[x]Sulge
või

Logi sisse
Kontrollkood:
meiemaa.ee
Teisipäev, 15. oktoober 2019  |  Logi sisse
Otsing
Sisesta otsingusõna
Sisukord

Reklaam
Arhiiv
eelmine kuu
oktoober 2019
järgmine kuu
E T K N R L P
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031




Kommentaarid

Püsiühendus tuleks praamiühendusest soodsam
28.11.2018. Autor: Ardo Vahter
Maanteeameti poolt tellitud Saaremaa püsiühenduse finants- ja sotsiaal-majandusliku mõjuhinnangu ajakohastamise konsultatsioonitöö lõppversioonist selgub, et Saaremaale silla ehitamine oleks küll kallis, kuid parvlaevaühenduse opereerimiskulu on nii palju suurem, et mõnekümne aastaga muutuks püsiühendus laevaühendusest oluliselt soodsamaks.
Sorteeritud esimestena:vanemad   uuemad   parimad
Anonüümne
 4

28.11.18, 07:30
Noh sillavastased - mõnekümne aastaga muutub püsiühendus laevaühendusest oluliselt soodsamaks. Teile jääb veel argument, et neetud turistid tulevad ja vahivad teid. Ja teiseks, et hülged ujuvad ennast vastu sillaposte surnuks.

Silda on vaja saarlastele nii otse, paremaks liikumiseks, kui ka kaudselt - turismi arendamiseks.

-25  +21
Volli
28.11.18, 10:06
Ega lollil harimatul inimesel on lisaks sillale ka veel Kuressaare linna metrood vaja. Saaks kuiva jalaga ühest linna (või miks mitte ka maakonna) otsast teise.

Kui sa nüüd aga natukene loogiliselt mõtled (kui sul see üldse eksisteerib), siis enne silla kasutusele võttu on vaja ka SILD EHITADA.

Milliste rahade eest sa seda teed, sooviks teada? Kas silla ehitus ei maksa siis mitte midagi, et me saame kohe hakata rääkima ainult silla kuludest?

Ja ära unusta seda, et kui tekib sild, siis tekib ka ca 7 km võrra teid juurde Eestisse, mis vajavad hooldamist, talvel puhastamist/soolatamist ja pimedal ajal valgustamist. Sild deformeerub, mis tähendab, et ta vajab hoolduseid, mis kõik M A K S A V A D!

See raha on kuskilt vaja saada. Miks peaks mingi Hiina investor, kel omal linnu, kus elavad miljonid inimesed, tulema mingisugusesse külakolkasse silda ehitama. No see on absurdne. Enne saaks 100 silda Hiina külade vahel ehitada, kus elab umbes sama palju inimesi, kui Tallinnas.

Mõtle ja vaata korra meie elanike peale, mis numbrid sealt vastu paistavad. Siis vaata, kui mitu autot praam aastas üle veab ja siis hakka arvestama tunni kaupa ja avasta, et see kaheksas maailmaime hakkab lihtsalt kulutusi koguma.

Lisaks on enamik sinusuguseid ärplejaid sellised, kes käivad ehk paar korda aastas mandril. Ja mis see mõnekümneminutiline sääst sulle annab? Oled sa bussi- või veokajuht? Siis saaksin aru. Aga üldjuhul need lärmajad istuvad kuskil Saaremaa paksu metsa taga ja kisavad.

Odav ja odav. Harimatud inimesed, kes ise suuremal määral äriga kokku puutunud ei ole, peale taarapunktis taara tagastamisele, ei saagi ju aru sellistest elementaarsetest asjadest ja hakkavad mingitest hülgetest rääkima nagu algklassi õpilane.

Jõuluvana saab ju ka üle silla kiiremini pärale! :)

-13  +18
Anonüümne
28.11.18, 11:31
Targutamine ei näita veel haritust.
Uuring näitab, et raha silla jaoks laenatakse ja paarikümne aasta pärast on laen pluss intressid tasa. Kusjuures üleveo hind tõuseb samadel tingimustel nagu praegu praamiüleveo hind. Kui laen tasutud, siis üleveotasu enam ei võeta, sest sild muutub tavaliseks teeks.

Silla laen pluss intressid on riigile odavamad kui praamiliiklus. Ja seda kohe silla valmimisest alates. Naeruväärne on väita, et mõni praam veel sõitma jääks.

-22  +4
Volli
28.11.18, 11:37
Kust kohast see paarkümmend aastat tuleb?

Esiteks põhineb silla hind ainult VÄITEL. Me ju teame, et tegelikkuses lähevad asjad alati kallimaks. Kui vaadelda lähiregioonide sama suuri sildu, siis me näeme, et meie hinnapakkumisega on ikka päris korralik soodus tehtud. Miks küll?

Seega ei saa üldse väita, et see end paarikümne aastaga tasa teeniks? Ja isegi, kui teeniks, siis 30-40 aasta pärast oleks see sild vanaraua hunnik, mida on selleks ajaks juba korduvalt remonditud.

Nüüd siis küsimus, et millal see end ükskord tagasi teenima jõuab hakata? Esmalt laenu maksmine, siis ülalpidamiskulud, siis uued remondikulud?

Ja küsin veelkord, et miks peaks üldse mingil ärihail väiksesse külakolkasse asja olema?

Kui sa võtad seda targutamisena, siis on ju hästi. Mina lihtsalt üritan oma peaga mõelda, mitte ullikeste vajaduspõhisest printsiibist lähtuna.

Juba praegu on ju räägitud, et silla hind (isegi kui ta oleks homme valmis) oleks tunduvalt kallim praami hinnast. Mis saab siis veel 30- 40- aasta pärast?

-7  +16
Anonüümikule
29.11.18, 11:07
Tark õpib teiste vigadest ,loll ei enda omadestki !
Kõrval on ju örlandi saar kuhu kunagi tehti sild -mingit arengut ei toimunud kuigi kõrval on lausa pärnu suurune karlundi linn . Küll on aga sild läinud väga kalliks -vaid oaarikümne aast pärast vajas ta juba kapremonti mis maksis rohkem kui sild ja nüüd on juba jälle uut silda vaja -isegi on välja käidud idee suld lammutada ja panna käima elpraam

-2  +11
ei poolda silda
 2

28.11.18, 08:20
Kuule anonüümne, 10-15 aasta pärast on saarel poole vähem rahvast, suurem osa penskarid, siis küsiks, kas neile on seda vaja, milliseks kujuneb sillaületustasu sellise väikse rahva arvu juures.

-21  +23
pooldan silda kahe käega
28.11.18, 10:38
aga äkki hakkab siia peale seda ka noort rahvast tulema

-19  +18
Volli
28.11.18, 10:53
Kust see noor rahvas tuleb? Tallinnast, Helsingist?

Inimene anna endale aru, et mitte keegi ei hakka seepärast Saaremaal rohkem käima, et ta säästab 4-, 6- või lausa 8-tunnisest sõidust paarkümmend minutit.

Kui tegu on Liival elavate ja Virtsus töötavate inimestega (või vastupidi), siis on see ainuke seletus aja võiduks. Ega autod, bussid või veokid hakka silla pärast kiiremini sõitma.

Lisaks oleme hetkel olukorras, kus silda vaadatakse läbi roosade prillide, nähakse ainult head. Aga mis on negatiivsed küljed? Miks keegi nendest ei räägi? Ei tahaks uskuda, et need puuduvad.

-11  +17
pooldan silda kahe käega

28.11.18, 10:36
lõpuks ka üks adekvaatne hinnang asjale

-15  +17
anonüümne
 1

28.11.18, 13:26
Kõik noored, kes õpida tahavad ja on õpihimulised, siis need siia pressioperaatoriteks, kastipesijateks, koostajateks, transadeks, klienditeenindajateks, tagasi ei tule. Need tublid ja hakkajad noored on omale tasuva töö ja elukoha soetanud mandril. Mis neid siia tõmbama peaks, ilusaid kohti, kadakaid, merd ja vaikust on ka Tallinna ümbruses. Saaremaa on ühe sissesõidu - ja väljasõidu teega hästi kauge merega piiratud ääremaa ja ääremaaks ka jääb!

-17  +12
anonüümne
28.11.18, 13:47
Tubli miinustaja, ema on kindlasti uhke!

-6  +5
Anti

28.11.18, 23:36
Sild on ka ise vaatamisväärsus ja meelitab inimesi vaatama! See saab siinpool ainulaadne olema!
Aga silla hooldusest - Ka laevad ja sildumisrajatised tahavad uuendamist, remonti. Egas kasvav sõidukite arv jää ainult maanteele, need tuleb üle väina ka vedada!
Mis aga kõige olulisem, arvestades juba tänast autoliiklust on perspektiivikas autotranspordi jaoks ehitada maantee neljarajaline ehk kiirtee! Kui muidugi meie tulevikutransport just õhutransport ei saa olema, siis aga pole meil ei laevu ega ka silda tarvis!

-4  +9
Viiu
 1

29.11.18, 10:49
Sild tuleb!See on ajast-aega päevakorral olnud.Volli kommentaarid seda ei peata.Pessimiste ennegi nähtud,aga elu viivad edasi Heina taolised inimesed.Ja jaksu selleks,et silla teemega edasi minna.

-12  +3
Viiukene
29.11.18, 21:16
Sillamöla tuleb vaid enne valimisi - siis on palju lubadusi ja sild on ka nii odav et tagataskust raha võib võtta selle purde jaoks . Valimised läbi siis sild kohe mitmekordistub ja uued analüüsid tõestavad ( usutavad ) et sild ei tasu end kunagi ära ja on üüberkallis

-0  +7
Tige kala

29.11.18, 11:02
Loe ja hirnu -valimised tulekul ja ülesse soojendatakse jälle sillateema . Ja arvud bluffitud jäloe imeväikeseks . Ka üks erategija tuli ju algul odava pakkumisega -400 milli mis vaid kuudega kasvas 550 ni . Kui algul oli ülesõit oakutud vaid 8 euri ,siis kiirest kasvas see 20 ni . Kui algul dotsu nagu vaja polnud ,siis hiljem kerkis see lausa 20 millini aastas . Usun et tegelikud arvud isegi kasvavad veel -rootsi kogemus -sild tuli ju 2x kallim ja vaid 20 aasta pärast tuli teda remontida sama raha eest
Alles oli ju et saksamaa tellib hunniku praame et üle kieli kanali (!)autosid vedada !

-1  +13
Lisa kommentaar

Nimi*:

E-mail:

Kommentaar*:

NB! Meie Maa ei vastuta artiklitele lisatud kommentaaride eest, kommentaari sisu eest võtab endale vastutuse kommentaator. Meie Maal on õigus kustutada kommentaare, mis ei vasta sisult headele tavadele so kommentaarid, mis on: teemavälised, kirjutatud teise isiku nimel, solvavad, labased, sisaldavad reklaami, vaenu õhutavad, ebaseaduslikule tegevusele üleskutsuvad.

Täna loetuimad
Auto sõitis kesklinnas läbi purskkaevu  (70)
Ralliauto rammis Kaali trahteri müüri
Pargitud autod segavad probleemi lahendamist (13)
Muhulane Ivari Vokk jättis Vetteli
Saaremaa koolipoiss kirjutab telesaatesse lugusid
JUHTKIRI - Jälle häda ralliga (4)
Ott Tänaku maal osteti 1524 euroga  (1)
Projekteerija: keskendume lahenduse otsimisele (22)
Rallinädal tõi politseile 81 menetlust
Ralli nädalavahetusel veidi vähem praamireisijaid (3)
Salme kool lõi kaasa Erasmus+ projektis
Vutinaised võitsid teise liiga
Täiskasvanute õppe nädal täies hoos
Kultuur kirbul - Kartul koos lisandiga
Mihkel Tanila Lätis pildil
Nädala loetavuse top 5
Auto sõitis kesklinnas läbi purskkaevu  (70)
Ralliauto rammis Kaali trahteri müüri
Saarlasest saadikul on kuluhüvitis kasutatud (18)
Pargitud autod segavad probleemi lahendamist (13)
Muhulane Ivari Vokk jättis Vetteli
Kommentaarid
Auto sõitis kesklinnas läbi purskkaevu  (70)
Pargitud autod segavad probleemi lahendamist (13)
Projekteerija: keskendume lahenduse otsimisele (22)
Saarlasest saadikul on kuluhüvitis kasutatud (18)
Kuressaare püüdleb Euroopa Spordilinnaks (23)
Ralli nädalavahetusel veidi vähem praamireisijaid (3)
JUHTKIRI - Jälle häda ralliga (4)
Ott Tänaku maal osteti 1524 euroga  (1)
Ohvri tuttav: teipijad olid hoopis mulle võlgu (69)
Huvitegevust Saaremaal on toetatud ligi 700 000 euroga (3)
Kasulikud viited
praamid.ee
Hiiu Leht
Saare Maavalitsus
Kuressaare linn
www.saaremaa.ee
e-riik
Ilm Kuressaares
Kuressaare Sõnumid
Ruhnlase blogi
Eesti Ajalehtede Liit
Copyright © Saaremaa Raadio OÜ, 2019. Kõik õigused kaitstud