[x]Sulge
või

Logi sisse
Kontrollkood:
meiemaa.ee
Esmaspäev, 01. juuni 2020  |  Logi sisse
Otsing
Sisesta otsingusõna
Sisukord

Reklaam
Arhiiv
eelmine kuu
juuni 2020
järgmine kuu
E T K N R L P
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930




Arvamus

Fookus olulisele ehk lähivaade aasta tähtsaimale autole
Autor: Margus Värton, autoajakirjanik
Esmaspäev, 12. november 2018.

Loe kommentaare | Kommenteeri

Aegade alguses oli kuidagi sedasi, et ma sattusin kirjutama autodest, mis kas sõitsid kangesti kiiresti või olid kangesti kallid või siis (enamasti) mõlemat korraga. Muidugi on kiireltsõitjad ägedad, ja mugavaltsõitjad ka.

Vahva on neis olla, vahva on neid juhtida – ka täiesti ebasündsatel kiirustel. Mõnus on nautida mugavusi, mis pole küll päriselt minu jaoks mõeldud, ent ometigi… no mõnusad. Ja kiirus on hea, öeldagu mis iganes. Võimsus ka.

Ometigi on kõigil neil uhketel autodel üks oluline puudus – nimelt on nad inimestele meie ümber enamasti täiesti ebaolulised. Nad ei puuduta 99,9% inimeste elu, nad ei saa meie olme osaks, nad ei kujunda meie harjumusi.
No mis harjumus on Lambo või Ferrari või Porsche või Rollsi plakat bensiinitõbise teismelise seinal? Sestap julgengi (natuke küll trollides) väita, et kõik need unistuste autod on päris inimeste automaailma seisukohalt vaadates suht-koht marginaalsed.

Jah, vahel luuakse neist mõne tarbeks mõni hiljem masskasutusse minev tehnoloogia, ent ikkagi ei puutu need sõidukid miskitpidi päris inimeste päris eludesse.

Päris inimese päris autod

Pärisinimesed saavad pärispalka ja ostavad selle eest ühe keskmiselt sündsa tootja keskmiselt sündsa auto ning elavad sellega rõõmsasti koos, oskamata automaailma ülemist perifeeriat asustavatest dessertsõidukitest puudustki tunda.

Ostavad Škoda Octavia või Toyota Corolla või Aurise või Opel Astra või Volkswagen Golfi… või miskit muud seesarnast. No näiteks Ford Focuse
Just – miks mitte Ford Focuse!? Need kõik on olulised autod, sest lahendavad pärisinimeste pärisprobleeme ning seega on neist igaühe uue põlvkonna turuletulek automaailmas kordi olulisem sündmus kui mistahes halomudeli ilmumine.

Novot – ja 2018 toob maailma uue Focuse. Golfi ei too, Octaviat ei too, Corollat ka mitte. Opeliga on üleüldse mingid segased lood…
Nõnda võtangi väita, et uus, neljanda põlvkonna Ford Focus on käesoleva aasta kõige olulisem uudisauto. Ja mina istun lennukis ning lendan Prantsusmaale seda vaatama, katsuma ja proovima.

Esmapilk

Kui nüüd keegi arvab, et autoajakirjanike proovisõidud on otsast lõpuni üks ühest popist kohvikust teise veeremine, siis tegelikkus võib ka hoopis teistsugune välja näha.

Sedapuhku hakkab proovisõit pihta ühest suht-koht suvalisest parklast kusagil Nice’i linna servas. Valikut see-eest on – rivis on uued, neljanda põlvkonna Focused kolmes erinevas varustustasemes, õige mitme erineva mootoriga ning mitmes erinevas kerevariandis.

Kui kedagi huvitab, mismoodi autoreklaame üles filmitakse, siis ka võtteautod on kusagil sellesama platsi nurgas. Mind see nii väga ei huvita – küll aga tahan väga teada, kas Fordi ambitsioon pakkuda Focuse näol igaühele midagi õnnestub ka, päriselt. Ma uurin selle välja, luban enesele.
Ühesõnaga – selles suvalises parklas on uued Focused. Esimene kohtumine on omal kombel ootamatugi – rivis olevad autod näevad välja nagu Focused muistegi.

Sellel, et Focuse arendusmeeskond on koos püsinud esimesest mudelipõlvkonnast alates, on ilmselgeid voorusi – identiteedikriisi käes see auto ei kannata ning järjepidevus on ilmne.

Muidugi on progressi näha siin ja seal. LED-tuled, popilt suured veljed, moodsalt nikinakilised põrkerauad. Kõigile millegi pakkumiseks tuleb mudeleid muidugi erinevatele sihtgruppidele söödavaks nikerdada ning selles on Ford meister.

Focus nagu kolme näoga Janus

Et ikka ikka igaüks oma Focuse leiaks, pakub Ford seda õige mitmes varustusklassis – aga seda siis mitte külge kruvitavate jubinate arvu, vaid auto enese iseloomu järgi.

Kered on samad, mootorid ka, olgu autoks siis n-ö tavaline Focus (Trend või Titanium varustuses), sportlikum ST-Line, mugavusega hellitav Vignale, või maastikuvõimekusele vihjav Active.

Kõik need on ehitatud tuliuuele C2-platvormile ning peaksid pakkuma esmaklassilist turvalisust, juhitavust ja ruumikust. Kui päris aus olla, siis Active-versiooni nägime vaid postamendi otsas – proovisõiduks ei olnud see veel valmis.

Turvalisust me testima ei hakanud (EuroNCAP on Focusele oma maksimumpunktid jaganud), ent juhitavuse ja ruumikuse osas võin takka kiita küll.

Fordi asjapulgad kinnitavad, et Focuse välismõõdud muutunud ei ole – uuel platvormil on rattad senisest veel enam auto nurkadesse lükatud ning tulemuseks on tõeliselt ruumikas sõitjateruum ilma auto välismõõtmeid suuremaks venitamata ning kaalu tõstmata.

Sellegi eest tuleb Fordile kiitust jagada – justkui pärmi peal kasvavad autod kipuvad klassipiire täitsa valedesse kohtadesse nihutama.

Terviklugu autoportaalis accelerista.com

Täna loetuimad
Pöide kandi rahvas pole uute pakendikonteineritega rahul (7)
Vasakpööre ja möödasõit lõppesid avariiga (6)
Tänavafestival kutsus Kuressaarde sisse sõitma (21)
Käibemaksu ei tasunud ligi 14% Saaremaa ettevõtetest  (3)
Inspektsioon: Sokujahile minnes olgu dokumendid korras
Tutvustatakse ühisveevärgi ja -kanalisatsiooni eelnõud
JUHTKIRI - Kohanemine uue normaalsusega (2)
Eesti piirid avanesid Euroopa riikidest saabujaile
Koroonaosakond jätkab ravivalmisolekus (2)
Siim Sooäär tegi kuldse duubli
Asju, millega oma kogukonnas tegeleda
Täna algab suplushooaeg
Viikingid näitasid Narva vastu sisu
Organic Estonia ja mahemajandav Eesti
Juulis toimub MM-etapi asemel Enduro GP Estonia
Nädala loetavuse top 5
Pöide kandi rahvas pole uute pakendikonteineritega rahul (7)
Vasakpööre ja möödasõit lõppesid avariiga (6)
Tänavafestival kutsus Kuressaarde sisse sõitma (21)
Käibemaksu ei tasunud ligi 14% Saaremaa ettevõtetest  (3)
Inspektsioon: Sokujahile minnes olgu dokumendid korras
Kommentaarid
Pöide kandi rahvas pole uute pakendikonteineritega rahul (7)
Tänavafestival kutsus Kuressaarde sisse sõitma (21)
JUHTKIRI - Kohanemine uue normaalsusega (2)
Reformierakond kesklinna liikluseks sulgemise eelnõu tagasi ei võta (76)
Vasakpööre ja möödasõit lõppesid avariiga (6)
Koroonaosakond jätkab ravivalmisolekus (2)
Käibemaksu ei tasunud ligi 14% Saaremaa ettevõtetest  (3)
Sõrves päästeti võrku kinni jäänud hüljes (5)
1. juunist on Saaremaal Kaarma, Kärla ja Lümanda kogukond (17)
Tiiu Aro: Edward Laane tunnustamiseks on teisi võimalusi (35)
Kasulikud viited
praamid.ee
Hiiu Leht
Saare Maavalitsus
Kuressaare linn
www.saaremaa.ee
e-riik
Ilm Kuressaares
Kuressaare Sõnumid
Ruhnlase blogi
Eesti Ajalehtede Liit
Saada vihje või teade
Tekst:
See on vajalik selleks, et veebirobotid ei saaks selle vormi kaudu meile automaatselt rämpsposti saata.
Sisesta sümbolid, mida pildil näed:
Sinu e-post (ei ole kohustuslik):
Meie Maa usaldab oma lugejaid ja ootab kõigilt vihjeid või teateid huvipakkuvate või murettekitavate sündmuste või teemade kohta. Saada vihje või teade siit ja võib-olla just Sinu info põhjal ilmub peatselt lugu Meie Maas. Vihje või teate saatja võib jääda anonüümseks.


Copyright © Saaremaa Raadio OÜ, 2020. Kõik õigused kaitstud