[x]Sulge
või

Logi sisse
Kontrollkood:
meiemaa.ee
Kolmapäev, 27. mai 2020  |  Logi sisse
Otsing
Sisesta otsingusõna
Sisukord

Reklaam
Arhiiv
eelmine kuu
mai 2020
järgmine kuu
E T K N R L P
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031




Arvamus

Ülbus, ahnus ja need teised sõnad (4)
Autor: Jüri Kallas, literaat
Neljapäev, 26. september 2019.

Loe kommentaare | Kommenteeri

Meedia jälgimine pole tervisele hea. Ajab marru ja rikub lihtsalt seedimist. Näiteks uudislugu, kus firma pakub suurklientidele lisatasu eest terviklikku uudislahendust, mis aitaks paremini üle elada elektrikatkestused ja/või pingekõikumised. Pakub firma, kelle otsene töö ja lepinguline kohustus on müüa tarbijale elektrit.

Tekib küsimus, kas tarbijale müüakse teadlikult vigast toodet? Või ainult suurklientidele müüdav on vigane? Pigem siiski see, et erakliendile pole uus teenus lihtsalt taskukohane! Erakliendina võin täie kindlusega öelda, et ka minule müüdav teenus on puudustega. Mind ajab alati naerma, kui loen ahastavat lehelugu, kuidas Kuressaares oli kord poole aasta jooksul paaritunnine elektrikatkestus.

Tere tulemast minu argipäeva! Kas just paaritunnine, aga pooletunnised on me elamises suht-koht iganädalased. Ei, me ei ela üksikus metsatalus. Maja asub vaid kolmkümmend kilomeetrit Kuressaarest ja küla keskuses. Vahepeal oli suisa nõnda, et iga pisem tuul viis elektri. Eriti veel, kui tuulega kaasnes vihm või lörts. Nüüd on olukord ehk parem, pisut parem.

Jah, ma olen üsna leplik inimene ja saan aru, et elu maal pole võrdne eluga pealinnas Tallinnas või kas või provintsipealinnas Kuressaares. Eks ma annan aru, et tsivilisatsiooni mugavused on siinmail lünklikud. Küüniline realist nagu ma olen. Samas, mõnikord ikka vihastud küll. Näiteks käesoleva nädala esmaspäeval, mil elekter lahkus hommikul ja siis umbes tunni pärast tuli tagasi. Ei, üldjoontes oli kõik korrektne – sain teenusepakkujalt SMS-i, et nad on kursis, et meil elektrit pole ja nad tegelevad asjaga.

Eks ma sain ka ise aru, et pole, aga olgu... Mingil ajal tuli elekter ja tuli ka sõnum, et nüüd on. Tore! Rõõm! Ja siis paar tundi hiljem lahkus elekter taas ja mingi aeg tuli tagasi. Millal läks ja millal tuli, seda ma ei tea, sest seekord sõnumeid ei saadetud. Võib-olla oli midagi kohalikku, mida kõrgemal ja kaugemal ei teatud, võib-olla...

Selle esmaspäevase vahelduva elektrivarustuse juures oli minu jaoks kõikse kummalisem, et sel päeval oli praktiliselt tuulevaikne ilm. Jah, öösel oli öökülm, aga ei midagi muud ilmastikuliselt radikaalset. Ja siis loed, kuidas n-ö väikese lisatasu eest saab osta kindlamat elektrit. Ja vihastad. Et kui kliendisuhe ja kõik taandub rahale, siis kes hüvitab minu tegemata töö ja saamata raha?

Kirjutajana töötan ma ju arvutiga, mis teadupoolest töötab elektriga. Jah, hetkelise voolukõikumise kaitse tagab UPS, aga neid on mul ka mitu tükki läbi põlenud. Rääkimata arvutitest, mida n-ö õõtsuv vool ka omajagu hävitab. Jah, ma tean, et klient on alati süüdi, et pole ostnud seda või teist jupstükki, mis justkui garanteeriks midagi. Rõhk sõnal „justkui“!

Ja siis loed, kuidas suurklientidele pakutakse järjekordset tasulist lahendust-täiendust. Sellist, mis ei maksagi midagi – vaid 15–20% lisaks senimakstavale! Õige! Suurkliendil kasvab raha sauna taga puu otsas ning eks rahapuu ole ka kõvasti kosunud ja klient tuleb teda koormavast saagist vabastada. Küüniline, et mitte öelda ülbe!

Leheloos ütlesid potentsiaalsed lüpstavad oma ausa ja karmi arvamuse välja, kuidas nemad pakutavat teenust näevad. Ja otse loomulikult leidus kommentaariumis kaunishing või hoopis teenusepakkuja lojaalne töötaja, kes halas, et nii ei ole ilus öelda. Päise päeva ajal röövimine on kena ja kõigile meelepärane tegevus, aga kui ohver asja kommenteerib, siis on inetu? Oh ajad, oh kombed! Jah, teenus on vabatahtlik, kuid nõudlust ju on jne. Teenus pole ju täiuslik, on puudujääke, on.

Tunnistan ausalt, et kui on järjekordne elektrikatkestus, siis ma teinekord mängin mõttega, et jube hea oleks, kui ma ei sõltuks mingist elektrimüüjast. Äh, ma kunagi isegi uurisin, mida vaja oleks ja mis see kõik maksma läheks. Lõin arvud kokku ja sain aru, et meil ei ole seda raha. Olgu, raha rahaks, aga ega me majapidamine sellest teenusepakkujast ikka pääse, sest täiesti autonoomseid süsteeme pole. Jah, praegu on see oma elektritootmise ühendamine suure süsteemiga suhteliselt leebe ja isegi elektri ülejääke saab neile müüa. Realistlik-küünilise kodanikuna olen ma aga enam kui veendunud... ei, suisa kindel olen, et kui kodune elektritootmine muutuks massiliseks, siis vaadataks hinnad ja tingimused kohe üle ning mitte koduse tootja kasuks.

Ja hoiabki suur teenusepakkuja meid kenasti oma lõa otsas. On rahul, kuigi teinekord ka moepärast kaebleb, kui raske ja keeruline neil on. Saadetakse klientidele sooja ja sõbraliku fondiga kirju, kus tehakse suuri ja sisutühje sõnu hoolimisest ja kliendi rahulolust. Arendatakse uusi kõrvalprojekte ja püritakse internetiühenduse turule. Lühidalt: täpselt samamoodi, nagu need teisedki, nagu nad kõik! Ainult kundel tekib teinekord küsimus, et järsku nad tegeleksid oma põhitegevusega ning püüaksid teha midagi selles suunas, et elektrikatkestusi ja pingekõikumisi oleks vähem jne.

Jah, ma saan aru, et minusuguste arvamus neid ei huvita ning minusuguste probleemid pole mingid probleemid. Et ajal, mil me räägime Marsi koloniseerimisest ja rikkur saadab oma auto Marsile, sest tal on raha ja ta saab seda teha, et kindlasti on kusagil ka väljamõtlemisel mingi enam kui eesrindlik nutilahendus jne. Kuid kogu see unistamine ja visionäärlus ei muuda olematuks lihtsaid, suisa primitiivseid küsimusi probleemidest, mis vajavad lahendusi.


Täna loetuimad
Vallavanem sai täpid viimasel hetkel kokku (6)
Ave Kirppis otsib uut omanikku (2)
Uus vallavanem valitakse kultuurikeskuses (4)
Valesti paigutatud koorem viis auto teelt välja (1)
Uue moega tänavapidu ootab kõiki lõbusõitu tegema  (7)
JUHTKIRI - Muutmine muutmise pärast
Rahvastikuregister – vajalik igas olukorras  (2)
Lugeja küsib, jurist vastab (1)
Arhitekti projekt kui ehitaja piibel
3000 m jooksu võitsid Mairo Mändla ja Eliise Hoogand
Mustjala päevakeskuse arhitektuurikonkursi võitis ideekavand “Öu”
Nädala loetavuse top 5
Autoga merre sõitnud kalurit ei õnnestunud päästa (3)
Hannes Sepp: näeme vaeva, et sügisel jätkata (44)
Kurb kuulda ja lugeda (20)
Politsei tabas metallivarga ja purjus mopeedijuhi (3)
Fraktsioon Saarlane soovib Tiiu Arolt tagasiastumist volikogu juhi kohalt (20)
Kommentaarid
Ave Kirppis otsib uut omanikku (2)
Lugeja küsib, jurist vastab (1)
Uue moega tänavapidu ootab kõiki lõbusõitu tegema  (7)
Valesti paigutatud koorem viis auto teelt välja (1)
Uus vallavanem valitakse kultuurikeskuses (4)
Vallavanem sai täpid viimasel hetkel kokku (6)
Hannes Sepp: näeme vaeva, et sügisel jätkata (44)
Kool ja lapsevanemad tahavad Vanalinna kooli remonti esimesel võimalusel (18)
Taruvaras kimbutab taas Saaremaa mesinikke (6)
Fraktsioon Saarlane soovib Tiiu Arolt tagasiastumist volikogu juhi kohalt (20)
Kasulikud viited
praamid.ee
Hiiu Leht
Saare Maavalitsus
Kuressaare linn
www.saaremaa.ee
e-riik
Ilm Kuressaares
Kuressaare Sõnumid
Ruhnlase blogi
Eesti Ajalehtede Liit
Saada vihje või teade
Tekst:
See on vajalik selleks, et veebirobotid ei saaks selle vormi kaudu meile automaatselt rämpsposti saata.
Sisesta sümbolid, mida pildil näed:
Sinu e-post (ei ole kohustuslik):
Meie Maa usaldab oma lugejaid ja ootab kõigilt vihjeid või teateid huvipakkuvate või murettekitavate sündmuste või teemade kohta. Saada vihje või teade siit ja võib-olla just Sinu info põhjal ilmub peatselt lugu Meie Maas. Vihje või teate saatja võib jääda anonüümseks.


Copyright © Saaremaa Raadio OÜ, 2020. Kõik õigused kaitstud