[x]Sulge
või

Logi sisse
Kontrollkood:
meiemaa.ee
Reede, 23. august 2019  |  Logi sisse
Otsing
Sisesta otsingusõna
Sisukord

Reklaam
Arhiiv
eelmine kuu
august 2019
järgmine kuu
E T K N R L P
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031




Sport

Tänakule kolmas MM-rallivõit järjest
Autor: Gunnar Usin
Esmaspäev, 17. september 2018.

Loe kommentaare | Kommenteeri

Kliki ja vaata suuremat pilti

Õnnelikud võitjad Ott Tänak (paremal) ja Martin Järveoja on poodiumil auto katusele roninud. FOTO: Ozan Kose, AFP

Maailma parima rallipiloodi tiitlit püüdev Kärla kandi mees Ott Tänak tõestas Türgi MM-rallil, et kolm on kohtuseadus – Saksamaa ja Soome võitudele lisandus kolmas järjestikune ning hooaja neljas võit. Individuaalses MM-tiitli arvestuses tõusis Tänak teiseks.

Türgi MM-ralli oli üle hulga aja jälle MM-sarja kavas. Juba enne rallit räägiti, et Türgi teed on karmid ja hakkavad kõvasti autosid lõhkuma. Nii täpselt ka oli.
“Saime Türgi ralli teedest esimese maitse suhu. Selle põhjal peame ütlema, et tingimused on päris karmid,” tunnistas ka Tänak peale testikatseid enda Instagrami kontol.

Oleks paslik kohe ära märkida, et äsjalõppenud ralli oli täis ootamatusi, suuri kive ja dramaatikat. Võiks öelda isegi nii, et esikolmikusse jõudsid need, kel oli teistest rohkem õnne. Samas tuli sõita targalt ja vältida vigu, millega saarlane Ott Tänak Türgis suurepäraselt hakkama sai.

Neljapäeva õhtul oli kavas lühike kahekilomeetri pikkune katse, mille võitis norralane Andreas Mikkelsen (Hyundai). Talle järgnesid iirlane Craig Breen (+2,5, Citroen) ja Ott Tänak (+2,8). Tänaku peamised konkurendid belglane Thierry Neuville (Hyundai) oli Tänaku selja taga neljas (+3,1) ja prantslane Sebastien Ogier (M-Sport) 14. (+7,5), kuid avakatse ja seal näidatud ajad ei andnud loomulikult täit pilti autode valmisolekust pikkadel katsetel.

Tänak: reede oli frustreeriv

Juba reedese päeva esimene katse tõi paremusjärjestusse suured vahed, sest teed olid karmid ja kivisid täis ning üheks kaotajaks oli ka Tänak, kes jäi liidritest poole minuti kaugusele. Katse võitnud Craig Breenile jäi ta alla lausa 32,1 sekundiga. Thierry Neuville kaotas iirlasele 17, Sébastien Ogier 23 sekundit.
Lisaks keerulistele teeoludele segas kõiki peale esimesena startinud Thierry Neuville'i ka tuulevaikus ehk tolm, mis eelmise auto järel raja kohale õhku lendas, ei tahtnud sealt minema kanduda ning häiris tugevalt nähtavust.

Ülejäänud kahel hommikusel katsel suutis Tänak küll paremat tempot näidata, kuid pärastlõunasel esimesel katsel andis ta taas palju ära ning tõdes katsejärgses intervjuus, et ei tea, millest nii suur vahe tuleb. “See ei ole lihtsalt meie ralli. Me ei suuda kiiresti sõita.”

Juhtuma hakkas kuuendal katsel - nii Elfyn Evans kui Mads Östberg sõitsid otsa rajal olnud suurtele kividele ning lõhkusid auto vedrustuse. Östbergi katkestamine ja teiste meeste aeglane sõit kergitasid ka ise suhteliselt kehva aja sõitnud Tänaku ootamatult üheksandalt kohalt kuuendaks.

Seitsmes katse oli eelnevatest pisut siledama pinnaga ning Tänak otsustas seal kavala muudatuse kasuks – ta keeras autot tükk maad madalamaks. See tõi edu, sest eelmiste katsete kehva mineku valguses üllatas Tänak katsevõiduga ning võttis eespool olijatelt väärtuslikke sekundeid tagasi, tõustes viiendaks.
Vahe esimestega ei ole päeva lõpuks enam väga suur, kuna liidrist Neuville'ist jäi Tänak maha 31,9 sekundiga.

“See päev on olnud frustreeriv,” sõnas Tänak WRC All Live'ile. “Samas teadsime, et see ralli tuleb keeruline ja meil ei ole ehk päris sellist autot, et siin kõige kõrgemat mängu mängida. Nii palju muid aspekte peab täppi minema, et siin võita, aga üldises mõttes on olnud okei - oleme siia jõudnud ja suutnud suuremaid äpardusi vältida. Teekate ei tööta meie jaoks nii hästi kui oleksime lootnud. Mujal on selliseid tingimusi väga keeruline leida ja ka minu jaoks on see olukord täiesti uus,” oli Tänak avapäeva järel murelik, kuid lootis, et meeskond suudab auto juures midagi muuta, et konkurentsivõimelisem olla.

Konkurentide katkestamine kergitas Tänaku liidriks

Laupäev algas kohe dramaatiliselt. 34-kilomeetrise kaheksanda katse teises pooles lõhkus liider Thierry Neuville vedrustuse. Kuigi ta üritas ülesõidul autot parandada, tuli tal siiski nina hooldusala poole keerata ja katkestada. Järgmisel katsel tabas vedrustuse purunemine ka Sebastien Ogieri.

Tiitlikaitsjal õnnestus auto ülesõidul mehaanikute ja tema juurde seisma jäänud Elfyn Evansi juhendamisel enam-vähem korda teha ning järgmine katse isegi võita, kuid ta jäi kontrollpunkti kuus minutit hiljaks ning sai minutilise ajakaristuse, mis kukutas ta neljandaks.

Liidriks tõusis jällegi Mikkelsen, keda tabasid probleemid kohe 11. katse alguses. Finišis kaotas ta Tänakule üle pooleteise minuti ning ütles, et sõitis terve katse tagaveolise autoga. Ebaõnn tabas taaskord ka Ogieri, kes sõitis teelt välja vastu puud ning katkestas seekord lõplikult.

Ülesõidul enne 12. katset katkestas ka Breen, kelle auto lahvatas leekidesse ning põles maani maha. Suitsu tuli talle masinasse juba 11. katsel, kuid finišis polnud veel teada, mis täpsemalt probleemiks oli. Tänaku teine tiimikaaslane Esapekka Lappi sõitis teelt välja 10. kiiruskatsel.

Nii avastasid Toyota sõitjad Tänak ja Latvala peale päeva lõppu endi nimed ralli üldarvestuses esimeselt ja teiselt kohalt, ajavahe oli 13,1 sekundit. Kolmandat kohta hoidnud uus-meremaalane Hayden Paddon (Hyundai) kaotas Tänakule juba üle minuti ehk 1.10,5.

Eile toimus võidu vormistamine

Toyota tiim leppis võistkonnasiseselt kokku, et pühapäeval ei hakata esikoha pärast heitlemisega riskima, sest tähtis oli mõlemad esiduo masinad (Tänaku ja Latvala) tervena finišisse tuua. Ka punktikatsel liigseid riske võtma ei hakatud ja Latvala kaotas Tänakule lõpuks 22,3 sekundit. Türki lennanud arvukas fänniarmee sai poodiumi juures Eesti lippe lehvitades uhkusega rahvushümni kuulata. “Ott, Ott, Ott,” skandeeriti üheskoos.

“Reedel arvasime, et kui lõpetame esiviie seas, oleme juba õnnelikud. Aga samas teadsime algusest peale, et siin rallil ei võida kiireim, vaid siin tuleb targalt sõita. Suutsime ralli läbida ilma probleemideta ja peatamata. Olen väga õnnelik. Üldseis on nüüd väga huvitav. Surume edasi, nagu siiani oleme teinud,” rääkis Tänak pärast finišit, kui oli koos Martin Järveojaga auto katuselt alla roninud.

Ott Tänak ja Martin Järveoja on käimasoleval MM-ralli hooajal nüüdseks kõige rohkem võite saavutanud mehed. Kokku on sõidetud kümme rallit. Tänakul on neli võitu, Neuville’l ja Ogieril kolm.

Konstruktorite karika arvestuses võttis Toyota selle hooaja esimese kaksikvõidu üldse. Sellega polnud hakkama saanud ükski teine tiim. Kirsiks tordile oli mõistagi tiimide arvestuses liidrikoha hõivamine, mis Toyota tiimi pealiku Tommi Mäkineni suu vahetult pärast Power Stage’i (loe: punktikatset, toim.) laiale naerule vedas.
Ja põhjust oli, sest Toyota juhib MM-i kokkuvõttes nüüd Hyundai ees viie punktiga.

Kõik otsad on lahti

Individuaalse maailmameistritiitli eest heitlevad veel kolm meest – need on Thierry Neuville (177 p.), Ott Tänak (164 p.) ja valitsev maailmameister Sebastien Ogier (154 p.). Nagu iga lugeja isegi aru saab, on punktivahed üsna väikesed ja kuna sõita on veel kolm rallit (Suurbritannia, Hispaania ja Austraalia), siis on mõistagi kõik otsad lahti selles osas, kuidas nimetatud mehed hooaja lõpus reastuvad.
Seega, hoidkem kätt pulsil ja Otile pöialt! Meie oma mees on sel aastal Toyotaga Saaremaa ja Eesti ralliajalugu tegemas.

*  *  *
Ken Torn pidi Türgi karmidele oludele lõivu maksma

Saarlane Ken Torn (pildil) oli Türgis Ford Fiesta R2T-ga JWRC klassis üldvõidule väga lähedal, kuid eile aset leidnud rajalt väljasõit tõmbas sellele kriipsu peale.

Avapäeva järel kaotas Torn JWRC klassis liidrikohal asunud sakslasele Julius Tannertile 7,9 sekundit. Kolmandal kohal asuv rootslane Emil Bergkvisti edestas ta 25 sekundiga.

“Pärast pikka kiiruskatset vahetaks hea meelega auto küljest kõik tükid ära. Seal oleks isegi jala kõndides luu murdnud. Olud olid nii karmid, paugud käisid pidevalt vastu autot,” kirjeldas ta kivisel ja roopaliseks muutunud teel sõitmist.
Laupäeva õhtuks oli Torn (Ford Fiesta R2T) kerkinud liidriks, kelle edu rootslase Emil Bergkvisti ees on enne nelja viimast katset 25,3 sekundit.

Ka peale eilset esimest katset oli Torn liider,edu Bergkvisti oli kasvanud 30,2 sekundile. Seejärel said rallisõbrad aga kurva teate, sest Torn oli teelt välja sõitnud ja 15. katse koondprotokollist võis Torni leida kaheksandalt kohalt, kaotust liidriks tõusnud Bergkvistile pea pool tundi . . .

*  *  *
Tänak sai Türgi ralli korraldajatelt preemiaks luksusreisi

Türgi ralli võitja Ott Tänak saab nautida tõeliselt erilist auhinda. Nimelt on võistluse korraldajad võitjale välja pannud nädala pikkuse luksusreisi koos pere ja sõpradega superjahil Bebe.

Tänak saab kaasa võtta kuni 11 sõpra-sugulast ning seda jahile, millel on muuhulgas suur bassein, mullivann, õhukonditsioneer, WiFi ja isegi klaver.

Täna loetuimad
Maanteeamet tuvastas Virtsu sadamas 20 väärtegu (4)
Vald toetas 16 kortermaja hooviala korrastamist
Ainulaadse tehase hoone Saaremaal on valmis
Prokurör küsis endisele loomakasvatusjuhile rahalist karistust
Mis juhtus?
Vald eraldas raha
Kõrkveres pandi pihta aiapink  (1)
Mustjala rahvamaja juhataja konkursil üks avaldus
Hariduskonverentsil räägiti tulevikutööst
Lugeja küsib, jurist vastab
Riik tahab moodustada Kaarmise-Jõempa looduskaitseala
Saarlaste sõber Tartust
Ühetähejutud püüdlevad Guinnessi rekordi poole
Incap uuendab Saaremaal 2,1 miljoni euro eest tootmisseadmeid
Eesti koondislased korraldavad noorte korvpallilaagri
Nädala loetavuse top 5
WOW! keskuse ehitustööd kulgevad plaanipäraselt (2)
Lehm ilmus teele (27)
Pidula Wakepark on testimiseks avatud (6)
Väikeses väinas käib merekaabli paigaldamine (2)
Kolm juhti olid napsitanud  (6)
Kommentaarid
Kõrkveres pandi pihta aiapink  (1)
Maanteeamet tuvastas Virtsu sadamas 20 väärtegu (4)
Aigis Audere otsingud Liivi lahel (3)
Muusik Rein Rannap pettus Saaremaa ehitajates (43)
Merinvest koondas 40 töötajat  (31)
Mees võis naise riided süüdata (16)
Vodka pluss tuumamaterjalid võrdub kõva kärakas  (9)
Pulmamess pakkus ideid elu tähtsamaks päevaks (5)
Vahur Grünthal: suurim õnn on tänulik patsient (2)
Pidula Wakepark on testimiseks avatud (6)
Kasulikud viited
praamid.ee
Hiiu Leht
Saare Maavalitsus
Kuressaare linn
www.saaremaa.ee
e-riik
Ilm Kuressaares
Kuressaare Sõnumid
Ruhnlase blogi
Eesti Ajalehtede Liit
Saada vihje või teade
Tekst:
See on vajalik selleks, et veebirobotid ei saaks selle vormi kaudu meile automaatselt rämpsposti saata.
Sisesta sümbolid, mida pildil näed:
Sinu e-post (ei ole kohustuslik):
Meie Maa usaldab oma lugejaid ja ootab kõigilt vihjeid või teateid huvipakkuvate või murettekitavate sündmuste või teemade kohta. Saada vihje või teade siit ja võib-olla just Sinu info põhjal ilmub peatselt lugu Meie Maas. Vihje või teate saatja võib jääda anonüümseks.
Copyright © Saaremaa Raadio OÜ, 2019. Kõik õigused kaitstud