Autor:
Renat RänkLaupäev, 07. detsember 2019.
Loe kommentaare |
Kommenteeri11. jaanuaril toimuvad Muhu spordihallis esimesed Eesti meistrivõistlused tagasitõmmatavate legoautode kiirenduses, kuhu oodatakse eri vanuses lapsi võistlema mitmes erinevas võistluskategoorias.Tagasitõmmatavate legoautode kiirendusvõistluse ürituse eestvedaja on Muhu ettevõtja ja pereisa Tõnis Hinnosaar. „Paar kuud tagasi lastega mängides ehitasime tagasitõmmatavaid legomasinaid ja siis tuligi mõte, et võiks võistluse korraldada,“ meenutas Hinnosaar.
Ta lisas, et alguses vaatas ta oma mõttele läbi huumoriprisma, ent mõne aja pärast hakkas seda ideed juba tõsisemalt võtma. Hinnosaare väitel ei leia infot, et sellist üritust on üldse varem korraldatud, mistõttu on tegemist esimese sedalaadi võistlusega Eestis.
Võistlusele registreerumine hakkas korraldaja sõnul pihta novembris. Kuna tegemist on Eesti meistrivõistlustega, on võistlejaid oodata igast Eestimaa kandist. „Oleme saatnud üle 300 kutse Eesti koolidesse ja on teada, et mitmetest mandri koolidest on osalejaid tulemas,“ sõnas Hinnosaar.
Oodatakse 100–150 võistlejat
Korraldaja sõnul on end praeguseks kirja pannud mõned kümned osalejad, kuid kokku loodetakse võistlemas näha vähemalt 100–150 huvilist.
Registreerunutele arvulist piiri Hinnosaare sõnul siiski ei seata: „Tuleb, palju tuleb. Saame hakkama ja oleme kõigega arvestanud.“
„Kuna mulle endale autokiirendussport meeldib ja et oleks ka huvitavam, sai ürituse reeglistik üles ehitatud päris autode kiirendusvõistluste sarnaselt,“ selgitas Hinnosaar.
Ta märkis, et nii nagu päris kiirendusvõistlustel, on ka legoautode kiirendusvõistluse puhul kolm võistlusklassi: Street Power ehk ühemootorilised, Street Twin Power ehk kahemootorilised ja Outlaw ehk piiranguteta kolme või enama mootorilised legoautod.
Hinnosaare sõnul antakse legoautode ehitamisel võistlejatele vabad käed, ainsad reeglid – kasutada võib ainult Lego detaile ning tagasitõmmatavat mootorit.
Enne võistlust toimub ka võistlusmasinate tehniline kontroll, mille käigus selgitatakse välja, kas reeglitest on kinni peetud. Kohapeal võib teha autole ümberehitusi, aga rajale pääseb pärast tehnilise kontrolli uuesti läbimist.
Võisteldakse kahes vanusegrupis
Võisteldakse kahes vanusegrupis, mis jagunevad sünniaasta järgi. Ürituse kodulehel on välja toodud, et nooremate kategoorias saavad osaleda 2013 sünniaastaga või nooremad lapsed, vanemate võistlejate kategooriasse kuuluvad 2005–2012 sünniaastaga noored.
„Põhimõtteliselt on ühes kategoorias lasteaialapsed ja teises enamjaolt algkooliealised,“ põhjendas Hinnosaar. Ta ütles, et reeglite kohaselt saavad võistelda kuni 15-aastased ning legoautode ehitamine on kindlasti huvitav ka vanemale grupile.
Meeskonda võib kuuluda mitu liiget, kelle vanust pole öeldud, kuid võistlemisel peab legoautot opereerima laps.
Karika saab 21 paremat
Võistlussüsteem on lihtne – võisteldakse juhuslike paaridena distantsil üle poole korvpalliväljaku. Võidab see, kes esimesena üle keskväljaku jõuab. Kahekordne valestart toob kaotuse. Toimuvad ajasõidud ja eliminaatorsõidud ning kõige lõpuks ka finaalsõidud.
Tõnis Hinnosaar mainis, et kokku on jagada 21 karikat. Selle saavad mõlema vanusegrupi iga võistlusklassi esikolmik, samuti absoluutkategooria kolm parimat. Ta lisas, et tühjade kätega keegi koju minema ei pea, kuna iga osaleja saab ka väikese meene.
„Legosid on paljudes kodudes, ei välista, et ka jätkuüritus kunagi tuleb. Meie ühiskonnas on see justkui lasteüritus, aga näiteks Ameerikas on täiesti tavaline, et 40. eluaastates härrad poest legokomplekte ostmas käivad. Eks me ka ilmselt liigume selles suunas,“ leidis Hinnosaar.
Võistlus on osalejatele tasuta, ürituse sponsor on korraldaja ja ettevõtja Tõnis Hinnosaar ise.