Autor:
Ardo VahterTeisipäev, 29. jaanuar 2019.
Loe kommentaare |
KommenteeriPaljudele autojuhtidele on silma jäänud talvise teehoolduse kvaliteedi erinev tase maakonna põhitrassi, Risti-Virtsu-Kuivastu-Kuressaare maanteel. Pärast öist lumesadu on selle Kuivastu-poolne lõik talveolude kohta tavaliselt pea ideaalses sõidukorras – teekattel on lund minimaalselt, sõidujälg puhas ja kuiv ning jääkonarused reeglina puuduvad. Valjala ja Kuressaare vahelisel lõigul seevastu leidub nii kinnisõidetud lund kui ka jääkonarusi. Ebatavaline pole ka lumevall sõiduradade vahel, mis teeb ees liikuvast aeglasest sõidukist möödasõidu tavalisest ohtlikumaks.
Saaremaa ja Muhu riigimaanteid hooldava AS-i Eesti Teed Saaremaa teemeister Jüri Lember kinnitas, et teehoolde taseme ühtlustamisega Kuivastu maanteel tegeldakse pidevalt. Teemeistri sõnul oleneb teeolude ebavõrdne hooldustase põhimaantee erinevatel lõikudel suuresti sõidukite liiklustihedusest.
„Kuressaarest Valjalani on liiklustihedus kõige suurem, edasi Orissaareni sõidukite arv väheneb ja sealt edasi Kuivastuni väheneb veelgi. Seetõttu sõidetakse ka õhuke pooleldi sula lumekiht linna pool vahel kiiremini kinni, seda on tugevate sadudega juhtunud. Teekatet on siis aga palju raskem puhtaks saada.
Oma osa mängib seegi, et tänavusel talvel ongi lund sadanud rohkem Kuressaare ümbruses ja Kesk-Saaremaal, vähem aga Sõrves, Lümandas ning ka Orissaare ja Muhu pool,“ selgitas Lember. Ta lisas, et Kuivastu maanteel on hoole jagatud kolme hooldeauto vahel, et see oleks võimalikult ajakohane ja kiire.
„Püüame korraldada nii, et hooldeautod oleksid Kuivastu maanteel väljas üheaegselt ja hommikul esimesel ringil see tavaliselt nii ka on. Erinevused aegades tulevad siis, kui lund edaspidi päeva jooksul ei saja igal pool ühtlaselt. Me suhtume teehooldesse väga tõsiselt, iga konkreetne ja täpne info on meie töös kasulik ja vajalik,“ ütles Lember.