[x]Sulge
või

Logi sisse
Kontrollkood:
meiemaa.ee
Pühapäev, 19. jaanuar 2020  |  Logi sisse
Otsing
Sisesta otsingusõna
Sisukord

Reklaam
Arhiiv
eelmine kuu
jaanuar 2020
järgmine kuu
E T K N R L P
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031




Majandus

Tarbijate teadlikkus on tõusnud (3)
Autor: MM
Reede, 08. november 2019.

Loe kommentaare | Kommenteeri

Äsja valminud uuring tarbijakaitse olukorrast Eestis näitab, et tarbijad ei jää enam probleemide korral passiivseks, vaid võtavad ka midagi ette.

Lausa 79% vastanutest, kellel oli viimase aasta jooksul tarbijakaitsealaseid probleeme, võttis midagi ette probleemi lahendamiseks. Seejuures on hüppeliselt kasvanud probleemid elektroonika ning transporditeenustega.

Kui ühelt poolt nõustuti väidetega, et tarbijail on piisavalt informatsiooni, et kaupa otstarbekalt valida, siis murekohtadena toodi välja, et pakendil olev informatsioon ei ole loetav või siis puudub eestikeelne kasutusjuhend.

„Hea meel on tõdeda, et tarbijate teadlikkus on tõusnud ning probleemide korral pöördutakse esmalt ikkagi kaupleja poole. Tarbijakaitse ja tehnilise järelevalve ameti peadirektorina valmistab mulle kahtlemata ka rõõmu, et rahulolu TTJA poolt pakutava abi ja lahendustega on kasvanud,“ ütleb TTJA peadirektor Kaur Kajak.

Uuringust nähtub, et paljud Eesti inimesed kasutavad ostmiseks nii kodu- kui välismaised e-poode. Vaid 22% küsitletutest ei ole kasutanud Eesti e-poodi ja 29% välismaist. Samas nähtus vastustest, et enim huvitas vastanuid, kuidas saab kaupa tagastada (enamasti uuris seda 52%, vahetevahel 30%) ja kellega vajadusel kontakti võtta (vastavalt 45% ja 32%). Vähem tunti huvi kaupleja tegeliku olemasolu vastu (38% ja 29%), kas on tegemist valmis või eritellimustootega (37% ja 24%) ja millises riigis on kaupleja registreeritud (32% ja 26%). Viimased kaks on aga olulised, kuivõrd eritellimustooteid ei ole kaupleja kohustatud tagasi võtma ning kui ettevõtja asub väljaspool Euroopa Liitu, ei saa TTJA ega EL tarbija nõustamiskeskus kuidagi aidata.

Võrreldes nii 2012. kui 2016. aastaga on mõnevõrra suurenenud tarbijate teadmised oma õigustest ning sellest, kelle poole rikkumise korral pöörduda. Ent vaid väike osa tarbijatest (19%) teab, et eraisikutevahelise ostu-müügi vaidluse korral TTJA ei saa aidata. Sellepärast on oluline, et tarbija jälgiks, kellele ta kauba või teenuse eest ülekande teeb.

Eesti Konjunktuuriinstituudi poolt läbi viidud uuringu eesmärk oli välja selgitada elanike teadlikkus tarbijakaitsest. Uuring annab ülevaate Eesti elanike hoiakutest ja käitumistest olukordades, kus esines tarbijakaitsealaseid probleeme. Uuring põhineb 1738 Eesti elaniku vanuses 18–74 aastat küsitlemise tulemustel. Varem on sarnane uuring läbi viidud Eesti Konjunktuuriinstituudi poolt 2012. ja 2016. aastal ning tulemusi on analüüsitud võrdlevalt.

Uuringuga saab tutvuda TTJA kodulehel https://www.ttja.ee/et/amet-kontaktid/uuringud


Täna loetuimad
Perekondlik
Kolme inimese surma põhjustanud autojuhil väiksem joove (21)
Komisjon tahab Noortejaama kohta menetlust (22)
Saaremaa ettevõtjad said PRIA-st rohkem kui 660 000 eurot toetust
Saikla poe käive on suurenenud ligi kolm korda (5)
Ohvrit kaelast pigistanud mehele reaalne vangistus
Erivajadusega inimeste kodu Õie tänavale ei tule  (13)
Heli Maajärv: elus ei ole vigu, on õppetunnid
Piimafarmer, kes panustab paljude alade arengusse
Muinsuskaitse kaitsekorrast huvitus ligi poolsada linlast
Solistica konkursil seitse vaprat saarlast
Tallinna Saarlaste Segakoor peab sünnipäeva
Kaks suurt ja Saaremaa
Hea uni aitab paremini käituda ja õppida
2019. aasta parim BWB mudel on Pilot 15 WP
Nädala loetavuse top 5
Saaremaa rängim avarii nõudis kahe naise ja beebi elu (54)
Traagiline õnnetuspaik tõi kokku hulga mälestusküünlaid (18)
Liiklusõnnetuses hukkunute lähedasi toetatakse joogatunniga (9)
Oma läbielatut ei soovi ma mitte kellelegi (3)
Kuressaarest pärit kullavaras võeti Läänemaal vahi alla (12)
Kommentaarid
Saaremaa valla lastekaitseteenistuse juhataja on Anneli Tõru (9)
Ebaseadusliku metsaraie eest tuleb maksta üle 28 000 euro (10)
Oma läbielatut ei soovi ma mitte kellelegi (3)
Kolme inimese surma põhjustanud autojuhil väiksem joove (21)
Erivajadusega inimeste kodu Õie tänavale ei tule  (13)
Komisjon tahab Noortejaama kohta menetlust (22)
Lennuhanke vaidlustus jäi rahuldamata (9)
Saikla poe käive on suurenenud ligi kolm korda (5)
Saaremaalt pärit asjur asub tööle Aafrika Liidu juurde (7)
Anneli Meisterson kandideerib aasta noorsootöötaja tiitlile (28)
Kasulikud viited
praamid.ee
Hiiu Leht
Saare Maavalitsus
Kuressaare linn
www.saaremaa.ee
e-riik
Ilm Kuressaares
Kuressaare Sõnumid
Ruhnlase blogi
Eesti Ajalehtede Liit
Saada vihje või teade
Tekst:
See on vajalik selleks, et veebirobotid ei saaks selle vormi kaudu meile automaatselt rämpsposti saata.
Sisesta sümbolid, mida pildil näed:
Sinu e-post (ei ole kohustuslik):
Meie Maa usaldab oma lugejaid ja ootab kõigilt vihjeid või teateid huvipakkuvate või murettekitavate sündmuste või teemade kohta. Saada vihje või teade siit ja võib-olla just Sinu info põhjal ilmub peatselt lugu Meie Maas. Vihje või teate saatja võib jääda anonüümseks.


Copyright © Saaremaa Raadio OÜ, 2020. Kõik õigused kaitstud