[x]Sulge
või

Logi sisse
Kontrollkood:
meiemaa.ee
Teisipäev, 22. oktoober 2019  |  Logi sisse
Otsing
Sisesta otsingusõna
Sisukord

Reklaam
Arhiiv
eelmine kuu
oktoober 2019
järgmine kuu
E T K N R L P
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031




Kommentaarid

Lennuliini hange tunnistati taas kehtetuks
08.06.2019. Autor: Ahto Jakson
Maanteeamet tunnistas tulenevalt rahandusministeeriumi juhistest Tallinna-Kuressaare lennuliini hanke kehtetuks. Maanteeamet loodab lähiajal välja kuulutada uue hanke.
Sorteeritud esimestena:vanemad   uuemad   parimad
Stjopka
 2

08.06.19, 10:15
Kus on loogika???
Selgitame kõigepealt, mis sai saatuslikuks, kui tehti aasta hanget ja tulemus on null. (tegelikult oli seda juba alguses näha kui see jama pihta hakkas)
Väljavõte ERRist 24.05
Regional Jet küsis ühe edasi-tagasi sõidu eest 8534, Transaviabaltika 6023 eurot (ilma käibemaksuta). Puhtalt hinna poolest oli Transaviabaltika pakkumine parem, aga ainult hind riigihanget ei otsustanud. Pea kolmandik hanketulemusest sõltus lennuki vanusest ning seal näitas Regional Jeti seitsme aasta vanune lennuk piltlikult öeldes tagatulesid Transaviabaltika 1993. aasta lennukile.

8.aprillil võitis hanget Transaviabaltika, aga Nordica (Regional Jet) kaebas otsuse VAKOsse kuna nad said hanges kõige rohkem punkte.

Kus on loogika? Kandideeris operaator, koos uue ja suure lennukiga, aga hind ikkagi meile ei sobi?!

Tegelikult ongi ATR72 sellisele liinile liiga suur, kui keskmine reisijate arv on täna ligikaudu 13 reisijat. Kindlasti reisijate arv tõuseb, aga hiljem see tooks olukorda, et eraldatud rahast jääb puudus ja riigil ei jääks üle kui seda veel loopida. Ja sellises olukorras, kus teiste valdkondade jaoks on raha puudu. Eakamad ütlevad, et suurt, uhket ja uut masinat odava hinnaga tulla ei saa.

Kui juba ministeerium ja maanteeamet nõnda hanget koostas, siis aus oleks võit anda Regional Jetile. Ajaa, Eestis ju sisuliselt ei ole hankeid. See oleks selles mõttes parem, et inimesed saaksid juba suuremat lennukit, ajal mil seda kõige rohkem võiks vaja minna.

Mis see uus hange siis õigupoolest toob kui kriteeriumeid ei muudeta? Nyx ei saa hankel osaleda, Transaviabaltika lennuk on liiga vana ning Nordica oma on liiga kallis.

-2  +0
Ida-Saaremaalt
08.06.19, 12:24
Mind huvitab ka see fakt, et varem õeldud kommentaarid ühe ja sama inimese poolt käivad lahku hiljem õelduga (teistes artiklides). Siin pole kindlasti midagi puhas ja arvatavasti saabki siin keegi raha salaja tasku. Eestis ei eksisteeri juba ammu riigihankeid. Alati midagi keerutakse, hilinetakse jne. Milleks on vaja uuesti nullist alustada kui hanke tingimusi ei muudeta? Ega Nordica ei paku tagasihoidlikumat hinda, 1993 lennuk ei sobi ja endise FlyEsti lennuk on liiga pisike. Üldse vöiks selle maksumaksja raha põletamise lõpetada. Milleks taguda nii suuri summasid kinni mõnikümne lendaja pärast. Las maksavad pealinna töökohtade hõivajad täishinda. MM artikkel pole just väga hästi koostatud seega see annab rohkem arusaamise:
https://www.err.ee/945400/tallinn-kuressaare-vaikese-lennuki-voib-valja-vahetada-regional-jeti-72-kohaline-lennuk

-3  +4
Lääne-Saaremaalt
08.06.19, 18:16
Ma ei saanud ju sinu nime alt kommenteerida.

-7  +1
Stjopka
 1

08.06.19, 10:25
Lühidalt, 3/4 hankest sõltus põhilennuki vanusest. Samas on mul tunne, et vahepeal on salaja tingimusi muudetud. Põhilennuki vanus pole oluline, sest võrreldes auto vla-ga vahetatakse ja kontrollitakse kõiki detaile pidevalt. Seega võib uus lennuk olla hoopis vanem kui "vana". Kõik sõltub millal oli viimane lennutundijärgne osade vahetus.
Ehk siis tagasi, Aprilli alguses võitsid Leedukad sellele liinile sobiliku 1993a lennukiga, aga hinda lennuhange ei otsustanud. Seega anti võit Nordicale, aga ei taheta lepingut ära teha, sest nende hind on liiga kõrge... Kuidas seda õigesti aru saada?

-4  +1
Volli
08.06.19, 11:54
Ehk siis üks sõna- korruptsioon.

-2  +11
Raha

08.06.19, 11:29
Jätkuvalt käib mäng vägisi ühe firma väravasse. Nördima paneb.

-2  +4
toomas

09.06.19, 20:50
Pooldaks väiksemat lennukit (ca 35 kohta) ja tihedamat graafikut, samuti firmat, kellele oleks see põhibiznes, mitte viimane prioriteet nagu saare lennud Nordicale oleks

-0  +4
anonüümne

09.06.19, 21:21
Eks Nordicat ei huvita see kas raha saab olema piisavalt, sest nende põhisoov on hanget võita. Kolmandik hankest pidi otsustama lennuki vanus ja istekohtade arv. Kevadel võitsid leedukad, aga Regional Jet pakkus kõige uuemat lennukit. Lepingut nendega sõlmida ei tahetud, sest vastavalt rahandusministeeriumi soovidele oli Regional Jeti pakkumine liiga kallis.
Olen lennuliini tihe kasutaja, ja enamasti argipäevade õhtul vähemalt korra kuus. Nädalavahetustel jääb umbes 4-5 reisijat maha, aga nädala sees on väga tihti talveperioodil lennukis 3-4 reisijat. Ma ei toetu nendele imelistele statistikatele, vaid toon fakti letti mida olen ise näinud. Seega on sellisele liinile sobilik 33 kohaline lennuk. Äärmisel juhul ATR 42. Saab 340 kulud on Umbes samad mis Jetstreamil. See eest saab lisada esmaspäevale, reedele, pühapäevale lisalennu umbes kl 13-14. 20 milli jääks ülegi. Milleks loopida raha sõna otseses mõttes õhku kui kohati jääb raha puudu kuhu seda ammu vaja oleks.
Huvitavad inimesed, kui võitis Transaviabaltika, siis inimesed imestasid, miks võitis mingi ebakvaliteetne lennufirma Leedust vanade lennukitega mis tegeleb langevarjuspordiga samal ajal kui Eestis on omad riigiettevõted ning et suhtutakse inimestesse kui crappi (kuigi see on 1/2 liinidest seega neid huvitavad inimesed rohkem). Kui oli juttu, et võib võita Nordica, siis räägiti korruptsioonist, ebaaususest, et jälle mängitakse võit riigiettevõtele jne.
Pange palun tagasi võimalus NyxAiril hankes osaleda. Kuidas siis selliste tingimustega saab üldse keegi hanget võita kui Nordica pakkumine liiga kallis, Transaviabaltika liiga vana lennuk.

-0  +1
Lisa kommentaar

Nimi*:

E-mail:

Kommentaar*:

NB! Meie Maa ei vastuta artiklitele lisatud kommentaaride eest, kommentaari sisu eest võtab endale vastutuse kommentaator. Meie Maal on õigus kustutada kommentaare, mis ei vasta sisult headele tavadele so kommentaarid, mis on: teemavälised, kirjutatud teise isiku nimel, solvavad, labased, sisaldavad reklaami, vaenu õhutavad, ebaseaduslikule tegevusele üleskutsuvad.

Täna loetuimad
Nukraim avastus minu elus on, kui palju on maailmas lolle  (13)
16 kihutajat ja viis otsasõitu metsloomadele (4)
Praamil süüakse enim sooja bufeed ja seljankat (4)
Neli Saaremaa kooli said baastaseme
Seaduse muutmine pikendaks maakonnas alkoholi müügi keeldu  (2)
Bussiliiklus Saaremaa turismipaikadesse on kehv (5)
Regionaalsete lennujaamade käitamist hakkab juhtima Silver Luik
Sügistormil harjutati ka tulekahju kustutamist merel
Eha Trumm pälvis tunnustuse (1)
Suvine juubelipidu võeti kaunilt kokku
Maanteeamet lisas hankesse lennuki vanuse kriteeriumi (9)
JUHTKIRI - Aidakem võõraid, aga eelkõige omasid (1)
Kõik, mida näed, kõik, mida tunned, on loodud jagamiseks
Võrkpalli esiliigas võit ja kaotus
Kas Ott kindlustab Kataloonias tiitli? (1)
Nädala loetavuse top 5
Detektorist jääb kuldvõru leiuautasust ilma (12)
Coopi poebussiliinid alustavad novembris  (11)
Nukraim avastus minu elus on, kui palju on maailmas lolle  (13)
16 kihutajat ja viis otsasõitu metsloomadele (4)
Vald üürib taksopeatused välja (6)
Kommentaarid
Bussiliiklus Saaremaa turismipaikadesse on kehv (5)
16 kihutajat ja viis otsasõitu metsloomadele (4)
Vald üürib taksopeatused välja (6)
JUHTKIRI - Aidakem võõraid, aga eelkõige omasid (1)
Nukraim avastus minu elus on, kui palju on maailmas lolle  (13)
Eha Trumm pälvis tunnustuse (1)
Praamil süüakse enim sooja bufeed ja seljankat (4)
Ideafarm muutub mahedamaks (12)
Maanteeamet lisas hankesse lennuki vanuse kriteeriumi (9)
Seaduse muutmine pikendaks maakonnas alkoholi müügi keeldu  (2)
Kasulikud viited
praamid.ee
Hiiu Leht
Saare Maavalitsus
Kuressaare linn
www.saaremaa.ee
e-riik
Ilm Kuressaares
Kuressaare Sõnumid
Ruhnlase blogi
Eesti Ajalehtede Liit
Copyright © Saaremaa Raadio OÜ, 2019. Kõik õigused kaitstud