[x]Sulge
või

Logi sisse
Kontrollkood:
meiemaa.ee
Laupäev, 20. juuli 2019  |  Logi sisse
Otsing
Sisesta otsingusõna
Sisukord

Reklaam
Arhiiv
eelmine kuu
juuli 2019
järgmine kuu
E T K N R L P
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031




Sport

Tänak võttis Rootsist maksimumi
Autor: Gunnar Usin
Esmaspäev, 18. veebruar 2019.

Loe kommentaare | Kommenteeri

Saarlasest rallipiloot Ott Tänak võitis Rootsis autoralli maailmameistrivõistluste teise etapi veenva eduga konkurentide ees ja teenis maksimumpunktid ka eile pärastlõunal sõidetud punktikatsel. Ta võitis oma seitsmenda MM-ralli ja asus 47 punktiga MM-sarja liidriks.

Nii nagu me laupäevase lehe uudisteküljel juba teada andsime, alustas Tänak rallit neljanda kohaga neljapäeval Karlstadis sõidetud publikukatsel. Reedene päev valmistas liidritele tõelist peavalu, sest kui päeva esimesel poolel püsis lumikate teel, siis pärastlõunaks oli kruus väljas ja hiljem startinutel, sealhulgas ka noorel soomlasel Teemu Suninenil, oli suur eelis. Lisame nüüd ka mõned kommentaarid.

Tänak: püüdsime ellu jääda

Hooldusalasse jõudes kinnitasid nii Tänak kui Järveoja nagu ühest suust, et kiiruskatsete teistkordne läbimine ei pakkunud vähimatki naudingut, kirjutab delfi.sport.ee.

“Sellistes oludes võib asi väga kergelt hapuks minna, nagu oli näha Sebastien Ogieri puhul. (Ogier sõitis teelt välja ja katkestas, toim.) Ott sõitis aga ilusasti ja puhtalt,” hindas Järveoja. “Kiiruskatsel oli tunne, et mingit erilist aega ei tule, aga lõpuks olid tulemused ikkagi korralikud. Eriti veel arvestades seda, milline oli meie stardipositsioon.”

Tänak ennustas juba pärast kiiruskatsete esimest läbimist, et pärastlõunane ring tuleb keeruline. Nii ka oli. Ees sõitnud mehed kaotasid aega, tagapool startinud sõitjad olid kiiremad. Nii kerkiski liidriks Suninen, Tänakust sai ette ka tiimikaaslane Jari-Matti Latvala. Päeva viimasel kiiruskatsel sõitis aga Latvala teelt välja ja jäi lumehange kinni.

“Päev on olnud üllatusi täis ning on kahju, et Jari seisma jäi, sest meil läks tiimina väga hästi. Lumi oli sel katsel sügav ja naelrehvi polnud enam palju jäänud, mul oli endalgi sel katsel mõni päris ärev hetk,” rääkis Tänak WRC teleülekandele.

“Tegime tugeva esimese ringi, teadsime, et pärastlõunal kaotame palju, aga püüdsime lihtsalt ellu jääda ja vigu mitte teha. Sügavas lumes ei ole pidamine väga hea ja pidurdada pole lihtne. Sisuliselt igas kurvis oli vesiliug ja pidime lihtsalt lootma, et kõik läheb hästi. See oli piiri peal mängimine. Viimane katse oli meie ainus lootus pisut aega tagasi võita ning olen rahul, et suutsime seda teha,” lisas Tänak.

Laupäeval nauditi taganttulija eelist

Kuigi Ott Tänak alustas laupäeval rallit teiselt kohalt (+2 sekundit Suninenist maas), oli ta kihlveokontorites märgitud suureks võidusoosikuks – võidukoefitsient oli 1,40 kandis, mis tähendas, et Tänaku võidušanssi hinnati ca 70-protsendiliseks.

Ka stardijärjekord soosis Tänakut – kui reedel pidi ta olema järjekorras kolmas ning Sébastien Ogieri katkestamise järel lõpus isegi teine, siis laupäeval sai ta alustada eelviimase WRC autona, mis tähendab, et uut sõidujoont ta sisse sõitma ei pidanud ja ta sai katsetel kasu lõigata eelmiste autode läbimisest.
Kohe üheksandal katsel edestas Tänak Sunineni 3,8 sekundiga ja tõusis liidrikohale tagasi.

Kümnendal katsel tabas ebaõnn teisel kohal olnud Sunineni, kes jäi katse lõpuosas hange kinni ning kaotas seetõttu peaaegu poolteist minutit. Valus eksimus kukutas soomlase teiselt kohalt kaheksandaks, mis tähendas, et Ott Tänaku edu ralli liidrina muutus kindlamaks.

14. katsel juhtus palju: esmalt jäi taas hange kinni ning kaotas neli minutit Jari-Matti Latvala, seejärel elas suure ehmatuse üle Neuville, kes kaotas suurelt kiiruselt tehtud pirueti tõttu neli-viis sekundit.

Viimase WRC autona rajal olnud Teemu Suninen libises aga auto tagaosaga vastu puud ning telepildist paistis, et kannatada sai ka auto turvapuur, mis tähendas, et tal sel päeval edasi sõita ei lubatud. Ta saigi ülejäänud kahel katsel kokku 14 minutit trahvi, tuli pühapäeval küll starti, kuid 23. lõpukoht tähendas talle kokkuvõttes ralli korstnasse kirjutamist.

Võimas sõit punktikatsel

Pühapäeval oli kavas ainult kolm katset, neist viimane oli punktikatse, kus mängus magusad MM-punktid.

Esimestel katsetel võttis Tänak asja väga rahulikult. Esmalt sõideti viienda koha aeg, kaotust tiimikaaslasele Latvalale kogunes 9,7 sekundit ja siis üheksas aeg, kaotust Evansile 5,2 sekundit.

Punktikatse ootas. Veel laupäeva õhtul ütles Tänak ühes intervjuus, et tõenäoliselt nad punktikatsel riskima ei hakka ja viimast välja ei pane, liiatigi kui nende seljataga käis äge võitlus teise koha pärast.

Seda imekspandavam oli Tänaku punktikatsel saavutatud kindel võit – ta edestas lühikesel üheksa kilomeetrise pikkusel katsel teise aja sõitnud Neuville’i ligemale nelja sekundiga!

Kas sel aastal on tõesti nii, et Tänak vajutab siis, kui tahab või kui on vaja vajutada ...

Igatahes oli Tänaku tänavune lumes sõitmine väga veenev ja Rootsi ralli esikaheksa kujunes alljärgnevaks: 1. Ott Tänak, 2. Esapekka Lappi (Soome, +53,7), 3. Thierry Neuville (Belgia, +56.7), 4. Andreas Mikkelsen (Norra, +1.05,4), 5. Elfyn Evans (Suurbritannia, +1.08,2), 6. Kris Meeke (Suurbritannia, +1.38,8), 7. Sebastien Loeb (Prantsusmaa, +1.49,7), 8. Pontus Tidemand (Rootsi, +3.37,7).

Täna loetuimad
Suri vanim volikogu liige Olev Ait
Sotsiaalnõunik lahkub ametist
IN MEMORIAM - Olev Ait 9. jaanuar 1947 – 18. juuli 2019
Perekondlik
Lossi tänava lõpplahendus eirab lähteülesannet
I Land Soundil osutasid teenust libameedikud
Kuressaares arutleti Eesti hariduse tuleviku üle (1)
JUHTKIRI - Miks tehti nii?
Sortimisliin seisab jäätmenappuse tõttu
Muhu väina regati pikima etapi võitsid kolm SMS jahti
Henek Tomson avastab end maailmas ringi rännates
MEIE MAA 100: Noorim liituja paneb juubelisarjale punkti
Vaade keskelt
Meie Maa 100
Nädala loetavuse top 5
Arhitektid on keskväljaku teemal eri meelt (60)
I Land Soundi meditsiiniteenistus oli töö ajal purjus? (20)
Selveri endine töötaja kolmeks aastaks vanglasse (6)
Orav põhjustas liiklusõnnetuse (10)
Osavald keelas supluskohas veiste karjatamise (17)
Kommentaarid
Kuressaares arutleti Eesti hariduse tuleviku üle (1)
Tööjõupõuas tuleb appi võõrtööjõud (11)
Orav põhjustas liiklusõnnetuse (10)
On põhjust külastada kenasi kohti! (11)
Auriku taastanud saarlane Avo Mägi: see on liikuv muuseum  (1)
Pindamistööd linnas päädivad sel nädalal (5)
Terviseamet uurib meedikute purjutamist muusikafestivalil (8)
Võõrtööjõu kasutajaile pööratud tõendamiskohustus (3)
I Land Soundi meditsiiniteenistus oli töö ajal purjus? (20)
Vabadussõja mälestusmärgi ümbruses saavad tööd valmis (6)
Kasulikud viited
praamid.ee
Hiiu Leht
Saare Maavalitsus
Kuressaare linn
www.saaremaa.ee
e-riik
Ilm Kuressaares
Kuressaare Sõnumid
Ruhnlase blogi
Eesti Ajalehtede Liit
Saada vihje või teade
Tekst:
See on vajalik selleks, et veebirobotid ei saaks selle vormi kaudu meile automaatselt rämpsposti saata.
Sisesta sümbolid, mida pildil näed:
Sinu e-post (ei ole kohustuslik):
Meie Maa usaldab oma lugejaid ja ootab kõigilt vihjeid või teateid huvipakkuvate või murettekitavate sündmuste või teemade kohta. Saada vihje või teade siit ja võib-olla just Sinu info põhjal ilmub peatselt lugu Meie Maas. Vihje või teate saatja võib jääda anonüümseks.
Copyright © Saaremaa Raadio OÜ, 2019. Kõik õigused kaitstud