[x]Sulge
või

Logi sisse
Kontrollkood:
meiemaa.ee
Laupäev, 19. september 2020  |  Logi sisse
Otsing
Sisesta otsingusõna
Sisukord

Reklaam
Arhiiv
eelmine kuu
september 2020
järgmine kuu
E T K N R L P
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930




Saaremaa Teataja

Autor:
Neljapäev, 07. märts 2019.

Loe kommentaare | Kommenteeri

Üks inimeste jaoks kõige olulisemaid kokkupuutepunkte vallaga on kõik see, mis puudutab teid ja tänavaid ning nende hooldust ja remonti. Oleme üle vaadanud ja kaardistanud kõik valla avalikud teed ning selle alusel teinud valikud 2019. aasta teede remontideks. Nii palju kui võimalik võtsime aluseks endiste valdade teehoiukavad, kuid enamasti olid need tehtud jooksvaks aastaks. See on ka mõistetav, kuna teetööde vajadused muutuvad seoses nende lagunemisega ja ka inimeste vajadused muutuvad. Seetõttu on just teede osas väga pikaajalisi plaane keeruline teha. Küll aga saab natuke pikemalt ette vaadata tolmuvabade katete ehitusele, kuid päris kõiki tolmuvabade katete soove paraku korraga rahuldada ei õnnestu.

2018. aastal keskendusime pigem olemasolevate katete korduspindamistele ja tänavuste tolmuvabade katete aluste ettevalmistamisele. Kui mullu sai tehtud ligi 20 km tolmuvabu katteid, siis tänavu on plaanis rajada rohkem kui 50 km tolmuvabu katteid. Suureks abiks on siin Riigikogu poolt eraldatud nn katuseraha 400 000 eurot, mis on määratud tolmuvabade katete ehituseks just maapiirkondades.

Tänavu on valla teedele investeeringuteks ette nähtud u 2,5 miljonit eurot ja vastavalt ühinemislepingule jagatakse see summa endiste valdade piirkondade vahel samade proportsioonide järgi, nagu oli riigi rahastus valdadele avalike teede hoolduseks 2016. aastal. Täpsemad 2019. aasta mustkatte ehitamise objektid on välja toodud kõrval olevas kirjutises. On piirkondi, kus ei tehta kas üldse või tehakse väga vähe tolmuvabu katteid seoses sellega, et tehakse palju muid hädavajalikke töid, nagu korduspindamine või kruusateede remont, et saaks teed läbitavaks teha või panna antud teele edaspidi mustkate.

Kuna Kuressaares on väga paljud tööd seotud Kuressaare Veevärgi vee- ja kanalitorustike ning Kuressaare Soojuse küttetorustike rekonstrueerimisega, mille kõik kaasmõjud Kuressaare tänavatele ja kõnniteedele ei ole veel teada, siis Kuressaare osas ei saa veel lõpuni täpset plaani kinnitada. Kindlasti korduspinnatakse mitmeid teid, korrastatakse kõnniteid ning tehakse muud vajalikku. Samuti toetatakse Kuressaarele ette nähtud vahenditest Pika tänava, Sepa ja Kopli tänava vahelise lõigu sadevee probleemide lahendamist, mille lõplik hind ei ole veel selgunud.

Leisi piirkonnale ette nähtud vahenditest tehakse valmis Kooli tn kergliiklustee. Samuti on plaanis rajada Salme–Läätsa kergliiklustee, mis ka saab osalise rahastuse Salme piirkonna teede rahast, kuna see läheb tunduvalt kallimaks ühinemislepingus ette nähtust.

Lisaks investeeringutele tehakse teedel ka väiksemaid töid, nagu avariiliste truupide vahetus, üksikute kruusakoormate vedamine vajalikesse kohtadesse, tolmutõrje kaltsiumkloriididega, mustkatte aukude paikamine, teede hööveldamine jne.

Praegu saame välja tulla inimesi kõige rohkem huvitava nimekirjaga, milleks on tolmuvabade katete rajamine kruusateedele. Siin nimekirjas on need teed, mille juriidiline pool on korras ehk mis on kas valla omad või antud avalikku kasutusse kas läbi notariaalse isikliku kasutusõiguse lepingu või sundvalduse. Mitmed sundvalduse seadmised on veel pooleli ja enne, kui need ei ole korda saanud, ei saa me ka lubada, et sinna tolmuvaba katte rajame.

Mustkatete potentsiaalsete objektide osas on menetlusi pooleli rohkem kui kuuel kilomeetril plaanitavatel lõikudel ja need ei kajastu praegu välja toodud nimekirjas. Täpsema kruusateede remondi ja korduspindamiste tabeli saame kokku siis, kui on selgunud esimesed hangetest tulenevad hinnad.

Kokkuvõtteks: 2018. aastal tegime ära suure töö, et tänavu saaks teha suures ulatuses mustkatteid kruusateedele. Samuti tuleb säilitada juba tehtud mustkatteid korduspindamisega ja kindlasti ei tohi unustada kruusateid, sest inimesed peavad saama liikuma.

Mikk Tuisk
Majandus- ja haldusosakonna juhataja

Täna loetuimad
KG 1. klass oli õpetaja puudumisel koduõppel
Vanas koolihoones nähakse kogukonnamaja
Tallinna tänava rattatee märgistus annab eesõiguse ratturile
Vald sõlmis Tallinna Ülikooliga koostöölepingu
Koroonahaigetega kokku puutunud inimeste teavitamiseks tõttab appi kõnerobot
Nädala loetavuse top 5
Kuressaare kauplemisärid võivad lõhki minna (12)
Naabrinaine päästis maja hävingust (7)
Ralli linnakatse jääb ära (5)
Lümanda lasteaia õpetajal tuvastati koroonaviirus (7)
Kesklinna sadeveetrassi ümberehitustööd algavad septembri lõpus (55)
Kommentaarid
Ohvri tuttav: teipijad olid hoopis mulle võlgu (121)
UUS! Hispaaniast tulnud saarlane andis positiivse koroonatesti (14)
Vägevad saare mehed on saates „Pöördepunkt”  (15)
Sügistööd toovad külateedele reostusi (11)
Maailmakoristuspäev kutsub prügi korjama (4)
VAKO jättis lennuliini hankel õiguse maanteeametile (4)
Hilissuves on värve ja mitmesuguseid marju (4)
Külateater tuleb linna! (3)
JUHTKIRI - Lõputuna näiv ringlus (3)
Jalgrattal saaremaailmale ring peale (1.) (3)
Kasulikud viited
praamid.ee
Hiiu Leht
Saare Maavalitsus
Kuressaare linn
www.saaremaa.ee
e-riik
Ilm Kuressaares
Kuressaare Sõnumid
Ruhnlase blogi
Eesti Ajalehtede Liit
Saada vihje või teade
Tekst:
See on vajalik selleks, et veebirobotid ei saaks selle vormi kaudu meile automaatselt rämpsposti saata.
Sisesta sümbolid, mida pildil näed:
Sinu e-post (ei ole kohustuslik):
Meie Maa usaldab oma lugejaid ja ootab kõigilt vihjeid või teateid huvipakkuvate või murettekitavate sündmuste või teemade kohta. Saada vihje või teade siit ja võib-olla just Sinu info põhjal ilmub peatselt lugu Meie Maas. Vihje või teate saatja võib jääda anonüümseks.


Copyright © Saaremaa Raadio OÜ, 2020. Kõik õigused kaitstud