[x]Sulge
või

Logi sisse
Kontrollkood:
meiemaa.ee
Reede, 20. september 2019  |  Logi sisse
Otsing
Sisesta otsingusõna
Sisukord

Reklaam
Arhiiv
eelmine kuu
september 2019
järgmine kuu
E T K N R L P
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30




Kommentaarid

Väiksem lennuk hoiaks miljoneid eurosid riigi raha kokku
17.04.2019. Autor: Sirli Tooming
Eesti lennufirma NyxAir hinnangul saaks Kuressaare lennuliini kvaliteedis järele andmata teenindada väiksema kui 40-kohalise lennukiga ning hoida viieaastase lepingu pealt kokku ligi kuus miljonit eurot riiklikke dotatsioone nii Saaremaa kui ka Hiiumaa liinil.
Sorteeritud esimestena:vanemad   uuemad   parimad
Vahur
 5

17.04.19, 08:42
Head argumendid. Kas keegi asjaosaline oskaks kommenteerida, miks teise hanke korral tõsteti miinimumkohtade arvu 40-le? Kas see polnud ehk teadlikult osade hankel osalejate kõrvaldamine, kuna 33 kohta on just see piir, kus Saab340-ga saab efektiivselt opereerida (sellega lendas omal ajal ka Estonian Air), lennukid on üldiselt töökindlamad ja uuemad. Neid ATR-e Euroopas väga enam ei kasutatagi vanuse tõttu. Väga suure tõenäosusega oleks ka Nordica allhanke korras Saabi lendama pannud, muid künasid keegi ei riskeeri kasutada.


-8  +7
Volli
17.04.19, 16:42
Vahur nagu alati, sa paned täiesti pange.

"Neid ATR-e Euroopas väga enam ei kasutatagi vanuse tõttu."

Finnair kasutab oma koostööpartneri Norra lendamisel ATR tüüpi lennumasinaid, mis iga päev kordi ja kordi Tallinnas õhku tõusevad ja maanduvad.

See on vaid üks näide. Neid lennukeid kasutatakse ka teistes Euroopa linnades.

Ei tasu sõna võtta selliste asjade koha peal, millest mitte midagi ei tea.

-2  +12
Vasja
18.04.19, 19:30
ATR'e on kokku 1600 tükki. Saab lõpetas 1999 aastal ehitamist. ATR on praegu oma järjega -600 seeriate juures, seega on rohkem ATR uuenduslik ning neid ehitatakse ikka veel. Nordica tahtis hakata lendama ATR 72'ga mis oleks väga rumal arvestades, et meil on talvel VÄGA tihti nädala sees 3-4 inimest lennukis. Sina, Vahur, oled praegu oma kommentaariga nagu Delfi lumehelbeke. Vaata kui kaua ja kui palju neid lennukeid tehakse ja järelda, kas need on töökindlad või mitte. Rumal on sõna võtta teemades, mida sa pole isegi raatsinud googeldada.
Selles on sul õigus. See kohtade arvu tõstmine oligi ajuvaba piiramine ja raha põletamine. Kõige parem oleks selle 33a susla asemel muretseda endale uuem ATR ja siis oleksid kulud PALJU väiksemad. Transavaiabaltika ju kurtis aasta tagasi, et suurem lennuk pole otstarbekas.

-0  +1
Vasja (jäi pooleli)
18.04.19, 19:41
Ole hea, ava usaldusväärne netilehekülg ja loe Saab'i õnnetustest ja riketest. Kuna Transaviabaltika on juba Kuressaare-Tallinna liinil lennanud, siis usaldan seda palju rohkem kui meie riigiäpardust Nordicat. Seega oli see parim variant (NyxAirist ma ei tea midagi). Samas, ei ole lennuki vanus võrreldav teiste transpordiliikide vanusega, sest 90% detailidest vahetatakse teatud lennutundide täitumise pärast. Ega sul, vanamehel, keegi ei käsi kasutada õhutransporti. Alati on võimalik kasutada maismaatransporti.
Loodan, et inimesed hakkavad rohkem kasutama lennutransporti ning reisijate arv tõuseb.

-1  +1
Volli
18.04.19, 21:16
Vasja, kui sa lennukite nägemise peale esimese asjana lennuõnnetust näed, siis on küll aeg end natukene lennundusega kurssi viima hakata. Ehk paar lühemat, kaugemat välislendu teha või hoopis väike lennustimulaatori kursus võtta.

-1  +2
Volli
18.04.19, 21:17
Aga Vahuri hämamisega panid küll täppi. Meeldib temale justnimelt sõna võtta sellistes teemadest, millest ta tegelikult mitte midagi ei tea, arvab seejuures end geeniusena olevat.

Lisaks on tema kommentaarides palju valeväiteid ja kontekstist välja tiritud asju. Olge tähelepanelikud ja hoolsad.

-1  +5
toVahur
 6

17.04.19, 16:20
Jabur jah, et uuel hankel lennuki istekohtade arvu tõsteti. Aga ATR on siiamaani tootmises, viimane Saab340 valmis 20 aastat tagasi.

-1  +7
Vahur
17.04.19, 16:31
Vastab tõele, ATR on tootmises aga need on juba uued mudelid, mida siia liinile ilmselgelt ei tooda (Boeing 737 tootmist alustati ka 1967 ja siiamaani tootmises aga see ei tähenda et uued Max mudelid liinile tulevad)

Vabandust, et segaselt väljendasin, mõte oli see, et sel ajal toodetud SAAB340 on töökindlamad ja efektiivsemad kui samal ajal toodetud ATR-id

-7  +0
Volli
17.04.19, 16:44
Vahur, kui sa veel aru ei ole saanud, siis töökindlusest ja kvaliteedist ei maksa siin ju üldsegi rääkida.

Alati number 1 asi igal pool on HIND. Olgu selleks lennuliiklus, keskväljaku ehitamine või mis iganes. Mida väiksem number on, seda parem. Aga keegi ei mõtle selle peale, et odavama teenuse eest võid saada kordades hullema asja kui näiteks 1,5x kallimalt.

-0  +9
Vahur
17.04.19, 16:50
Just Volli, siinkohal ma nõustungi ja seda soovisingi öelda. Võrdlesin sama aja ATR-i ja Saab340-e

Finnairi ATR-id on 9,8 aastat, mis on täitsa ok, mitte 33 aastat nagu praegu planeeritavad
https://www.airfleets.net/ageflotte/Nordic%20Regional%20Airlines.htm

-5  +0
Volli
17.04.19, 16:53
Endiselt olen arvamusel, et tähtis on lennuki usaldusväärsus- ülalpidamiskulud, ohutus jms, kui vanus.

Kui 33 aastat vana lennuk suudab ka näiteks Boeing 737 Max tüüpi lennukitele silmad ette teha (mida ta juba automaatselt teinud on), siis pole hullu midagi.

Lisaks, ega see hetkel lendav Jetstream teab mis uus väljalase ka pole.

-0  +5
anonüümne
17.04.19, 17:05
Vahur, miks sa enam rasvaselt ja kaldu ei kirjuta?

-1  +3
Volli
17.04.19, 18:36
Vahur ei vasta küsimustele, talle meeldib tõgamine.

-1  +5
Volli

17.04.19, 16:46
Mina isiklikult tahaks teada, et kas MKM asi seisneb suurushullustuses või milles siis?

Kas ei võiks väiksema lennukiga lendamisel lihtsalt lennuaegu vajadusel juurde lisada? Seda enam, et enamikust aastaajast on lennukid niigi pooltühjad.

-1  +6
Turismitöötaja
 1

17.04.19, 16:57
Turismi arengu seisukohast oleks olnud mõistlik hanketingimustesse sisse kirjutada, et vedajal on normaalse broneerimissüsteemi ühilduvus nt Amadeusiga ja võimekus koodijagamiseks. See looks võimaluse osta turistidel üks lennukipilet, ümberistumisega Tallinnas ning tooks Kuressaare kui sihtkohana esile ka broneerimissüsteemide otsingumootorites.

Nordical on see võimekus olemas (küllaga LOT platvormil), oli omal ajal ka EA-l. Aga SLL ilmselgelt ei juuruta seda süsteemi kahjuks

Praegu, andes välisturistile mingi "saartelennuliinid" broneerimislehe, ehmub viimane nii ära, nagu hakkaks Sumatrale lendama.

-4  +3
Volli
17.04.19, 17:00
See jutt on küll õige. SLL veebileht ei pruugi lihtlabase turisti jaoks mitte mingit usaldust tekitada. Samahästi võiks oma 26 eurot õnnekaevu visata ja midagi lootma jääda.

-0  +6
EA jms.

17.04.19, 19:27
Ega ainult hea broneerimise süsteem lenda- vedaja peab graafikust kinni pidama. EA seda oma tütarfirma raames lennates teha ei suutnud, tulemuseks kadusid kliendid, ka kohalikud.
Pidevalt väikese lennukiga lennates ei hakata kunagi suuremaid hulka kliente nägema, sest grupid, kes pagasiga (mitte käekotiga) lendavad, neid liine reeglina ei kasuta-pole mahtuvust.

-1  +1
 2

18.04.19, 21:45
Volli, lennuhirmu ega muid komplekse mul ei esine, mina vastasin Vahurile, kui ta ütles, et Saabid on töökindlamad kui ATRid. Milleks üldse peaks kargama kui inimene isegi ei viitsi enda jaoks tundmatut teemat uurida? ATRil on 1600 lennukit ja Saabil 500 kanti, kuigi Saabil on olnud suhteliselt lühikese ekspluatatsiooni käigus 13 õnnetust. Tegemist on statistikaga, mille abil saab hinnata lennukitüübi turvalisust. :)

-1  +0
Taevas on kõik lennukid liiga väikesed.
18.04.19, 23:13
Point selles ongi et statistik upub kraavis, mille keskmine sügavus on tõenäoliselt keskmiselt 2 cm.

-1  +0
Volli
19.04.19, 20:02
Nagu ma ennist ütlesin, siis Vahur ei tea paljudest asjadest mitte midagi. Pange aga miinuseid edasi talle ja las räägib endamisi.

-2  +3
Möhh
 1

19.04.19, 22:00
Las olla suurem lennuk, aga korra päevas võiks ju Riiga või Helsingisse kah käia.

-0  +1
Volli
20.04.19, 16:02
Volli paneb ühel päeval oma isa matustel kasutusel olnud frakki selga ja sõidab kaugele Brüsselimaale, kus tähtsad kallite odekolonnidega härrasmehed tema vastu võtavad ja hakkab siis meile suuri ja uhkeid lennukeid nõudma.

Peatselt saab Kuressaarest ka otse Kuule sõita.

-1  +3

19.04.19, 22:45
ERR uudised:
https://www.err.ee/931093/regional-jet-vaidlustas-suursaarte-
lennuhanke
Ehe näide meie, maanteeameti, vallaviletsuse ja Simpsoni ministeeriumi onukeste ja tädikeste intellekti tasest ning kuidas meie kallil Eestimaal hankeid tehakse. Mida siin veel vaidlustada? See viib olukorrani, et selle "kukuruznikuga" peab veel vähemalt 5 kuud lendama. Sellel hangel võis üldse olla üks kriteeriumitest, et istekohtade arv lennukis peab olema vahemikus 33-54 kohta. ATR 72, e. sellest järgmine suuruse poolest turboprop lennukitüüp, millega Nordica tahab lennata, ülalpidamis, remondi-, kütuse- ja lennujaamakulud on praegusest lennukist 3 (!) korda suuremad.

Milleks peab üldse väikesele sihtgrupile mugavusteenuseid kinni taguma, mis tuleb maksumaksjate taskust, et vähemalt 2/3 istekohtade arvust tühjana vedada ning iga aasta 5 miljonit tuulde loopida? Kui senise lennuki keskmine reisijate arv on 13, siis hea kui üldse ajapikku stabiilset 30 reisijat saab. Kui Nordica nii tahab saarele lennata, siis miks ta ei võiks kuskilt endale ATR 42 liisida nagu seda teeks näiteks Transaviabaltika. ATR 72 küll ei sobi sellise täituvusega liinile ning see oleks väga loll.

-0  +0
Kunagi

20.04.19, 16:16
...kui muru oli rohelisem jne, oli liinil ka lend Tln-Kärdla-Kur-Tln, aga seda vist ei mäleta enam keegi? Saan aru, et reedel, pühapäeval ja esmaspäeva hommikul on eraldi lennud, mis on vast suurema täituvusega, aga muul ajal??? Paindllik bürokraatia jne

-0  +1
Lisa kommentaar

Nimi*:

E-mail:

Kommentaar*:

NB! Meie Maa ei vastuta artiklitele lisatud kommentaaride eest, kommentaari sisu eest võtab endale vastutuse kommentaator. Meie Maal on õigus kustutada kommentaare, mis ei vasta sisult headele tavadele so kommentaarid, mis on: teemavälised, kirjutatud teise isiku nimel, solvavad, labased, sisaldavad reklaami, vaenu õhutavad, ebaseaduslikule tegevusele üleskutsuvad.

Täna loetuimad
Homme avatakse Saaremaal pidulikult taimeekstrakti tehas
Aivar Aru on EL regioonide komitee asendusliikme kandidaat (6)
Selveri apteegis saab teada D-vitamiini taseme
Ligi neli aastakümmet lahkujate puhkepaiga heaks (2)
Hobipiltnik: pildistamine teeb õnnelikuks
Saarlaste idufirma läheb Eestit Poola esindama
Roheline elamusfestival I Land Sound muutub üha rohelisemaks (5)
KTG vajab ehitustöödeks üle 260 000 euro (2)
Seltskonnatantsuga sügiskaamosele vastu
Spordinädala juhatab sisse sõja-ajalooline retk Sõrves
Maailmakoristuspäeva sihtgrupp on tänavu kooliõpilased
JUHTKIRI - Hinnaline lahendus
Jalgpall kiikab kogukonna poole
Peeter Jürisson juunioride EM-il viies
Nädala majandusnoppeid
Nädala loetavuse top 5
Eesti Energia ähvardab kalakasvanduse vooluta jätta (22)
Avatud Torni tänava ristmikul muutus peatee suund (18)
Mart Saarso: tegin vale liigutuse (19)
Teenuskeskus ärgitas trahteripidajat poodi avama (2)
Sügistorm tegi saarlaste elu ebamugavaks (7)
Kommentaarid
Aivar Aru on EL regioonide komitee asendusliikme kandidaat (6)
Roheline elamusfestival I Land Sound muutub üha rohelisemaks (5)
Mart Saarso: tegin vale liigutuse (19)
Ohvri tuttav: teipijad olid hoopis mulle võlgu (54)
KTG vajab ehitustöödeks üle 260 000 euro (2)
Ligi neli aastakümmet lahkujate puhkepaiga heaks (2)
Avatud Torni tänava ristmikul muutus peatee suund (18)
Eakatel on Isuzu bussi raske siseneda  (17)
Pensionisüsteemi peab parandama, mitte lõhkuma (17)
Koolituskeskus hindas saarlase magistritöö parimaks (6)
Kasulikud viited
praamid.ee
Hiiu Leht
Saare Maavalitsus
Kuressaare linn
www.saaremaa.ee
e-riik
Ilm Kuressaares
Kuressaare Sõnumid
Ruhnlase blogi
Eesti Ajalehtede Liit
Copyright © Saaremaa Raadio OÜ, 2019. Kõik õigused kaitstud