Kingime maski Meie Maa tellijale
[x]Sulge
või

Logi sisse
Kontrollkood:
meiemaa.ee
Pühapäev, 16. mai 2021  |  Logi sisse
Otsing
Sisesta otsingusõna
Sisukord

Arhiiv
eelmine kuu
mai 2021
järgmine kuu
E T K N R L P
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31




Uudised

SISUTURUNDUS: Praktiline ja ilus Sandero Stepway
Autor: Anneli Tarkmeel
Kolmapäev, 05. mai 2021.

Loe kommentaare | Kommenteeri

Uue auto lõhn – seda ei ole võimalik paberil kirjeldada. Ma usun, et kõik uued autod lõhnavad samamoodi. Samuti on eriline tunne see, kui juhitava auto läbisõit on vaevalt neljakohaline number. Möödunud nädalavahetusel kogesin kõike seda esimest korda elus.

Kui mulle pakuti võimalust proovida uue Dacia Sandero Stepway rooli istumist, ei osanud ma alguses asjast midagi arvata. Ma ei teadnud sedagi, millises riigis seda marki autosid toodetakse. Väikese taustauuringu tulemusel sain teada, et 55 aastat tagasi Rumeenias sai Dacia-autode lugu alguse. Nüüd tegutsetakse Renault’grupi all, kuid tootmine käib endiselt Dacia kaubamärgi sünnimaal.

Üllatavad mugavused

Esimese asjana üllatas mind süütevõtme puudumine. Esinduses anti mulle võtmekaart ning autole lähenedes läksid uksed ise lukust lahti. Auto käivitamiseks oli vaja vajutada STOP&START nuppu, mille sarnast luksust olin varem küll näinud, kuid mitte ise proovinud. See osutus väga mugavaks pisiasjaks, sest kui ma pärast poekülastust toidukottidega autole lähenesin, läksid uksed ise lahti ja ma ei pidanud taskust süütevõtit otsima. No ilmselt on olemas ka süütevõtmega variandid, mis sobivad vana kooli inimestele paremini. Minu jaoks osutus see võtmeta sisenemise kaart (Keyless Entry Card) aga ootamatult kõige praktilisemaks detailiks.

Kui roolisammas sai sobivale kõrgusele reguleeritud, peeglid elektriliselt paika sätitud ja juhitooli kõrgus fikseeritud, võis sõit alata. Kuulun nende hulka, kellele meeldib manuaalkäigukastiga auto. Olen proovinud ka automaatkäigukastiga variante – ei ole minu teema. Sandero Stepway pakub mõlemat varianti. Küljepeeglites on pimenurga jälgimissüsteem, mida Kuressaare nädalavahetuse liikluse puhul testida ei õnnestunud. Kujutan aga ette, et Tallinna „liiklusdžunglis” on neist palju abi.

Dacia Sandero Stepway näeb välja elegantne, isegi kallis, kuigi hind on mõistlik. Uus auto sõidab tehasest välja pisut vähem kui 13 tuhande euro eest. Lõpphind selgub esinduses, kui välja valida ka sobiv lisavarustus. Tehasegarantii kestab viis aastat.

Testautos oli olemas digiekraan, millel sai valida raadiojaamu, kuulata oma muusikat läbi USB-seadme, sisestada GPS-i sihtkoht (enne sõitu) ja siis selle abil kohale jõuda ning helistada käed-vaba süsteemis. Samuti ilmus ekraanile kaamerapilt, mis aitas juhti tagurdamisel.

Võrreldes tavalise Dacia Sanderoga on Sandero Stepwayl kõrgem kliirens (auto alusraami kõrgus maapinnast). Ainult 4 cm, mõtlete, aga oi kui oluliseks need sentimeetrid võivad osutuda näiteks metsateel või kõnnitee serva parkimisel. Lisaks on Stepway’l sisseehitatud katusereelingud, mille külge on näiteks hea kinnitada suusaboks.

Proovisin järgi ka pakiruumi suuruse, millega vedasin hõlpsasti ühe tooli ja paar kasti kodust vanaema juurde – pakiruum oli üllatavalt mahukas ja sügav. Tagumistele istmetele on võimalik paigutada ka turvatool ISOFIX-kinnitussüsteemiga.

Maanteesõidul meeldis mulle püsikiirusehoidja, mille nuppude pikemal allhoidmisel püsikiirus vastavalt siis kas suurenes või vähenes kümne sammu kaupa – nii sai hõlpsasti 90km/h vähendada 70km/h sõidukiiruseni. Või vastupidi. Autosalong ei olnud sõitudel mürarikas, aga ka mitte väga vaikne. Võib-olla võiks käikude vahetamisel käigukangi liikumine olla sujuvam.

Dacia Sandero Stepway on astunud sammukese ka keskkonnasäästlikuma eluviisi poole. Näiteks ristmikel oma järjekorda oodates lülitus auto mootor korraks välja, et siis gaasi andes taas käivituda. Kütuse kokkuhoid! Kõiki „rohelisi” täiendusi mulle ei jõutudki selgitada (või ei saanud ma ise neile pihta) ja eks selle 2021. aastal välja tulnud mudeli juures on ka autosalongide töötajatel veel nii mõndagi õppida.

Pimedal ajal sõitu ma ei proovinud – õhtud on ju nii valged. Leed-päevasõidutuledest täiesti piisas. Kirjade järgi on Dacia Sandero Stepway juurde võimalik saada valgus- ja vihmasensor.

Et ka mina olen natuke vana kooli inimene, selgus muusika kuulamisel. Kus on CD-mängija? Paraku on vist nii, et mõnede uuendustega tuleb elus paratamatult kaasas käia. Mis mulle Dacia Sandero Stepway puhul meeldib, on asjaolu, et nende nutikate lahendustega ei ole üle pingutatud ja uue auto hingeelu on võimalik mõistliku ajaga selgeks õppida. Elektrooniliste vidinate ja võimaluste valik võib olla suurepärane, kuid ühel hetkel ei suuda aju neid kõiki korraga vastu võtta. Seepärast jätan kõige lõppu Dacia Sandero Stepway suurima plussi – see on praktiline auto igapäevaste toimetuste tegemiseks, mis pealegi näeb luksuslikum välja, kui ta tegelikult on.

Naiselik aspekt

Lõpetuseks tahaksin öelda, et pärlmutter oranži värvi Dacia Sandero Stepwayga mööda Saaremaad ringi tiirutades oli mul pidevalt selline tunne, et kõik vaatavad seda autot. No hiljem muidugi selgus, et üheks põhjuseks võis olla Poola numbrimärk, aga see mu head enesetunnet ei rikkunud.

Kui üks tuttav meesterahvas kommenteeris, et selle auto värv on väga eriline, mida kohtab liikluses harva, lisas tema abikaasa kõrvalt, et kas sa siis ei näe, et selle autoga sõidab ka üks eriline naine. Nojah! Väga hästi teavad autosalongide töötajad, et vale autovärvi pärast võib müügitehing naisterahvastega katki jääda. Mina arvasin, et see mulle küll korda ei lähe. Aga võta näpust!

Proovisõitu tehes sain aru, et internetist autot valida on paras julgustükk – olgu see siis uus või vana. Alles proovisõitu tehes selgub, kas sõitjal on „autoga” ühine veregrupp. Kel soov osta praktiline ja ilus neljarattaline, registreerigu end proovisõidule Kuressaare Dacia esinduses. Teid võib tabada üllatus ning eelarvamuste purunemine, sest Dacia Sandero Stepway on tulnud selleks, et jääda.

Warma Autos on Dacia proovisõidunädal kuni 8. maini, kus Sandero Stepway on kohe olemas! Kui on soov autot hiljem proovima tulla, tuleb ühendust võtta Warma Autoga ja aeg eraldi kokku leppida.


Täna loetuimad
Pahandus koolis
Piirangute leevenemine tõi toitlustajatele pettumuse (13)
Komisjon ei suutnud osakonna juhti valida (11)
Perearstikeskus ja haigla vaktsineerivad kõiki täisealisi (2)
Perekondlik
Eesti maalamba grand old lady
Kuressaare lossipark sai kireva lilleniidu
JUHTKIRI - Magus elu (3)
Riik tahab uue parvlaeva tellimisel kasutada välisraha (12)
Kondiitriõpilased valmistasid rekordkoguse torte (1)
Viikingilaeva mudel jõudis muuseumisse (2)
Elamusjooks alustab päikesetõusuga teed Illukale (5)
Käsitöö tegemine on koroona ajal hea stressimaandaja
Viire Martma tõi oma saare naise ettevõtlikkuse mandrile
Naiskodukaitsjad võistlevad koormusmatkal
Nädala loetavuse top 5
Kool viskas väärtkirjanduse prügikasti (29)
Pahandus koolis
Piirangute leevenemine tõi toitlustajatele pettumuse (13)
Autod vingerdavad “lamavast politseinikust” mööda (33)
Auto sõitis vastu kiviaeda
Kommentaarid
Riik tahab uue parvlaeva tellimisel kasutada välisraha (12)
Komisjon ei suutnud osakonna juhti valida (11)
Kool viskas väärtkirjanduse prügikasti (29)
JUHTKIRI - Raamat kui prügi (9)
JUHTKIRI - Magus elu (3)
Piirangute leevenemine tõi toitlustajatele pettumuse (13)
Perearstikeskus ja haigla vaktsineerivad kõiki täisealisi (2)
Ohvri tuttav: teipijad olid hoopis mulle võlgu (112)
Kalmistute kaevud läbisid uuenduskuuri (11)
Viikingilaeva mudel jõudis muuseumisse (2)
Kasulikud viited
praamid.ee
Hiiu Leht
Saare Maavalitsus
Kuressaare linn
www.saaremaa.ee
e-riik
Ilm Kuressaares
Kuressaare Sõnumid
Ruhnlase blogi
Eesti Ajalehtede Liit
Saada vihje või teade
Tekst:
See on vajalik selleks, et veebirobotid ei saaks selle vormi kaudu meile automaatselt rämpsposti saata.
Sisesta sümbolid, mida pildil näed:
Sinu e-post (ei ole kohustuslik):
Meie Maa usaldab oma lugejaid ja ootab kõigilt vihjeid või teateid huvipakkuvate või murettekitavate sündmuste või teemade kohta. Saada vihje või teade siit ja võib-olla just Sinu info põhjal ilmub peatselt lugu Meie Maas. Vihje või teate saatja võib jääda anonüümseks.


Copyright © Saaremaa Raadio OÜ, 2021. Kõik õigused kaitstud