Autor:
Gunnar UsinEsmaspäev, 11. märts 2019.
Loe kommentaare |
KommenteeriSaaremaa rallipiloot Ott Tänak hoiab ka Mehhikos Eesti lippu kõrgel, sest vaatamata ralli algul kaheksandal üldkohal kulgemisele on ta eilse seisuga tõusnud teiseks, mis tagab Tänakule liidrikohal jätkamise ka MM-i individuaalses punktiarvestuses.Kuna Mehhiko aeg on Eesti omast kaheksa tundi maas, siis oleks paslik kohe loo alguses lehelugejatele ära mainida, et lõpliku Tänaku koha teatame homsel spordiküljel, kuna eile toimetuse töö lõppedes jäi Tänakul ja tema konkurentidel sõita üksnes punktikatse.
Nagu laupäeval uudisteküljel juba kirjutasime, ei saanud Tänak neljapäeval linnakatsele startidagi, sest korraldajatel oli probleeme esimese kiiruskatse lõppu paigaldatud trampliiniga.
Tänak ja tema põhikonkurendid individuaalsele MM-tiitlile Sebastien Ogier ja Thierry Neuville said niimoodi kirja võrdse ja fikseeritud aja.
Katse võit läks nimetatud trampliinil verdtarretamapaneva hüppe sooritanud soomlasele Esapekka Lappile, norralane Andreas Mikkelsen kaotas talle 0,1 sekundiga ja kolmik Tänak-Ogier-Neuville sai kolmanda aja (+0,6), olgugi, et keegi neist ei sõitnud esimesel katsel meetritki.
Kaheksandalt kohalt neljandaks
Tänaku jaoks on tänavune Mehhiko ralli karjääris märgilise tähtsusega, sest esimest korda alustas ta rallit MM-sarja liidrina, mis tähendas, et reedel tuli tal rajale minna kõige esimesena ning teistele teed “puhastada”. Tee puhastamise roll on aga Mehhikos raskete killast, kuna rajal on palju erineva suurusega lahtise kive.
Reede kujuneski tipp-pilootidele raskeks, sest kümnest WRC autost lõpetas päeva lõpuks vaid kuus.
Esimesel katsel langes suurest mängust välja Teemu Suninen, kes tegi kitsal teel avarii, kaotas auto alt ratta ning pidi ralli sootuks katkestama. Viiendal katsel pidi liidrikohalt katkestama Mikkelsen, tabades tee keskel olnud suurt kivi ja lõhkus nii oma auto.
Ebaõnn tabas ka tema Hyundai tiimikaaslast Dani Sordot, kelle autol tekkis enne seitsmendat katset ülesõidul elektriline rike ning temalgi tuli katkestada.
Katkestas ka Tänaku tiimikaaslane Jari-Matti Latvala, keda tabas enne päeva lõpetanud publikukatseid sarnaselt Sordole elektririke. Latvala, Sordo ja Mikkelsen said kõik laupäeval Restart-süsteemis rallit jätkata.
Seitsmendal katsel võttis esimesena rajale startinud Tänak mõnevõrra ootamatult katsevõidu ja lõpetas raske päeva neljandana, kaotust liidrile Ogierile 37,1 sekundit.
Laupäeval tõusti esikolmikusse
Kui reedel pidi Tänak esimesena rajale minema ning teistele teed puhastama, siis laupäeval läks ta rajale neljandana, enne teda said lähte kolm Hyundaid – Mikkelsen, Sordo ja Neuville.
Tänak alustas oma suurt rünnakut 14. katsel, kus ta võttis katsevõidu ning vähendas vahet teisel kohal kulgenud Elfyn Evansiga 22,9 sekundilt 5,8 sekundile. Katsevõit tuli Tänakule ka 15. katselt ning enne päeva lõpus sõidetud publikukatseid oli vahe Evansiga vaid 3,8 sekundit.
Päeva lõpetasid kolm publikukatset. Paarisrajal eksisid nii Meeke kui Ogier. Esimene jäi mõneks ajaks rajabarjääri kinni ning kaotas 45 sekundit, Ogier suretas korra väikese kokkupõrke järel auto välja ning andis ära seitse sekundit. Tänak vähendas aga vahe Evansiga vaid 2,2 sekundile.
Mehhiko ralli seis nägi laupäevase võistluspäeva järel välja alljärgnev: 1. Ogier, 2. Evans (+27,0), 3. Tänak (29,2), 4. Neuville (1.15, 7), 5. Meeke (+4.37,1).
“Ausalt öeldes üritasime pärastlõunal kõvasti,” rääkis Tänak Delfi sport vahendusel, tunnistades, et oli pärastlõunastel katsetel võimete piiri lähedal. “Teeolud olid head, aga kõva rehviga oli pidamine ettearvamatu. Oli keeruline, sõitsime küll puhtalt, kuid üritasin suruda ja piiri peal olla,” lisas Tänak.
Eile oli kavas kolm kiiruskatset kogupikkusega 60 kilomeetrit. Esimesel neist oli kiireim Ott Tänak, kes edestas Ogieri 0,9 ja Neuville'i 3,7 sekundiga.
Teisel kiiruskatsel oli Tänak jällegi ralli kiireim mees. Ogier jäi maha 3,9, Evans 5,2 ja Neuville koguni 11,8 sekundiga.
Üldarvestuses kerkis Tänak eile Evansi ette teisele kohale. Juhib Ogier, Tänak jääb maha 24,4, Evans 31,6 sekundit.