[x]Sulge

16171819202122
23242526272829

Maakond

Viies õunakohvikute päev trotsis tormi ja paduvihma
Autor: Vilma Rauniste
Neljapäev, 19. september 2019.

Loe kommentaare | Kommenteeri

Esimene peatuskoht oli Suur-Põllu 4, klubi RT 14 Saaremaa Heategevuslik Õunakohvik ja esimeseks usutletavaks noor naine kahe lapsega, kes veeloikudes sulistamisest mõnu tundsid. Olid ju neil seljas-jalas ilmale sobilikult vihmakindlad joped ja kummikud.

Laste ema ütles, et mida enam veeloike, seda enam see lastele meeldib. „Laste jaoks ei ole halba ilma. See on meil esimene kohvik, sest meie issi on üks korraldajaist. Ühte kohta läheme kindlasti veel – Tai kohvikusse,” rääkis maal elav perenaine Kadri Rõõm.

„Ilm meid ei morjenda, olime otsustanud, et olgu ilm milline tahes, me teeme nagu plaanisime. Olime juba enne kahtteist ootel. Külastatavuse üle on mul raske midagi öelda, kuna olen selles meeskonnas esimest aastat. Eelmisel aastal nägin teisi kohvikuid ja võib öelda, et natuke vähem siiski rahvast liigub. Samas rohkem, kui ilma arvestades lootsime. Siiani on inimesi olnud üsna pidevalt. Täna on siin toimetamas kaheksa heategevusele pühendunud meest pluss nende pered.

Arvasime, et kuna inimesed teavad kohvikute toimumisest, siis ilmale vaatamata liiguvad nad korraks ikkagi ja seavad oma sammud nii siit kui teistest kohvikutest läbi. Olime optimistlikud. Inimesi jagub, meeskond on lõbus, liha ja koogikesi veel jagub, loomulikult oleme kuueni avatud. Meil on traditsiooniliselt pakkuda barbeque-liha ja grillitud tortilla ning õunakoogid ja saiakesed, mille küpsetasid meie naised,” rääkis Saaremaa klubi RT 14 liige Henno Rüütel.

„Mina olen juba selle klubi vana liige, see klubi tegutseb üle Euroopa ja maailma (ülemaailmne liikumine Round Table – toim), teeb heategevust ja toetab nii palju kui võimalik. Tahame alati teha parimat ja seda teistele pakkuda. Meie moto on „Killuke heategu teeb olemise heaks ja toidu veelgi maitsvamaks. Ehk omanda, kohanda, täienda!” Tänase ürituse kohta ütlen nii, et ilm on niru, aga rahvas on kohal. See tähendab, et kõik soovivad head, see on oluline,” rääkis oma mõtetest Rene Kivi.

Õunaõuel esmakogemus

„Meie kohvik on avatud esmakordselt. Oleme neid igal aastal külastanud ja otsustasime seekord ka ise teha,” ütles Kungla 7 asunud Õunaõue perenaine Pilleriin Lember. Tegelikult surus ilm kohviku õuest siiski väikesesse ruumi. „Eile oli väga ilus ilm, aga täna... Tuli teha ümberkorraldusi. Aga asi toimib, külalisi käib. On neid, kes korraks nina sisse pistavad ja vaatavad, ja neid, kes üht-teist kaasa ostavad. Meil on siin ka hoidiseid, mida sobib jõulupakkidesse panna.”

Sortiment oli üsna lai, oli soolaseid ja magusaid suupisteid ning hoidiseid ja käsitööd. Kohvikus pakutav oli tehtud emaga kahasse, suureks abiliseks oli ka Pilleriinu noorem vend Aleksander. „Ma aitasin õunu koorida ja lõikuda ning püüan ka siin vajadusel abiks olla,” lausus Aleksander Saar.

„Arvan, et ka järgnevatel aastatel võib kohviku avada. Mulle küpsetamine väga meeldib ja kui inimestel on sellest rõõmu, siis miks mitte. Paistab, et huvi on, meie tänaval on pikk autode rivi, kuna ka naabritel Kungla 8 on kohvik avatud. Mitu inimest on nende kohta küsinud,” märkis Pilleriin.

Kungla 8-s oligi inimesi nii palju, et ajakirjanikul polnud võimalik kokkade tööd segada. Tuli sõita järgmisse kohta, mõttega, et õhtu hakul on ehk hõredam.

Kudjape, Loo 1 – Tai kohvik

„Kenasti läheb, natuke vaiksem küll on kui eelmisel aastal. Seda ilma tõttu, aga muidu ei kurda. Meil on tavaliselt sada autot peatunud, täna jääb ilmselt alla. Meil on see kolmas kohvikupäev ja ikka Tai-päraste roogadega, sest Tai toitu Saaremaal eriti saada pole. Kohvi kõrvale on kõrvitsa-juustukook, see on väga minev. Õunakooki pakutakse ju igal pool. Meil on omapärane menüü ja oleme panustanud soolasele, mitte magusale,” jutustas Triinu Karolin.

Vürtsikate Tai roogade padade taga askeldas kaks meest. Triinu iseloomustas, et kokkavad tema abikaasa Martin ja sugulane Indrek, esimene on „sisseveetu”, teine ajutiselt „sisseveetu”. Joogileti taga oli ametis õunasiidriäädika valmistaja Taavi Sepp. Selgus, et see lahe seltskond on loonud oma toiduklubi, kuhu kuulub kuus liiget ja kokku saadakse kord kuus.

„Oleme siin Tallinnast. Mulle meeldib kokata,” ütles retseptide väljamõtleja Olger Poolak. Kuid küsimusele, kui palju retsepte tema kogusse kuulub, ei osanud poiss vastata. Neid on ilmselt väga palju. Kas sinust saab siis ka kokk? „Loodan küll.” Nii et kokkade klubi saab varsti liikme võrra rikkamaks.

Ringiga tagasi, uuesti Kungla Õunaaeda. Inimesi oli selleks ajaks läbi käinud üle saja. Menüü kõrvale asetatud paberrullil oli kirjas 104 nime. „Algas päris tagasihoidlikult, aga see, milleks me seda teeme, on fännida ja lihtsalt koos olla. Nüüd on see niimoodi ka läinud. See ongi rohkem lõbuks. Pakume siin krabi ja kohalikust värskest lõhest burgerit, mille vahel kohalikud salatitaimed, tomatid,” pajatas kokk Risto Laanet, kes teist aastat kokkab koos ametivenna Karl-Gregoriga.

„Hommikul oli küll korra kartus, et mis see tuul ja vihm teevad. Kui varem on telgid ja istumised olnud eesõues, siis seekord ei saanud telke tugeva tuule tõttu üles panna. Istusime hommikul kokku ja mõtlesime, mida teha. Otsustasime kasutusele võtta terrassi ja elutoa. Algul mõtlesime, et kui võõrad ei tule, siis omad ehk ikka tulevad, aga kui teate laiali saatsime, et me ikkagi oleme avatud, sellest saati on inimesi kogu aeg läbi käinud. Praegu on kell neli, kolm tundi on väga kiire olnud. Nüüd on küll kartus, et kas veame kuueni välja. Tahame küll, kuid tooraine võib enne otsa saada,” rääkis oma elutoas külastajaid kohvi ja koogiga kostitanud Kadri Riis.

Küsitlesin ka üht agarat külastajat, kes väljus Bellingshausen Thule õunakohvikust. Selle kohviku eesmärk oli samuti heategev – tulu läheb Saaremaal sündinud tuntud maadeavastaja kuju toetuseks. „Pisut pärast kahteteist alustasime, vihma sadas üsna pidevalt. Esimene oli haigla lähedal olev Riinude kohvik ja see siin on viieteistkümnes. Osa jätsime vahele, arvan, et rohkem enam ei lähe kusagile. Mu kaks tütart ja nende lapsed läksid veel ühte,” jutustas Miralda Hääl. „Sõime ainult ühes, bussijaama juures oleva endise pangamaja kohvikus, teistest korjasime autosse, et kodus süüa.”

Täna loetuimad
Endine hooldustöötaja süüdistab juhtkonda töökiusus
Kesklinn on kolmeks tunniks liikluseks suletud (2)
Lääne-Saaremaal tõuseb prügiveo hind rohkem kui kaks korda
Saaremaa politseinikud pälvisid tunnustusi
Maakonna arengukonverentsil on kõne all kolme valla tulevik
Eesti 100 parimast restoranist üks asub Muhus ja kaheksa Saaremaal
Käivad läbirääkimised Kuressaare-Stockholmi lennuliini avamiseks
Lugeja küsib, jurist vastab
SÜG-i õpilased lähevad kodukandi tööandjatega tutvuma
Raul Rebane: edukaks ei saa pingutamata
Kuressaares meenutatakse vabadussõjalasi
Vald lammutab Vilsandi vana bioloogiajaama
Noored katsetasid videomängude ööl uusi mängukonsoole
JUHTKIRI - Õhusõit on ajavõit
Nädala loetavuse top 5
Purjus mees nõudis ähvardades endale kiirabi (12)
Pereansamblid pidasid festivali
Väärikate konverents tõi täismaja (9)
Saaremaa selle aasta isa on muhulane (18)
Audla küla veeprobleemi lahendab uus reoveepuhasti (7)
Kommentaarid
Kesklinn on kolmeks tunniks liikluseks suletud (2)
Selgusid lauatennise karikavõitjad (4)
Tänak: peame lootma legendile (3)
Ohvriabi konverents keskendub seksuaalvägivalla teemale (11)
Saaremaa selle aasta isa on muhulane (18)
Autod on saatanast! Tõsi või!? (24)
Kontrast jõuab Tartusse (1)
Jaaniroos võitis konkursil peapreemia (2)
Kaali kraatri taristu tehakse korda (2)
Kasulikud viited
Eesti Ajalehtede Liit
Saada vihje või teade
Tekst:
See on vajalik selleks, et veebirobotid ei saaks selle vormi kaudu meile automaatselt rämpsposti saata.
Sisesta sümbolid, mida pildil näed:
Sinu e-post (ei ole kohustuslik):
Meie Maa usaldab oma lugejaid ja ootab kõigilt vihjeid või teateid huvipakkuvate või murettekitavate sündmuste või teemade kohta. Saada vihje või teade siit ja võib-olla just Sinu info põhjal ilmub peatselt lugu Meie Maas. Vihje või teate saatja võib jääda anonüümseks.