[x]Sulge
või

Logi sisse
Kontrollkood:
meiemaa.ee
Neljapäev, 21. veebruar 2019  |  Logi sisse
Otsing
Sisesta otsingusõna
Sisukord

Reklaam
Arhiiv
eelmine kuu
veebruar 2019
järgmine kuu
E T K N R L P
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728




Kommentaarid

+2000 SAARLAST - Raivo Hein: sild, elukeskkond ja looduslik iive
06.12.2018. Autor: Raivo Hein, saarlasest investor
Mustjala kandis Selgase külas, kus ma elan, on praegu kolm aastaringselt toimetavat majapidamist, aga esimese iseseisvuse ajal oli neid 30–40 ringis. Kõnekad numbrid.
Sorteeritud esimestena:vanemad   uuemad   parimad
Kalmer
 1

06.12.18, 01:23
Jääks ikka faktide juurde. Ölandi rahvaarv on umbes 25 tuhat inimest ja kõige vähem oli neid lähiminevikus 20 tuhat. Kõik muutused toimusid Ölandi lõunaosas olevas Morbylänga omavalitsuses, mis on tänaseks sisuliselt Kalmari eeslinn. 44% Morbylängas elavatest inimestest käib tööl mandri-Rootsis.
Ölandi põhjapoolses omavalitsuses Borgholmis ei muutnud sild sisuliselt mitte midagi. Elanike arv jäi samaks, töökohtade arv samuti. Lihtsamalt - sild ei toonud saarele õitsengut, töökohti ja ettevõtlust. Lihtsalt üks omavalitsus hakkas sõltuma mandril asuvast Kalmari linnast.

Rootsi edu näide on hoopis Gotland. Saar mis tegeleb saareks olemisega, mitte pseudoprobleemidega. Kui saarel on elu keeruline, siis võib alati mandrile kolida, mitte püüda saart poolsaareks muuta. Seepärast ei saagi iga massakas saarlaseks nagu Kihus öeldakse.

Ölandist veelgi nukram on elu ühel teisel suurepärasel sillaga Läänemere saarel. Rügeni saarel on püsiühendus 1930 aastatest ja peale sõjajärgset lühiajalist rahvastiku kasvu ollakse täna sisuliselt allamäge teekonnal. Ei aidanud ka 2007 tehtud uus sild. Rahvaarv on langenud selle ajaga 77 tuhandelt ca 60 tuhandele (tippajal oli see ligi 100 tuhat). Sisuliselt riputakse mandril asuva Stralsundi linna otsas ja saare iseseisev arenguvõimekus on nullilähedane.

-3  +21
Nõus Kalmeriga
06.12.18, 21:51
Täiesti nõus. Enda vaatenurgast: Sild ega parem ühendus Mandri-Eesti ja Tallinnaga ei lahenda sisuliselt Saaremaal elavate inimeste probleeme. Sild on kasulik nendele, kes elavad-töötavad (pendeldavad) paralleelselt Tallinna ja Saaremaa vahel, aga see pendeldamine vaevalt et kellegi unelmate elu on, vaid pigem on tegu sundvalikuga.

Ehk et liiga pikk autosõit Tallinn-Kuressaare ei ole juurprobleem. Juurprobleem on ikkagi see, et Saaremaal ei ole piisavalt kõrgelt kvalifitseeritud töökohti, mis sisuliselt on riigi regionaalpoliitika tegemata töö. Kui oleks töökohad Saaremaal, siis saaks ka Saaremaale kolida. Ning seejärel oleks mul sisuliselt ükskõik, kas paar korda aastas tehtav Tallinna sõit võtab 3,5 tundi või 2,5 tundi. Vahemaa jääb endiselt liiga pikaks, et see sõit pinnuks silmas oleks. Valgast või Viljandist Tallinna tööle ei sõida.

Nii et lahendame kõigepealt majandusprobleemid. Otsime ettevõtteid, kes sooviks Saaremaale tulla ning siis laheneb ka sillamure iseenesest.

-0  +1
Anonüümne
 1

06.12.18, 07:29
Silda ei ole vaja niivõrd rahvaarvu suurendamiseks, kui saarlaste elustandardi parandamiseks. Meie liikuvuse suurendamiseks ja turismi arendamiseks, mis mõlemad seda annaksid.

Me ei saa eesmärgiks võtta ülejäänud Eesti rahvast tühjakslüpsmist või veel enam välisriikidest migratsiooni suurendamist.

Rahvaarv võiks kasvada loomuliku iibe tulemusel. Seda toetaks vaesusstressist lahtisaamine ja stabiilne elujärje kasv. Ja seda toetaks sild.

-9  +5
h
06.12.18, 16:12
Saarlaste elukvaliteeti tuleks ikka parandada Saaremaal siia kvaliteetseid teenuseid pakkuvaiod ettevõtteid rajades, mis siis omakorda tööd pakuks kohalikele. See kasvatab rahvaarvu.

Sild teeb ka Tallinnas tööl käimise lihtsamaks. Inimestel tekib veel suurem side pealinnaga ja lõpuks on sõitmisest kopp ees, siis kolib hoopis mandrile? Kellele me seda silda siis ikkagi teeme? Mina elan ja töötan Saaremaal ja mul ei ole seda silda vaja.

Inimesed, kellelt olen küsinud, miks nad silda pooldavad, on vastanud, et siis käiks rohkem mandril teatris vms. Aga selle silla raha eest saaks päris mitu-mitu aastat iga nädal siia mingi normaalse teatritüki kohale tuua. See investeering ei ole mõistlik, eriti NATURA 2000 alal, kus toimub pidev suur lindude liikumine Pärnu-Matsalu vahelisel merealal.

-1  +2
vanamees

06.12.18, 08:20
kuule raivo hein mine ravile !!! silda ei tule !!! me ei taha neid betoon käketdisi silma ilu rikkuma !!!

-7  +12
naljamees

06.12.18, 08:24
raivo hein võib ju oma suvilaga kolida mandrile ja siis langeb temal silla probleem ära !

-5  +12
t
 1

06.12.18, 08:25
Peale silla valmimist on Kuresasaare samapalju saare linn nagu Valga. Sild on hiidlaste kuri plaan Eesti suurima saare tiitel omale saada.

-5  +9
t
06.12.18, 08:26
*Kuressaare

-1  +2
David Wodduck
 1

06.12.18, 08:55
Varem oli linn soomlasi täis, nüüdseks on nad kadunud. Varem ei olnud ka silda.
Mõni aeg tagasi olid saarlaste keskmised palgad Eesti keskmiste juures, nüüd oleme viimaste seas...
Äkki on kuskil mujal midagi valesti läinud?

-3  +11
Volli
06.12.18, 11:17
Varem oli ka meil Eesti kroon ja õlut sai mõnest kohast 10 krooni eest. Odavaim viin maksis samuti 50 kanti.

Rääkimata hotellidest, restoranidest ja muudest lõbudest. Soomlane tundis end Saaremaal üsna hästi.

Miks peaks soomlane tulema aastal 2019 Saaremaale. Pikk sõit- juba ainuüksi Helsingi sadama lähistelt kulub vähemalt 7-8 tundi Kuressaarde jõudmiseks. Lisaks, kaua sa ikka siin käid. Käid korra, käid kaks, kolm ja neli ehk isegi. Lõpuks tüütab ära.
Kolmandaks, mida on meil siin niiväga pakkuda. Seda enam, et soomlaste Finnair ja ka lisaks Norwegian viivad nad sama ajaga, mis nad Saaremaale loksuvad, kuhugile sooja maailma otsa vihmvarjudega jooke jooma, kus on TUNDUVALT odavam elu, kui siin.

-0  +10
Vaatleja
 1

06.12.18, 09:47
Arvan et Hiiumaa ning Saaremaa ühendus tuleb enne luua ning alles siis on mõelda sillale, sest kui teha enne Muhu püsiühendus mandriga siis kes maksab kinni Hiiumaa praamiühenduse-- mida hetkel teevad üle suure väina sõitjad.. Tegelikult ongi see peamine põhjus miks valitsus vastu punnib..

-3  +3
Volli
06.12.18, 11:19
Ehk oleks esimene samm sinu kodust maaalune tunnel Sõmerale rajada? Teeks asjad seal korda ja siis võtaks uuesti sõna.

Saaremaa ja Hiiumaa sild. Tule tali eila meile! No tõesti!

Abruka ja Vilsandi vahele ei taha esimesena silda rajada?

-1  +2
Volli

06.12.18, 11:14
Ega pildile saamiseks ei pea tänapäeval isegi ajusid olema. :)

Kirjuta kas Meie Maasse või Saarte Häälde Kuressaare metroo rajamisest ja kohe saad üleilma kuulsaks. Minetea, kutsutakse kallutatud ERRi ka ehk intervjuud andma.

-0  +5
 3

06.12.18, 11:21
Kes küll on need inimesed kes on siila ehitamise vastu? Inimesed pääseksid ometi liikuma sel kellaajal millal vaja, kasvõi öösel. Pääseb mandrile arstile, poodlema, teatrisse ja reisile minek ka lihtsam. Võtke otsutajad mõistus pähe, ja tehke see sild lõpuks ometi valmis!( Kurikaelad pääsevad siia saarele ju nii ehk naa, kui tahavad.)

-10  +4
Volli
06.12.18, 11:45
Kas igale poole peab pääsema, "millal tahad"? Öösel või mil iganes?

Kas igasse poodi peab ka pääsema öösel?

Kas lennuk peab lendama igasse maailmaotsa igal ajal?

Kõike ei saa ju sedasi. Hetkel võiks öelda, et ole üldse õnnelik, et praamid sõidavad. Kunagi nad ei sõitnud päris pikka aega. Noored moluskid ei oska seda head hinnata, ikka tahetakse oma silda.

Saa aru, et sa elad K Ü L A S!!! Miks peaks keegi siia silla ehitama? Sama asi nagu Vilsandi ja Saaremaa vahele sild teha. Kõike saab, ainult raha on vaja. Ja mõistust.

-2  +7
maakas
06.12.18, 12:07
kallis inimene, kas sa kujutad ette, mis see sillake sullegi maksma läheb ? sa hakkad iga saja eest maksma, isegi iga suhktera eest hakkad maksma, iga pensu liitrile maksad euro või kaks..... lõpuks kolid siit silla juurest narva peitu !!!

-2  +5
David Wodduck
06.12.18, 17:34
Kallis maainimene, koli Tartu, või Pärnu, seal on mitu silda, sõida kuhu soovid ja millal soovid

-1  +5
A.
 1

06.12.18, 11:32
Huvitav, Rootslased ise on Ölandi sillaga igati rahul ja leiavad, et sild on aidanud saare arengule rohkem kaasa, kui esialgu loodeti.
See on ka loogiline.
Mandri ja Muhu vaheline sild aitaks suure tõenäosusuega ja loogiliselt kaasa ka Saaremaa arengule.
Huvitav, et Saaremaa valla võimud ei ole eriti oma seisukohti silla osas avalikult esitanud ?
Kas seisukohta ei olegi ?


-8  +5
Volli
06.12.18, 11:45
Kas sa tõesti hakkad võrdlema Ölandi ja Saaremaad?

-1  +6
anonüümne
 1

06.12.18, 12:02
Enamik sillafanaatikuid on kindlasti sotside valijad. Miks muidu nii suur tuul peas koidab?

-2  +7
A.
06.12.18, 12:20
Sotse ei vali, "Eesti 200" valiks, kui valiks.

-4  +1
Vaatleja

06.12.18, 12:29
Kuule Volli pane prillid ette, kus sa näed minu kirjutises sõna püsiühendus. Nüüd veendusin ka mina et oled lihtsalt üks kekuti!

-5  +1
Olev Ait - sild tuleb, sild tulema peab
 2

06.12.18, 13:35
Jah, mäletan, kuidas lugesin 1958.a. Tehnika ja Tootmises ühest Suure väina silla projektist. Siis mõtlesin, et kas on see asi nii lihtne teha.
Aga kindlasti on see lõpuks odavam, kui igavesti peale maksta. Ma ei ole eriti märganud, et oleks mainutud - sild võimaldab ju väina ületada pideva voona, aga mitte nagu praegu, kus segased tormavad praamile või vasiupidi – mitmekordseid möödasõite tehes kupatavad Muhumaal, vaata et Saaremaani välja. Sama lugu ka hiljem Virtsust alates mandril. Aga on ju hea, kui helikopteri asemel saab üle silla ja praami pole vajagi. On ju hea, kui talina ots võtab 4 asemel 3 ja pool tundi
. On selge, et linna kolimine on oma soojätku lõpetamine. On jama, et meid juhivad lollpead, kes arvavad, et väide – linn saab kõik maalt , isegi inimesed - ei ole õige.

Olgu. Tehke lapsi ja teid saab palju. Ja veel , katsume maad usinamalt kasutada, kui vaid lihapullide karjatamisega.
Või siis metsapinda mingiks tankitõkkeks lammutades. Väga tülgastav on vaadata selliseid songitud metsamaid.
Olgu. Niisiis 3+ last viljakate perede korral.

-5  +4
Volli
06.12.18, 18:20
Olev, sa võiksid oma memuaare Liivi sõjast ka rääkida. Kuuleks hea meelega õhtuse õlle kõrvale.

-0  +3
Önn pole öuelt otsa saandkit.
06.12.18, 21:31
Liivi söjas oli omal ajal nönnamoodi et see söda läks lahti ühe Liivi pärast. Pärtli Johannes oli just unnapüügilt tulnd kui ta nägi et see Liivi ajas Käsperi Aaduga miskit asja seal kastivirna taga. No vot siis oligi söda. Liivi pärast.

-0  +0
Lisa kommentaar

Nimi*:

E-mail:

Kommentaar*:

NB! Meie Maa ei vastuta artiklitele lisatud kommentaaride eest, kommentaari sisu eest võtab endale vastutuse kommentaator. Meie Maal on õigus kustutada kommentaare, mis ei vasta sisult headele tavadele so kommentaarid, mis on: teemavälised, kirjutatud teise isiku nimel, solvavad, labased, sisaldavad reklaami, vaenu õhutavad, ebaseaduslikule tegevusele üleskutsuvad.

Täna loetuimad
Muhu mees võitis loosiga auto
President andis saarlastele uued auastmed
Paneks tordile ikka kirsi ka!
+2000 SAARLAST - Margit Kõrvits: juba praegu piisavalt huvitav ja ihaldusväärne
+2000 SAARLAST - Madis Tiik: ka maal elades saab õnnelik olla
Antarktika-ekspeditsiooni purjekas jõudis Nasvale (1)
Tänasest saab valida
Saarlased kannavad laulu- ja tantsupeo rongkäigus viikingilaevu
JUHTKIRI - Usu küsimus
Saaremaa Muuseum ootab perekonnalugusid
Margo Kubjas pälvis päästeteenistuse medali
Omri poeg Ahab reedab oma Jumala
Eesti Vabariigi sünd
Kirikuteated
Kunstnik Eve Viidalepp avab näituse
Nädala loetavuse top 5
Hoidkem EKRE riigi juhtimisest eemal  (111)
Saaremaa tuntud üritusteportaal lõpetab tegevuse (17)
Naine jäi ülekäigurajal auto alla (19)
Vaata, kes on kutsutud Eesti Vabariigi 101. aastapäeva auks korraldatud vastuvõtule (10)
Täitemenetlus aitas vallalt võla kätte saada (19)
Kommentaarid
Täitemenetlus aitas vallalt võla kätte saada (19)
Hoidkem EKRE riigi juhtimisest eemal  (111)
Antarktika-ekspeditsiooni purjekas jõudis Nasvale (1)
President Kaljulaid: ei saa luua ühendusi, mida turg ei toeta (7)
Vald korrastab jäätmevaldajate registrit (25)
Külaelu edendamisest (9)
Mäebe küla soovib bussipeatuse tähist (1)
Aardamit häirib külavanemate statuudis asula (4)
Naine jäi ülekäigurajal auto alla (19)
Lammaste kontrollost – ebaseaduslik tõend? (1)
Kasulikud viited
praamid.ee
Hiiu Leht
Saare Maavalitsus
Kuressaare linn
www.saaremaa.ee
e-riik
Ilm Kuressaares
Kuressaare Sõnumid
Ruhnlase blogi
Eesti Ajalehtede Liit
Copyright © Saaremaa Raadio OÜ, 2019. Kõik õigused kaitstud