[x]Sulge

18192021222324
252627282930

Maakond

Smidt Metall on samm-sammult ülesmäkke roninud
Autor: Vilma Rauniste
Kolmapäev, 23. oktoober 2019.

Loe kommentaare | Kommenteeri

Eraettevõtlusega tegi Andres Smidt algust 1990-ndate keskel FIE-na, kui isaga kahasse osteti esimene treipink. Töökoda oli siis kodus, Lembri talus.

„Esimese aasta jooksul sai soetatud veel üks freespink. Nii see vaikselt minema hakkas. Tegin töid kohalikule põllumajandusühistule, Eikla Agrole. Töötasin treialina Saaremaa elektrivõrkude ehitusettevõttes (tänasel päeval Empower AS), kust lahkusin eraettevõtlusega alustamise tõttu. Sellest ettevõttest sai meie klient, kellele pakkusime masinate remondi teenust ning treimis- ja freesimistöid,“ rääkis Smidt Metall omanik Andres Smidt.

„See oli tugev ja kindel klient, kes aitas ettevõttele stabiilse vundamendi luua. Lisaks kliendid, kes olid kolhoosipäevilt jäänud ning ka varasemad Kuressaare töökontaktid. 1990-ndate lõpu poole hakkasime tegema Saaremaa seakasvatusele montaažitöid. Minu vend Hindrek müüs sigalate sisseseadeid, mida meie paigaldasime. Sellega seoses sai võetud ka esimesed töötajad.
2003. aastal asutasin OÜ ja kolisime töökoja endisesse Kaarma valla Eikla tsentraalkatlamajja. 2003. aastal kirjutasime EAS-i alustava ettevõtte stardiabi toetuse projekti, mis ka rahuldati. Selle abil kohandasime katlamaja töökojaks. 2011. aastal tegime juurdeehituse ja renoveerisime hoone täielikult tänu PRIA toetuse maaelu mitmekesistamise meetmele.”

2000-ndate keskel oli jõutud järeldusele, et manuaalpinkidega muutub kvaliteetse ja kiire teenuse pakkumine ning leiva laualesaamine küsitavaks. Tekkis vajadus soetada tänapäevased tööpingid. Paar esimest tööpinki olid kasutatud CNC freespingid. Päris uus CNC treipink osteti 2005, see on töös senini.

„Mida aasta edasi, seda täpsemaks lähevad detailid ja karmimaks kvaliteedinõuded. Üks meie suuremaid kliente on Baltic Workboats AS, kellele teeme erinevaid masintöötlusdetaile ja kes nõuab väga suurt täpsust ja kvaliteeti. 2010. ja 2015. vahel tekkis kontakt ka ühe Viljandi lähedal paikneva ettevõttega, Bestra Engineering AS-iga, kes tootis detaile ja konstruktsioone Norra naftatööstusele. Ka sealne kvaliteedilatt oli väga kõrge. Kuid Bestra lõpetas paraku tegevuse. Mõned sealsed töötajad läksid üle Viljandi Metalli. Tänu neile saime uue koostööpartneri.”

Investeeringutest, klientidest ja töötajatest

Andres rääkis, et toetuste abil on soetatud ka tööpinke. LEADER-meetme kaudu üks Jaapani päritolu Okuma tööpink. Eelmisel aastal soetati LEADER-meetme toetuse abil CAD, CAM tarkvara. Tööpinke on firmal palju, ligi paarkümmend. Sel sügisel kirjutati projekt ühe vana freespingi väljavahetamiseks Jaapani pingi vastu.

Kliendid on enamikus Saaremaalt – kummiettevõtted Trelleborg Industrial Products Estonia OÜ ja Merinvest OÜ, elektroonikaettevõte Ouman Estonia OÜ, laevaehitusfirma Baltic Workboats AS ning Kärla ja Kõljala põllumajandusühistu jne. Aga on ka neid, kes lihtsalt uksest sisse astuvad ja mingeid detaile soovivad.

Töötajate arv on omaniku sõnul kõikunud. Kui tehti montaažitöid, ulatus töötajate arv 15-ni, praegu on Smidt Metallis tööl üheksa inimest. „Töötajad on meil väga tublid, põhiliselt kohapeal välja koolitatud. Suurem osa on kohalikud. Kõige kaugem mees käib Orissaare külje alt, aga pärit on ta Eiklast, tema ema Anni Kaal elab praegugi siin. Ivo Mägi on meie esimene töötaja. Uuem ja kõige noorem, Siim Lehiste, käib Kuressaarest.”

Kuidas te Raivari endale tööle saite? „Raivariga oli selline lugu, et kõigepealt käis meil praktikal üks Eesti maaülikooli poiss, kes pärast kooli lõpetamist meile ka tööle tuli. Aga mingi aeg läksid meie teed lahku. Kusagilt kuulsin, et Raivar tahaks Saaremaale tagasi tulla ja palusin Linda pojal Ülaril uurida, nii saime Raivariga kokku. Talle see variant meeldis. Raivar on hästi kohusetundlik, korrektne ja täpne, kõvasti haritud mees, kellel siia tulles olid juba mingid kogemused. Tema põhiline ülesanne on teha pinkidele programme, jooniseid ja ka enamik hinnapakkumistest on tema ülesanne.”

*  *  *
Andrese pikk tee eraettevõtjani

Lõpetasin Tallinna kutsekeskkooli 1986. aastal. Samal sügisel kutsus Nõukogude armee mind kaheks aastaks teenistusse, see oli Saksamaal Berliini lähedal. 1989. sain Kaarma kolhoosi järglase (Eikla Agro OÜ) treialiks. 1993. aasta kevadel läksin neljaks kuuks Hollandisse, et õppida piima- ja juustutootmist, sest väike talupidamise mõte mul ikkagi oli. Ka isa torkis tagant, et talupidamisele järglane saada.

Kui tagasi jõudsin, mõistsin, et Saaremaal pole selle ala väiketootmisel erilist perspektiivi ja omandatud teadmised jäid rakendamata. Enne Hollandisse minekut olin lühikest aega mesinik.

Kuna põllumajandusühistud hakkasid kokku kuivama, läksin tööle Kuressaare elektrivõrkude ehitusettevõttesse. Lapsed olid väikesed ja pere oli vaja toita. See ei olnud pikalt, sest 1995 sai minust FIE. Esimene ettevõtlus oli kõrgepingeliinide aluste puhastamine, võtsin mingi lõigu ja palkasin paar meest. Seejärel soetasime isaga koos esimese treipingi. Selline teekond sai läbitud Smidt Metalli jõudmiseni.”

Täna loetuimad
Maakonna koolid parandasid oma kohta (1)
Prügiveo hinna tõusu saab leevendada jäätmeid liigiti kogudes (23)
SÜG-i uue nime lõpphääletusele jõudnud ettepanekud teada (1)
Meil on Kuningas, halastav ja armuline (5)
Salmel tutvustati kohalike autorite uudisteoseid (8)
Ajujahi teise vooru pääses kolm Saaremaa äriideed (1)
Ott Tänak toetab Austraalia tuletõrjujaid (3)
Sõna uuristab kivi (6)
Lastekirjanik ootab CD väljaandmiseks toetust (2)
Tuleviku Kompassi külastas ligi 900 inimest
Saaremaa toidufestival meenutab ja tänab
JUHTKIRI - Jälle teemaks prügi
Oleme kõik tööriistad Jumala käes (1)
Sõna on eriliste kultuuride kasvatajal
Kirikuteated
Nädala loetavuse top 5
Endine hooldustöötaja süüdistab juhtkonda töökiusus (21)
Kesklinn on kolmeks tunniks liikluseks suletud (7)
Purjus mees nõudis ähvardades endale kiirabi (12)
Lääne-Saaremaal tõuseb prügiveo hind rohkem kui kaks korda (33)
Saaremaa politseinikud pälvisid tunnustusi  (1)
Kommentaarid
Prügiveo hinna tõusu saab leevendada jäätmeid liigiti kogudes (23)
Endine hooldustöötaja süüdistab juhtkonda töökiusus (21)
Lastekirjanik ootab CD väljaandmiseks toetust (2)
Käivad läbirääkimised Kuressaare-Stockholmi lennuliini avamiseks  (13)
Ott Tänak toetab Austraalia tuletõrjujaid (3)
Lääne-Saaremaal tõuseb prügiveo hind rohkem kui kaks korda (33)
Salmel tutvustati kohalike autorite uudisteoseid (8)
Sõna uuristab kivi (6)
Ajujahi teise vooru pääses kolm Saaremaa äriideed (1)
SÜG-i uue nime lõpphääletusele jõudnud ettepanekud teada (1)
Kasulikud viited
Eesti Ajalehtede Liit
Saada vihje või teade
Tekst:
See on vajalik selleks, et veebirobotid ei saaks selle vormi kaudu meile automaatselt rämpsposti saata.
Sisesta sümbolid, mida pildil näed:
Sinu e-post (ei ole kohustuslik):
Meie Maa usaldab oma lugejaid ja ootab kõigilt vihjeid või teateid huvipakkuvate või murettekitavate sündmuste või teemade kohta. Saada vihje või teade siit ja võib-olla just Sinu info põhjal ilmub peatselt lugu Meie Maas. Vihje või teate saatja võib jääda anonüümseks.