Kingime maski Meie Maa tellijale
[x]Sulge
või

Logi sisse
Kontrollkood:
meiemaa.ee
Pühapäev, 16. mai 2021  |  Logi sisse
Otsing
Sisesta otsingusõna
Sisukord

Arhiiv
eelmine kuu
mai 2021
järgmine kuu
E T K N R L P
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31




Arvamus

Keskkonnasäästlikkus on osa Rail Balticust (3)
Autor: Aivar Jaeski, RB Rail AS-i Eesti ja Soome esinduse juht
Kolmapäev, 21. aprill 2021.

Loe kommentaare | Kommenteeri

Rail Baltic ei ole lihtsalt raudteeliin, vaid võimalus viia ning tuua inimesi ja kaupu Eestist Euroopasse võimalikult turvaliselt, mugavalt ja keskkonnasõbralikult.

Keskkonnale ei mõtle ainult RB Rail AS, vaid seda tehakse kogu maailmas. Käesolev aastagi on kuulutatud Euroopas raudteeaastaks, et juhtida tähelepanu selle transpordiliigi positiivsetele omadustele, mida kiputakse unustama.

28. novembril 2018 kinnitas Berliinis Euroopa Roheline partei oma prioriteedid, mille eest nad seisavad.1

Selles on ka peatükk, kuidas muuta Euroopas rongid lennukitele tõeliseks alternatiiviks. Kirjas on: „Üheks põhiliseks roheliseks eesmärgiks on muuta transpordisektorit kogu Euroopas nii, et ületada meie sõltuvus saastavatest autodest nii kiiresti kui võimalik, peatada lennunduse suurenev saastamine ja investeerida ulatuslikult piirkondlikesse ja riikidevahelistesse raudteevõrkudesse.

Uuritakse võimalikke keskkonnamõjusid

Transpordisektori süsinikdioksiidi heitkogused suurenevad jätkuvalt, eriti autode ja lendude osas. Positiivseks alternatiiviks on ühendada riigid ja piirkonnad kiirrongide, öörongide ja piirkondlike rongidega.“

Eestis on lennuliiklust vähe, autoliiklust aga piisavalt. Raskete metallide lendumine fossiilse kütusega sõitvatest masinatest on probleem. Euroopa roheliste toetus elektriraudteetranspordi toetamisele lähtub eesmärgist vähendada raskete metallide osakaalu meie looduses. Vähenev raskeveokite osakaal meie maanteedel toob puhtama elukeskkonna ja väiksema liiklusõnnetuste arvu.

Tõsi küll, raudtee ehitamine iseenesest sunnib puid maha võtma, pinnast teisaldama, avama uusi liiva ja kruusakarjääre jne. Samas igasugune inimkonna tegevus, iga rajakese, tee, kraavi, elektriliini, torustiku, kanalisatsiooni, gaasitrassi jne ehitus, kujundab ümber keskkonda, kus elame, ent tagab meile sooja vee, puhtama keskkonna, laia toiduvaliku, elektri ja sooja toa, ehk parema tuleviku.

Siinkohal on oluline hinnata tekkivaid ohte ning olla kaasnevatest mõjudest teadlik. Just seetõttu uurimegi Rail Balticus kõiki võimalikke keskkonnamõjusid (nt mõju elurikkusele, tervisele, loomastikule, taimestikule ning põhja- ja pinnaveele), mis võivad tekkida nii ehitamisel kui ka raudtee kasutamisel.

Keskkonnamõju hindamise programmid annavad selge arusaama, milline see mõju on ning mida peame tegema, et see oleks ümbritsevale keskkonnale võimalikult väike. Kuidas seda mõju vähendada kirjutatakse sisse raudtee projekti juba enne ehitamise algust, need kavad arutatakse läbi ka kohalike elanikega. Samamoodi jätkub keskkonnaga arvestamine kõikides projekteerimise etappides. Põhirõhk on vähendada müra ja vibratsiooni ning tagada loomade läbipääsud, looduse ja maastiku säilitamine.

Vähendab heitmeid, reostust ja müra

Rail Baltic on juba astunud ja astumas olulisi samme, et muuta keskkonda puhtamaks. Rongiliiklus ise on teistest transpordiliikidest oluliselt keskkonnasõbralikum. Siinkohal on oluline seegi, et Rail Baltic elektrifitseeritakse täielikult, vähendamaks CO2 heitmeid, reostust ja müra. Lisaks oleme võtnud endale eesmärgiks kasutada 100% taastuvenergiat, et Rail Balticu infrastruktuur töötaks.

Selleks oleme sõlminud lepingu energiavarustuse juurutamiseks inseneriteenuse pakkujate konsortsiumiga, kelle ülesanne on leida parimad lahendused.

Samuti on keskkonnasõbralikkus osa meie ehitusprotsessist, kus soovime kasutada ümbertöödeldud, taaskasutatavaid ning säästlikke materjale.
Eesti on loonud endast kui innovatiivsest ja modernsest riigist, kus vaadatakse tulevikku, kus äri saab ajada kiirelt ja ausalt, kus haridus on hinnatud ning euroopalik. „Teeme ära!” on olnud meie loosung.

Innovaatilise ja modernse kiirraudtee ehitamine, mis aitab vähendada CO2 teket, edendada äri, rakendada tarkade inseneride innovaatilisi lahendusi on võimalus seda pilti süvendada. Sellele kõigele juhib ka tähelepanu märtsi lõpus välja kuulutatud Euroopa raudteeaasta.

Täna loetuimad
Pahandus koolis
Piirangute leevenemine tõi toitlustajatele pettumuse (13)
Komisjon ei suutnud osakonna juhti valida (11)
Perearstikeskus ja haigla vaktsineerivad kõiki täisealisi (2)
Perekondlik
Eesti maalamba grand old lady
Kuressaare lossipark sai kireva lilleniidu
JUHTKIRI - Magus elu (3)
Riik tahab uue parvlaeva tellimisel kasutada välisraha (12)
Kondiitriõpilased valmistasid rekordkoguse torte (1)
Viikingilaeva mudel jõudis muuseumisse (2)
Elamusjooks alustab päikesetõusuga teed Illukale (5)
Käsitöö tegemine on koroona ajal hea stressimaandaja
Viire Martma tõi oma saare naise ettevõtlikkuse mandrile
Naiskodukaitsjad võistlevad koormusmatkal
Nädala loetavuse top 5
Kool viskas väärtkirjanduse prügikasti (29)
Pahandus koolis
Piirangute leevenemine tõi toitlustajatele pettumuse (13)
Autod vingerdavad “lamavast politseinikust” mööda (33)
Auto sõitis vastu kiviaeda
Kommentaarid
Riik tahab uue parvlaeva tellimisel kasutada välisraha (12)
Komisjon ei suutnud osakonna juhti valida (11)
Kool viskas väärtkirjanduse prügikasti (29)
JUHTKIRI - Raamat kui prügi (9)
JUHTKIRI - Magus elu (3)
Piirangute leevenemine tõi toitlustajatele pettumuse (13)
Perearstikeskus ja haigla vaktsineerivad kõiki täisealisi (2)
Ohvri tuttav: teipijad olid hoopis mulle võlgu (112)
Kalmistute kaevud läbisid uuenduskuuri (11)
Viikingilaeva mudel jõudis muuseumisse (2)
Kasulikud viited
praamid.ee
Hiiu Leht
Saare Maavalitsus
Kuressaare linn
www.saaremaa.ee
e-riik
Ilm Kuressaares
Kuressaare Sõnumid
Ruhnlase blogi
Eesti Ajalehtede Liit
Saada vihje või teade
Tekst:
See on vajalik selleks, et veebirobotid ei saaks selle vormi kaudu meile automaatselt rämpsposti saata.
Sisesta sümbolid, mida pildil näed:
Sinu e-post (ei ole kohustuslik):
Meie Maa usaldab oma lugejaid ja ootab kõigilt vihjeid või teateid huvipakkuvate või murettekitavate sündmuste või teemade kohta. Saada vihje või teade siit ja võib-olla just Sinu info põhjal ilmub peatselt lugu Meie Maas. Vihje või teate saatja võib jääda anonüümseks.


Copyright © Saaremaa Raadio OÜ, 2021. Kõik õigused kaitstud