[x]Sulge
või

Logi sisse
Kontrollkood:
meiemaa.ee
Esmaspäev, 24. veebruar 2020  |  Logi sisse
Otsing
Sisesta otsingusõna
Sisukord

Reklaam
Arhiiv
eelmine kuu
veebruar 2020
järgmine kuu
E T K N R L P
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
242526272829




Sport

Tänak tegi Monte Carlo rallil peadpööritava avarii (6)
Autor: Gunnar Usin
Esmaspäev, 27. jaanuar 2020.

Loe kommentaare | Kommenteeri

Võime nentida, et saarlasest valitseva auroralli maailmameistri Ott Tänaku debüüt Hyundai roolis oli kõike muud kui kordaminek.

Ralli ei saanud õieti veel alatagi, kui Tänak lendas teise võistluspäeva teisel katsel suure kiirusega (hinnanguliselt 170 km/h) teelt välja, rulludes mitmel korral üle katuse ja lõhkudes auto nii põhjalikult, et ralli jätkamine ei olnud enam võimalik.

Peale sellist peadpööritavat avariid viidi Ott Tänak ja tema kaardilugeja Martin Järveoja mõistagi kohalikku haiglasse ja oli õnn, et mehed ise terveks jäid ja midagi hullu nendega ei juhtunud. Või nagu Tänak ise hiljem kommenteeris: “Olen õnnelik, et ellu jäime ...”

“Mul on hea meel, et Ott ja Martin on pärast õnnetust terved. Meie prioriteet sellistes olukordades on alati ekipaaži seisund. Pärast sellist õnnetust on haiglas tehtavad uuringud kohustuslikud ning nende puhul olid need korras,” lausus Hyundai tiimipealik Andrea Adamo ajakirjanikele reedel Delfi Sport vahendusel.

Mis ja miks õieti juhtus?

Fakt on see, et Tänaku poolt juhitud Hyundai sõitis reedel ca 170-kilomeetrise tunnikiiruse juures ühe rattaga teepervele, auto kaotas juhitavuse ja lendas teelt välja.

Miks? Tuntud Eesti rallisõitja Karl Kruuda usub, et Tänaku jubeda avarii puhul oli kõige määravam asjaolu, et tegemist oli uue kiiruskatsega.

“Kindlasti oli just see üks suurimaid faktoreid, sest ei olnudki võimalik seda kohta varem katsetada. Kaks korda saab seda läbida kiirusega 70 kuni 80 km/h ning siis pead arvestama ka sellega, et sulle võib autosid vastu tulla. 100% ei saa õiget sõidujoont proovida. Ja see kiirus, mis seal võib tulla, on ennustamise lugu,” arvas Kruuda.

“Jumal tänatud, et Hyundai on nii tugev ja turvaline auto ning et poisid terveks jäid. Asi oleks võinud lõppeda palju hullemini. Avarii kestus oli ka väga pikk ja kiirus väga suur. Ükskõik millise teise autoga oleks see võinud lõppeda fataalselt,” sõnas Kruuda Delfile ja Eesti Päevalehele.

Seda, kas tegemist oli puhtalt sõiduveaga, ei julgenud Kruuda kinnitada. Tema arvates kadus masina juhitavus, sest teel olnud väikesed hüpped tõstsid auto õhku.

“Ma 100% ei ütleks, et see sõiduviga oli, sest välispildist mulje, et üks compression (olukord, kus amortidele avaldub surve – toim) tegi auto kergeks ja siis kadus kontakt teega. Siis ei ole enam midagi teha,”  rääkis Kruuda.

Tänak ja Järveoja on terved

Tänak ja Järveoja jäeti ööseks haiglasse ja laupäeval astusid mõlemad mehed ajakirjanike ette.

“Tervis on korras. Arstid rääkisid prantsuse keeles. Ei saanud väga midagi aru, kuid tunnen end hästi,“ alustas Tänak.

“Eks see oli mingi üllatus, mida ei osanud ette näha. See saatis meid tee pealt suhteliselt suure hoo pealt minema. See oli midagi, mida ma rajaga tutvumise ajal ei jõudnud vaadata. Autoga midagi otseselt valesti ei olnud,” tunnistas Tänak laupäeval enda sõiduviga ja seda ka, et saatuslik viga võidi teha juba rajaga tutvumisel.

“Tundus pooleldi lihtne, aga samas keeruline koht. Võidusõidu poolest oli see oluline koht, kuna sellistes kiiretes kohtades tekib ajavahe,” lisas Tänak sport.delfi.ee vahendusel.

Tänaku fännid ja teisedki rallihuvilised tunnevad nüüd muret, kas karm väljasõit võib Tänaku alateadvust mõjutada ja gaasisurumist takistada?
Asjatundjad arvavad, et vaevalt, sest Tänak on varemgi rajalt väljas käinud ja see kuulub rallispordi juurde. Tähtis on, et Tänak ja Järveoja pääseksid võimalikult ruttu rooli, siis pole aega hirmule mõelda.

Ka Thierry Neuville tegi mullu õõvastava avarii, kuid mingit jälge see tema sõidule ei jätnud. Tippsõitjate puhul olevatki see nii. Aga kas igaühega?
“Tervis on täitsa okei, aga meeleolu mitte. Kaela peal on lihasvalu, kuid üldjuhul on kõik hästi,” rääkis Järveoja.

“Mingeid videosid oleme näinud, kuid süvaanalüüsi ei ole teinud,“ tunnistas Järveoja. Ta lisas, et rullumise käigus silmas ka veekogu, kuid õnneks nii kaugele nad ei veerenud.

“Kui olime mõned tiirud ära rullinud, siis nägin silmanurgast veekogu. Kui suure hoo pealt taju kaob ära, siis nägin, et vesi tuleb lähemale. Kui auto oleks seal maandunud, siis oleksime valmis olnud.”

“Ma ei näe mingit probleemset kohta,“ tunnistas kaardilugeja, kes avaldas, et tema pääses avariist ehk isegi kergemalt.

“Sain aru, et Otil ei olnud alguses kõige parem. Esimene reaktsioon oli mure tema pärast. See mure lahenes aga kiiresti,” ütles  Järveoja ja arvas, et juhtunud avarii ei mõjuta neid tulevikus kuidagi.

Tallikonkurent võttis maksimumi

Ralli avapäeval sõideti kaks kiiruskatset. Täiesti omaette klassist oli Thierry Neuville (Hyundai), kes haaras ka liidrikoha. Tänak näitas esimesel katsel teist ja teisel kolmandat aega ja asus sellele positsioonile ka kokkuvõttes, kaotades Sebastien Ogier’le (Toyota) kuue sekundiga.

Reedese päeva järel kerkis liidriks Ogier, kes edestas 1,2 sekundiga tiimikaaslast Elfyn Evansit. Kolmandal kohal olev Neuville kaotas liidrile 6,4 sekundiga. Laupäeva järel juhtis aga Evans.

Eile domineeris jällegi Neuville, kes võitis kõik kavasolnud katsed. Tõsi küll, punktikatsel sõitis Neuville Ogieriga kümnendike pealt sama aja, kuid sai esikoha sajandike võrdluses. Evans kaotas neile 3,2 sekundiga ja langes üldarvestuses kolmandaks.

Nii võitis Monte Carlo ralli Tänaku tiimikaaslane Thierry Neuville, kes võttis maksimumpunktid ka punktikatselt.

Olgu lugejateni toodud ka tänavuse Monte Carlo ralli esikuuik: 1. Thierry Neuville (Hyundai), 2. Sebastien Ogier (Toyota, +12,6 sek), 3. Elfyn Evans (Toyota, +14,3 sek), 4. Esapekka Lappi (Ford, 3.09,0), 5. Kalle Rovaperä (Toyota, 4.17,2), 6. Sebastien Loeb (Hyundai, 5.04,7).

Neuville’i jaoks oli see karjääri 13. rallivõit. Monte Carlos jäi ta eelmisel aastal ülinapilt (+2,2 sekundit) Ogieri järel teiseks.

MM-sari jätkub 13.-16. veebruarini sõidetava Rootsi ralliga.

Täna loetuimad
Perekondlik (2)
Oma kätega loodu pakub Raivole rahuldust ja rõõmu
In memoriam Mihkel Smeljanski
Muhus jagati parimatele preemiaid ja tunnustusi
Bellingshauseni kapten Indrek Kivi: kartsin juhtide egosid (3)
Toasooja hind võib edaspidi kerkida kuni 10 protsenti (13)
Meie Maa omanik Arne Pagil pälvis maakonna vapimärgi (1)
Lümanda elutööpreemia pälvis spordihing Urve Vakker (9)
Mustjala teenetemärk jäi tänavu välja andmata
Sandra Sepp: advokaat peab olema inimlik (1)
Priit Penule maaeluministeeriumi kuldne teenetemärk (1)
Kalurid soovivad Saaremaa suurmehi postmarkidele (7)
Toitumisekspert: tervisliku toitumise ABC tuleb kasuks igaühele
Rahvas, rahvus, riik (4)
Nädala loetavuse top 5
Kaunispe külas hukkus autot remontinud mees
Pulmapidu päädis kolmekordse luumurruga (11)
Valla järelevalve peaspetsialist lahkub ametist (21)
Perekondlik (2)
Imetüdruk läbis aastaga kaks klassi (29)
Kommentaarid
Lümanda elutööpreemia pälvis spordihing Urve Vakker (9)
Tuba, kus maailm muutub paremaks (13)
Bellingshauseni kapten Indrek Kivi: kartsin juhtide egosid (3)
Mahavõetud puud suurendavad haigla parkimisruumi (11)
Kalurid soovivad Saaremaa suurmehi postmarkidele (7)
Toasooja hind võib edaspidi kerkida kuni 10 protsenti (13)
Nelja maakonna naiskodukaitsjad õppisid evakuatsiooni (7)
Sõnajalad kolivad tuuleenergeetika arenduskeskuse Saaremaalt ära (25)
Kuressaares toimus robootikaliiga eelvoor (6)
Meie Maa omanik Arne Pagil pälvis maakonna vapimärgi (1)
Kasulikud viited
praamid.ee
Hiiu Leht
Saare Maavalitsus
Kuressaare linn
www.saaremaa.ee
e-riik
Ilm Kuressaares
Kuressaare Sõnumid
Ruhnlase blogi
Eesti Ajalehtede Liit
Saada vihje või teade
Tekst:
See on vajalik selleks, et veebirobotid ei saaks selle vormi kaudu meile automaatselt rämpsposti saata.
Sisesta sümbolid, mida pildil näed:
Sinu e-post (ei ole kohustuslik):
Meie Maa usaldab oma lugejaid ja ootab kõigilt vihjeid või teateid huvipakkuvate või murettekitavate sündmuste või teemade kohta. Saada vihje või teade siit ja võib-olla just Sinu info põhjal ilmub peatselt lugu Meie Maas. Vihje või teate saatja võib jääda anonüümseks.


Copyright © Saaremaa Raadio OÜ, 2020. Kõik õigused kaitstud