[x]Sulge
või

Logi sisse
Kontrollkood:
meiemaa.ee
Neljapäev, 21. november 2019  |  Logi sisse
Otsing
Sisesta otsingusõna
Sisukord

Reklaam
Arhiiv
eelmine kuu
november 2019
järgmine kuu
E T K N R L P
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930




Sport

Ott Tänaku unistus on täitunud (2)
Autor: Gunnar Usin
Esmaspäev, 28. oktoober 2019.

Loe kommentaare | Kommenteeri

Eile Kataloonias lõppenud 2019. aasta autoralli maailmameistrivõistluste eelviimasel etapil tõusis saarlane Ott Tänak poodiumi teisele astmele, kuid see tähendas, et punktiarvestuses temast keegi mööda minna ei saa ja nii kindlustas Tänak koos kaardilugeja Martin Järveojaga maailmameistri tiitli üks etapp enne MM-karuselli lõppemist.

Kataloonia etapp on kogu MM-kalendris eriline, sest reedene päev sõidetakse kruusal, laupäev ja pühapäev aga puhtal asfaldil. Eesti rallifännid teadsid, et Kataloonia ralli võib Eestisse esimese autoralli MM-tiitli tuua ja seepärast oli neid raja ääres ka tavalisest rohkem.

Samas ralli algus ei läinud Tänakul sugugi libedalt. Neljapäeval toimunud testikatsel näitas kiireimat aega Kris Meeke, kes edestas Dani Sordot (+0,3), Jari-Matti Latvalat (+0,7) ja Teemu Sunineni (+1,3). Ott Tänak oli 2,8-sekundilise kaotuse juures kuues, kusjuures Tänaku ette mahtus ka Toyotaga kihutav noor jaapanlane Takamoto Katsuta, kes teeb WRC autoga kaasa alles elu teisel MM-etapil.

Reedel on kavas kuus kiiruskatset kogupikkusega 129,7 km. Teisel katsel tabas ebaõnn Tänaku lähimat ohustajat Sébastien Ogieri, kelle auto kaotas roolivõimu. Prantslane kaotas seetõttu Tänakule enam kui 40 sekundit. Kahe katse vahel ei suutnud Ogier hüdraulikaprobleemi lahendada ning pidi seetõttu ka enam kui 38-kilomeetrise katse roolivõimuta läbima, kaotades üldarvestuses veel ligi kolm minutit juurde.

Viiendal katsel tabas ebaõnn Esapekka Lappit, kes jäi tehnilise probleemi tõttu raja äärde ning ei saanud jätkata. Samal katsel tõusis Sébastien Loeb Ott Tänakust mööda ning vormistas Hyundai kolmikjuhtimise – poodiumikohti hoidsid Dani Sordo, Thierry Neuville ja Loeb.

Reedel sõidetud viimasel katsel võttis ülivõimsa katsevõidu Loeb, kes tõusis sellega ka ralli üldliidriks. Hyundai hoidis endiselt Neuville’i ja Sordo abiga kolmikjuhtimist, järgnesid Toyota sõitjad Kris Meeke ja Ott Tänak.

Ott tõusis enne eilset kolmandaks

Laupäeval oli kavas seitse kiiruskatset kogupikkusega 121,72 km. Päeva teisel katsel hakkas juhtuma.

Nimelt tegi Tänaku tiimikaaslane Kris Meeke ühes suhteliselt lauges vasakkurvis avarii, sõites suurel kiirusel vastu metallpiiret ja oli sunnitud katkestama. Samas oli ta vahetult enne seda kolmandale kohale tõusnud.

Päeva kolmandal katsel võttis Tänak Kataloonia ralli esimese katsevõidu ning tõusis esikolmikule pisut lähemale, olles kiireim ka kolmel järgneval katsel. Neist viimane katsevõit kergitas eestlase juba vahetult Loebi ja Sordo seljataha. Nii olid kolm sõitjat – Loeb, Sordo ja Tänak – 12. katse järel vaid 2,9 sekundi sees.
Päeva lõpetanud publikukatse võitis küll Thierry Neuville, kuid Tänak tõusis sellega mööda Sébastien Loebist.

Nii hoidis Hyundai Thierry Neuville’i ja Dani Sordo näol kaksikjuhtimist, kuid laupäeva teises pooles võimsalt sõitnud Tänak suutis viimasel katsel tõusta üldarvestuses kolmandaks ning jäi Sordost vaid 3,1 sekundi kaugusele.
“Mõlemad homsed katsed on päris keerulised. Esimene katse on kõige aeglasem asfaldikatse sel rallil ja punktikatse on ka päris käänuline. Neli katset on veel minna.

Võtame nii palju punkte kui võimalik ja üritame teistele Austraaliaks võimalikult vähe võimalust jätta,” sõnas Tänak pärast laupäevase võistluspäeva lõppu Delfi Sport vahendusel.

Eile saabus kauaoodatud võit

Kataloonia rallil olid tuhanded Eesti rallifännid viimaseks võistluspäevaks positsioonid sisse võtnud. Eestlaste massid olid nii suured, et punktikatsele rohkem inimesi enam ei mahtunudki.

Samas ei olnud Kataloonia ralli viimane võistluspäev sugugi lihtsate killast. Kavas oli kõigest küll neli katset, kuid kaks korda sõideti ühel ja samal võistlusrajal, mil pikkust vastavalt 16 ja 20 kilomeetrit.

Pühapäevasel esimesel katsel olid Neuville ja Sordo küll mõlemad Tänakust kiiremad, ent sellegipoolest kindlustas Eesti ekipaaž oma kolmandat kohta, sest Sébastien Loeb ei alustanud eriti hea sõiduga.

Ralli 15. ja 17. kiiruskatse kihutati samadel teedel ning eestlased olid juba 15. kiiruskatse alguseks kõik kohad hõivanud. Eesti fännid ootasid ilmselgelt punktikatset, kuna Ott Tänak võiks juba eile autoralli maailmameistriks tõusta.
15. katsel ehk punktikatse peaproovil kaotas Neuville katse võitnud Sordole 4,5 sekundit ning tõdes, et tal on väikesed probleemid piduritega. Tänak sai kirja teise aja.

Punktikatse eel tegid ralli korraldajad eriotsuse - nimelt tõsteti Tänak punktikatse stardijärjekorras viimaseks, et võimalik tiitlivõit oleks eestlase finišiga kohe selge.
Ja nii läkski. Tänak oli punktikatse ülivõimas domineerija ja võitis tiitli vägagi stiilselt. Talle järgnesid Elfyn Evans (+3,6), Neuville (+3,7), Sordo (+6,1) ja Sébastien Ogier (+6,4).

“See on olnud mu elu eesmärk, nii et võite seda ette kujutada, aga ilmselt ei suuda. Mida rohkem siin eestlasi oli, seda suurem surve mul peal oli, aga tänud tiimile, see on olnud vägev,” rääkis WRC Live’i otseülekandes emotsioonidega võidelnud Tänak.

Tiimide arvestuses tiitel ebaselge

Kui individuaalne maailmameister on selgunud, siis tiimide osas tiitliheitlus jätkub. Hyundai on suhteliselt mugava eduseisu sisse võtnud, kuid päris lõdvaks nad end enne Austraalia etappi siiski lasta ei saa. Samas, nagu igaüks isegi arvestada oskab, piisaks neile hooaja viimasel etapil 35 punktist, et meeskondlik tiitel endale saada.

MM-sarja hooaja viimane etapp Austraalias sõidetakse 14.-17. novembril.

*  *  *
Tänak lõpetas prantslaste hegemoonia

Kataloonia ralli läks Eesti ralliajalukku – Ott Tänak ja Martin Järveoja triumfeerisid punktikatsel ning kindlustasid sellega endale maailmameistritiitli. Sellega sai läbi ka prantslastest Sebastienite poolteist kümnendit kestnud valitsemisaeg.

Nimelt võitis Sebastien Loeb aastatel 2004 kuni 2012 järjest üheksa ning Sebastien Ogier aastatel 2013 kuni 2018 kokku kuus MM-tiitlit. Nimetatud kaks meest on ka ralliajaloo kaks kõige edukamat pilooti. Kui aastaid otsiti vastust küsimusele, kes lõpetab prantslaste valitsemisaja, siis õige vastus ei olnud Mikko Hirvonen, Jari-Matti Latvala ega ka Thierry Neuville. Sebastienite valitsemisaja lõpetas hoopis Saaremaa mees Ott Tänak.

Tänaku triumfiga sai Eestist üheksas ralliriik,
kellel on olemas oma maailmameister:

1. Prantsusmaa 16 MM-tiitlit (9 Sebastien Loeb,
    6 Sebastien Ogier, 1 Didier Auriol)
2. Soome 13 tiitlit (4 Juha Kankkunen, 4 Tommi Mäkinen,
    2 Marcus Grönholm, 1 Markku Alen, 1 Ari Vatanen,
    1 Timo Salonen)
3. Saksamaa 2 tiitlit (2 Walter Rörhl)
3. Itaalia 2 tiitlit (2 Miki Biasion)
3. Hispaania 2 tiitlit (2 Carlos Sainz)
3. Rootsi 2 tiitlit (1 Björn Waldegaard, 1 Stig Blomqvist)
3. Suurbritannia 2 tiitlit (1 Colin McRae, 1 Richard Burns)
8. Norra 1 tiitel (1 Petter Solberg)
8. Eesti 1 tiitel (1 Ott Tänak)

Tänak tõusis ühtlasi 20. autoralli maailmamesitriks ehk enne teda on sarnase saavutuseni jõudnud 19 meest. Tänak oli tiitlivõidu päeval 32 aasta ja 12 päeva vanune (sündinud Kärla vallas 15. okt. 1987, toim.). Nooremana on tiitlini jõudnud üheksa meest.

Kõige nooremaks maailmameistriks on Colin McRae, kes oli 1995. aastal tiitlini jõudes 27 aastat ning 109 päeva vana. Eestlasest nooremana on MM-tiitlini jõudnud veel Juha Kankkunen, Carlos Sainz, Petter Solberg, Ari Vatanen, Sebastien Ogier, Sebastien Loeb, Miki Biasion ja Richard Burns.

Siijuures tasub veel mainida, et Loeb võitis esimese MM-tiitli 30 aasta ja 220 päeva vanusena ja seejärel domineeris ta WRC-sarja veel ligemale kümnendi.

Täna loetuimad
Kool sai elektri ja vee tõttu vallalt märgukirju (9)
Osa Orissaarest mattus pimedusse
Saarlased „Südame sosinat” ei näe
Parim rohi stressi ja pinge maandamiseks on… alkohol?! (1)
Kuressaares käivad Kaitseliidu tagalakeskuse ehitustööd (3)
Epp Kikase asemikuks sai Riina Noormägi
Saarte Koostöökogu kiitis heaks seitsme projekti rahastuse (2)
Lasteaedade spordipäeva võitis Kärla lasteaed
JUHTKIRI - Asjata märgukirjad
Suhted inimese ja Jumala vahel olgu korras
Tootjad ja keskkond muutuste tuules
Kirikuteated
Moosese imetabane sünnilugu
Tunne Kelam avab oma fotonäituse
Nädala loetavuse top 5
Perearst loobus Ruhnu sõidu pärast nimistust  (26)
Kus lõpeb nali? (12)
Omanik laskis oma kasside pihta õhupüssist (9)
Jalgratturitel tuleb märgipostist mööda põigata (13)
Kihelkonna osavallakogu on mures ralli teede pärast (7)
Kommentaarid
Gripi vastu vaktsineerimisi rohkem kui mullu (5)
Ohvri tuttav: teipijad olid hoopis mulle võlgu (72)
Kuressaares käivad Kaitseliidu tagalakeskuse ehitustööd (3)
Saarte Koostöökogu kiitis heaks seitsme projekti rahastuse (2)
Kool sai elektri ja vee tõttu vallalt märgukirju (9)
Parim rohi stressi ja pinge maandamiseks on… alkohol?! (1)
Politsei saab rulaparki jätkuvalt väljakutseid (9)
KTG soovib endale projektijuhti (7)
Aasta hoolekandjaks pürib viis kandidaati (6)
Jalgratturitel tuleb märgipostist mööda põigata (13)
Kasulikud viited
praamid.ee
Hiiu Leht
Saare Maavalitsus
Kuressaare linn
www.saaremaa.ee
e-riik
Ilm Kuressaares
Kuressaare Sõnumid
Ruhnlase blogi
Eesti Ajalehtede Liit
Saada vihje või teade
Tekst:
See on vajalik selleks, et veebirobotid ei saaks selle vormi kaudu meile automaatselt rämpsposti saata.
Sisesta sümbolid, mida pildil näed:
Sinu e-post (ei ole kohustuslik):
Meie Maa usaldab oma lugejaid ja ootab kõigilt vihjeid või teateid huvipakkuvate või murettekitavate sündmuste või teemade kohta. Saada vihje või teade siit ja võib-olla just Sinu info põhjal ilmub peatselt lugu Meie Maas. Vihje või teate saatja võib jääda anonüümseks.
Copyright © Saaremaa Raadio OÜ, 2019. Kõik õigused kaitstud