[x]Sulge
või

Logi sisse
Kontrollkood:
meiemaa.ee
Neljapäev, 27. juuni 2019  |  Logi sisse
Otsing
Sisesta otsingusõna
Sisukord

Reklaam
Arhiiv
eelmine kuu
juuni 2019
järgmine kuu
E T K N R L P
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930




Sport

Portugalist võeti üheksas rallivõit
Autor: Gunnar Usin
Esmaspäev, 03. juuni 2019.

Loe kommentaare | Kommenteeri

Saaremaa rallimees Ott Tänak suutis eile vaatamata laupäevastele tehnilistele viperustele võita Portugali ralli. MM-i üldarvestuses vähendas ta vahe liidri Sebastien Ogieriga kahele punktile.

Tegelikult võitsid Ott Tänak ja tema kaardilugeja Martin Järveoja Portugalis oma teise ralli järjest. Kui Rootsist ja Tšiilist tuli nii-öelda täistabamus ehk 25+5 punkti, siis Portugalis lepiti 25+3 punktiga.

Kui eilse punktikatse viimases ajavõtukohas edestas Tänak ühte oma põhikonkurenti Sebastien Ogieri 0,1 sekundiga, siis Kanal 12 kommentaatorid leidsid, et Tänak oli enne finišijoont justkui meelega pidurdanud?!

Põhjuseks oli lasta Ogieril üldises punktiarvestuses säilitada minimaalne edu, et lasta järgmisel kruusarallil Sardiinias just temal teepuhastaja rollis olla.
Kas see nii oli, teab Tänak kindlasti ise kõige paremini vastata, kuid teatud sedalaadi taktikalised mängud võisid peale Tänaku tiimikaaslase Kris Meeke’i ootamatut katkestamist viimasel katsel tõesti aset leida.

Toyotad haarasid kolmikjuhtimise

Ralli algas Toyota tiimi jaoks lausa imeliselt. Olgugi, et peale kahte katset juhtis Hyundai hispaanlasest rallipiloot Dani Sordo, siis kolmandal katsel maadles Sordo juba kütusesüsteemi probleemidega ja pudenes kõrgest mängust välja.
Sama juhtus ka teise Hyundai autoga. Üheksakordse maailmameistri Sebastien Loebi autot tabas samasugune saatus ja ka tema kaotas minutite kaupa aega.
Esimesena rajale läinud Ogier kaotas lahtise kruusa tõttu aega. Tänak võitis kolmanda ja neljanda kiiruskatse ning tõusis liidrikohale. Teine Tänaku põhikonkurent belglane Thierry Neuville suretas kolmandal katsel mootori, mistõttu kaotas aega umbes kümme sekundit.

Teist ja kolmandat kohta hoidsid Tänaku järel tema tiimikaaslased Jari-Matti Latvala ja Kris Meeke. Nendega pidasid kuni päeva viimaste katseteni põnevat lahingut Fordi sõitjad Teemu Suninen ja Elfyn Evans. Sunineni autol tekkisid aga probleemid piduritega ning ühe kiiruskatse võitnud soomlane langes päeva lõpuks kuuendaks. Evansi autot hakkas kimbutama rike elektrisüsteemis, mille tõttu ta esikümnest hoopiski välja langes.

Tänak tunnistas hiljem Delfi Sport vahendusel, et ralli eel oli raske arvata, et ta suudab reedel parima stardikoha peale sõita, kuid tegelikult saadi sellega hakkama.

“Kiiruslegendi koostades, tundusid olud raskemad, kuid tegelikult oli pidamine hea, enesekindlus olemas, auto töötas ning kõik mis vaja, sai tehtud,” iseloomustas Tänak Portugali rallil reedel toimunut.

Avapäeval sõidetud seitsme kiiruskatse järel järel oli Toyotatel koguni kolmikjuhtimine – Jari-Matti Latvala kaotas Tänakule 17,3 ning Kris Meeke 22,8 sekundit.

Probleemid pidurite ja vedrustusega

Kuigi Kanal 12 andsid Tänakule uue hüüdnime “Saaremaa kiirpraam”, siis laupäeval tal sõit enam nii lepse reega ei läinud. Jah, Tänak oli jätkuvalt kiireim mees rajal, kuid Toyota Yarisel ilmnesid esmalt probleemid piduritega.
Piduriprobleem tekkis Tänaku sõnul kohe avakatse alguses.
“Nelja kilomeetri järel puudusid pidurid täielikult ja järgmiseks katseks ei saanud me neid ka veel päris korda. Alles pikaks katseks saime asja toimima,” rääkis Tänak Delfi Sport vahendusel.

Kuigi kümnenda katse järel sulas Tänaku üldedu tiimikaaslase Jari-Matti Latvala ees vaid 5,1 sekundile, oli Tänak siiski lootusrikas: “Arvan, et meie jaoks läheb kõik endiselt väga hästi. Kui auto nüüd korda saame, siis ei tohiks pärastlõunal probleeme tekkida.”

Nii oligi. Pidurid hakkasid tööle ja Tänak võitis 11. ja 12. katse, kuid siis algasid probleemid esimese parema ratta amortisaatoriga.
Kõigepealt ilmnesid vedrustuse probleemid Latvala autol. Ta kaotas 12. katsel seetõttu juba peaaegu minuti ning langes kõrgest mängust välja. Toyota teatas laupäevase viimase katse eel, et Latvala ei tulegi viimasel katsel starti ning võttis seetõttu kümneminutilise ajatrahvi, aga sai pühapäeval uuesti rajale tulla.

Laupäevasel viimasel katsel kimbutas sama probleem ka Tänaku autot. Esmalt eksis Tänak ühes tagasipöördes ning kaotas kümmekond sekundit, kuid katse lõpuosas läks aga sarnaselt Latvalale ka temal vedrustus katki.Õnneks ei tulnud kaotust liiga palju ning Tänak lõpetas päeva Kris Meeke’i ees 4,3-sekundilise eduga.

Punktikatselt tuli kolm lisaks

Pühapäeval tehnilisi probleeme enam ei esinenud ja Tänak tegeles esmalt edumaa suurendamisega, hiljem esikoha kindlustamisega. Ootamatult sõitis viimasel katsel teelt välja kindlalt kolmandat kohta hoidnud Kris Meeke, kelle auto teisaldamine võttis palju aega, mistõttu viimased startijad Ott Tänak ja Thierry Neuville pidid niigi palavates oludes oodatust hiljem startima.

Enne neid startinud Ogier noppis viis silma, Neuville võttis neli ja Tänak leppis kolmega. Kuid nagu eelpool öeldud, on selline punktisaak taktikaliselt isegi parem ja võimalik, et Meeke’i avariid arvestades isegi planeeritud.

Järgmine MM-ralli sõidetakse juba kahe nädala pärast Itaalias Sardiinia saarel. Sardiinia on Tänaku jaoks märgilise tähendusega koht, sest just seal tõusis ta 2012. aastal esimest korda MM-etapi poodiumile ja võitis 2017. aastal oma esimese MM-ralli. Pöidlad pihku!

Täna loetuimad
Tõkkepuuga pihta saanud auto omanik soovib kahju hüvitamist
Pingil istusid mees ja naine
Purjus mees kukkus bussijaamas pea lõhki
Avatud talude päeval ootab külastajaid 32 ettevõtjat
Riia lahe regatt jõudis Saaremaale
Purjelaev Hoppet tegi esimese reisi Abrukale
Plastreostus meie kodudes
Keskkonnaamet: karjatamine on Sutus parim hooldusviis
JUHTKIRI - Tähelepanelikkus
Raamatukogu säilitab keskajakirjandust viis aastat
Pojeng, nelipüha roos kristlikus sümboolikas
Juuda kuningriigi ots
Aiandusnurk: Istikute ostmisel on vajalik eeltöö
Kirikuteated
Taritus tuleb 12. Juku jooks
Nädala loetavuse top 5
KIK toetas 20 Saaremaa keskkonnaprojekti
Sotsiaalosakonna juhatajaks valiti Mare Naaber (10)
In memoriam JÜRI PINO (03.07.1970 - 23.06.2019)
200 ja peied (4)
Üheksast lõbustusasutusest üks vastas tuleohutusnõuetele (3)
Kommentaarid
Ohvri tuttav: teipijad olid hoopis mulle võlgu (63)
Lihaveised häirivad Sutu lahe ääres suplejaid (35)
Üheksast lõbustusasutusest üks vastas tuleohutusnõuetele (3)
200 ja peied (4)
Sotsiaalosakonna juhatajaks valiti Mare Naaber (10)
Incapi juht valiti Eesti elektroonikatööstust juhtima (3)
Andre Kiil võitis Kuressaares rallikrossi etapi  (2)
Raekoja tänav peagi liikluseks lahti (16)
Sutus põrkasid kokku ATV-d  (2)
Komisjon: öösel võiks olla kange alkoholi müügi keeld (36)
Kasulikud viited
praamid.ee
Hiiu Leht
Saare Maavalitsus
Kuressaare linn
www.saaremaa.ee
e-riik
Ilm Kuressaares
Kuressaare Sõnumid
Ruhnlase blogi
Eesti Ajalehtede Liit
Saada vihje või teade
Tekst:
See on vajalik selleks, et veebirobotid ei saaks selle vormi kaudu meile automaatselt rämpsposti saata.
Sisesta sümbolid, mida pildil näed:
Sinu e-post (ei ole kohustuslik):
Meie Maa usaldab oma lugejaid ja ootab kõigilt vihjeid või teateid huvipakkuvate või murettekitavate sündmuste või teemade kohta. Saada vihje või teade siit ja võib-olla just Sinu info põhjal ilmub peatselt lugu Meie Maas. Vihje või teate saatja võib jääda anonüümseks.
Copyright © Saaremaa Raadio OÜ, 2019. Kõik õigused kaitstud