[x]Sulge
või

Logi sisse
Kontrollkood:
meiemaa.ee
Laupäev, 20. juuli 2019  |  Logi sisse
Otsing
Sisesta otsingusõna
Sisukord

Reklaam
Arhiiv
eelmine kuu
juuli 2019
järgmine kuu
E T K N R L P
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031




Maaelu

Paneks tordile ikka kirsi ka! (2)
Autor: Vilma Rauniste
Neljapäev, 21. veebruar 2019.

Loe kommentaare | Kommenteeri

Mõni päev tagasi helistas lehetoimetusse üks maal elav ammune tuttav, kes on alati olnud rõõmsa tuju ja positiivse ellusuhtumisega, aga nüüd oli ta hääl murelik. Bussiliikluse pärast. Ja rohkem ikka teiste vanemaealiste sõitjate pärast. Tema saavat kuidagi ikka hakkama, lootes naabrite abile ja takso teenusele.

Kahju. Et nüüd, kui maakonnas on bussiliiklus tasuta, jagub ikka ka muresid, mis inimeste sõidurõõmu kahandavad. „Mind häirib bussiliikluse juures üks asi, kuigi see on hea ja liine palju, aga mis sellest kasu on, kui maainimene oma toidukottidega linnast koju minnes peab väljuma peatuses, sest kodutee otsas peatusi teha ei tohi. Aga kui ma ei jaksa peatusest koju minna? Täitsa jama lugu,” rääkis Paevere külas elav Helgi Altmets.

„Käin oma haige seljaga ikka veel igal teisipäeval linnas tantsuringis. Vahel kasutan kojusõiduks taksot,12 eurot ots, sellega saan hakkama, kuid igal nädalal ei saa seda endale siiski lubada. Eile sõitsin tagasi bussiga. Varem oli sellel liinil üks ja sama bussijuht, kes alati mu kodu lähedal peatuse tegi ja ta ei teinud sellest mingit probleemi, mistõttu valisingi kojusõidubussi juhi järgi. Ütlesin talle isegi, et ta ei või kunagi haigeks jääda ega puhkusele minna, sest muidu ei saa ma linnas käia.”

Aga see bussijuht oli pandud sõitma teist marsruuti ja memmel on kompsudega nüüd keeruline lugu. Eelmisel nädalal linnast koju sõites oli uus juht öelnud, et ainult seekord teeb ta erandi. „Ta ütles veel, et kui tahan peatuseväliselt maha minna, tuleb sotsiaaltöötajalt kiri võtta. Bussifirma naernud sellise soovi peale, et mida see korraldaja sumab oma nõuetega. Ma ei saa sellest aru. Vana inimene ei taha ju koduväravast mööda sõita, et siis toidukottidega hakata vaevaliselt tagasi tatsama. Mina ka ei suuda, olgugi et ainult kilomeeter, kuid siis pean naabrinaise vastu tellima.”

Helgi arutles, et ehk peaks kõnnikepid linna kaasa võtma, aga siis oleks söögikraam liigne. „Aga mina olen väike probleem, saan toiduasjad ka naabrimehe või -naisega koju toodud. Kuidas kaugel maanurgas elavad eakad hakkama saavad, kus kauplus kümnete kilomeetrite kaugusel? Kuidas nemad oma linnareisid teevad, oma toidukotiga koju saavad, kui buss nende kodu lähedal ei peatu?

Mõni bussijuht on öelnud, et tal on nii kiire, et ei saa peatust teha. Mismoodi saab tal kiire olla, kui linnast minuni on viis peatust ja mitte ühes ei peatuta, siis peaks ju aega olema.

Olen ka varem lisapeatuse pärast bussifirmaga suhelnud, siis öeldi mulle, et see oleneb sellest, kas juht on nõus peatuma, nemad ei keela. Nüüd, tasuta sõidu ajal on see asi hoopis teised pöörded võtnud, see on eakatele maainimestele siiski suur probleem.”

Helgile foto asjus helistades kuulsin, et eile oligi ta linna tantsutrenni kõnnikepid kaasa võtnud ja ostnud ka seljakoti toidumoona tarvis. Selja- ja põlvevaevuste all kannatav visa hingega memm lausus, et keppidest on seljale suur tugi ja ehk saab siis ka ametlikust peatusest kodu poole tagasiastumisega hakkama.

Helgi on tagavaraväljapääsu enda jaoks leidnud, kuid see ei pisenda probleemi olemust. Tasuta liinidele võiks kirsiks tordil saada just paindlik lähenemine vanemaealistele ja tervisehädadega sõitjatele kodulähedase peatuse võimaldamisega.

Nädalavahetusel Auriga keskuses toimunud laadal oli üks Koimla elanik kurtnud, et temal on bussipeatuseni neli ja pool kilomeetrit, mõnel pool võib see maa olla veelgi pikem. Miks mitte siis see „kirss” lisada, kui lisakulutuseta ja väikese pidurdamisvaevaga saaks inimestele rõõmu valmistades nende elu ja toimetuleku kergemaks muuta.

*  *  *

Sõna sekka

Saaremaa abivallavanem Jüri Linde:

Peatustega on niimoodi, et buss peab peatuma peatustes, kus on selleks koht ette nähtud, muul juhul on peatus bussijuhi vastutusel. Peatused peavad vastama teatud tingimustele, lisapeatuste tegemisega on probleeme, igale poole lihtsalt ei mahugi peatust tegema. Sama on suvalistes kohtades peatumisega, liiklusohutusest tulenevalt peavad peatumisel olema ohutustingimused täidetud.

Valla poolt lisapeatusteks takistust ei ole, aga meie ei saa bussijuhte sundida ega käskida tegema peatusi mujal kui markeeritud ja tähistatud bussipeatustes, kus on ohutuse tingimused tagatud. Erisustes me kaasa rääkida ei saa.

Valla transpordinõunik Karl Tiitson lisas:

Kui inimene väljub ametlikus peatuses, siis bussijuhi vastutus reisija ohutuse tagamisel lõpeb bussist väljumisega, kui aga suvalises kohas, siis bussijuhi vastutuse määr on suurem – vastutuse piir ei lõpe bussist väljumisega. Näiteid on, kui bussijuhti on selle eest trahvitud, kui ta on inimese soovile vastu tulnud ja peatuse teinud ning selle inimesega on juhtunud liiklusõnnetus, ehkki buss on juba ära sõitnud.

Bussi peatumine on alati bussijuhi ja reisija vaheline kokkulepe, kas bussijuht võtab riski või mitte. Siin ei saa mina ega ka vedaja ettevõtte juht midagi teha.


Täna loetuimad
Suri vanim volikogu liige Olev Ait
Sotsiaalnõunik lahkub ametist
IN MEMORIAM - Olev Ait 9. jaanuar 1947 – 18. juuli 2019
Perekondlik
Lossi tänava lõpplahendus eirab lähteülesannet
I Land Soundil osutasid teenust libameedikud
Kuressaares arutleti Eesti hariduse tuleviku üle (1)
JUHTKIRI - Miks tehti nii?
Sortimisliin seisab jäätmenappuse tõttu
Muhu väina regati pikima etapi võitsid kolm SMS jahti
Henek Tomson avastab end maailmas ringi rännates
MEIE MAA 100: Noorim liituja paneb juubelisarjale punkti
Vaade keskelt
Meie Maa 100
Nädala loetavuse top 5
Arhitektid on keskväljaku teemal eri meelt (60)
I Land Soundi meditsiiniteenistus oli töö ajal purjus? (20)
Selveri endine töötaja kolmeks aastaks vanglasse (6)
Orav põhjustas liiklusõnnetuse (10)
Osavald keelas supluskohas veiste karjatamise (17)
Kommentaarid
Kuressaares arutleti Eesti hariduse tuleviku üle (1)
Tööjõupõuas tuleb appi võõrtööjõud (11)
Orav põhjustas liiklusõnnetuse (10)
On põhjust külastada kenasi kohti! (11)
Auriku taastanud saarlane Avo Mägi: see on liikuv muuseum  (1)
Pindamistööd linnas päädivad sel nädalal (5)
Terviseamet uurib meedikute purjutamist muusikafestivalil (8)
Võõrtööjõu kasutajaile pööratud tõendamiskohustus (3)
I Land Soundi meditsiiniteenistus oli töö ajal purjus? (20)
Vabadussõja mälestusmärgi ümbruses saavad tööd valmis (6)
Kasulikud viited
praamid.ee
Hiiu Leht
Saare Maavalitsus
Kuressaare linn
www.saaremaa.ee
e-riik
Ilm Kuressaares
Kuressaare Sõnumid
Ruhnlase blogi
Eesti Ajalehtede Liit
Saada vihje või teade
Tekst:
See on vajalik selleks, et veebirobotid ei saaks selle vormi kaudu meile automaatselt rämpsposti saata.
Sisesta sümbolid, mida pildil näed:
Sinu e-post (ei ole kohustuslik):
Meie Maa usaldab oma lugejaid ja ootab kõigilt vihjeid või teateid huvipakkuvate või murettekitavate sündmuste või teemade kohta. Saada vihje või teade siit ja võib-olla just Sinu info põhjal ilmub peatselt lugu Meie Maas. Vihje või teate saatja võib jääda anonüümseks.
Copyright © Saaremaa Raadio OÜ, 2019. Kõik õigused kaitstud