[x]Sulge
või

Logi sisse
Kontrollkood:
meiemaa.ee
Pühapäev, 15. september 2019  |  Logi sisse
Otsing
Sisesta otsingusõna
Sisukord

Reklaam
Arhiiv
eelmine kuu
september 2019
järgmine kuu
E T K N R L P
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30




Kommentaarid

Valitsus otsustab püsiühenduse eriplaneeringu oktoobris
07.09.2019. Autor: MM
Valitsus otsustab tõenäoliselt oktoobris, kas algatada Saaremaa püsiühenduse eriplaneering. Silla asukoha valik või isegi tunneli rajamise võimalus selgub pärast seda, kui eriplaneeringu käigus keskkonnamõjusid veel kord hinnatakse.
Sorteeritud esimestena:vanemad   uuemad   parimad
igapäevasõitja
 1

07.09.19, 10:29
Alustada oleks tulnud saarerahva küsitlusega, ja alles siis kui tahtjaid on üle poole vastanust , teemat arutada. Kuigi jah see 40m sügav vagu seal suure väina põhjas paneb vist asjad paika.. Huvitav lugu meeletult palju uuritud aga vagu pole nähtud, pealegi oli ju plaan alates Viirelaiust Muhusse läbivoolu avadega tamm ehitada. kas oleks sellele jääaja aegsele merepõhja kraavile siis sild peale tehtud või?

-12  +21
Anti
07.09.19, 14:43
Jama!
Küsitlus ei anna midagi. Kõigepealt tuleb teha rahva koolitus ja isegi majandusõpe kõigile Eestimaa elanikele ja ehk siis saab inimene aru mis talle ja tema riigile on hea. Iga muutmine muudab midagi ja mida ning mis suunas tuleb lahti mõtestada. Niikaua kui seda tehtud pole, pole ka küsitlusest tolku.
Ei pea see püsiühendus olema sild, tunnel ja torutunnel võib ka
postidele toetuda .




-22  +2
 1

08.09.19, 07:45
Küsitlusi on varemgi tehtud ja silla poolt on enamus reisijaid. Mina ise reisin küll harva kuid vajalik on igal kellaajal koju tagasi saada. Et ei oleks vaja kiirust ületades viimasele praamile jõuda.

-28  +11
vaata!
08.09.19, 09:37
Kui küsitlus tehakse siis rahvale, mitte reisijatele, seepärst ei anna küsitlus midagi. Kuna aga inimesed igapäevaga muutuvad mobiilsemateks on ka väinaületust tarvis. See aga võib ka isegi individuaalne lendav taldrik olla, peaasi et on alati käepärast!

-24  +6
EiTahaSaarelOllaEnam
 5

08.09.19, 10:21
Ühesõnaga kui silda ega tunnelit ehitada ei tohi siis laseme aga aegade lõpuni praamiga kuniks saare elu välja sureb sest praamid vajavad alati ja konstantselt kümneid tuhandeid päevas, et opereerida ?! Remonti, hooldust, meeskondasid ja kõike muud mis laevade käigus hoidmiseks vajalik on ju alati lihtsam ja odavam ning palju kindlam kui statsionaarne tee.
Ehe rahade kantimine, vahet pole kes teenust pakub.
EHITAGE PÜSIÜHENDUS !

-34  +12
???
08.09.19, 19:35
Siiani on kõige pikem sild eestis tarus sõpruse sild . Selle pikkus ei ületa poolt kilomeetritki . Raha sellesse silda on aga maetud juba koormakaupa . Kujutame nüüd ette saaremaale viivat silda - mingi 7 km d kõige lühem variant . Selle korrashoiukulusid ei osata vist isegi hinnata , kuid on väga kallis - võtame kasvõi talvise libedusetõrje ( sellisel meresillal võib kasutada vaid ülikallist meresoola ) Kui sillal on avarii - liiklus seisab . Kui on kõva külgtuul - liiklus seisab . Kui on libedus - liiklus seisab . Ah jaa - üks laev peab ikka sadamas olema ja see peab 24 tunni valmisduses olema , nii et see kulu tuleb nagunii juurde Ja veel - tõenäoliselt tuleb ehitada ka veel sillaremondilaev kuna läheduses ei asu ühtegi madala veetasemega jääklassiga sillaremondialust - summasid ei oska keegi veel isegi kokku arvestada - mingi arvestus Eu poolt aastaid tagasi tehti - kogu kupatuse täismaksumust hinnati siis 2 miljardile , usun et praeguseks on see kasvanud

-1  +31
vaada!
09.09.19, 13:38
Olgu ükskõik milline ühendusviis kõik need vajavad ekspluatatsioonis olemiseks ja taastamiseks ehk ka uue muretsemiseks raha. Kuna praamiliikluse paranedes kasvas ka reisijate arv saartele on isegi raske prgnoosida milline saab olema reisijate arv silla või püsiühenduse puhul.
Samamoodi on raske prognoosida mitu praami meil on vaja 2 aasta pärast. Minu arust on täna juba reisijatega järjekorrata toimetulekuks vaja kaht praami ja küll aga saab neid praame siis kui praamid otsapidi koos moodustavad silla. Ehk aga mitte sest asenduspraamid on nende puhul ikkagi veel vajalikud!

-16  +0
to vaada!
09.09.19, 19:43
Vot ühest asjast ei saa aru - räägitakse müstilisest reisijate kasvust lausa 25 % ! See on arvestatav kogus . Nüüd võtaks aga muud asjad ka arvesse - kui on olnud selline müstiline kasv , siis enam vähem samas mahus ju pidid kasvama ka kaubanduse käibed ja ka majutusasutuste ja teenindajate käibed ( kasv oleks isegi suurem pidanud olema , nii 35% , kuna tuleb ka infaltsiooni ja tööjõukulude kasvu arvestada ) , aga siin tuleb välja mingi jama - need numbrid pole kasvanud ju !!! Ei kiitle ükski sektor oma käibekasvudega , vastupidi - on ju üks sanatoorium oma uksed sulgenud , ka kohvikuid resosid üksjagu hingusele läinud . Ka hotellid , majutusasutused on pigem sulgunud kui uusi tekkinud . Mis müstilised reisijad need siis on kes sõidavad vist lambist edasi-tagasi !!!
Laevadega on aga nii - vajadus selle 3 nda laeva järgi on ju vaid 2-3 kuul aastas . Talvisel perioodil ajab vajaduse ära ka üks laev . Laevade graafikud on kui naljanumbrid - kesk päeva käivad nagi lasnamäe trammid ja hommikul-õhtul neid napib , ometigi on nõudlus just siis natukene suurem , eriti veoautode , kaubikute suhtes , pealegi kuigi ts lubas et keskmine tsoon on eelistatud just veokate , kaubikute jaoks on elu näidanud muud - olen isegi veendunud : oodates tund laeva ja olles kaubikuga paari rekka taga ei pääse laevale kuna laevale pannakse sõiduauod , kes saabusid üldjärjekord 5 min enne laeva väljumist

-0  +17
vaada!
10.09.19, 07:24
Saan aru, et külastajate arv on kasvanud just eestimaalaste arvelt.
Spaakülastajad, soome penskarid, on enamjaolt siin juba käinud ja just ühenduse puudumine on need allesjäänud leidnud koha mandri või isegi läbi aktsiisimängu Läti Spaades. Ka ärilises maailmas on klientide vähesus just ühenduse taga. Me praegune lennuliiklus ei lahenda ka siin olukorda! Mida keerulisem on siia tulla seda vähem tulijaid.
Paljud külastajad eramutesse aga toovad oma energiavaru autoga kaasa.

-12  +2
Vaadale
10.09.19, 10:54
Et eestlased hakanud massiliselt saarel käima ja tassivad kõik endaga kaasa nagu kilpkonn -väheusutav . Pigem nagu eelmine vedaja ei näidanud tegelikku reisijate arvu . Aastakümneud seda vahet sõitnuna küll ei pane tähele et reisijate arv kasvanud oleks , neljandiku juurdetulek oleks ikka märgatav

-0  +11
Elukutseline pessimist

11.09.19, 02:15
Kas eestlasi pole mitte tabanud tunnelitõbi ning sillahaigus? Kui esimese võivad hiinlased siiski tõesti kunagi valmis teha, sest sel on potentsiaali, siis seda, et nad Kuressaarest Abrukale silla ehitavad, ma tõesti ei usu! Ja kes krt selle käigushoidmise kulud kataks - jälle maksumaksja! Magage välja, sõbrad, "elu maitseb parem"!

-0  +3
Vahur Reede

12.09.19, 18:19
Eirplaneering on vajalik mitte selleks, et ütelda, kuhu see "Raivo Heina hullus" tuleb, vaid selleks, kuhu seda ei tule.

Eriplaneering on uue planeerimiseaduse värk. Enne seda oli Vabariigi Valitsuse korraldus riiigiametnik Saare maavanem Kaido Kaasikule teha maakonnaplaneering selle püsiühenduse kohta koostöös Lääne maavanemaga (sest seadused muud ei võimaldanud) aga Saare maavanem, riigiamtenik Kaido Kaasik jättis Vabariigi Valitsuse otsese korrlalduse lihttabaselt täitmata, ja maakonnaplaneeringus on siiani KOLM püsiühenduse trassi.

Probleem ongi aastaid olnud selles, et neid on KOLM. Muhu ja mandri pool on tohutud maamassiivid Maanteeameti pooolt "reservis", kus midagi teha ei saa. maaomanikud vahivad valla (Muhu ja misiganes seal mandril nüüd on), vallad küsisid maanteeametilt, Maanteeamet valitsuselt ja Vabariigi valitsus andis sisuliselt valitsusametnikule korralduse otsutada üks võimalik trass kolmest välja, et teistelt trassidelt saaks piirangud maha võtta.

Riigiametnikust Saare maavnem Kaido Kaasik eiras valitsuse korraldust ... ja sai riikliku teenetemärgi!!!


Küsimus ei ole selles, kuhu tuleb midagi. Küsimus on (vähemalt)kahes kohas, kuhu ei tule midagi!!!.

-0  +0
Lisa kommentaar

Nimi*:

E-mail:

Kommentaar*:

NB! Meie Maa ei vastuta artiklitele lisatud kommentaaride eest, kommentaari sisu eest võtab endale vastutuse kommentaator. Meie Maal on õigus kustutada kommentaare, mis ei vasta sisult headele tavadele so kommentaarid, mis on: teemavälised, kirjutatud teise isiku nimel, solvavad, labased, sisaldavad reklaami, vaenu õhutavad, ebaseaduslikule tegevusele üleskutsuvad.

Täna loetuimad
Perekondlik
Saaremaa Valsi ostu hädad löövad välja (1)
Maanteeamet avastas linnatänavatel puudusi (3)
Vähihaige mehe abikaasa palub abi
Kaheksa noortalunikku küsivad toetust
Inspektsioon algatas Saaremaal neli väärteomenetlust
Rudolf Sepp aitab lahkunuid väärikalt ära saata
Vald ei toeta lossi hoovi merepoolse tee remonti
Orissaare koolilapsed võitsid tuletõrjespordis esikoha (1)
JUHTKIRI - Liiga suur tükk?
Kohalikku toitu au sees pidaval üritusel jagati palju teadmisi (2.)
Hilissuviseid atraktiivseid taimeliike
Torgu Kuningriik kogub hümni salvestamiseks raha
Kuressaares tuleb diabeedikonverents
Mongol Trumpile: helista Putinile!
Nädala loetavuse top 5
MÕTE - Kas neil piinlik ei ole? (14)
Muhus põrkasid kokku kaks autot (6)
Proviisor: hinges on pettumus
Vabandus (19)
Buss sõitis peatuses oodanud lapsest mööda (8)
Kommentaarid
MÕTE - Kas neil piinlik ei ole? (14)
Muhus põrkasid kokku kaks autot (6)
Linnaarhitekt Lilian Hansari karma ja arm (11)
Vabandus (19)
Maanteeamet avastas linnatänavatel puudusi (3)
Tagasi normaalsesse ühiskonda (15)
Vald tellib Kuressaare Soojuse turuväärtuse hindamise (23)
Vald hakkas kesklinna jõulupuud otsima (8)
Koit Voojärv lahkub nõukogu esimehe kohalt (19)
Orissaare koolilapsed võitsid tuletõrjespordis esikoha (1)
Kasulikud viited
praamid.ee
Hiiu Leht
Saare Maavalitsus
Kuressaare linn
www.saaremaa.ee
e-riik
Ilm Kuressaares
Kuressaare Sõnumid
Ruhnlase blogi
Eesti Ajalehtede Liit
Copyright © Saaremaa Raadio OÜ, 2019. Kõik õigused kaitstud