[x]Sulge
või

Logi sisse
Kontrollkood:
meiemaa.ee
Kolmapäev, 16. oktoober 2019  |  Logi sisse
Otsing
Sisesta otsingusõna
Sisukord

Reklaam
Arhiiv
eelmine kuu
oktoober 2019
järgmine kuu
E T K N R L P
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031




Arvamus

Ajame autod minema! (106)
Autor: Jüri Kallas
Teisipäev, 06. august 2019.

Loe kommentaare | Kommenteeri

Autod on koledad, autod on vastikud – ajame autod minema! Vähemasti Kuressaare kesklinnast, kui mujalt ei saa. Umbes sellesisulisi ja -suunalisi mõtteavaldusi on mulle viimasel ajal üsna mitu ette juhtunud.

Kui nende arvamuste üldine toon kõrvale jätta, siis miks ka mitte? Ainult et see toon on sellise üksildase uitaja mõtiskluste laadis, kus arvajal meeldib jalutades ringi uidata ja ta ei saa aru, et miks teistele ei meeldi. Kui ei meeldi, siis paneme meeldima; kui ei taha, siis sunnime! Ainult et kõik inimesed ei käi kesklinnas sihitult hulkumas – paljudel on seal asjatoimetusi; paljud on sunnitud sinna minema, isegi kui nad ei taha. Loomulikult, kesklinn võiks olla autovaba, aga...

Varasem arendus oli autosõbralik!

Ainult et eelnevalt on Kuressaare linna arendatud nii, et liikluse tuiksoon läheb otse keskelt läbi ja mingeid mõistlikke alternatiive ei arendatud. Kujutame nüüd korraks ette, et kesklinna poole sõites peab Tallinna tänavalt igal juhul lahkuma paremale, kunagise postimaja suunale.

Jah, seal on keskse tänavaga paralleelseid hargnemisi, aga need kõik on sellised tupikusse viivad hargnemised. Esimene pisut normaalsem viib endise leivakombinaadi juurde, et siis sealt edasi saaks seigelda, aga lihtsam oleks vist sõita tagasi Kihelkonna teele ja siis haigla poole jne. Olgu, kohalik ehk saab hakkama ja õpib lõpuks selgeks kõik need nurgatagused, kuhu ta varem eriti ei juhtunud; jätab meelde mõnusad salateed ja lõikamiskohad ning saab hakkama. Mida teeb aga turist? Meie provintsipealinn pidavat ju olema turismimeka – vähemasti, kui uskuda turismiarendajaid.

Teistpidi, ehk lossi poolt tulles, on olukord kröömike parem, sest seal on peatänavaga paralleelselt üks tänav. Tõsi, kahesuunalisena on see ikka üks eriline kitserada! Rääkimata, et selle tänava ääres elavad inimesed hoiavad omi autosid samuti tee ääres, mis loomulikult lisab liiklusele mõnusat pinget.

Selge see, et vallavalitsus laseb seal varsti parkimise ära keelata, et tulles vastu nördinud liiklejate nõudmistele. Selleks, et kesklinnas saaks hubaselt patseerida, selleks muudetakse paralleelse tänava elanike elu kas just põrguks, aga tunduvalt ebamugavamaks ja hulga mürarikkamaks.

Kas autoküsimus tuli ootamatult?

Selge on see, et häid lahendusi pole. Neid pole kunagi, kui on vaja muuta aastatega sisseharjunud liikluskorraldust. Samas, eks see ole taas üks kivi vallavalitsuse läbimõtlematuse kapsaaeda. Oleme ju kasvõi siitsamast lehest lugenud, kuidas tööde tegija kritiseerib töö tellijat ehk vallavalitsust. Kriitika siis selline, et tellija esitas ülesandeid ja töö lõppeesmärke segaselt. Kuidas tegelikult oleks võinud selle keskväljaku aastaga korda teha jne.

Ma ei saa väita, et vallavalitsus ei mõelnud selle peale, kuidas hakkab liiklus toimuma uue keskväljaku puhul. Samas olen ma üsna kindel, et päris põhjalikult nad seda küsimust küll ei käsitlenud.

Mäletan, et umbes-täpselt aasta tagasi oli sellel teemal juttu, kui väljak juba pisut ilmet hakkas võtma ning oli näha, et endisel kujul sinna autod enam ei mahu. Mäletan, et siis sai otsitud ja uuritud kõiksugu dokumente ja eskiise ning sealt küll tulevase liiklusskeemi asjus mingit selgust ei paistnud.

Loomulikult sain ma uurida dokumentatsiooni, mis minusugusele eraisikule avalikult kättesaadavad olid. Võimalik, et kusagil ametkondlikes või siis minu mitteleitud paberites oli liiklusskeemist juttu, kasvõi peenes kirjas kusagil lisades.

Võimalik, et ma tõesti neid lihtsalt ei leidnud. Samas, eks ole vallavalitsuse käitumine ka ilmekas. Minu andmetel pole nad kusagil selge sõnaga öelnud, kuidas kogu see liiklus seal keskväljakul edaspidi olema hakkab? Võib-olla neil on konkreetne nägemus, või suisa plaan, aga nad pole seda mingil põhjusel julenud avalikustada. Või on see avalikustatud sedavõrd salaja, et...

Ega ma tegelikult ei tahagi vallavalitsust suurt süüdistada, sest ilmselgelt nad n-ö võimlevad oma võimekuse piiril. Pole seal ametis olevaist inimestest ju keegi sedavõrd suurt omavalitsusüksust seni vedanud ja eks seda ole ka pidevalt ju näha, et komistavad siin ja seal. Rääkimata sellest, et linna keskväljaku kapitaalne remont ja ümberehitus on suur tükk ampsata ka märksa kogenumale omavalitsusele.

Lahendused?

Hea ja lihtne on ju kritiseerida, aga millised oleks lahendused? Alustaks sellest, et ilmselgelt ei jätku autoliiklus uue keskväljakuga enam endisel kombel. Isegi kui keegi tahaks, siis füüsiliselt pole see enam võimalik.

Kõige loogilisem oleks nüüd projekteerida ja valmis ehitada mingisugune Kuressaaret ümbritsev ringtee.

See ei peakski olema täielikult uus ja kogu linna ümbritsev, aga peaks olema selline, mis aitaks siluda seda segadust, mille on tekitanud kesklinna autoliikluseks sulgemine. Nagu alguses sai öeldud – inimesed ei käi kesklinnas vaid patseerimas ja purskkaevu juures lebotamas.

Tahaks vaid loota, et keskväljaku remont nüüd kõiki teerahasid mitmeks aastaks ette ära ei neelanud. Kui seda n-ö ringteed kohe ei saa, siis tuleks kohe mõelda korralikule sildindusele-viidandusele, kui me just ei taha olla tüüpiline Eesti väikelinn, kus kohalikud teavad niigi ja võõrad vaadaku ise, kuidas hakkama saavad.

Ma tõesti ei tea, kust saavad GPS-seadmed oma info, aga alles mõne nädala eest oli Kuressaare oma neis vigane. Kuid see on vist kõige väiksem probleem, saavad asjad selgeks ja paika, küll see info siis ka seadmed leiab.

Täna loetuimad
Puulehti riisuma ei peaks  (7)
Lennufirma: vald valetas kirjas ministrile  (15)
Saaremaa jahitootja hakkas H-paate ehitama (5)
Liiklusmärkide lõhkujale töötunnid (3)
14-aastane Orissaare korvpallur liitub Itaalia spordikooliga
Netiketi patroon on saarlanna
SÜG-i uue nime saamiseks 170 ettepanekut (3)
Lugeja küsib, jurist vastab (3)
JUHTKIRI - Kelle tõde on suurem? (2)
Orissaare ja Muhu konteinerid täituvad kärmesti
Kuressaare väärikate ülikooli 10. õppeaasta avas poliitik
Teine pensionisammas – õigus või kohustus? (3)
Keskkonnaprogramm otsib saarte noori (5)
Saaremaa meeskoor osaleb kammerooperis
Millest sõltub ravimi hind (3)
Nädala loetavuse top 5
Auto sõitis kesklinnas läbi purskkaevu  (76)
Ralliauto rammis Kaali trahteri müüri
Puulehti riisuma ei peaks  (7)
Saarlasest saadikul on kuluhüvitis kasutatud (18)
Pargitud autod segavad probleemi lahendamist (14)
Kommentaarid
Auto sõitis kesklinnas läbi purskkaevu  (76)
JUHTKIRI - Kelle tõde on suurem? (2)
Puulehti riisuma ei peaks  (7)
Teine pensionisammas – õigus või kohustus? (3)
Millest sõltub ravimi hind (3)
SÜG-i uue nime saamiseks 170 ettepanekut (3)
Liiklusmärkide lõhkujale töötunnid (3)
Lennufirma: vald valetas kirjas ministrile  (15)
Saaremaa jahitootja hakkas H-paate ehitama (5)
Lugeja küsib, jurist vastab (3)
Kasulikud viited
praamid.ee
Hiiu Leht
Saare Maavalitsus
Kuressaare linn
www.saaremaa.ee
e-riik
Ilm Kuressaares
Kuressaare Sõnumid
Ruhnlase blogi
Eesti Ajalehtede Liit
Saada vihje või teade
Tekst:
See on vajalik selleks, et veebirobotid ei saaks selle vormi kaudu meile automaatselt rämpsposti saata.
Sisesta sümbolid, mida pildil näed:
Sinu e-post (ei ole kohustuslik):
Meie Maa usaldab oma lugejaid ja ootab kõigilt vihjeid või teateid huvipakkuvate või murettekitavate sündmuste või teemade kohta. Saada vihje või teade siit ja võib-olla just Sinu info põhjal ilmub peatselt lugu Meie Maas. Vihje või teate saatja võib jääda anonüümseks.
Copyright © Saaremaa Raadio OÜ, 2019. Kõik õigused kaitstud