[x]Sulge
või

Logi sisse
Kontrollkood:
meiemaa.ee
Teisipäev, 25. september 2018  |  Logi sisse
Otsing
Sisesta otsingusõna
Sisukord

Reklaam
Arhiiv
eelmine kuu
september 2018
järgmine kuu
E T K N R L P
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930




Sport

Lõhutud radikas ja kaheksas koht
Autor: Gunnar Usin
Esmaspäev, 11. juuni 2018.

Loe kommentaare | Kommenteeri

Kliki ja vaata suuremat pilti

Nii nägi välja Ott Tänaku Toyota Yaris peale saatuslikku trampliini reede õhtul. FOTO: Delfi Sport

Eesti parim rallipiloot Ott Tänak näitas Toyotaga Itaalia rallil head kiirust, kuid reedel sõidetud viimasel katsel lõhkus ta trampliinilt maandumisel Toyota Yarise radiaatori, mis jättis saarlase raja äärde. Superralli süsteemis jätkanud Tänak sai lõpuks kaheksanda koha.

Neljapäeval alanud Sardiinia MM-ralli eel oli selge, et Tänak pidi autoralli MM-sarjas Thierry Neuville ja Sebastien Ogieri püüdmiseks hea koha saama, samal ajal lootes, et konkurendid temast tahapoole jääksid.

“Loogiliselt vaadates on punkte vaja, aga me pole võimelised rohkem tegema, kui me oleme võimelised tegema. Proovime võtta olukorrast maksimumi ja anda endast kõik. Tuleb mängida tarka mängu ja vaadata, mis see meile annab,” ütles Tänak enne rallit Delfi Sport vahendusel.

Reedel kimpus alajuhitavusega

Neljapäeval toimus vaid üks katse. See oli lühike publikukatse, kus Tänak kaotas mõned sekundid liidriohjad haaranud valitsevale maailmameistrile Ogierile ja midagi sealt ralli järgnevateks päevadeks järeldada oli raske.
Esimene tõsisem rallipäev oli reede. Esimesest neljast katsest võitis Tänak ühe, mis oli teistest profiililt selgelt kiirem ja sirgem, kuid Toyota Yaris oli alajuhtitav kurvilisematel ja tehnilisematel katsetel. Tegelikult seisid kõik Toyotad sama probleemi ees.

“Raske öelda, kui palju me vahepeal muuta saame – me pole testisõidul, nii et väga palju me katsetada ei saa. Ei tea, kui palju saame muuta, peame vaatama, aga midagi me kindlasti proovime," rääkis Tänak intervjuus WRC All Live’ile. “Katsed on kitsad ja käänulised, nii et alajuhitavus teeb olukorra raskemaks. Ilmselt on asi diferentsiaalides,” lisas Tänak.

Saatuslik trampliin röövis hea tulemuse

Eesti rallisõpradele mõjus reedel Sardiinia saarelt tulnud teade Tänaku katkestamise kohta külma dušina. Nimelt purunes reedesel viimasel kiiruskatsel Tänaku auto radiaator suurelt hüppelt maandumise järel.
Jätkata polnud enam võimalik. Nii jäid Tänak ja Järveoja tee äärde auto äravedu ootama.

Hooldusalasse saabus katkine Toyota õhtupimeduses ja oli selge, et mehaanikutel tuleb pikk öö.

“Tegemist oli väga keerulise ja korraldajate poolt imelikult ehitatud hüppega. Autod tulid sellele väga suure kiirusega ning see viskas neid nii, et maanduti nina peale,” rääkis Toyota tiimi boss Tommi Mäkinen Eesti ajakirjanikele.

“Otile pole esialgu põhjust midagi ette heita. Tavaliselt autod niimoodi ei maandu. Mingeid kahjustusi mootor kindlasti sai, kuid tühikäigul töötas mootor normaalselt. Insenerid peavad mootorit uurima ja langetama otsuse,” avaldas Mäkinen lootust, et midagi hullu siiski ei juhtunud ja Tänak saab laupäeval jätkata.

Lappi oli ainus, kes pidurdas?

Tänaku soomlasest tiimikaaslane Esapekka Lappi sõnas, et Tänaku Sardiinia rallile saatuslikuks saanud hüpe oli koht, mida läbiti testikatsel mitu korda.

“Tundub, et neil oli raske maandumine, nägin maas tükke. Väga kahju, aga selline ralli juba on,” sõnas Lappi. “Mina olin vist ainus, kes enne seda pidurdas. Tuleb välja, et see oli õige liigutus,” muigas Lappi hapult.

“Väga kahju, et minu endise meeskonnakaaslasega nii juhtus, sest Tänak on tüüp, kes mulle väga meeldib. Need ei ole head uudised. Mul ei ole hea meel seda kuulda,” ohkas ka Ogier.

Järveoja ei suutnud emotsioone taltsutada

Tänaku kaardilugeja Martin Järveoja sõnul polnud auto radiaatori purunemise ja katkestamisega lõppenud hüppes midagi erilist.
“Tavaline hüpe, polnud midagi nii dramaatilist, et sõit oleks pidanud sinna lõppema,” sõnas Järveoja. “See oli korraldajate poolt sinna tehtud hüpe, kuid samas sõitsime testikatse ajal sealt kolm korda läbi ning täna hommikul ka. Ehk siis neljal korral kõik õnnestus.”

Järveoja arvates tekitasid hommikusel läbimisel aeglasemad autod maandudes augu, mis sai neile saatuslikuks. “Mingi auk seal oli. Põhjakaitse jäi sinna taha kinni ja tuli küljest ära. Radiaatorise tekkis mõra ja vedelik tuli välja,” kirjeldas Järveoja.

Toyota ralliauto põhjakaitse teema kerkis üles ka pärast Portugali rallit, kui eestlased lõhkusid oma masina üle kivi sõites. Sardiinia ralli ajaks ei suudetud uut lahendust leida.

“Põhjakaitse tuleb tugevamaks teha,” nentis Järveoja, kes katkestamise järel viskas emotsiooni hoos rajalegendi vastu auto esiklaasi. “Emotsioon lõi välja, seda kontrollida ei saa,” lausus ta. „Masendav! Kui ühe korra juhtub, siis suudad seda aktsepteerida, kui aga kaks korda järjest, siis tekitab see frustratsiooni.”

Rallivõidu otsustasid kümnendikud

Tõelise maiuspala pakkusid pealtvaatajatele autoralli MM-sarja üldliider belglane Thierry Neuville ja selles arvestuses teist kohta hoidev prantslane Sébastien Ogier.

Nimelt läks valitsev maailmameister Ogier Neuville’i ees viimasele päevale vastu vaid 3,9-sekundilise eduga, aga iga eile sõidetud katsega võttis Neuville Ogier’lt pisut aega tagasi. Viimase katse ehk punktikatse eel oli Ogier’ edu sulanud vaid 0,8 sekundi peale ning ka seal oli 1,5 sekundiga parem Neuville. Nii edestas ta ülipõneva heitluse järel Ogier’d kokkuvõttes 0,7 sekundiga ja sai punktikatse järel endale ka Itaalia MM-ralli võidu.

Tänak teenis punktikatselt kolm lisapunkti ning lõpetas üldarvestuses kaheksanda kohaga, kaotust Neuville’le 12.38,2. Kolmandana lõpetas ralli Esapekka Lappi (Toyota), edestades Hayden Paddonit (Hyundai) ja Mads Östbergi (Citroen). Tänaku ette jäid ka Craig Breen (Citroen) ja Jari-Matti Latvala (Toyota).

Nii tõmbas Sardiinias punktide mõttes kõige pikema kõrre üldliider Neuville. Kui enne rallit oli Neuville’i edu Ogier’ ees 19 punkti, siis nüüd on see 27 silma. Tänak on liidrist juba 70 punkti maas.

Tänak ja Järveoja eriarvamusel

Superralli süsteemis jätkates lõpuks kaheksanda koha saanud Tänak hindas kokkuvõttes rallit heaks.

“Õpitud sai omajagu. Leidus veel asju, mida ma selle auto juures ei teadnud. Selles mõttes oli see hea,” sõnas Tänak. Neuville ja Ogieri kiirust ta enda omaga aga võrrelda ei osanud. “Otseses võitluses me ju reede õhtust enam ei olnud,” nentis ta.

Kaardilugeja Martin Järveoja oli kriitilisem. “Ebaõnnestunud ralli,” lausus ta otsekoheselt. “Samas oli meil kiirus enam-vähem hea. Usun, et oleksime suutnud esimestega võidelda. Kaks viimast päeva olid asjad paremad, kui esimesel. Reede õhtul oli meeleolu null, laupäeval juba üks ja pühapäeval kaks-kolm.”

*  *  *
Tänaku kohad kiiruskatsete kaupa
(katse nr, koht katsel, kaotust võitjale (vahe teise kohaga), võitja)

1. 10. +2,5 Ogier
2. 4. +10,4 Mikkelsen
3. 3. +2,8 Mikkelsen
4. 1. -1,4 Mikkelsen
5. 5. +6,4 Neuville
6. 3. +15,2 Ogier
7. 5. +8,3 Suninen
8. 3. +1,6 Neuville
9. 40. +10,00,0 Latvala
10. 1. -1,4 Neuville
11. 7. +12,5 Ogier
12. 7. +15,7 Neuville
13. 4. +0,6 Lappi
14. 2. +0,3 Ogier
15. 4. +4,6 Neuville
16. 18. +2.01,0 Neuville
17. 3. +6,5 Neuville
18. 4. +2,6 Neuville
19. 3. +4,0 Neuville
20. 3. +1,5 Neuville

*  *  *
Autoralli MM-sarja punktiseis Sardiinia ralli järel:

1. Thierry Neuville 149
2. Sébastien Ogier 122
3. Ott Tänak 79

4. Esapekka Lappi 70
5. Dani Sordo 60
6. Andreas Mikkelsen 54
7. Elfyn Evans 46
8. Kris Meeke 43
9. Jari-Matti Latvala 37
10. Craig Breen 34


Täna loetuimad
Võrkpalli suurtoetamise leping jäi eile sõlmimata (3)
Saaremaa kalleima mõisa hind langes kordades
Tuttav omastas talle usaldatud auto
Ida-Saare uus piirkonnapolitseinik on Robert Vahter
Vallikraavi tehtud tee jääb ajutiseks  (1)
Valla spordinõunik lahkub ametist (2)
JUHTKIRI - Pidu ilma külaliseta
Mis juhtus?
Saare politsei aitab paavsti turvata  (1)
MTÜ-de toetamise kord väikseid ühendusi ei diskrimineeri (1)
MÕTE - Digiajastu poolt diskrimineeritud (2)
Neljapäeval tantsukingad jalga
Film viimasest vürstist (1)
Pesade hävitamise asjaolude väljaselgitamine jätkub
Kallaku oja vaatlustorni rajamine otsib rahastust
Nädala loetavuse top 5
Kodune kontrollturniir oli edukas
Võrkpalli suurtoetamise leping jäi eile sõlmimata (3)
Mis juhtus?
Saaremaa kalleima mõisa hind langes kordades
Tuttav omastas talle usaldatud auto
Kommentaarid
Valla spordinõunik lahkub ametist (2)
Pihtla vald liisis Jüri Saarele uue maasturi (320)
Kus on elu? (75)
Aplad Torgu metssead askeldavad ülbelt isegi jahimeeste akende all (30)
Laevaehitaja plaanib veel ühe tuuliku püstitamist (44)
Vallikraavi tehtud tee jääb ajutiseks  (1)
Koolivorm – uhkus või tüütus?  (45)
Politsei karistas väidetavat koerte tulistajat rahatrahviga  (160)
MTÜ-de toetamise kord väikseid ühendusi ei diskrimineeri (1)
Võrkpalli suurtoetamise leping jäi eile sõlmimata (3)
Kasulikud viited
praamid.ee
Hiiu Leht
Saare Maavalitsus
Kuressaare linn
www.saaremaa.ee
e-riik
Ilm Kuressaares
Kuressaare Sõnumid
Ruhnlase blogi
Eesti Ajalehtede Liit
Saada vihje või teade
Tekst:
See on vajalik selleks, et veebirobotid ei saaks selle vormi kaudu meile automaatselt rämpsposti saata.
Sisesta sümbolid, mida pildil näed:
Sinu e-post (ei ole kohustuslik):
Meie Maa usaldab oma lugejaid ja ootab kõigilt vihjeid või teateid huvipakkuvate või murettekitavate sündmuste või teemade kohta. Saada vihje või teade siit ja võib-olla just Sinu info põhjal ilmub peatselt lugu Meie Maas. Vihje või teate saatja võib jääda anonüümseks.
Copyright © Saaremaa Raadio OÜ, 2018. Kõik õigused kaitstud