[x]Sulge
või

Logi sisse
Kontrollkood:
meiemaa.ee
Neljapäev, 24. oktoober 2019  |  Logi sisse
Otsing
Sisesta otsingusõna
Sisukord

Reklaam
Arhiiv
eelmine kuu
oktoober 2019
järgmine kuu
E T K N R L P
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031




Kommentaarid

Saarlane tegi ettepaneku kaaluda Riia-Kuressaare laevaliini avamist
17.04.2019. Autor: Ahto Jakson
Saaremaa vallavolikogu fraktsiooni Valimisliit Saarlane arvates tasuks Ventspilsi-Mõntu laevaliini asemel kaaluda hoopis Riia-Kuressaare liinile laeva sõitma panekut.
Sorteeritud esimestena:vanemad   uuemad   parimad
Olev Ait oma eelistusest
 1

17.04.19, 00:53
Eelistan jätkuvalt Mõntu-Ventspilsi liini.
Huvitav ongi teada, kuidas käidi vanasti Kuramaal karjas ja Kuramaa naised ja mehed Sõrve jõudsid.
Samuti kuidas käis minu vanaisa Riias ehitamas.

-44  +12
Muhhin
17.04.19, 06:31
Sina vana ropu suuvärgiga juurikas võiksid oma suumulgu hoopiski kinni hoida.

-11  +33
...
 1

17.04.19, 07:20
Undrest sai ju 400000.-€ laevaühenduse loomiseks. Jõudu tööle!

-4  +31
ment
17.04.19, 07:40
Aga valimiste eelsed kilumannergute viisi kilusid valijatele - huvitav millise raha eest need soetati?

-0  +24
Metskapten
 1

17.04.19, 07:54
Kõige odavam ja kiirem on korraldada ühendus lähimate sadamate vahel .Mõntust saab bussiga poole tunniga Kuressaarde ning liin on võrreldes Kuressaare-Riiaga meritsi tunduvalt lühem,lisaks mereolud kalda lähedal maavarjus sõitmisel paremad .Mõntu-Ventspils kui rahalisest seisukohast lähtuda .

-12  +18
IRWER
19.04.19, 12:45
Aga kes sul keelab - osta laev ja sõida kui leiad kedagi kes selle on nõus kinni maksma . Huvitav kuidas kari l.llpäid pole siiani aru saanud et dotatsiooni sellele liinile saab anda vaid brüsseli loaga ja selle saamine on enam kui küsitav . Laevaliin tasuks end ära vaid siis kui vahemaa riia ja kuressaare vahel oleks kiiremini ületatv kui mööda maad e.5 tundi .

-0  +4
MMM

17.04.19, 08:41
Mõntu-Ventspils saaks panna autodega laeva, Riia-Roomassaare pole reaalne autopraam käima panna - lisaks Riia-Roomassaare väga pikk sõiduaeg (kui ei panda tiiburit). Endal Riia-Roomassaare liini tasuvusele/vastupidavusele palju vähem usku kui Mõntu-Ventspilsi liini puhul.

-15  +9
lugeja

17.04.19, 08:49
Ja mis seal Ventspilsis teha on? Bussiga Riiga loksuma ka ei hakka, siis ei jõua enam sama päev tagasi laevale. Ja kas Kuressaare-Mõntu vahet käib mitu bussi päevas? Taha Sõrve majaka juurde saaks ainult korra nädalas, kui kunagi neid graafikuid uurisin (järgmine nädal siis samal ajal sai tagasi).

-8  +27
IRW

17.04.19, 09:32
Toolisoojendajad võiks endale selgeks teha et dotsi ei saaa ju anda , see nõuaks riigiabi luba . Ainukene mõeldav variant oleks tiibur ja sedagi asja peaks rohkem läti poolelt ajama

-1  +20
Volli
 3

17.04.19, 09:46
Mind jälle huvitab, milleks see 50 ala 1 km lõikes enne Roomassaare sadamat? Kas jälle Uue tn ahveristid mängus?

-11  +27
Üks lool V. oskab rohkem küsida kui sada ...
17.04.19, 10:05
Mida sinusugune linnast nii kaugele ära kaotas, on sul tõesti kribamisest nii palju aega üle!?

-21  +14
Volli
17.04.19, 11:33
Jah jäi aega ülegi, kui sind Sõmeral külastasin.

-9  +18
õhk mustaks
17.04.19, 11:44
Vollifoobik jälle hoos.

-11  +13
Vollil on

17.04.19, 12:07
hea huumor

-12  +12
anonüümne

17.04.19, 13:16
Kui see Riia liin nii tasuv oleks, siis, miks mitte käivitada lennuliin, kes selle paadiga ikka viitsiks loksuda.

-2  +10
 1

17.04.19, 14:39
Läti külalisi pärapõrgust Mõntust bussiga Kuressaarde loksutada ja samamoodi Lätis Ventspilsist Riiga? Idiootsus kuubis, pole midagi veel ütelda. Palun mõelge oma ajudega kainelt, kui te oskate neid veel kasutada. See on küll odav, kuid mitte majanduslikult arukas. Samas võiks ka mõni lennufirma mõelda Kuressaare-Riia kasvõi hooajalisele lennuliinile, et lumehelbekestel ilusal laevareisil pikast reisist paha ei hakkaks. Kuidas on parem teha, kas nii, et oleks võimalikult lühike, kuid mitte jätkusuutlik liin või, et inimesed saaksid seda kasutada ja firma raha teenida? Uskuge mind, reaalselt ei hakkaks keegi turistidest veel Mõntust Kuressaarde bussiga sõitma, seega ei valita lihtsalt laevasõitu.
Mina kindlasti kasutaks Kuressaare- Riia liini kui see normaalse piletihinnaga oleks, saaks ilusat Liivi lahte nautida, samas ei peaks 82nda aasta Sierraga bensut kulutama ja 7 tundi mööda maad rooli keerama, et odavamat õlut ja viina saada.

-4  +17
Metskapten
17.04.19, 16:19
Kui auto ja karavaniga siis Mõntu-Ventspils kui kaks kätt taskus Riia -Kuressaare lennuliin

-3  +8
eh hee!

17.04.19, 23:42
Noh on ikka arusaam! Miks Mõntu - Vnspilsi, Mõtetu loksumine! Mõntu - Kolka oleks ju tüki lühem ja sealt saate nii Venspilsi kui Riiga!
Ma arva Olevi vanaisa käis ka seda liini pidi!
Aga Riiga on mõtekas Sockholmi liiniga minna aga selleks peab see laev suutma end Mõntusse sisse vekseldada!

-3  +1
Volli
 2

18.04.19, 09:39
Minge kõik need Mõntu-Ventspilsi laevaliini toetajad otsemat teed persse! Ainus õige variant oleks Roomassaare-Riia.

-4  +14
Otto
18.04.19, 10:03
Roomassaare-Riia on 100 miili ots. Runö tõugu paadiga 5+ tundi ilusa ilma korral. Väljumine oleks loterii, sest tuult see üldse ei kannata. Tiibur oleks veel õnnetum.
Ikka suur laev oleks vajalik ja Ruhnu euroliidust välja arvata, et saaks tax free äri püsti panna. Isegi Roomassaare-Ringsu-Stockholm oleks kohe tulemas.

-8  +2
Volli
18.04.19, 10:18
Libavolli võiks oma kummipaadiga ükshaaval inimesi sinna vedama hakata. Ega sul muud tarka ikka teha pole, kui ainult lolli juttu ajada.

-8  +5
 1

18.04.19, 11:49
Laevasõit ongi õhu- ja maismaaliiklusest kauem. Sellega tulebki arvestada kui sellise reisi ette võtad. Kui laev sõidaks Mõntust Ventspilsist, siis tuleks otsida kuidas veel Mõntust Kuressaarde ja Ventspilsist Riiga, sest enamus inimestel pole Läti väikelinnas midagi teha. See tähendab lisaks laevasõidule veel 3,5 tundi. Saaremaal Mõntust käivad ju bussid haruharva. Lõpptulemus on nagu ikka, meie ekspoliitikud ja vallaviletsuse ametnikud ei mõtle ja enamus turiste ei võta sellist seiklust ja peavalu ette e. liin on kahjumlik.
Vahepeal räägiti ju mingist nende sõnul hyper kiirest alusest millega saab aega kokkuhoida?
Samas, kordan jälle, mingi lennufirma võiks mõelda hooajalisele Kuressaare-Riia lennuliinile. Potentsiaali on tegelikult küll sellel liinil.

-1  +6
Vaada Vasja!
18.04.19, 14:37
Mina arva, et sõukruviga laevad tuleb keelustada ja tagasi minna õhuenergial liikuritele, need liiguvad aeglaselt ja ei kahjusta ega reosta keskkonda. Muidu me võime siin oma 3 pluss last muretseda aga elamiskeskonda napib! Paes kui praamiga üle väina sõidad näed milline kajakate parv laevaserveeringut jahib! Samas ei tohi me merele üle ühe võrgu kaasa võtta!
Liikuda tuleb jalgsi ja seda ka mitte vaid kepikõnni eesmärgil!
Kiirliiklusvahendid keelustada ja siis jääb linnaasukaid vähemaks! Siis tulevad ka jooksus lapsed koju vilja ja tuhlist kasvatama ja on neist 3 plussist ka tolku!

-2  +0
Möhh
 1

19.04.19, 07:00
Kuressaare-Riia liini isegi kasutaks ehk 2-3x suve jooksul, see teine variant jääb minust proovimata. Mõntule kingitud 700 kilo eest oleks Kuressaarde laevatee parem võinud süvendada, saaks laevad otse kesklinna sõita.

-1  +9
Olev Ait - maitseasi
21.04.19, 10:29
Inimene jõuab elusnüldse väga vähe teha. Paljud ei tee suurt muud midagi, kui söövad, magavad ja s.tuvad.

-2  +1
Vahur Reede

19.04.19, 08:47
Kahjuks ei kajastu selles uudisnupus see, mida muudatusettepanekuga muuta tahetakse.

Pole Saaremaal sellist poliitilist moodustist, kes poleks sõna võtnud "Saaremaa sillast" ja Saaremaa-Läti ühendusega tegelejad ei mahu ka ühte ruumi ära.

Aastatagune SKK tellitud "Laevaliinide uuringuanalüüs
Saaremaa-Läti suunal"
https://skk.ee/fileadmin/media/dokumendid/Strateegia_2015-2020/uuringud/Arenguruum_ettekanne_SKK_yldkoosolek_19mar18.pdf
näitas vedajate vähest huvi Saaremaa-Läti laevaliini vastu aga ka selle vähese huvi puhul oli Mõntu-Ventspilsi ja Roomassaare-Riia puhul mõlemale üks konkreetne alus aga teoreetiline huvi Roomassaare-Riia liini vastu suurem.

Paljusid asju saab teha, kui raha on. Paljusid asju ei saa lihtsalt teha aga isegi siis, kui rahas ei ole probleem - lähimereveo doteerimine omavalitsuse poolt on riigiabi ja ELis on sellele asjale väga ranged reeglid. Riigiabi saab anda ainult turutõrke tingimustes ja sedagi ajaliselt piiratuna.

Probleem ei ole mitte kahe erineva liini vahel kaalumises vaid selles, kuidas ja kes üldse sellist asja teha saab. Mõntu ja Roomassaare on mõlemad Saaremaa vallas aga teised otsad on erinevates omavalitsustes ja lähimereveo riigiabi andmise taotlus tuleb ära põhjendada mõlemas "otsas". Probleemi varjatud tahk on veel selles, et kui ainult üht doteerida, siis üks liin välistab teise(d), või tuleb riigiabi anda igale soovijale samaaegselt. Pärnakad rajavad valitsuselt eraldatud 20M€ eest lennuvälja omale (Saaremaal vist analoogia Mõntu sadama süvendamisega) ja neil on sarnased probleemid - omavalitsus (riik) ei saa doteerida ainult üht liini ja seetõttu püütaksegi riigiabi andmist vältida ning ettevõtjad ise on nõus rahaliselt asja turgutama, asja veab aga Pärnumaa Arenduskeskus.

Ja olengi jälle selle küsimuse juures tagasi - mida muudatusettepanekuga muuta tahetakse ehk kes selle asjaga üldse Saaremaal tegeleb (või kes ei tegele ;( )?!

-0  +6
meretagused asjad

19.04.19, 15:31
Kes tahab Riia linna näha, see ka näeb.
Mingu ta siis Möntust parvlaevaga, Roomassaarest tiiburiga vöi hoobis üleVäina ja selle va rein botikuga.
Kuhu teil kiiret?
Püsige paigal.

-0  +2
Olev Ait põhitegevusest

21.04.19, 10:30
Inimene jõuab elus üldse väga vähe teha. Paljud ei tee suurt muud midagi, kui söövad, magavad ja s.tuvad.

-5  +3
Lisa kommentaar

Nimi*:

E-mail:

Kommentaar*:

NB! Meie Maa ei vastuta artiklitele lisatud kommentaaride eest, kommentaari sisu eest võtab endale vastutuse kommentaator. Meie Maal on õigus kustutada kommentaare, mis ei vasta sisult headele tavadele so kommentaarid, mis on: teemavälised, kirjutatud teise isiku nimel, solvavad, labased, sisaldavad reklaami, vaenu õhutavad, ebaseaduslikule tegevusele üleskutsuvad.

Täna loetuimad
Orissaare teenuskeskuse töötajate arv hämmastab
Traagiline põleng sai alguse lahtisest tulest
Realiseerimiskeskus ostis Orissaares maja
Vastulause küsimusele „Quo vadis, Kuressaare?“
Joobes juhtimise eest šokivangistus
Metsküla külaselts palub saali renoveerimiseks abi
Esmakordselt osalevad Saaremaal tankitõrjeõppusel prantslased (3)
Meie rahvuslik aare – kihnu maalammas
Selgusid SÜG-i arhitektuurivõistluse parimate tööde autorid
Kuressaare sai Euroopa spordilinnaks
JUHTKIRI - Uued võimalused
Kogudus kui kogukonna vaimne tugi
Kirikuteated
Nädala loetavuse top 5
Muhus hukkus elumaja põlengus laps (7)
Detektorist jääb kuldvõru leiuautasust ilma (15)
Nukraim avastus minu elus on, kui palju on maailmas lolle  (15)
Coopi poebussiliinid alustavad novembris  (21)
16 kihutajat ja viis otsasõitu metsloomadele (9)
Kommentaarid
Esmakordselt osalevad Saaremaal tankitõrjeõppusel prantslased (3)
Maanteeamet lisas hankesse lennuki vanuse kriteeriumi (14)
Mereväelased lõhkasid ohtliku torpeedokaatri (5)
Vald soetab mobiilse noorsootöö korraldamiseks bussi (14)
Linnuses saab vaadata näitust Nõukogude sõjaväebaasidest (7)
Komisjon ei rahuldanud Prügimehe vaidlustust (5)
Quo vadis, Kuressaare? (16)
JUHTKIRI - Hindamatu inimelu (3)
Praamil süüakse enim sooja bufeed ja seljankat (14)
Coopi poebussiliinid alustavad novembris  (21)
Kasulikud viited
praamid.ee
Hiiu Leht
Saare Maavalitsus
Kuressaare linn
www.saaremaa.ee
e-riik
Ilm Kuressaares
Kuressaare Sõnumid
Ruhnlase blogi
Eesti Ajalehtede Liit
Copyright © Saaremaa Raadio OÜ, 2019. Kõik õigused kaitstud