Autor:
Gunnar UsinTeisipäev, 11. veebruar 2020.
Loe kommentaare |
KommenteeriJuba ülehomme asub saarlasest valitsev maailmameistet Ott Tänak oma Hyundaiga Karlstadis toimuva esimese kiiruskatse joonele, et avada MM-sarjas oma punktiarve. Mäletatavasti lõppes esimene etapp Monte Carlos Tänaku jaoks raske rajalt väljasõiduga.Tänavune autoralli MM-sari saab jätku aasta teise etapiga Rootsis. Teist aastat järjest oli Rootsi etapi toimumine sooja talve ja lumepuuduse tõttu suure küsimärgi all, kuid kui mullu suudeti ralli lõppude lõpuks läbi viia täismahus, siis tänavu pidid korraldajad ajakavas ja kiiruskatsetel tugevaid kärpeid tegema (vt täpset ajakava käeoleva loo juures).
Varem on Rootsi etapp sootuks ära jäänud 1974. ja 1990. aastal. Kui 1990. aastal oli samuti väga soe talv ning lund polnud, siis 1974. aastal oli ärajätmise põhjuseks ülemaailmne naftakriis.
Tänavune etapp aga kõigi eelduste kohaselt siiski vähendatud mahus toimub ning kui esialgu pidi võistluskilomeetreid olema 300 ringis, siis nüüd on neid alles jäänud vaid 171,64 km. WRC regulatsioonid ütlevad sealjuures, et kui sõitmata jäävad enam kui pooled esialgu kavas olnud võistluskilomeetrid, antakse välja ka poolitatud punktid. See oht on ka nüüd tugevalt õhus, sest kui mõned katsed pidamata jääksid, langeks kilometraaž 150-le ohtlikult lähedale.
Tänak on favoriit
Eile avaldati Ott Tänaku Betsafe’i spordiennustusportaalile antud intervjuu, kus ta muu hulgas ütleb, et ta on pärast Monte Carlo etapi rasket avariid heas vormis ning valmis Rootsis otsast alustama.
Betsafe’i ennustusportaali analüütikute hinnangul on Tänak Rootsis suurimaks võidusoosikuks. Eestlaste võidukoefitsient on tugev 2,20, tema meeskonnakaaslase Thierry Neuville’i koefitsiendiks pakuvad analüütikud 3,75. Kolmandale kohale pretendeerib Esapekka Lappi koefitsiendiga 5,00.
Tänaku hinnangul saab eesootav nädalavahetus rehvide perspektiivist olema suure tõenäosusega suhteliselt keeruline. Samas nendib ta, et hooaja jooksul on mitmeid rallisid, kus tuleb rehvidega viisakalt ringi käia ja samal ajal kiiret sõitu teha.
Monte Carlos tehtud jõhker avarii ja katkestamine tähendavad seda, et seekord ei tulegi neil avapäeval teistele teed puhastada, vaid Eesti ekipaaž saab startida WRC masinatest kaheksandana.
Tänaku sõnul on mõlemad mehed pärast ränka avariid heas vormis ja valmis Rootsis otsast alustama. „Avariisid tuleb rallimaailmas ette ikka ja jälle – mõni kergem, mõni raskem. Minu tausta teades, siis avariid ei ole mulle midagi uut ja neid on ennegi ette tulnud. Kui mingi intsident on juba toimunud, siis tagantjärele seda enam muuta ei õnnestu, seega juhtunust tuleb omad järeldused teha ja tulevikus lihtsalt paremini toimetada,“ ütles Tänak.
“Raske on midagi oodata, me ei saa veel midagi paika panna. Aga keskendume sellele, mis on meie võimuses, et teha parim võimalik tulemus. Teame, et meil on kiiruse osas arenguruumi,” tõdes Hyundai rallitiimi juht Andrea Adamo Delfi Sport vahendusel ja lisas, et sellel aastal on lume vähesuse tõttu tingimused väga keerulised.
Tänaku võistkonnakaaslane, Monte Carlos triumfeerinud Thierry Neuville oleks tahtnud näha klassikalist Rootsi rallit, aga seekord tuleb hakkama saada lumevallideta.
“Ideaalne Rootsi ralli tähendab palju lund, suuri lumevalle, väga jäiseid teid – need oleksid ideaalsed tingimused, et meie autost kõike välja võtta. Kui nüüd on lund vähem, võib päris raskeks minna,“ selgitas belglane. Kolmas Hyundai sõitja on Rootsis iirlane Craig Breen.
Latvala on “must hobune”?
Soomlane Jari-Matti Latvala tänavu enam ühegi tehasetiimi eest ei sõida, kuid jätkab siiski üksikutel MM-rallidel Toyota roolis erasõitjana. Näiteks on ta Toyota Yaris WRC-ga Rootsi ralli stardis. Kulud peab soomlane tasuma enda ja sponsorite vahenditest, aga Latvala sõnul saab ta Toyota rallitiimi bossilt Tommi Mäkinenilt natuke allahindlust.
Latvala on öelnud, et ühel MM-rallil osalemine maksab 200 000 – 300 000 eurot. Mäkinen ise peab üheks mustaks hobuseks just Latvalat. “Jari-Matti on tuttava autoga tuttavas keskkonnas. Võib vabalt minna nii, et ralli võidab mees, kes MM-sarja arvestuses punkte ei teeni,” arvas Mäkinen.
Mitteametlikult räägitakse, et 34-aastane Latvala hakkab Toyotat aitama peamiselt turundusvaldkonnas, lisaks testib ta sportlikku Yaris GR4 tänavaautot. Ametlik kinnitus peaks tulema mõne nädala jooksul.
* * *
Rootsi MM-ralli ajakava (Eesti aja järgi)
Neljapäev, 13. veebruar
10:01 Skalla (testikatse) 7,21 km
21:08 SS 1 Karlstad SSS 1 1,9 km
Reede, 14. veebruar
9:42 SS 2 Hof-Finnskog 1 21,26
11:08 SS 3 Finnskogen 1 20,68 km
12:08 SS 4 Nyckelvattnet 1 18,94
16:00 SS 8 Torsby Sprint 1 2,8 km
Laupäev, 15. veebruar
8:42 SS 5 Hof-Finnskog 2 21,26 km
10:08 SS 6 Finnskogen 2 20,68
11:08 SS 7 Nyckelvattnet 2 18,94
15:00 SS 16 Torsby Sprint 2 2,8 km
Pühapäev, 16. veebruar
11:08 SS 17 Likenäs 1 21,19 km
13:18 SS 18 Likenäs 2 Wolf (punktikatse) 21,19 km