[x]Sulge
või

Logi sisse
Kontrollkood:
meiemaa.ee
Teisipäev, 26. mai 2020  |  Logi sisse
Otsing
Sisesta otsingusõna
Sisukord

Reklaam
Arhiiv
eelmine kuu
mai 2020
järgmine kuu
E T K N R L P
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031




Kommentaarid

Esitleti romaani kadunud maastikest ja metafüüsikast
04.03.2019. Autor: Angela Randmets
Kirjanik, teadlane ja õppejõud.Rein Veidemann esitles möödunud reedel Saare maakonna keskraamatukogus oma romaanitriloogia „Wiik“ viimast osa, mis kannab pealkirja „Piimaring“. Esitlusel tutvustas raamatu autor põgusalt ka kaht eelmist triloogiasse kuuluvat teost ning põhjalikumalt vastset, detsembris ilmavalgust näinud romaani.
Sorteeritud esimestena:vanemad   uuemad   parimad
anonüümne

04.03.19, 15:24

Elektrit saab tasuta
Lapsed meisterdavad endile elektrituulikuid ja päikesepaneele sest peale tasuvusaega annavad nood elektrit ja kütet tasuta.Talgutega saab maju poolmuidu jpms: http://elektritsaabtasuta.blogspot.ie/2012/06/polve-peal-meisterdatud-elektrituulikud.html

Wednesday, February 27, 2019
Kütuseta autode abil Maaülikooli tudengid kingivad Eestile igal aastal kümme miljardit eurot.
https://www.ohtuleht.ee/943270/puhu-tuul-maaulikooli-tudengid-massavad-suruohu-joul-tootava-autoga
2009 aastal Jarmo Tuisk kirjutas sedasi :"
Eestis kulub igal aastal autokütusele umbes 10 miljardit krooni, mis teeb 7500 krooni iga inimese kohta (rinnalapsest raugani). „See raha läheb naftašeikide taskusse. Milleks me neile seda kümnist maksame, kui nutika planeerimise abil saaksime kõik oma sõidud tehtud kodumaal toodetud energiaga?” püstitab Tuisk küsimuse."

Kui arvestada inflatsiooni ja seda,et rahakurssi pandi lambist,ning hinnad pandi laest siis selle aja 10 miljardit krooni on praegused 10 miljardit eurot.

Sellest on hea,et suruõhu jõul töötaval autol autokütuse paaki ei olegi olemas sellel mootoril sest kasutatav hapnik tuleb õhust ja tasuta.
Suruõhu jõul töötava autoga autosid peab riik ise hakkama tootma ja Eesti kodanikele jagama neid autosid tasuta sest siis igal aastal Eesti saab rikkamaks 10 miljardi euro võrra.

Lihtsam on vist riigil toota vesiniku autosid sest neid juba toodetakse Jaapanis,Inglismaal,Fordi tehases-siis jagada Eesti kodanikele neid autosid tasuta sest siis igal aastal Eesti saab rikkamaks 10 miljardi euro võrra.

Katsetada pole vaja suruõhu jõul töötava autoga ,mujal maailmas on juba katsetused tehtud,asi toimib.
suruõhu jõul töötava autoga ja vesiniku autodega peatab inflatsiooni ja viib Eesti elukeskkonna
looduse keskele kus on tervislik elada,ilusasse ja vaiksesse loodusesse kus eestlased saavad elada metsa serval taludes...

Maaülikooli tudengid kinkisid igale Eesti kodanikule tohutu lotovõidu. Loe õhtulehe artiklit :
"Puhu, tuul! Maaülikooli tudengid mässavad suruõhu jõul töötava autoga"
Puhu, tuul! Maaülikooli tudengid mässavad suruõhu jõul töötava autoga (4)
Asso Ladva, täna, 14:58

Puhu, tuul! Maaülikooli tudengid mässavad suruõhu jõul töötava autoga
Puhu, tuul! Maaülikooli tudengid mässavad suruõhu jõul töötava autoga
Puhu, tuul! Maaülikooli tudengid mässavad suruõhu jõul töötava autoga



PEAAEGU KOGU TIIM: Pneumobiili ümber askeldavad Eesti maaülikooli tudengid (vasakult) Jaan Štubis, Merle Tamme, Siim Nõmmiste ja Arne Ingalt, roolis istub Rasmus Laul. Aldo Luud
Eesti maaülikooli tudengite ehitatud suruõhuauto tohib sõita suletud ruumis, sest heitgaase ei ole, ainult puhas õhk. Isegi müra ei ole, aeg-ajalt kostab ainult õhupalli lõhkemisele sarnanev paugatus. Tulevikus võib suruõhul töötav auto ehk pneumobiil olla tõsine tegija.
Lugu jätkub pärast reklaami.

„Kestvusvõistlusel sõitis see auto kümne liitri suruõhuga kuus kilomeetrit,“ jälgib Eesti maaülikooli hüdraulika õppejõud Marten Madissoo garaažis tiirutavat autot. Pärast väikest nikerdamist saavad Merle Tamme, Siim Nõmmiste, Arne Ingalt, Rasmus Laul ja Jaan Štubis suruõhuauto liikuma ka ilma juhita. Saab juhtida puldist, kui teele on maalitud jooned. Kui autol on kaamera peal, siis pole isegi pulti vaja. „Mitu aastat on tehtud ja alati peab midagi uut olema, nii panid tudengid sellele igasuguseid vidinaid juurde nagu näiteks põhjavalgustus ja mängukonsool,“ muigab Madissoo.
Euroopa parimad
Maaülikooli tudengid on Ungaris Egeri linnas korraldatavatel suruõhuautode võistlustel käinud juba mitu aastat. Auhindu on nopitud mitmeid, sest võistluskategooriaid on samuti mitu. Mullu oli võistlusel 48 autot kõikjalt Euroopast, maaülikool on viimastel kordadel lähetanud korraga mitu autot.
Võistlus algab ammu enne tegelikku võidusõitu mai esimestel päevadel Egeri linnapargis. Enne auto ehitamist tuleb koostada põhjalik dokumentatsioon, detailne projekt koos kõikide vajalike osade joonistega, see on turske sajaleheküljeline mapp. Projekt tuleb kindlaks tähtajaks saata Ungarisse ja see on juba osa võistlusest. Tulevase auto raam seisab töökoja nurgas. Tähtajad on karmid, sest kindlaks päevaks tuleb korraldajatele saata video töö edenemisest. „Praegu käime iga päev tegemas, ikka hilise õhtuni välja,“ ütleb Štubis. „Kevade poole, siis tuleb ilmselt isegi öö läbi ehitada.“
Lugu jätkub pärast reklaami.

Rooli pääseb kergeim
Võidusõite on kolm: tavaline kiirendusvõistlus, ringrajasõit ning kestvussõit. Tudengid ise naeravad, et võistlusel pääsevad rooli ainult kõige kergemad tegelased, kuid katsetamise aegu saavad ikka kõik autot proovida.
„Ainult raamatutarkusega inseneriks ei saa, oma kätega peab ikka midagi tegema,“ ütleb Madissoo. „Vajalikud detailid tuleb valmistada ja kokku sobitada, kui vaja, siis ümber teha. Keerulisemate detailide tegemiseks tuleb teha tellimus ja suhelda firmadega. Pneumobiili ehitajad osalevad terves projektis päris algusest kuni lõpuni välja.“
Madissoo sõnul maksab tudengivormel mitukümmend tuhat eurot, nende auto umbes 3000 eurot. „Ülikooli jaoks on see tähtis,“ sõnab Madissoo. „Võistlust korraldav firma Aventics saadab meile suruõhukomponendid, kui on mitu aastat ehitatud, siis on nendest juppidest juba väike varu olemas.“ Madissoo kinnitab, et tema käealuste hobi pole lihtsalt väikese seltskonna lõbustus, vaid päris tõsine leiutamine. „Austraalias on mõned iga päev kasutatavad sõidukid, mis kütusena tarvitavad suruõhku,“ teab ta. „Araabiamaades on samuti aru saadud, et nafta pole igavene, ja nad otsivad võimalusi, kuidas päikeseenergiat väärindada. Ühe võimalusena salvestavad nad päikest suruõhuna.“ Nii ongi Madissoo juhendamas ühe Araabia Ühendemiraatide ülikooli noori, kes samuti pneumobiili ehitavad.
Jaga:
elektritsaabtasuta.blogspot.com at 10:59 AM
6 comments:

elektritsaabtasuta.blogspot.comFebruary 27, 2019 at 11:34 AM
This comment has been removed by the author.

ReplyDelete

elektritsaabtasuta.blogspot.comFebruary 27, 2019 at 11:47 AM
Sellest on hea,et autokütuse paaki ei olegi olemas sellel mootoril sest kasutatav hapnik tuleb õhust ja tasuta.

ReplyDelete

elektritsaabtasuta.blogspot.comFebruary 27, 2019 at 11:59 AM
Selliseid autosid peab riik ise hakkama tootma ja Eesti kodanikele jagama neid autosid tasuta sest siis igal aastal Eesti saab rikkamaks 10 miljardi euro võrra.

ReplyDelete

elektritsaabtasuta.blogspot.comFebruary 27, 2019 at 1:37 PM
Lihtsam on vist riigil toota vesiniku autosid sest neid juba toodetakse Jaapanis,Inglismaal,Fordi tehases-siis jagada Eesti kodanikele neid autosid tasuta sest siis igal aastal Eesti saab rikkamaks 10 miljardi euro võrra.

Katsetada pole vaja,mujal on juba katsetused tehtud,asi toimib.

ReplyDelete

elektritsaabtasuta.blogspot.comFebruary 27, 2019 at 1:45 PM
Selliste ja vesiniku autodega peatab inflatsiooni ja viib Eesti elukeskkonna
looduse keskele kus on tervislik elada,ilusasse ja vaiksesse loodusesse kus eestlased saavad elada metsa serval taludes...

ReplyDelete

elektritsaabtasuta.blogspot.comFebruary 27, 2019 at 1:51 PM
Maaülikooli tudengid kinkisid igale Eesti kodanikule tohutu lotovõidu. Loe õhtulehe artiklit :
"Puhu, tuul! Maaülikooli tudengid mässavad suruõhu jõul töötava autoga"

ReplyDelete

Links to this post
Create a Link



Home
View web version
About Me
elektritsaabtasuta.blogspot.com
View my complete profile

Powered by Blogger.

-0  +0
Lisa kommentaar

Nimi*:

E-mail:

Kommentaar*:

NB! Meie Maa ei vastuta artiklitele lisatud kommentaaride eest, kommentaari sisu eest võtab endale vastutuse kommentaator. Meie Maal on õigus kustutada kommentaare, mis ei vasta sisult headele tavadele so kommentaarid, mis on: teemavälised, kirjutatud teise isiku nimel, solvavad, labased, sisaldavad reklaami, vaenu õhutavad, ebaseaduslikule tegevusele üleskutsuvad.

Täna loetuimad
Autoga merre sõitnud kalurit ei õnnestunud päästa (3)
Politsei tabas metallivarga ja purjus mopeedijuhi (2)
Taruvaras kimbutab taas Saaremaa mesinikke (2)
UUS! Fraktsioon Saarlane soovib Tiiu Arolt tagasiastumist volikogu juhi kohalt (16)
Kaluri tee elanikud ei nõustu uue aadressiga (lisatud valla selgitus) (1)
Kool ja lapsevanemad tahavad Vanalinna kooli remonti esimesel võimalusel (13)
UUS! Tanklat röövida üritanud naistele pikk tingimisi vangistus (3)
Nädala loetavuse top 5
Autoga merre sõitnud kalurit ei õnnestunud päästa (3)
Hannes Sepp: näeme vaeva, et sügisel jätkata (40)
Kurb kuulda ja lugeda (19)
Politsei tabas metallivarga ja purjus mopeedijuhi (2)
Taruvaras kimbutab taas Saaremaa mesinikke (2)
Kommentaarid
UUS! Tanklat röövida üritanud naistele pikk tingimisi vangistus (3)
UUS! Fraktsioon Saarlane soovib Tiiu Arolt tagasiastumist volikogu juhi kohalt (16)
Hannes Sepp: näeme vaeva, et sügisel jätkata (40)
Kurb kuulda ja lugeda (19)
Mikk Tuisk sai koalitsiooninõukogu toetuse  (23)
Autoga merre sõitnud kalurit ei õnnestunud päästa (3)
Kool ja lapsevanemad tahavad Vanalinna kooli remonti esimesel võimalusel (13)
Taruvaras kimbutab taas Saaremaa mesinikke (2)
Põllumeeste murekohtadest ehk Tööjõust ja talvehõngulisest kevadest (17)
Politsei tabas metallivarga ja purjus mopeedijuhi (2)
Kasulikud viited
praamid.ee
Hiiu Leht
Saare Maavalitsus
Kuressaare linn
www.saaremaa.ee
e-riik
Ilm Kuressaares
Kuressaare Sõnumid
Ruhnlase blogi
Eesti Ajalehtede Liit
Copyright © Saaremaa Raadio OÜ, 2020. Kõik õigused kaitstud