema ettevõtjail, kes loodavad tulevikus saada elektriautode teenusoperaatoriks. „Muu maailma kogemus näitab, et investor võib olla energiaettevõte, kuid ka täiesti uus tulija, kel puudub seos energeetikaga, nagu näiteks Better Place,” ütleb Tuisk. „Küsimus on selles, kes Eesti ettevõtjaist tabab esimesena ära, et nüüd on taas võimalus luua uut Q-GSM-i.”




Riik ja eraettevõtjad

AS Eesti Statoili kontseptsioonijuhi Kai Realo sõnul on nende emaettevõttes Norras StatoilHydros alternatiivenergia (ka elektrienergia) kasutuselevõtt testimise tasemel, ent Eesti osas puuduvad konkreetsemad plaanid. Ta usub, et need kavad sünnivad siis, kui tekib nõudlus. Nii nagu juhtus bioetanoolkütusega – kui tekkis piisavalt kliente, siis hakati seda ka müüma.

Realo on aga veendunud, et ükski uus trend ei saa tekkida riigi toeta. „Riigil peab olema selge visioon, millise alternatiivenergia kasutuselevõttu peetakse otstarbekaks ja mida tahetakse sellega saavutada,” selgitab ta. Näiteks toob ta Rootsi, kus on seatud eesmärgiks vabaneda aastaks 2020. fossiilsetest kütustest ja toetada biokütuste kasutuselevõttu. „Riigil on selge plaan ja sellest lähtuvad ka ettevõtted. Eraettevõtted ise ei saa algatada nii suurt muutust,” lisab ta.

Eesti Energia brändijuht Kristi Jõeäär on samuti seda meelt, et elektriautode laialdane kasutuselevõtt on reaalne siis, kui Eesti riik otsustab sellesisulise suuna võtta. „Eesti Energia hinnangul oleks elektriautodel tehnoloogia arengu ning riigipoolse soodustuse korral kindel koht tulevikus,” ütleb Jõeäär.

Jarmo Tuisk ruttab aga kummutama arusaama, et Eesti riik asub vaid Toompeal. „Tegelikult oleme me ise see Eesti riik. Meie initsiatiiv on osa rohujuuretasandi riigist. Ja ma usun, et praegu on rohujuuretasandi riik tugevamal positsioonil kui mäeotsa riik.” Rohujuuretasandil on tähtsaimaks väärtuseks ideed, mitte raha.

Mis puutub Better Place’i ja Eesti suhetesse, siis ei saa välistada, et ühel päeval on siniste logodega lipud ka meil lehvimas. Ent seni, kuni seda juhtunud pole, saame ise palju ära teha. „Just sel põhjusel ei jäänud meie väike seltskond istuma ja ootama, et midagi juhtuma hakkaks, vaid võtsime kätte, tegime plaani ja nüüd viime seda samm-sammult ellu,” lisab Tuisk.



Suurem plaan

Jarmo Tuisk on töötanud turundus- ja Interneti-valdkonnas ning praegu töötab ta majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi tehnoloogia- ja innovatsioonitalituses. Otseselt ei seo teda elektriautodega miski. Tegutsema on teda aga innustanud Rainer Nõlvaku kampaania „Teeme Ära” ja Shai Agassi Better Place’i missioon. „Iga suure asja taga on kellegi isiklik visioon ja missioonitunne,” selgitab Tuisk. „Kui ajastus on õige ja on võimalik seda realiseerida, siis liituvad missiooniga ka õiged inimesed, firmad, organisatsioonid jne.”

Agassi missiooni teostumist on Tuisk jälginud juba mõnda aega. Better Place ei olnud alguses äriettevõte, vaid ülesanne, mille Agassi sai noorte rahvusvaheliste ärimeeste kohtumisel, kus lubati leida lahendusi globaalsele kliimaprobleemile. Shai pidi otsima võimalusi, kuidas vähendada süsinikdioksiidi, mis paiskub õhku autode summutitest. Tõsiselt innovatsioonile pühendunud inimesena ei asunud ta otsima uusi tehnoloogiaid, vaid vaatas kriitilise pilguga üle olemasolevad variandid ja ärimudelid. Praegu, kaks aastat hiljem, on tema missioon käivitanud suurima revolutsiooni, mida autotööstus on aastakümnete jooksul näinud.

„Minu, ja täpsemalt meie initsiatiivgrupi, kelle kõneisik ma olen, huvi on laiem kui ainult elektriautoga sõita,” lisab Tuisk. Ta selgitab, et tegu on innovatsioonist kannustatud inimestega, kes näevad, et elektriautode süsteemi väljaarendamine annab meie majandusele tervikuna ohtralt uusi võimalusi: olla säästlikum ja nutikam kodus ning eksportida neid lahendusi ka välismaale.

Eestis kulub igal aastal autokütusele umbes 10 miljardit krooni, mis teeb 7500 krooni iga inimese kohta (rinnalapsest raugani). „See raha läheb naftašeikide taskusse. Milleks me neile seda kümnist maksame, kui nutika planeerimise abil saaksime kõik oma sõidud tehtud kodumaal toodetud energiaga?” püstitab Tuisk küsimuse.

Euroopas planeeritakse praegu miljardieurolisi investeeringuid elektriautode infrastruktuuri. Laadimispunkte ja neile sobivat IT-süsteemi pakuvad aga vaid üksikud Euroopa ja Ameerika firmad. „Elektriautode infrastruktuur pole kosmoseteadus. Meil on tugev elektri- ja elektroonikavaldkonna inseneritraditsioon, mida on võimalik kombineerida meie tugeva infotehnoloogilise traditsiooniga ja töötada välja täiesti konkurentsivõimelisi lahendusi,” usub Tuisk. „See on meie motivatsioon – anda reaalne majanduse kasvuvisioon läbi kodumaise säästmise ja tugeva ekspordi potentsiaali.”

Projekt Elektromobiilne Eesti 2020.

Allikas: HEI

-1  +1
anonüümne
16.09.19, 18:29
Eestis kulub igal aastal autokütusele umbes 10 miljardit krooni, mis teeb 7500 krooni iga inimese kohta (rinnalapsest raugani). „See raha läheb naftašeikide taskusse. Milleks me neile seda kümnist maksame, kui nutika planeerimise abil saaksime kõik oma sõidud tehtud kodumaal toodetud energiaga?” püstitab Tuisk küsimuse.

-1  +0
anonüümne
17.09.19, 01:59
Kõver nagu Kreeka € ehk lugu sellest, kuidas iga kuu põletab Eesti Kreekas 160 miljonit eurot (74)
Katrin-Linda Lust, 26. juuni 2015, 21:01

ReplyDelete

elektritsaabtasuta.blogspot.comJune 6, 2019 at 10:57 AM
Riigi kohustused
Riik peab tagastama kodanikelt varastatud raha mille nad on kasseerinud Eesti Energia elektri arvete kaudu. Eesti Energia on riigiasutus ja sestap kõik Eesti kodanikud on selle omanikud.
2) Riik peab tagama tasuta transpordi hho genekate abil,tootma neid ja jagama igale Eesti kodanikule tasuta sest siis bensiini ja diisli asemel valab paaki vett ja sedasi Eesti saab igal aastal rikkamaks 10 miljardi euro võrra. 3) Eesti riik peab looma ühistulise keskpanga. Eesti Pank ei ole keskpank juba ammust aast.4) Eestile on tarvis politsei organisatsiooni. Viimased 27 aastat Eestimaal pole eksisteerinud Politseid. Politsei asemel on maffiat esindav teatri grupp mis kannavad politsei mundreid . 5) On vaja kehtivat riigikogu ja mitte korruptiivseid seadusi s.o. kehtivaid seadusi. 6) jne.

ReplyDelete

elektritsaabtasuta.blogspot.comAugust 17, 2019 at 11:31 PM
1)Riik peab tagastama kodanikelt varastatud raha mille nad on kasseerinud Eesti Energia elektri arvete kaudu ja enam mitte esitama elektri arveid Eesti kodanikele. Eesti Energia on riigiasutus ja sestap kõik Eesti kodanikud on selle omanikud,omanikele elektriarvete esitamine on vargus.Kui kiirabi ja politsei hakkaksid esitama arveid oma teenuse eest...
2)Riik peab tagama tasuta transpordi vesiniku abil,tootma HHO generaatoreid
,jagama neid igale Eesti kodanikule tasuta
sest siis Eesti saab rikkamaks igal aastal 10 miljardi euro v6rra mis senini kulub bensiinile ja diislile.

ReplyDelete

elektritsaabtasuta.blogspot.comAugust 18, 2019 at 6:47 AM
Riigi kohustused
Riik peab tagastama kodanikelt varastatud raha mille nad on kasseerinud Eesti Energia elektri arvete kaudu. Eesti Energia on riigiasutus ja sestap kõik Eesti kodanikud on selle omanikud.
2) Riik peab tagama tasuta transpordi hho genekate abil,tootma neid ja jagama igale Eesti kodanikule tasuta sest siis bensiini ja diisli asemel valab paaki vett ja sedasi Eesti saab igal aastal rikkamaks 10 miljardi euro võrra. 3) Eesti riik peab looma ühistulise keskpanga. Eesti Pank ei ole keskpank juba ammust aast.4) Eestile on tarvis politsei organisatsiooni.

-0  +0
Lisa kommentaar

Nimi*:

E-mail:

Kommentaar*:

NB! Meie Maa ei vastuta artiklitele lisatud kommentaaride eest, kommentaari sisu eest võtab endale vastutuse kommentaator. Meie Maal on õigus kustutada kommentaare, mis ei vasta sisult headele tavadele so kommentaarid, mis on: teemavälised, kirjutatud teise isiku nimel, solvavad, labased, sisaldavad reklaami, vaenu õhutavad, ebaseaduslikule tegevusele üleskutsuvad.

Täna loetuimad
Kuressaares avastati kanepikasvatus (37)
Mees lõi isale kahvliga selga (8)
Saaremaal kütiti rekordsarvedega punahirv  (8)
Taimetoitluse propagandast kõrini (9)
Vald tunnustas südamega tehtud töö tegijaid (9)
Saare maakonnas elab neli saja-aastast  (2)
Õnneonn soovib vallalt üürikulude toetust
Vallakohtud luubi alla
SÜG-i nimekonkursi võitis Saaremaa Ühiskolleegium (14)
Mustjalast toodud Kuressaare jõulupuu sai paika (8)
Kaubamajast sai stilistide mängumaa (1)
Rehvipõlengu risk Kuressaares on lõplikult maandamata (2)
Saare Arenduskeskus viis laevaehitajad Amsterdami messile (5)
Saare maakonna koorilaulupäev Valjala rahvamajas
Ave Alavainuga luule- festivalist ja niisama elust (1)
Nädala loetavuse top 5
Kuressaares avastati kanepikasvatus (37)
Perearst loobus Ruhnu sõidu pärast nimistust  (28)
Kool sai elektri ja vee tõttu vallalt märgukirju (28)
Kus lõpeb nali? (12)
Omanik laskis oma kasside pihta õhupüssist (9)
Kommentaarid
Kool sai elektri ja vee tõttu vallalt märgukirju (28)
Kuressaares avastati kanepikasvatus (37)
Mees lõi isale kahvliga selga (8)
Vald tunnustas südamega tehtud töö tegijaid (9)
Taimetoitluse propagandast kõrini (9)
Kuressaares käivad Kaitseliidu tagalakeskuse ehitustööd (9)
SÜG-i nimekonkursi võitis Saaremaa Ühiskolleegium (14)
Saaremaal kütiti rekordsarvedega punahirv  (8)
Mustjalast toodud Kuressaare jõulupuu sai paika (8)
Saare Arenduskeskus viis laevaehitajad Amsterdami messile (5)
Kasulikud viited
praamid.ee
Hiiu Leht
Saare Maavalitsus
Kuressaare linn
www.saaremaa.ee
e-riik
Ilm Kuressaares
Kuressaare Sõnumid
Ruhnlase blogi
Eesti Ajalehtede Liit
Copyright © Saaremaa Raadio OÜ, 2019. Kõik õigused kaitstud