Kingime maski Meie Maa tellijale
[x]Sulge
või

Logi sisse
Kontrollkood:
meiemaa.ee
Esmaspäev, 25. jaanuar 2021  |  Logi sisse
Otsing
Sisesta otsingusõna
Sisukord

Arhiiv
eelmine kuu
jaanuar 2021
järgmine kuu
E T K N R L P
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031




Sport

Tänaku ebaõnn jätkus Kataloonias
Autor: Gunnar Usin
Esmaspäev, 29. oktoober 2018.

Loe kommentaare | Kommenteeri

Kliki ja vaata suuremat pilti

Ott Tänak ja Martin Järveoja näitasid Kataloonia MM-rallil parimat kiirust. FOTO: McKlein, Toyota Gazoo Racing WRC

Saarlane Ott Tänak oli Kataloonia MM-rallil peale 9. katset kindel liider, kuid rehvipurunemine järgmisel katsel tõmbas rallivõidule kriipsu peale. Eile tõusis võitjaks üheksakordne prantslasest maailmameister Sébastien Loeb, kes edestas 2,9 sekundiga kaasmaalast Sébastien Ogier'i. Tänak võitis punktikatse ning lõpetas kuuenda kohaga.

Autoralli on ääretult ebaõiglane spordiala ka mentaalses mõttes, sest kuidas elab piloot üle teadmise – sa oled kaks rallit järjest kiireim mees kiireimas autos, ka rehvivalik on õige, aga ometi ei pääse sa mõlemal korral isegi poodiumile. Sama täbaras olukorras on ka kaardilugeja ning arvukad fännid.

Jah, öeldakse, et ralli ongi selline ala ja tehnikaspordis peab selle kõigega arvestama, aga kui nii juhtub hooaja lõpus kaks üliolulist MM-rallit järjest, kus kaalul on individuaalne maailmameistritiitel, siis on tõesti raske ette kujutada, mis piloodi peas üldse toimuda võib . . .

Tänak läks Kataloonia rallile teadmisega, et see tuleb võita ja eks siis näha ole, kuidas läks põhikonkurentidel ja millised kujunevad punktivahed. Tänaku auks tuleb öelda, et ta oligi jälle kõige kiirem mees rajal nii kruusa- kui ka alfaltkattel. Ta juhtis ja kontrollis rallit reedel ja peale laupäevast esimest vihmakatset. Ehk kui 9 katset 18-st ehk pool rallit oli sõidetud, juhtis Tänak turvalise pooleminutilise eduga Dani Sordo ees. Tema põhikonkurendid maailmameistritiitlile, valitsev meister prantslane Sebastien Ogier ja hooaja üldliider belglane Thierry Neuville paiknesid vastavalt kuuendal ja kaheksandal kohal. Ogier kaotas Tänakule 47,1 ja Neuville koguni 1.08,6.

Kõik näis kõige paremas korras olevat ja siis see juhtus. Toyota Yarise rehv purunes ja Tänak kaotas rehvivahetuse tagajärjel üle pooleteist minuti. Ta langes kindlalt liidrikohalt ja kui enne rehvipurunemist näis Tänaku ja tema fännide unistus tõusta maailmameistriks vägagi reaalne, siis nüüd on see väga teoreetiline. Loota saab üksnes sellele, et Tänak võtab Austraalias võidu ja mõlemad põhikonkurendid (Ogier ja Neuville) katkestavad. Aga lehelugeja kindlasti teab ka seda, et tõeline fänn loodab lõpuni ka sellises olukorras.

Domineeris kruusal

Neljapäevane lühike publikukatse oligi üksnes publikukatse ja selle tulemused ei tähendanud pikemas perspektiivis midagi. Tänak sõitis Barcelona tänavatel välja kolmanda tulemuse.

Kui järgmisel päeval kruusal jätkati, võttis Tänak kohe katsevõidu. Viiel järgmisel katsel oli ta neljal korral teine ja kuna katsevõitjad olid erinevad, siis suurendas Tänak vahet järgnevatega iga katsega. Seega Tänak sõitis väga targalt ja nii läks ta vihmasele laupäevale vastu kindla liidrina – edu teiseks tõusnud Dani Sordo ees oli 26,8 sekundit. Veelgi olulisem oli, et Tänaku kaks põhilist konkurenti, Thierry Neuville ja Sébastien Ogier, leidsid end üldarvestuses vastavalt üheksandalt ja seitsmendalt kohalt.
“Oli hea päev,” kommenteeris ka Tänak ise Delfi Sport vahendusel. “Pärastlõuna alguses oli tunne väga hea ja enesekindel.”

Vihmane laupäev algas hästi

Laupäeval oli väike eelis eestpoolt startijatel, seega Tänakuga võrreldes just Neuville'il ja Ogier'il. Nemad said tee äärest kurve lõigates asfaldile tuua sodi, mis järgmiste sõitjate minekut pärssima pidi. WRC-meestest viimasena startiv Tänak pidi aga lootma sellele, et eespool olijad kuivatavad märgades oludes pisut teekatet ning tema saab sõita teistest natuke parema pidamisega.

“Sõidame asfaldil ja vihmas. Samas ma arvan, et tingimused on kõigile võrdsed ja rehvivalikuga pole probleemi,” läks Tänak laupäevale vastu hea tundega. “Kataloonia ralli on selline, kus liiga palju kurve ei lõigata. Vaid teatud rajalõigud võivad väga mudaseks saada ,” lisas Tänak.
Tänak ja Latvala tegid laupäeva hommikuks riskantse rehvivaliku, võttes kaasa ainult vihmarehvid, samal ajal kui paljud teised läksid rajale pehme seguga rehvidega. Päeva esimene katse jäeti korraldajate poolt turvalisuskaalutlustel ära, kuna paljud pealtvaatajad olid raja ääres ohtlikes kohtades. Hiljem tundus, et Toyota meeste otsus oli õige – üheksandal katsel võtsid Tänak ja Latvala kaksikvõidu.

Liidrikohalt üheksandaks

Laupäevane teine katse tõi aga Tänakule tohutu ebaõnne – katse keskel purunes tal rehv ning mehed pidid selle kiiruga ära vahetama. Hoolimata kiirest tegutsemisest andsid nad sellega siiski ära ühe minuti ja 43 sekundit ning langesid üldarvestuses esikohalt üheksandaks. Ralli liidriks tõusis Dani Sordo.

“Lihtsalt läks rehv katki. Täpselt ei tea, mis põhjuseks oli. Väike mühk seal oli, aga mitte midagi väga tõsist,” sõnas Tänak katse lõpus. Kui reporter küsis lisaks, kas eestlane on väga pettunud, vastas mees irooniliselt: “Olen väga õnnelik!”

Järgmise katsega kerkis Tänak kaheksandaks, möödudes Craig Breenist, samuti vahetus ralli liider – Sordost möödus Latvala.
Paremusjärjestust mõjutas oluliselt ka 13. katse, kus tugevnenud vihmasadu segas hilisemaid startijaid. Pikima kõrre tõmbas Sébastien Ogier, kes tõusis viiendalt kohalt hoobilt teiseks, samal ajal kui Dani Sordo teiselt kohalt kuuendaks pudenes. Aega kaotas pisut ka Tänak, kes tegi enda sõnul sõiduvea tõttu spinni. Päeva lõpetanud publikukatsel näitas Tänak kiireimat aega.

Hiljem avastati Tänaku sõnul Toyota boksis purunenud rehvi uurides, et hoopis velg oli mõranenud. Tegemist võis seega olla velje defektiga. “Nii tundub küll,” kommenteeris ka Tänak sellist versiooni.

Tiitlivõimalus on teoreetiline

Kui laupäev oli meie mehele õudusunenägu, siis eilne tõi siiski rõõmu ka. Nimelt suutis Tänak võita punktikatse, mis andis talle lisaks kuuenda üldkoha eest veel viis MM-punkti. Ehk Tänak näitas selle katsega, kes on tegelikult “Katalooniamaa parim ratsutaja”. Nali naljaks, aga nii ta ju tegelikult oli.

Ülimaguse võidu noppis üheksakordne maailmameister Sebastien Loeb. Pettuma pidi jällegi Tänaku tiimikaaslane Latvala, kes alustas eile liidrikohalt, kuid pidi teist korda üle elama rehvipurunemise, mis ta lõpuks kaheksandaks kukutas. konstruktorite karika arvestuses Seega, Toyotade jaoks oli tegemist õnnetu etapiga: nii Ott Tänaku kui Jari-Matti Latvala võidulootused kustusid rehvi purunemisega ja kohad kuuendast kaheksandani ei olnud kahtlemata need tulemused, mida Toyota enne Kataloonia rallit ootas. Tänu sellele vähenesid Toyota punktivahed Hyundai ja M-Spordiga (vt juuresolevat tabelit).

“Kui õnnejumalanna eksisteerib, siis on ta Ogier’ga suur sõber. Walesi ralli esimese päeva lõpus asus prantslane viiendal kohal ja ta seis oli hapu. Aga siis hakkas ees juhtuma ja kuni lõpuni ehk Tänaku auto põhjaplaadi purunemise ja katkestamiseni välja. Ogier pritsis pjedestaalil võidušampanjat,” kirjutab sport.delfi.ee

“Kataloonias taas. Esimese päeva lõpus seitsmes, teise järel heitlemas võidu nimel just seetõttu, et Tänak rehvi lõhkus. Muidu poleks teisest kohast kõrgemat loota.”

Seega Kataloonia ralli lõppjärjestus kujunes alljärgnevaks: 1. S. Loeb (Prantsusmaa, 3:12.08,0), 2. S. Ogier (Prantsusmaa, +2,9), 3. E. Evans (Suurbritannia, +16.5), 4. T. Neuville (Belgia, +17.0), 5. D. Sordo (Hispaania, +18,6), 6. O. Tänak (Eesti, +1.03,9), 7. E. Lappi (Soome, +1.16,6), 8. J. Latvala (Soome, +1.26,4), 9. C. Breen (Iirimaa, +2.07,0), 10. A. Mikkelsen (Norra, +2.48,2).

Sõita on jäänud veel vaid üks etapp Austraalias, kus on võimalik ralli võidu eest teenida 25 punkti ning punktikatselt veel 5 lisaks.

Võrdsete punktide korral vaadatakse MM-sarja lõppedetabeli määramisel esimesena suuremat võitude arvu, seejärel suuremat teiste kohtade arvu jne. Hetkeseisuga on Neuville'il kolm võitu ja kaks teist kohta, Ogier’il neli võitu ja üks teine koht ning Tänakul neli võitu ja kaks teist kohta.

Iga punkt võib hakata lugema, sest keegi ei tea, mida kõike Austraalias juhtuda võib. Tähelepanelik lugeja võib-olla märkas juuresolevat punktitabelit vaadates, et vaatamata ebaõnnele rehviga on Tänaku vahe Neuville’ga isegi punktikese võrra vähenenud. Rallivõidu ja punktikatse võidu eest on teatavasti võimalik teenida 30 punkti. Seega on Tänakul teoreetilised võimalused Ogieri ja Neuville’i edestamiseks ikkagi jätkuvalt olemas.

*  *  *
Individuaalne punktiseis

1. Sébastien Ogier 204
2. Thierry Neuville 201
3. Ott Tänak 181
4. Esapekka Lappi 110
5. Jari-Matti Latvala 102
6. Andreas Mikkelsen 84
7. Dani Sordo 71
8. Elfyn Evans 70
9. Craig Breen 61
10. Hayden Paddon 55

*  *  *
Konstruktorite karika punktiseis

1. Toyota 331
2. Hyundai 319
3. M-Sport 306
4. Citroen 216

Täna loetuimad
Kaubikujuht rikkus Pöide suusaraja (3)
Kogu maailma seksualiseerimisest (15)
Tamkivi pürgib vallavanemaks (14)
Kalastuskaartide ostmisel uus kord
NyxAir lendab nädalavahetustel täis lennukiga (8)
Muhumaal räägiti Suure väina püsiühendusest (13)
Kalle Laanet saab kaitseministriks (20)
Kärla koolis kaks klassi koduõppel (1)
Enim puuke leiti Jursi külast
Saaremaa Kolledž saab lisatoetust (1)
Kuressaare haiglas alustas tööd silmaarst
Tänak sai MM-punktide asemel karistuse (2)
JUHTKIRI - Väike, aga ohtlik
Jahimehed küttisid mullu Saaremaal 287 põtra (1)
Saaremaa Nepsi ajal ehk poliitilisest elust Saaremaal
Nädala loetavuse top 5
Kaubikujuht rikkus Pöide suusaraja (3)
Kogu maailma seksualiseerimisest (15)
Tamkivi pürgib vallavanemaks (14)
Kalastuskaartide ostmisel uus kord
NyxAir lendab nädalavahetustel täis lennukiga (8)
Kommentaarid
Kogu maailma seksualiseerimisest (15)
Poole sajandi vanune Regula jätkab meresõite (3)
Keskerakond jääb Saaremaa koordinaatorita (29)
Tamkivi pürgib vallavanemaks (14)
Kalle Laanet saab kaitseministriks (20)
NyxAir lendab nädalavahetustel täis lennukiga (8)
Muhumaal räägiti Suure väina püsiühendusest (13)
Jahimehed küttisid mullu Saaremaal 287 põtra (1)
Kaubikujuht rikkus Pöide suusaraja (3)
Kärla koolis kaks klassi koduõppel (1)
Kasulikud viited
praamid.ee
Hiiu Leht
Saare Maavalitsus
Kuressaare linn
www.saaremaa.ee
e-riik
Ilm Kuressaares
Kuressaare Sõnumid
Ruhnlase blogi
Eesti Ajalehtede Liit
Saada vihje või teade
Tekst:
See on vajalik selleks, et veebirobotid ei saaks selle vormi kaudu meile automaatselt rämpsposti saata.
Sisesta sümbolid, mida pildil näed:
Sinu e-post (ei ole kohustuslik):
Meie Maa usaldab oma lugejaid ja ootab kõigilt vihjeid või teateid huvipakkuvate või murettekitavate sündmuste või teemade kohta. Saada vihje või teade siit ja võib-olla just Sinu info põhjal ilmub peatselt lugu Meie Maas. Vihje või teate saatja võib jääda anonüümseks.


Copyright © Saaremaa Raadio OÜ, 2021. Kõik õigused kaitstud