[x]Sulge
või

Logi sisse
Kontrollkood:
meiemaa.ee
Reede, 19. juuli 2019  |  Logi sisse
Otsing
Sisesta otsingusõna
Sisukord

Reklaam
Arhiiv
eelmine kuu
juuli 2019
järgmine kuu
E T K N R L P
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031




Kommentaarid

Jalakäija pritsimine võib võtta juhiloa
18.03.2019. Autor: Angela Randmets
Sõidukijuhile, kes valesti valitud sõidukiiruse tõttu jalakäijast mööda sõites tema rõivad vett või pori täis pritsib, saab karistada rahatrahviga.
Sorteeritud esimestena:vanemad   uuemad   parimad
Autojuht#vol1
 4

18.03.19, 02:27
Lihtne ju, kui sõiduteed on sõidetavad mille eest vastutab vald, siis nõue läheb vallale.

-3  +47
saarlane
18.03.19, 09:35
Kui on korras maanteed ja eeskujulik sadevete äravool, siis tekib suuri lompe väga harva. Selline autojuhtide jebimine on omane vaid banaanivabariikidele, kes ei soovi ega taha teid korrastada. Sest raha kulub valijate häälte püüdmiseks ja kõik sugulased-hõimlased vajavad samuti "putitamist" ...

-0  +25
Volli
18.03.19, 10:59
Siin ongi küsimus, et millised tänavad need korras on? Mõne tänava võikski ainult jalakäijatele teha, sest näiteks Tolli tänaval pole isegi autoga mõtet minnagi. Vähe sellest, et see tänav niigi lainetab, on sinna tarkpead ka hulgi auke kaevanud ja selle pehme kruusaga ära täitnud.

Mis muu on parim augutätitevahend vihmaste ilmadega kui pehme kruus?

-0  +22
ka autojuht
18.03.19, 15:43
Et, kui sina sõita ei oska, on vald süüdi. Ise tuleb ka suuta märgata, kas jalakäial on oht märjaks saada ja kiirus maha võtta..... igas asjas on viimasel ajal vald süüdi. Avarii teed, on ka vald süüdi? Nagu oleks üllatus, et vihma sajab ja tekivad lombid. Võta hoog maha, sõida rahulikult, ei juhtu midagi ja ei ole vaja ka mingit nõuet kellelegi esitada.

-9  +12
Volli
19.03.19, 10:29
Autojuht, eks võta mind siis kampa, kui sa öösiti kõik porilombi sügavused välja mõõdad. Sest ega muul normaalsel juhul saagi ju teada, et mis see nüüd vähem pritsib või mis rohkem.

Nagu ma ka oma eelmistes kommentaarides ütlesin, osadel tänavatel ei saagi poriste ilmadega jalakäijad ja autod koos sõita (Tolli tn), sest on võimatu autoga normaalset kiirust hoida. Ei ole ka loogiline, et autojuhid peavad seepärast 10 km/h sõitma, et meie SDE kuningriik on otsustanud enne keskväljaku korda teha, kui oleks pidanud vaatama üle teised marsruudid, mida selle asemel kasutama hakatakse. See on sama kui sa teed võileiba, siis sa ei pane ju leiva peale vorsti, juustu ja kurki ning siis alles kurgi peale võid. Asjad peavad toimuma loogilises järjestuses ja kui seda loogikat ei ole olnud, siis on saarlastel igati õigus oma pahameel valla peal välja elada.

Muidugi tuleb ka vastav sõidukiirus valida ja soovitatav ikka pritsimist vältida, ega see tea mis võimatu asi ole. Aga pigem on asi põhimõttes.

-0  +5
Liiklus
 3

18.03.19, 05:41
Kena oleks,kui need mobiilidega passivad jalakäijad endale liikluses kehtivad reeglid selgeks teeks. Ka neile on trahvid olemas.
Tänu neile pole autojuhil aegagi spidomeetrit ja liiklusmärke jälgida, iga hetk võib keegi sellest "lambakarjast" autole ette joosta.
1) anda teed (mitte takistada) on nõue, et liikleja ei jätkaks ega alustaks liikumist ega teeks manöövreid, mis võiksid sundida teist liiklejat järsult muutma liikumissuunda või -kiirust;(Kehtiv kõigile,ka jalakäijatele!)
Kas Kuressaares on ainult arestimajas veel politseinik?

-1  +41
lugeja
18.03.19, 09:41
Ka "sebradel" kimavad jalgratturid reeglina ei järgi liikluseeskirja. Õnneks nad ei vaata kogu aeg nutitelefoni ekraani (ega kanna suuri kapuutse) nagu meie (nooremapoolsed) jalakäijad seda teevad. Erilised "udupeetrid" on meie noored emad, kes titevankrit lükates pidevalt midagi kuskil keskkonnas "laigivad" (või ostavad-müüvad) ja seetõttu liiklust praktiliselt ei jälgi.

-1  +22
arestimajast
18.03.19, 10:55
Arestimaja valvab tsiviilisik tegelikult, mitte seaduse mõistes politseiametnik.

-0  +2
Volli
18.03.19, 11:02
Tänapäeval on jalakäijate noomimisest rääkimine tabuteema. Alati, kui ka mingi õnnetus jalakäijaga juhtub, siis noomitakse esmalt kolm lehekülge autojuhti ja siis pudistatakse kuskile vahele ka moka otsas lause "jalakäija peab ohutuses veenduma".

No jop vaju mat. Jalakäija ongi see kurja juur tihti. Autojuht EI PEA oma silmi kahe korra keerama, et kuskilt aia vahelt mõnda jalakäijat otsida.

Siis muidugi see nutitelefonide ajastu, mis lausa hulluks ajab. Endiselt ootan seda päeva, kui politseinikud seisavad suuremate koormuste all olevate sebrade ja koolide ees ning hakkavad ka inimesi vastutusele kutsuma.

-2  +21
Jurist
 1

18.03.19, 07:05
Esmakordsel rikkumisel toob juhtimisõiguse peatamise kaasa - joobeseisund, joobe tuvastamisest keeldumine, alkoholi tarvitamine peale liiklusõnnetust, peatumismärguande eiramine, liiklusõnnetusest teatamise nõuete eiramine.

Teist või enamat korda - riikliku registreerimismärgita sõitmine, lubatud sõidukiiruse ületamine vähemalt 21 km/h, sõitjate või veose veo nõuete rikkumine, liiklusohu põhjustamine, liiklusõnnetuse põhjustamine.

-0  +12
anname andeks
18.03.19, 08:08
politsei ei peagi kõiki seadusi tundma, peavad vaid ähvardamise selgeks saama.

-3  +12
uskumatu ülbus
 4

18.03.19, 10:22
kommenteerija "liiklus" kirjutab ... iga hetk võib keegi sellest "lambakarjast" autole ette joosta...
selline sõnakasutus siis
nüüd teate inimesed, ka lapsed Kuressaares, kes käite jala või rattaga - kes te "teatud autojuhi" meelest olete

-19  +4
miks ülbus
18.03.19, 10:34
õpeta oma lastele, kuidas teed ületada. Olen oma pisikesi meelega harjutanud jala liikuma ja teed jälgima. Võtan käekõrvale ning selgitan kus ja kuidas üle tee minna, mida liikluses jälgida. Liiklemist tuleb õpetada, see ei tule isegi jalakäijatel iseenesest.

-0  +23
anonüümne
18.03.19, 10:46
Enamik elanikkonnast ongi "lambakari" ja seda mitte ainult liiklusküsimustes. Kui inimene ikka jookseb teele suvalises kohas, siis ta ju on "lammas".

-0  +18
...
18.03.19, 10:59
Jutu järgi tuleb välja,et kui näen teeääres inimest,pean hakkama ta kõrval 20ga sõitma,muidu äkki saab märjaks , solvub,et kiiremini edasi jõuan või ei jõuagi just sellel hetkel teele joosta, kui ma tast möödun...Autodega sõitvatel inimestel on ka lapsed autos, kes saavad kaelavigastuse äkkpidurdusel, sellest ei küsi keegi,kuidas nemad ennast tunnevad.Soovitan neile teele jooksjatele politsei kutsuda ja neid pildistada, et hiljem saaks tuvastada ja trahvi teha. Pildistada võibki autokaamera või su kõrval autos istuv laps. Muide,lapsed Kuressaares ei olegi need kõige hullemad liiklejad.
Smuuli tänav peaks olema ametlikult 30ga sõitmise tänav hommikuse päikese pimestuse, ülekäiguradade ja suure liiklustiheduse pärast. Ülekäiguradade otsad on parkivate autodega varjatud,inimest näed viimasel hetkel. Alailma on seal mingid parandustööd ja teekate aukudega rikutud.

-3  +10
Volli
18.03.19, 11:05
LP. uskumatu ülbus. Kui sa ei ole veel aru saanud, siis lapsed sünnivadki siia maailma lollina ja ohtu tunnetamata. Selle jaoks on neil vanemad, kes ütlevad, et pliidiraud on tuline, nuga terav ja pistikupessa kahvleid ei topita.

Kui temaga elab aga paduehtne sots, kes kõigele lisaks on ka veel nii loll, et süüdistab Electroluxi selles, et ta teeb kuumad pliidid, Victorinoxi teravate nugade pärast ja ka veel Eesti Energiat lühise pärast, siis tuleks sellistelt inimestelt laste hooldusõigus ära võtta.

Last tuleb õpetada teed ületama nagu ka käima, potile minema, sööma jne. Need ei tule loodusega kaasa.

-2  +22
Vahur Esmaspäev
 1

18.03.19, 10:49
Poisid - ärge pange paska! See on ju siililegi selge, et need autojuhtidest ülbikud kihutavad nii, et tuli rummus ja pritsivad jalakäiad solgiveega üle.

-16  +7
Volli
18.03.19, 11:06
Kas tänavate ebanormaalse seisukorra pärast on ka 20 km/h kihutamine? Teatud tänavatele peaks märkima tähised, mis päeviti saab neid kasutada autojuht ja mis päeviti jalakäija, sest koos need küll sinna ei mahu.

Vallamaja ette võiks panna tasuta kummiülikondade telgi, kust jalutajad need endale krabada saavad, seejärel polekski just nagu probleemi.

-4  +11
Volli

18.03.19, 11:07
On ikka huvitav pealkiri küll:

Jalakäija pritsimine võib võtta juhiloa

Nagu oleks sattunud delfisse. Kõike võib juhtuda. Jalakäija pritsimise eest võid hambad ka kaotada, kui emmaks-kummaks osapooleks MMA kandidaat on.

-3  +10
Reform

18.03.19, 11:38
Vallavalitsus peaks tagasi astuma. Kui sademete äravoolu korda ei saa,võivad
teehooldajad varahommikul need suuremad lombid virtsapütiga ära imeda, lund pole ju lükata. Kui kuskil on tolm,siis tuleb see mitte koristamisest. Las inimesed,kes oma koeri liiklusmärkidele kusetavad,pesevad need lõpuks puhtaks ja lähevad sobivamasse kohta koertega jalutama.
Ükskõik,mis siin Kuressaares toimub,kõige eest vastutavad autodega liikuvad inimesed?
Pange üles valgusfoorid põhitänavatele,igalpool mujal ju tehakse.Miks mitte siin?

-1  +11
Vana Koer
 1

18.03.19, 12:46
Kas viidet Liikluseaduse" punktile saaks?

-1  +3
viide 0,00!
18.03.19, 16:25
Palun väga - viide on punkt 0,00.

-1  +1
jalutaja
 2

19.03.19, 09:09
Ma ei nurise, enamik autojuhte on hoolivad. Käin paar km jala tööle ja samapalju tagasi koju ning jalutan ka muidu palju, seega hakkasin huvi pärast lugema, et mitu juhti jalakäijast ei hooli. 9 10-st teeb väikese kaarekese või vahetab lausa sõidurada, kui märkab, et jalakäijal pole muud võimalust teelt ära astuda kui lumevalli, kraavi või loiku. 1 10-st sõidab sut nii lähedalt mõõda, et oled lausa sunnitud kraavi hüppama.

-0  +6
.....
19.03.19, 10:56
Mis sa üksi jalutad? Vii Vana Koer ka jalutama ja värsket õhku hingama...Saab autosid haukuda. 😁Haukuv koer ei hammusta...

-1  +1
Volli
19.03.19, 10:56
Jah aga ole sina autojuhile ka see üheksa kümnest jalakäija, kes ei ole isekas ega käigi tee äärtes, sopaloikude juures ja kes ei hüppa vaatamata sebrale.

-2  +1
🚗

19.03.19, 09:29
Eesti Helkama-Auto AS-i hooldejaama juhataja Taavo-Erkki Vitsut ütles, et loigust tuleb võimalikult tasa läbi sõita. Tema sõnul pole suure hooga sõites pääsemist loota, sest ühelt poolt pritsib vesi küll kaugemale, kuid kuna rattad lõikavad vee kaheks, siis pritsib teine osa auto alla.

Ta lisas, et kõige rumalam on keset lompi suur hoog maha võtta, sest siis vajub eemale lendav vesi auto poole tagasi.

Vesi lõhkus mootori täielikult

Suurim probleem tekib juhul, kui auto eesosas asuvasse õhuvõtutorusse satub vett, mis liigub edasi õhufiltrisse ja sealt mootorisse. “Vesi läheb silindrisse ja tekib hüdrolöök, sest vett ei saa kokku suruda. Selle tulemusena võivad minna kepsud kõveraks või kolb puruks,” märkis Vitsut.

Veho Eesti Citroėni esinduses töötav Eero Martinson meenutas, et eelmiste suuremate paduvihmade ajal sõitis üks inimene turbodiisliga Tuukri tänaval ja tõmbas vee mootorisse. Kuna tegemist oli turboga, siis imes masin vett veelgi võimsamalt ja mootor purunes.

Kui pärast õnnetust tuleb mootoris osa juppe välja vahetada, peab autoomanik rahakotti kergitama 2000–3000 euro võrra. Halvemal juhul läheb vahetusse kogu mootor ja sellisel juhul peab uue auto omanik välja käima üle 10000 euro. Sügava vee läbimisest tekkinud kahju ei korva tavaline liikluskindlustus ega auto garantii.

Eile keskpäevaks oli autotöökodadesse pöördutud väiksemate kahjudega. Eesti Helkama-Autosse oli poole päeva peale tulnud neli-viis inimest süüte-probleemidega, Tartu maantee Peugeot’ esindusse kahe väiksema veekahjustusega ning Veho Eesti Citroėni esinduses teati rääkida kahest-kolmest hädalisest. Märjaks saanud küünlad ja jagajad hakkavad 95 protsendil juhtudest kuivades taas tööle.

Loigust läbi sõites tekib probleeme ka piduritega. Pärast sügava loigu läbimist peaks kohe katkendlikult pidureid vajutama, et tõrkuv pidurisüsteem uuesti tööle hakkaks. Kui vesi juhtub salongi tungima, siis tuleb see sealt kiiremas korras välja juhtida. “Uuematel masinatel asub autoaju istme all ning kui vesi sinna tungib, on kogu elektroonika rikutud,” märkis Vitsut.

Kui mõni häda võib ilmneda kohe pärast vee läbimist, siis osa probleeme tuleb välja alles mitme kuu pärast. “Kui vesi satub rattalaagrisse, tekib ülemäära kiire kulumine,” lausus Vitsut.

Kahtlaselt kahisevaid rattalaagreid on kuulda aga alles kahe-kolme kuu pärast.

Teine hiljem esile tulev mure on Vitsuti hinnangul seotud käigukastiga. Vesi ja õli segunevad ning tekib emulsioon, mistõttu õli enam ei määri. “Käigukastist vesi enam ise välja ei saa ning töökojas on kohe probleem teada,” ütles Vitsut.

Käigukasti ebakõlast annab teada kole kolin ja ragin.

Hädad vihmaveega

Sõiduauto sõitku kuival maal.


•• Tehased pole sõiduautodele sügava vee läbimist ette näinud. Paremad masinad võivad läbida siiski 30–40 sentimeetri sügavusi loike.

•• Maasturitega pole probleeme, sest need on spetsiaalselt veetakistuste läbimiseks mõeldud.

•• Vihmavesi korrosiooni ei tekita, kuid soolane merevesi võib auto roostetama panna.

••Viimased tugevad vihmad meenuvad autoparandajatele 1999. aasta hilissuvest. Tänavusi sadusid peetakse tollastest hullemateks.

•• Kuna vihma sajab edasi, tuleb osa hädalisi välja alles järgmisel nädalal, siis selgub ka täpsem kahjude hulk.

•• Vihma puhul pöördutakse autotöökodadesse ka kojameeste pärast, mis võivad olla vahepealse vaikelu tõttu aeglaseks jäänud.
Eesti Päevaleht





-0  +1

20.03.19, 09:52
Kuidas on võimalik jalakäija foto põhjal kindlaks teha, et just mina olin see kes jalakäija märjaks pritsis. seda enam kui mitu liiklusvahendit mööduvad järjestikku "kahjukannatajast"? Võin seda fotot sel juhul pidada laimuks ja see on omakorda karistatav.

-0  +2

20.03.19, 20:48
äärmiselt rumal jutt,seda pehmelt õeldes.Kui löökauk on veega täidetud ja teepinnaga ühel tasemel,siis polegi võimalik seda märgata.Vale puu aii haugute,kallikesed.

-0  +1
Lisa kommentaar

Nimi*:

E-mail:

Kommentaar*:

NB! Meie Maa ei vastuta artiklitele lisatud kommentaaride eest, kommentaari sisu eest võtab endale vastutuse kommentaator. Meie Maal on õigus kustutada kommentaare, mis ei vasta sisult headele tavadele so kommentaarid, mis on: teemavälised, kirjutatud teise isiku nimel, solvavad, labased, sisaldavad reklaami, vaenu õhutavad, ebaseaduslikule tegevusele üleskutsuvad.

Täna loetuimad
Orav põhjustas liiklusõnnetuse (4)
Anti naine, ajakirjanik ja töökoht kodus
Mootorrattur sai autoga kokkupõrkes vigastada
Auriku ülesputitanud saarlane: see on liikuv muuseum
Tööjõupõuas tuleb appi võõrtööjõud (3)
Haigla kohvikul on uus ilme
Kuressaare haiglas kogunes patsientide nõukogu
Vabadussõja mälestusmärgi ümbruses saavad tööd valmis
Sume suveõhtu Jämajas ja Pöidel
Muhu väina regatt: kaks kehvades tuuleoludes päeva
JUHTKIRI - Esimene pääsuke
Ninase astub muusika teenistusse
Võõrtööjõu kasutajaile pööratud tõendamiskohustus
Soera talumuuseum kutsub simmanile
Georg Ots elab inimeste südames
Nädala loetavuse top 5
Arhitektid on keskväljaku teemal eri meelt (60)
I Land Soundi meditsiiniteenistus oli töö ajal purjus? (19)
Selveri endine töötaja kolmeks aastaks vanglasse (5)
Osavald keelas supluskohas veiste karjatamise (17)
Nädala jooksul vajati politsei abi 60 korral (10)
Kommentaarid
Tööjõupõuas tuleb appi võõrtööjõud (3)
Orav põhjustas liiklusõnnetuse (4)
Pindamistööd linnas päädivad sel nädalal (3)
On põhjust külastada kenasi kohti! (7)
Arhitektid on keskväljaku teemal eri meelt (60)
Maastik saadaks komisjonide juhid koolitusele (12)
Terviseamet uurib meedikute purjutamist muusikafestivalil (7)
Osavald keelas supluskohas veiste karjatamise (17)
Selveri endine töötaja kolmeks aastaks vanglasse (5)
Vahva rahvas Illiku laiul (1)
Kasulikud viited
praamid.ee
Hiiu Leht
Saare Maavalitsus
Kuressaare linn
www.saaremaa.ee
e-riik
Ilm Kuressaares
Kuressaare Sõnumid
Ruhnlase blogi
Eesti Ajalehtede Liit
Copyright © Saaremaa Raadio OÜ, 2019. Kõik õigused kaitstud