[x]Sulge
või

Logi sisse
Kontrollkood:
meiemaa.ee
Pühapäev, 15. september 2019  |  Logi sisse
Otsing
Sisesta otsingusõna
Sisukord

Reklaam
Arhiiv
eelmine kuu
september 2019
järgmine kuu
E T K N R L P
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30




Kommentaarid

Liikluskomisjon arutab Smuuli tänava liiklusohutust
10.09.2019. Autor: Ahto Jakson
Saaremaa valla liikluskomisjon arutab, mida annab teha Kuressaares J. Smuuli tänava liiklusohutuse tagamiseks, et lastel oleks seal turvalisem sõiduteed ületada.
Sorteeritud esimestena:vanemad   uuemad   parimad
Vahur Reede
 1

10.09.19, 05:29
Käesoleva aasta veebruari alguses andis Saaremaa valla abivallavanem ja mingi liikluskomisjoni liige Jüri Linde ajakirjanduse vahendusel teada, et kavas on teha suurem liiklusaudit, mis vaataks Kuressaare tänavatevõrgu üle juba suuremas mahus. "Töö tegemise takistus" oli nüüd "värskeltavatud" kesklinnas - kas teha see audit kohe või peale Lossi tänava "avamist".

Kui vallal puudub kõige elementaarsemgi ülevade olukorrast, siis ei saa olla ka mingit strateegilist lähenemist asjade juhtimisel ning jäädaksegi lihtsalt tatti nokkides tarka nägu tehes probleeme ühest kohast teise tõstma.

-33  +22
Vahur Neljapäev
10.09.19, 09:42
Mida siin üle vaadata on, Vahur? Kas aastakümneid toiminud ristmikud tuleb nüüd üles lammutada, sest inimkond hakkab tasapisi ahviks tagasi arenema? Mida nad siis vaatavad ja arutavad seal? Sa oled ka veidikene imelik, et sellist asja veel takka õigustad.

See, et me ELis oleme, ei tähenda, et iga ülekäiguraja juures peaks olema ohutussaar.

-7  +25
Lahend
 2

10.09.19, 06:43
Ristiku lasteaia laste ohutuse autodesse sisenemisel ja väljumisel saab lahendada väga lihtsalt. Tuleb sulgeda Smuuli ja Kingu tänava ristmikule avanev värav. Sellisel juhul jääb lasteaia teenindamiseks Ristiku tänavale avanevad väravad ja pea olematu liiklusega Ristiku tänav. Laste ohutus on kordades tähtsam, kui laiskade lastevanemate mugavus. Samuti tuleks mõelda, kuidas ühildada Kingu ja Rehe tänava nurkade Smuuli tänavat ületavad ülekäigurajad üheks vajadusel fooriga reguleeritud ülekäigurajaks. Selleks tuleks esmalt paika panna Smuuli ja Tehnika tänava ristmikul liiklemise kord ja eelkõige parkimine. Kui ise ei oska, kaasake spetsialiste mujalt. Ja ärge palun tehke neid ümberkorraldusi kellegi visiooni või nägemuste* järgi. Jalgratast pole vaja leiutada, see on juba sajandeid olemas.
*) nägemusi näevad vaimuhaiged

-8  +26
Lahend II
10.09.19, 09:36
Künnis rikuks oluliselt liikluskiirust. Ma ise pakuks pigem ohutussaari, nii ristiku kui ka skateparki ülekäiguraja juurde. Vallimaa ristis on ohutussaar olemas ning selle ületusega probleeme enam ei ole. Muidugi ei tohi see ohutussaar olla selline, mis põhjendamatult suunda vahetab, mis Pihtla tee poolt tulles on, vabanduseks nagu oleks seal saabumine tihedama liiklusega alale, kuigi kõik teavad, et tihedam liiklus saabub alles ringi juurde jõudes. Foori sinna kanti vaja ei tohiks olla. Foori oleksin ise palnud kesklinna vana korralduse järgi, et ohjeldada jalakäijaid, et nad iga 5-10 sekundi tagant tee peale ei tilguks. Reaalne lahendus, aga muidugi oli vastupidine.

-2  +5
Vahur Neljapäev
10.09.19, 09:44
Smuuli ja Vallimaa tänava ristmikul olev ülekäigurada oleks pidanud toodama mitu meetrit skatepargi poole, sest antud ohutussaar rikub ära sujuva vasakpöörderaja.

-2  +17
David Wodduck

10.09.19, 07:06
Alustuseks tuleks SÜG-i tagune hoov autodele avada, seal saaksid laisad lapsevanemad oma laisku võsukesi turvaliselt kooli tuua.
Järgmiseks tuleks Smuuli tänavale peatumise keelu märgid paigaldada ja probleemid oleksid koheselt kadunud.

-3  +13
ettepanek

10.09.19, 07:06
Milleks Kuressaare tänavaid ükshaaval autodele liikluskõlbmatuks muuta? Parem võiks Kuressaare linna autoliikluseks sulgeda, Upa karjamaale ehitada suure autoparkla ja muretseda sinna tõukerattad. Siis vist on kõik rahul?

-3  +18
Vahur Neljapäev
 2

10.09.19, 09:41
Huvitav, et nõuka ajal ei olnud mingeid ohutussaari, paljudes kohtades polnud isegi sebrasid, ülekäigurajamärke. Mõned käigurajad olid mulla sisse tallatud, pole kuskil nii suuri õnnetusi olnud.

Nüüd aga on peale tulemas lumehelbekeste ühiskond, nutiajastu on. Inimesed ei pea enam ise mõtlema ja ohtu tunnetama, enamik asju teeb tehnika ära ja seepärast peamegi arvestama, et inimene areneb ahviks tagasi ja peame neid ahvikesi hoidma hakkama.

Millal saavad ka lapsevanemad aru, et selle asemel, et kõiki maailma teravaid nurki ümaraks lihvida võiks lastele selgeks teha, et pliit kõrvetab ja nuga on terav ja tuleb olla ettevaatlik. Sama on ka sõidutee puhul, sõidutee on SÕIDUKITELE ja sõidukid on inimesest tugevamad. Nende suhtes peab lapsel juba maast madalast tekkima aukartus ja arusaam, et ma pean oma elu eest seisma. Kuidas sai selle põhimõttega lapsi kasvatatud aastakümneid tagasi ja nüüd enam ei saa?

Lapsevanemad ja muud inimesed, ärge muutuge lolliks. Viimasel ajal on iga tänav, kurv või ülekäigurada Kuressaares järsku probleemiks muutunud.

"Lapsed ületavad tema sõnul lasteaeda tulles ja minnes seal üksi või koos vanematega teed, kui autod samal ajal täiskiirusel mööda sõidavad" Mis see täiskiirus on? 50 km/h on siis nii kohutav kiirus, millega ei jõua reageerida? Topime ka sinna neid 30 ala märke ja istumegi autodes ning vaatame kõrvalt kuidas jalgratturid ja rulad meist mööda sõidavad?

"Laps ei saa olla kunagi 100% kindel, et teda teed ületades, autost väljudes või autosse sisenedes märgatakse" Muidugi ei saa olla kindel, kui ta isegi teele ei vaata, enne kui seda ületab.

"ning iga päev valitseb seal reaalne oht õnnetuse toimumiseks," iga päev, tund, minut ja sekund valitseb OHT igal pool õnnetuse toimumiseks. Inimestel peab olema lihtsalt nii palju mõistust ja aru, et sellist asja minimeerida või siis vältida üldse.

"“Rääkimata sellest, mil keegi mänguhoos või emotsiooni ajel kogemata teele silkab." No tere hommikust! Nüüd jõuame juba sinna, et laste jaoks saab tavaks autotee kõrval mängimine. Kuhu me tõesti jõuda soovime?

"Paenurga sõnul ei peaks tänaval olema tingimata künnis, asja ajaks tema hinnangul ära ka valgusfoor." See ei ole iseenesest paha mõte. Ei pea olema ka valgusfoor aga võib olla selline erk tulukene ülekäigurajamärgi üleval, et kes soovib üle tee minna, see vajutab nuppu ja tuli hakkab juba kaugelt põlema, siis näeb autojuht kohe, et keegi soovib üle tee minna. Sellise tulukese saab panna mõlemale poole teed. Pole üldse paha mõte. Paljudes riikides ammu kasutusel juba.

-1  +37
eh
10.09.19, 15:13
sa räägid nõuka ajast kus kogu linna peal vuras ühel ajal võibolla etkvl-l üks väike kaubik, Einari vana laada ja Väinu mosse..

-8  +2
Vahur Neljapäev
10.09.19, 17:32
Ja mis see kvantiteet siia puutub? Masin oli ju sama ohtlik kui ta on praegu? Ehk isegi ohtlikum, sest uutele ahviinimestele tehakse juba ise pidurduvaid autosid, et veel vähem mõtlema peaks. Asi on ikkagi lõppude lõpuks selles, et inimesed ei tunneta enam ohtu sõiduteel.

Liiklus on ju ka ainult üks näide. Vanasti ei olnud mingi tööohutust, autost polnud turvavöösidki.

-2  +10
märka
 1

10.09.19, 11:52
seal ei liigu ainult lasteaia lapsed-vanemad,
seda liiklust tuleks smuulis vaigistada küll,
sest sellel tänavalõigul on autosid, kes harrastavad möödasõite
tubli lapsevanem, kes MÄRKAS

-26  +0
Vahur Neljapäev
10.09.19, 11:58
Mis idiootsust sa suust välja ajad? Mida me siis nende autodega peale peaksime hakkama? Paneme linnas üldse liikluse kinni, sest mõne pea lihtsalt ei suuda neid vastu võtta? No selge, liigume ajas tagasi. Alusta sina sellega, et lülita oma internet välja, ära siin kommenteeri ja viska arvuti aknast välja. Neid ei eksisteerinud ka mitusada aastat tagasi. Järgmisena võta oma külmutuskapp ette ja üleüldse elekter. Talvel istud ainult haguvalguse ees ja soojendad end seal küünlavalges.

Möödasõite harrastatakse seal seepärast, et mõni ei saa aru, et sirge teelõiguga ei pea seal sõitma 20 km/h. 50 km/h autost ei tehta ju möödasõite, tule mõistusele.

-1  +27
Kõigepealt...

10.09.19, 14:01
….tuleks keelata (Tehnika 1 maja) autodele parkimine Smuuli tänava ääres. Lasteaeda see ei mõjuta, aga koolimaja tagusele sebrale astuvad lapsed ei näe autoderea tagant midagi ja lähenevad autod ei näe lapsi. Vahel pargib seal ka valge kaubik ja siis on ka täiskasvanutel nähtavus olematu.

-1  +5
UDU

10.09.19, 19:32
Liikluskool tuleb teha. Enne tänavale ei lähe, kui eksam tehtud ja luba taskus.500 euri, nagu autojuhtidele.Iga uue eksamiga summa kasvab. Ega nii autotühjas väikelinnas muidu liikuda ei saagi. Auto alla saab siis ka joosta, kui auto 10ga sõidab.
Suur unistus, et autod aga ühes suunas sõidavad ja ainult 10km tunnis, hakkab varsti täituma. Siis peab omalt poolt ka ikka miskit andma. Autojuhid maksavad tulumaksu ja liikluskindlustust, millega neid Kuressaare tänavaid klatitakse, aga vabalt eraomandit kasutada ei saa. Teise linna peaks sisse kirjutama. Esimesena võiks eeskuju vallavalitsus näidata ja alates novembrist tõukeratastega tööl käima hakata.

-0  +2
Tegelikult

10.09.19, 22:23
on lamav politseinik igand.. 97% ajast liiklust takistav ja pigem tekitab oholukordi juurde, lisaks täiendav keskkonnasaaste. See 3% ajast, kus oleks vaja aeglasemalt sõita või jalakäijate ohutusele rohkem tähelepanu pöörata, ei kaalu üles antud rajatise miinuspooli.

Konkreetsel lõigul tuleb Tln tänava poolt tulles parempoolsel lõigul lühendada 5m võrra parkimisala ja viia kõnnitee teeületamiseks lähemale ehk teed tuleb pisut kitsendada. Selliselt ei ole vaja isegi ohutussaart, rääkimata mingitest künnistest.
Lp liikluskomisjon, kaaluge ka muid lahendusi, kui 30-märgid ja lamavad politseinikud.

-0  +4
.

11.09.19, 05:31
https://www.ohtuleht.ee/975981/fotod-viimsi-vald-katsetab-3d-ulekaiguradu

-1  +0
Lisa kommentaar

Nimi*:

E-mail:

Kommentaar*:

NB! Meie Maa ei vastuta artiklitele lisatud kommentaaride eest, kommentaari sisu eest võtab endale vastutuse kommentaator. Meie Maal on õigus kustutada kommentaare, mis ei vasta sisult headele tavadele so kommentaarid, mis on: teemavälised, kirjutatud teise isiku nimel, solvavad, labased, sisaldavad reklaami, vaenu õhutavad, ebaseaduslikule tegevusele üleskutsuvad.

Täna loetuimad
Perekondlik
Saaremaa Valsi ostu hädad löövad välja (1)
Maanteeamet avastas linnatänavatel puudusi (3)
Vähihaige mehe abikaasa palub abi
Kaheksa noortalunikku küsivad toetust
Inspektsioon algatas Saaremaal neli väärteomenetlust
Rudolf Sepp aitab lahkunuid väärikalt ära saata
Vald ei toeta lossi hoovi merepoolse tee remonti
Orissaare koolilapsed võitsid tuletõrjespordis esikoha (1)
JUHTKIRI - Liiga suur tükk?
Kohalikku toitu au sees pidaval üritusel jagati palju teadmisi (2.)
Hilissuviseid atraktiivseid taimeliike
Torgu Kuningriik kogub hümni salvestamiseks raha
Kuressaares tuleb diabeedikonverents
Mongol Trumpile: helista Putinile!
Nädala loetavuse top 5
MÕTE - Kas neil piinlik ei ole? (14)
Muhus põrkasid kokku kaks autot (6)
Proviisor: hinges on pettumus
Vabandus (19)
Buss sõitis peatuses oodanud lapsest mööda (8)
Kommentaarid
MÕTE - Kas neil piinlik ei ole? (14)
Muhus põrkasid kokku kaks autot (6)
Linnaarhitekt Lilian Hansari karma ja arm (11)
Vabandus (19)
Maanteeamet avastas linnatänavatel puudusi (3)
Tagasi normaalsesse ühiskonda (15)
Vald tellib Kuressaare Soojuse turuväärtuse hindamise (23)
Vald hakkas kesklinna jõulupuud otsima (8)
Koit Voojärv lahkub nõukogu esimehe kohalt (19)
Orissaare koolilapsed võitsid tuletõrjespordis esikoha (1)
Kasulikud viited
praamid.ee
Hiiu Leht
Saare Maavalitsus
Kuressaare linn
www.saaremaa.ee
e-riik
Ilm Kuressaares
Kuressaare Sõnumid
Ruhnlase blogi
Eesti Ajalehtede Liit
Copyright © Saaremaa Raadio OÜ, 2019. Kõik õigused kaitstud