[x]Sulge
või

Logi sisse
Kontrollkood:
meiemaa.ee
Neljapäev, 24. mai 2018  |  Logi sisse
Otsing
Sisesta otsingusõna
Sisukord

Reklaam
Arhiiv
eelmine kuu
mai 2018
järgmine kuu
E T K N R L P
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031




Arvamus

Saaremaa sild – ühenduste uus ajastu (25)
Autor: Kristen Michal, riigikogu liige, endine majandusminister (Reformierakond)
Esmaspäev, 15. jaanuar 2018.

Loe kommentaare | Kommenteeri

Kliki ja vaata suuremat pilti

Kristen Michal. FOTO: erakogu

Kvaliteetsed ühendused määravad kõik. Igaühe meie elus loeb, kellega ta ühendust peab ning millise hoolega. Rahvaste ja piirkondade puhul on sama – valikud ühendustes määravad kuulumise, toovad jõukuse kasvu ning julgeoleku.

Eesti jaoks tähendavad suuremad väärtusühendused kuulumist läänemaailma, Euroopasse, EL-i, NATO liige olemist. Aga ka avatud piire, liikumisvõimalust, häid lennuühendusi Tallinnast, sadamat, mis konkureerib edukalt. Ja isegi kui kuskil on meie ühendus löögi all, siis tegutseme kannatlikult ühenduse taastamisel, sest me veel mäletame, mis oli siis, kui midagi ei olnud. Sest ühendused määravad.

Tuge väärt põhimõte

Vaade Eesti taristu lähitulevikku ütleb, et majanduslikult headel aegadel on meil võime investeerida ühendustesse sees ja väljas. Selmet kulutada raha ajutisele toredusele.

Alustatud on Tallinn–Tartu maantee neljarealiseks tegemist Mäoni, mis teedetaristu valdkonnas on muuseas vaba Eesti ajaloo suurim projekt. Ka muud olulised maanteed saavad paremaks. Kuid ka siin tuleks mõelda julgemalt – kümne aastaga on reaalne ehitada kõik suuremad, nii Tallinn–Tartu, Tallinn–Pärnu kui ka Tallinn–Narva maantee neljarajaliseks. Idee on laual ja tuleb 2019. aastal taas päevakorda.

Lennuühendustes on peale pikka määramatust Tallinnast saanud ühendusehoidja ning jätkub konkurents Eesti reisijatele parema pakkumise nimel. Jah, lennukid on väikesed ja alustati tegelikult päästeoperatsiooni reisibüroona, mitte valmis ettevõttena, kuid areng on siingi tubli. Nii ka Tallinna lennujaama kui meie riigi värava areng.

Jah, on ka valdkondi, kus vaeva näha – Eesti mobiilsed internetiühendused on Euroopa paremate hulgas nii hinna kui ka kvaliteedi mõttes, kuid tööd tuleb teha järgmiste tasemete ja suurema andmeliikumise vajadustega.

Ma ei ütle, et kõik on valmis. Oleme taristuvaldkonnas jõudnud tasemetele, kus hakkame märkama ja ihkama asju, mida varem ei märganud. Umbes nii, et kui vahetate tööriistakuuris pirni võimsama vastu, siis avastate, kui mitu mõnusat nokitsemise päeva vidinate korrastamisel ees seisab.

Nii on ka Saaremaa ühendusega. Parvlaevade Eestisse toomise saaga on veel värske. Tublid mehed ja naised mandrilt ning saartelt pole veel tehtu eest auraha saanud, ent otsiv vaim ihkab juba järgmist kvaliteeditaset.

Ettevõtjate Raivo Heina ja Raivo Küti plaan on auväärse hoiakuga ning arvan, et avalikkuse tugi on sel olemas. Jah, naljamehed võivad küsida, et miks sild Saaremaale, kas Muhumaale ei piisa, kuid hoiak, et oma raha pannakse mängu ning erainvesteeringust sünnib kvaliteetne ühendus, on tuge väärt põhimõte.
Silla rajamiseks on maa ju olemas ja merepõhi eeldab planeerimist, põhilised küsimused saavad aga siiski olema keskkonnast ning saarlaste soovist saada poolsaarlasteks.

Eesti sellest plaanist ei kaota, olemasolevad parvlaevad suudab Tallinna Sadama uus võimekas juhtkond ka mujale teenima suunata.

Eesti ainult võidaks

Saaremaale reisijate hulk kasvab igal aastal, mullu kuuldavasti lausa kahekordse numbri võrra. Lähiaastail on meil nii või teisiti vaja teha valik, kas suurendada parvlaevade hulka või hakata vaatama kaugemale. Ettevõtjate plaan on õigel ajal laual, laseme neil tegutseda.

Sarnaselt on Tallinn–Helsingi tunneliga, mida ettevõtjad veavad – on ilmne, et head ühendused tõstavad elukvaliteeti ning inimeste jõukust. Selliste ühenduste sünnist Eesti võidaks.

Valdur Mikita kukeseenekuulajast mandrimees minus siiski pisut muretses, et kas saared jääksid ikka sama ehedaks, ausaks ja muhedaks, nagu nad täna on. Ei see üks sild mandriga seda muuda, ütles mu saarlasest sõber, aga teise silla tegemisega Hiiumaale oleks ta ettevaatlik.
Mõned asjad ikka ei muutu.

Täna loetuimad
UUS! 14-aastane laps sai sõiduautolt löögi
Luha kinnistu arendaja tegevus pahandab naabreid
Merikotkasse kerkib viimane elumaja (1)
Festivalile oodatakse tuhandeid
86 nutikaimat õpilast said kutse vastuvõtule
Täpsustus
Orissaare lähedal avatakse terviserada
Liival avati uus apteek
Saarlaste-hiidlaste köievedu ei tule (4)
Tudengite tehtud robotpurjekas võistleb MM-il (1)
Eesti Evangeelne Luterlik Kirik tänas ja tunnustas
Vajame uut meistrite liigat
Kuressaare Soojus pälvis tõhususe märgise
Saarte praostkonna sinod Hiiumaal
JUHTKIRI - Pidu sinus eneses
Nädala loetavuse top 5
UUS! 14-aastane laps sai sõiduautolt löögi
Ihukarvad tõusevad püsti (58)
Saksa neiu aasta Saaremaal hakkab otsa saama
Keegi sokutas surnud looma võõrasse kuuri
Osavallakogu liige Kristjan Moora: milleks sellist kogu üldse vaja on?  (7)
Kommentaarid
Saarlaste-hiidlaste köievedu ei tule (4)
Ihukarvad tõusevad püsti (58)
Osavallakogu liige Kristjan Moora: milleks sellist kogu üldse vaja on?  (7)
Tudengite tehtud robotpurjekas võistleb MM-il (1)
Merikotkasse kerkib viimane elumaja (1)
Ilmar Raagist saab vabade kunstide professor (1)
Multifilmikangelased valmivad värvilise teibiga (1)
Autost lekkinud õli reostas tänava (2)
Saarlased jätkavad staarisaates (20)
Tarbijakaitse avab kaubamajas infokioski (1)
Kasulikud viited
praamid.ee
Hiiu Leht
Saare Maavalitsus
Kuressaare linn
www.saaremaa.ee
e-riik
Ilm Kuressaares
Kuressaare Sõnumid
Ruhnlase blogi
Eesti Ajalehtede Liit
Saada vihje või teade
Tekst:
See on vajalik selleks, et veebirobotid ei saaks selle vormi kaudu meile automaatselt rämpsposti saata.
Sisesta sümbolid, mida pildil näed:
Sinu e-post (ei ole kohustuslik):
Meie Maa usaldab oma lugejaid ja ootab kõigilt vihjeid või teateid huvipakkuvate või murettekitavate sündmuste või teemade kohta. Saada vihje või teade siit ja võib-olla just Sinu info põhjal ilmub peatselt lugu Meie Maas. Vihje või teate saatja võib jääda anonüümseks.
Copyright © Saaremaa Raadio OÜ, 2018. Kõik õigused kaitstud