[x]Sulge
või

Logi sisse
Kontrollkood:
meiemaa.ee
Neljapäev, 25. aprill 2019  |  Logi sisse
Otsing
Sisesta otsingusõna
Sisukord

Reklaam
Arhiiv
eelmine kuu
aprill 2019
järgmine kuu
E T K N R L P
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930




Majandus

Lugeja küsib, jurist vastab
Autor: MM
Kolmapäev, 17. aprill 2019.

Loe kommentaare | Kommenteeri

Lugeja küsib: Töötan autojuhina jaotusvedudel. Auto on suur ja tagaluugiga, kus kaupa kuni 8 tonni ja see tuleb laiali jagada mitmele kliendile. Kauba mahalaadimisel on mitmel korral olnud arusaamatusi klientide tõstukijuhtidega. Korra olen isegi kukkunud, kui tõstukiga pihta sain. Mida peaksin tegema, et hullemaid õnnetusi ei juhtuks?

Vastab Rein Reisberg, tööinspektsiooni töökeskkonna konsultant: Klientide juures nende töötajatega koos koormat maha (või ka peale) laadides on oluline esmalt kokku leppida, kes millist osa laadimistööst teeb. Mõnes ettevõttes võib olla nii, et autojuht näitab ainult, milline kaubaalus tuleb maha tõsta ja muu on juba kliendi tõstukijuhi ülesanne. Teises hoopis nii, et autojuhile näidatakse, kuhu kaup maha laadida ja laadimine on autojuhi töö.

Ohud on suuremad, kui laadimistöid teevad autojuht ja kliendi tõstukijuht koos. Siis on mõistlik eelnevalt omavahel rääkida, kes mida teeb ja kuidas toimub omavaheline suhtlemine. Näiteks kuidas annab autojuht tõstukijuhile märku, et ta võib kaubaalust liigutama hakata. Tõstukijuhi vaateväli võib olla tõstetava lasti tõttu piiratud ja ta ei pruugi näha, kas last on tõstmiseks valmis. Kindlasti ei tohi autojuht enam pärast tõstukijuhile märguande edastamist hakata lasti juures midagi toimetama, näiteks pakke kohendama või vahelippe eemaldama.

Nii laadimistööde ajal kui ka lihtsalt teise ettevõtte territooriumil liikudes tuleb kanda märguriietust, et olla paremini nähtav. Laadimistööde ajal on õige kanda turvajalatseid. Need väldivad vigastusi, mis võivad juhtuda tõstetava kauba kukkumisel ning kaitsevad jalga võimalike naelte või kruvide torke eest.


Täna loetuimad
Prügiteema tekitas komisjonis elava arutelu (7)
Välja tuli Meie Maa toimetaja 84 aastat vana töötõend
Kuidas kaotada elu maal? (3)
Lepiku talu lambafarmi tegemistest
Laupäeval toimub avatud kalasadamate päev
Saaregurmee ja Lahhentagge noppisid tiitlid
Mikro- ja väikeettevõtjate toetusest
Maamessil osaleb 13 Saaremaa ettevõtet
Küberpätid tegid mullu ligi veerand miljoni eest kahju
Linnuses tuleb arheoloogia teabepäev
Jumal annab alandlikele armu (1)
Iisraeli riigi madaldumine
JUHTKIRI - Ajalooline üllatus
Kirikuteated
Nädala loetavuse top 5
Purjus juht sõitis autoga teeviida puruks (4)
In memoriam ÜLO KOLLO (23.09.1937 - 18.04.2019) (1)
Saaremaa Muuseumi personal sai täiendust (3)
Leisi teenuskeskust hakkab juhtima Tuuli Pärtel  (10)
Saarlased riigikogu komisjonides  (7)
Kommentaarid
Kuidas kaotada elu maal? (3)
Prügiteema tekitas komisjonis elava arutelu (7)
Volikogu eestseisus ei toetanud pikka rendivabastust (15)
Kogukond ei soovi Üüdibele taastuvenergia jaama (6)
Leisi teenuskeskust hakkab juhtima Tuuli Pärtel  (10)
Valitsusvastutust kandma hakkav kolmikliit seisaks kõigi Eesti inimeste eest (8)
Orissaare lasteaed unistab uutest õueatraktsioonidest (4)
Jumal annab alandlikele armu (1)
GoBus võitis maakonna bussiliinide hanke (14)
Salapärane annetaja kinkis elustamislaua soetamiseks 10 000 eurot (3)
Kasulikud viited
praamid.ee
Hiiu Leht
Saare Maavalitsus
Kuressaare linn
www.saaremaa.ee
e-riik
Ilm Kuressaares
Kuressaare Sõnumid
Ruhnlase blogi
Eesti Ajalehtede Liit
Saada vihje või teade
Tekst:
See on vajalik selleks, et veebirobotid ei saaks selle vormi kaudu meile automaatselt rämpsposti saata.
Sisesta sümbolid, mida pildil näed:
Sinu e-post (ei ole kohustuslik):
Meie Maa usaldab oma lugejaid ja ootab kõigilt vihjeid või teateid huvipakkuvate või murettekitavate sündmuste või teemade kohta. Saada vihje või teade siit ja võib-olla just Sinu info põhjal ilmub peatselt lugu Meie Maas. Vihje või teate saatja võib jääda anonüümseks.
Copyright © Saaremaa Raadio OÜ, 2019. Kõik õigused kaitstud