[x]Sulge

Autor: Vilma Rauniste
Neljapäev, 30. mai 2019.

Loe kommentaare | Kommenteeri

Muhuritol läheb neljas suvi. Sellele toidukohale hinge sisse puhunud kirglik rännumees Kaidar Kivistik on Muhus tagasi. Tagasi Taist, kuhu ta on pagenud kaheks talvehooajaks. Seekord naasis ta Taist kahe noore kutsikaga.

Kaidarit põgusalt tundes saan öelda, et ta on ülimalt lahe ja suhtlemisaldis noor mees, kellel on ideid ja tegemisi seinast seina. Väga tegus, uudishimulik, paigalpüsimatu ja seiklusi otsiv. Alati on ta lõbusas tujus, naerusuine ja suhtlemisaldis.

„Tais on koeri nii palju, et neid ei ole kuhugi panna. Paljude koerapoegade saatus on saada tänavakoeraks. Nii võtsime elukaaslasega endale kaks koera ja tõime nad Eestisse. Eks nendel on siin natuke külm. Kui Taist lahkusime, oli seal 40 kraadi sooja, Muhus on nad aga saanud kogeda juba ka miinuskraade ja lund,” rääkis päikesepoiss Kaidar.

„Avasime Muhurito juba neljandat hooaega. Sõrmenipsust sai avatud ka Sirkka nõiapood. Meil on hea koostöö, teeme koos nii nõiapoodi kui OTT-i (Otse Tootjalt Tarbijale – toim). Lisaks ehk seda, et sel aastal tuleb Muhuritole Liival ka majutus natuke eksklusiivsemate telkidega.”

Kui jutt tagasi OTT-i teemale läks, ütles ta, et nädalavahetustel on kohal juba palju suvemuhulasi, mistõttu on suur tahe OTT toimima saada. „Igal laupäeval kaks-kolm tundi – tarbijad annavad tootjatele teada, mida nad järgmine nädal soovivad. Selline vahetu tellimissüsteem.”

Niipalju saimegi räägitud OTT-i avamisüritusel, sest korraldamisi ja toimetamisi oli mehel palju. Kümmekond päeva hiljem jätkame vestlust telefoni teel. Uurin, mis sel suvel uut on?

„Asume Coopi kaupluse kõrval ja oleme natuke ka laienenud. Menüü on samuti täienenud. Teeme ka väliüritusi, laupäeval olime Kuressaare tänavafestivalil. Oleme ka merepäevadel ja Orissaares Illiku laiul toimuval I Land Sound festivalil, mille korraldamisel lööme kaasa juba kolmandat aastat.”

Muhurito uued tooted on Rautsi talu kartulitest (runnakad) ja köögiviljadest valmistatud muhupärane Mehhiko toit patatas bravas, aga ka kalaburritod (mitte iga päev) ja teised päevapakkumised. Kui seni oli menüüs kaks-kolm või neli burritot, siis nüüd iga päev kuus-seitse. „Teeme ka nacho’sid, need on grillitud juustused maisikrõpsud, juurde lähevad erinevad kastmed. Koostöö Muhu Lihaga annab võimaluse kasutada mahedat lamba ja veise suitsuvorsti, nädal tagasi hakati Muhu Lihas tegema ka salaamit. Sirkkalt saame erinevaid taimeteesid, need metsalähedased terviseteed on saanud väga populaarseks. Tema valmistab meile ka angervaksa jääteed, mis on kõigile väga meeldinud.”

Muhurito toimib kooliaja alguseni. „Meil on kombeks saanud, et kui lapsed lähevad kooli, siis esimesel päeval oleme veel olemas ja toitlustame, seejärel pakime asjad kokku.”

Põige Taimaale

Mis uut sul siinset teist talve eirates Tais oli? „Natuke tegelesime majutuse pakkumisega, aga põhiliselt valmistasin ette Muhurito uut hooaega ja ka Sirkka nõiapoe projekti. Seega tegelesin põhiliselt mõttetööga. Teiseks reisisin üsna palju. Mitu nädalat veetsin Vietnamis, nägin selle maa tervenisti ära. Laoses käisin lausa kaks korda. Mõlemad on Tai naaberriigid. Sõitsin ka Tais ringi, olin kümme päeva Põhja-Tai mägedes, kus on tuhandeid aastaid vana tempel ja kus mediteerisin koos teiste mediteerijate ja munkadega. See oli üpris julge väljakutse, mille tahtsin juba aastaid vastu võtta.”

Kaidar lisas, et templis ei surutud kellelegi peale budistlikke ega muid religioone, vaid õpetati mediteerima. „Mediteerimine on meetod programmeerimaks aju ümber olema rahulikum. Meie alateadvus genereerib palju emotsioone ja mõtteid, millest me tihtipeale teadlikud ei ole. Õpetajast munk ütles meile, et inimene suudab päevas mõelda 60 000 mõtet ja tunda ära 20 000 emotsiooni. Seda on päris palju, aga me ei pane neid kõiki tähele. Mediteerides hakkad mõtteid ja emotsioone tähele panema, selle juures ka seda, kas need on positiivsed ja teenivad sind kõrgema eesmärgi nimel või on negatiivsed ja hoopis hävitava loomuga. Mediteerimine õpetab oma tundeid jälgima ja tegema valikuid. Selles suhtes oli see väga kasulik ettevõtmine ja ma tundsin pärast seda end tõesti väga hästi. Meetodi nimi on Vipassana, see õpetab inimest jälgima seda, mis tema peas toimub.”

Kui tundsin huvi Aasia maade elukalliduse vastu, ütles Kaidar, et seal on märgatavalt odavam kui Eestis. „Oleneb ka, kuidas elad. On võimalik süüa tänavatoitu, nagu meiegi seda siin valmistame, või käia restoranis. Vahe võib olla kümnekordne. Sama on elamisega, võid elada hotellis, mis ka on ca kümme korda kallim kui seljakotiga elades ja hostelis ööbides. Olen mõlemaid võimalusi kasutanud, sest mõnikord tahad ennast ka premeerida. Eestis on hinnad nii lakke läinud, et varsti jõuame Soome tasemele.”

Lõpuks – kui suvi mööda saab, kuhu siis? „Paraku olen küll nagu Nipernaadi. Olen selleks suveks nii plaaninud, et väga palju väliseid toitlustusüritusi osaleda ei võta, soovin olla võimalikult palju Muhus. Arvan, et see annaks mu elus tasakaalu. Ma veel ei tea, kuhu sügisel läheme, see selgub toimetamise käigus. Koerad loomulikult kaasa.”

Praegu elab Kaidar Maasis. „Sealt ei ole kuigi palju tulla, igal hommikul üle väinatammi sõita, mis on minu arvates üks maailma ilusamaid kohti! Maailmas on ilusaid kohti palju, kuid väinatamm ja hommikune päike – see kooslus on kõige ilusam.”

Täna loetuimad
16 kihutajat ja viis otsasõitu metsloomadele (4)
Praamil süüakse enim sooja bufeed ja seljankat (4)
Neli Saaremaa kooli said baastaseme
Seaduse muutmine pikendaks maakonnas alkoholi müügi keeldu  (2)
Bussiliiklus Saaremaa turismipaikadesse on kehv (5)
Regionaalsete lennujaamade käitamist hakkab juhtima Silver Luik
Sügistormil harjutati ka tulekahju kustutamist merel
Eha Trumm pälvis tunnustuse (1)
Suvine juubelipidu võeti kaunilt kokku
Maanteeamet lisas hankesse lennuki vanuse kriteeriumi (9)
JUHTKIRI - Aidakem võõraid, aga eelkõige omasid (1)
Kõik, mida näed, kõik, mida tunned, on loodud jagamiseks
Võrkpalli esiliigas võit ja kaotus
Kas Ott kindlustab Kataloonias tiitli? (1)
Nädala loetavuse top 5
Detektorist jääb kuldvõru leiuautasust ilma (12)
Coopi poebussiliinid alustavad novembris  (11)
16 kihutajat ja viis otsasõitu metsloomadele (4)
Vald üürib taksopeatused välja (6)
Kommentaarid
Bussiliiklus Saaremaa turismipaikadesse on kehv (5)
16 kihutajat ja viis otsasõitu metsloomadele (4)
Vald üürib taksopeatused välja (6)
JUHTKIRI - Aidakem võõraid, aga eelkõige omasid (1)
Nukraim avastus minu elus on, kui palju on maailmas lolle  (13)
Eha Trumm pälvis tunnustuse (1)
Praamil süüakse enim sooja bufeed ja seljankat (4)
Ideafarm muutub mahedamaks (12)
Maanteeamet lisas hankesse lennuki vanuse kriteeriumi (9)
Seaduse muutmine pikendaks maakonnas alkoholi müügi keeldu  (2)
Kasulikud viited
Eesti Ajalehtede Liit
Saada vihje või teade
Tekst:
See on vajalik selleks, et veebirobotid ei saaks selle vormi kaudu meile automaatselt rämpsposti saata.
Sisesta sümbolid, mida pildil näed:
Sinu e-post (ei ole kohustuslik):
Meie Maa usaldab oma lugejaid ja ootab kõigilt vihjeid või teateid huvipakkuvate või murettekitavate sündmuste või teemade kohta. Saada vihje või teade siit ja võib-olla just Sinu info põhjal ilmub peatselt lugu Meie Maas. Vihje või teate saatja võib jääda anonüümseks.