Autor:
Sirli ToomingReede, 12. aprill 2019.
Loe kommentaare |
Kommenteeri
Veidi vähem kui kuu aja pärast selgub, kas Vetteli emafirma PRFoodsi tootearendus on andnud loodetud tulemusi ning tugevdab ettevõtte ekspordiväljavaateid. Nimelt valiti kontserni brändi Heimon uued kalatooted ühe tähtsama üleilmse mereandide messi Seafood Expo Global tootekonkursi Seafood Excellence Global Awards 2019 finaali.
Kokku esitati konkursile 79 toodet, millest finaali pääses 39 toodet 12 riigist. Nende hulgas ainsana Eestist PRFoods AS-i Heimon brändi uued ahjuvalmis vikerforellifilee kuivmarinaadiga portsjonid.
PRFoodsi kalaettevõtete grupi valdusfirma Saaremere Kala juhatuse liige Ivari Vokk ütles Meie Maale, et kuivmarinaadis forell on tootearenduse tulemus, mille uudsus seisneb mitte üksnes sisus, vaid ka vormis. „Tooted on pakendatud paberimassist ümbertöödeldud loodussõbralikust materjalist valmistatud ahjukindlasse karpi, mille pärast toidu küpsetamist sõna otseses mõttes komposti võib visata,” ütles Vokk.
Kuivmarinaad ja ökopakend
Uudistooteid on tegelikult neljas erinevas marinaadis, konkursile valiti neist kaks: roheline küüslauk ja münt ning sidrunhein ja tsitrus, märkis Vokk ning lisas, et kui Eestis on uudistooted praegu müügil veel plastikus, siis pärast Brüsseli messi jõuavad tooted ka Eesti turule üksnes ökopakendis.
Mess toimub Brüsselis 7.–9. maini ning juba esimesel messipäeval selgitatakse välja kalatoodete turu liidrid ja innovaatorid – välja antakse kaks peaauhinda: parim jaetoode ja parim HoReCa toode, lisaks viis eriauhinda innovatsiooni, mugavuse, tervise ja toitumise, jaepakendite kategoorias, eraldi tooteliini kategoorias.
Voki sõnul on nimetatud mess mereandide maailmas suurim omanäoline ja konkurss, mida korraldatakse, seetõttu kaalukas. „Juhul, kui meie tooteid seal edu saadab, siis on see kindlasti abiks eksportturule sisenemisel,” sõnas ta.
Konkursi rahvusvaheline žürii koosneb viiest kuni seitsmest tunnustatud toidumaailma eksperdist, kelle hulgas on nii peakokad, ostujuhid, toitumisteadlased kui ka turundusprofid. PRFoods osaleb Seafood Expo Global messil koostöös Eesti Kalaliiduga, eraldi Heimon Kala messiboksis. Ühe tootega jõudis tootekonkursi finaali ka PRFoodsi tütarettevõte Suurbritannias – John Ross Jr (Aberdeen).