[x]Sulge
või

Logi sisse
Kontrollkood:
meiemaa.ee
Reede, 29. mai 2020  |  Logi sisse
Otsing
Sisesta otsingusõna
Sisukord

Reklaam
Arhiiv
eelmine kuu
mai 2020
järgmine kuu
E T K N R L P
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031




Uudised

SISUTURUNDUS: Miks brändi ikoonid jäävad püsima? (5)
Autor: MM
Teisipäev, 22. jaanuar 2019.

Loe kommentaare | Kommenteeri

Kas olete kunagi mänginud brändi logo viktoriini? Sellist, kus sulle näidatakse logo - või selle osa - ilma tekstita ja küsitakse, millisele ettevõttele see kuulub. Kui te olete, siis peaksite teadma, et mõned kaubamärgid muudavad selle lihtsaks. Näete Starbucksi merineitsi voolavaid juukseid või õuna, kus on tükk puudu ja te tunnete koheselt, enne kui sul on isegi aega seda mõtet mõtlema hakata.

Mõned on isegi muutunud nii sümboolseks, et nad on kunstiline inspiratsioon ja lõuendid iseenesest.

Sellepärast, et need ettevõtted on hoolikalt välja töötanud ikoonid - olgu need siis tegelased või toit, loomad või kujundid - eristatavad ja unikaalsed. Nad ütlevad ka ettevõtte kohta midagi, ükskõik abstraktne see võib olla. Apple õun toob välja nende puhta ja karge kogemuse, mis kajastub näiteks nende disainiharjumustes.

Kuigi paljudele ei meeldi suur korporatsioon Starbucks, on selle taga intrigeeriv lugu. Kolm asutajat võtsid tööle Terry Heckleri, kes esitas neile logo. Pigem kummalisel kujul leidis ta pildi, mis põhines keskaegsel Põhjamaade puidutöötlemise ettevõttel. Sellel oli naine. Algne logo oli selline:

Võimalik, et te näete probleemi vana logoga. Esiteks selgitab peadirektor Howard Schultz, kaebusi ignoreeriti. "Paljaste rindadega ja merineitsi peaks olema nii võrgutav kui kohv ise," selgitas ta.

Tõeline probleem tekkis siis, kui logo taheti panna kohaletoimetamise veokidesse. Kuigi see on lubatud tassi külje väikese ringina või - kõige rohkem - poesildil, muutub merineitsi erootiline olemus pisut liiga sureks, kui need lesitsevad veoauto küljel.

Nad leidsid kompromissi kui merineitsi juuksed värviti rindade peale, kuid lõpuks kujunes logo silmapaistvaks roheliseks ja valgeks, mida me täna teame.

Paljudel juhtudel on see isiksus, mis tõesti teeb brändikooni. Brändi logod ja maskotid ütlevad midagi oma ettevõtte kohta. Rob Janoffi esialgne vikerkaare õunakompleks logo on nüüd legendaarne.

Kuju on puhas, esteetiline ja eristatav. Ja kuigi tänapäevased värvid võivad LGBT-i kogukonda rohkem meelde tuletada, oli Janovi disaini algselt mõeldud arvutite karmi ja utilitaarse maine muutmiseks ning selle valguse, ligipääsetavuse ja sõbralikkuse suurendamiseks ning Apple'i mitmekordse ekraani rõhutamiseks.

Logo ütleb midagi Apple'i kohta kui ettevõtte ja nende toodete, samas on see ka eristav ja hämmastav kuju.

Kuid mõned neist kaubamärgi ikoonidest põhinevad juba olemasolevatel teemadel ja motiividel. Näiteks on Eestis tegutseval Chanz kasiinol väga hästi tehtud värvivalik, mis sobib väga kokku kogu veebilehega ning on silmadele rahulik vaadata.

Kõik need asjad aitavad kaasa brändikoonide, logode ja maskottide ajalukku jäämisele.

Äärmiselt oluline on, et ettevõtetel oleks oma logo. Neid saab muuta kindlasti, nagu paljud neist näidetest on aastate jooksul teinud. Kuid selleks ajaks võib olla liiga hilja. Logos on vaja kujundada kliendi meelest kujutist, mis pole mitte ainult äratuntav, vaid ka meeldiv ja ei kao kiiresti. Raha ja investeerimine brändi kujutisse pole kunagi raisatud resurss.

Niisiis, kas teie brändi logo jääb meie meeltesse isegi kui me seda ise ei tea?

Täna loetuimad
Saun läks ehitusveast põlema (9)
Volikogu valis Saaremaa uueks vallavanemaks Mikk Tuisu (25)
Perekondlik
Kesklinnas lubatakse parkida kaks tundi (9)
Vallavanem Mikk Tuisk – põhimõtetega mees  (24)
Ühe saare naise lugu kriisi ajal (3.)
Kaubamajas tuleb Rave mööbli tutvustuspäev  (1)
Neljalapselise maapere tegemiste pusle
Politsei eest põgenenud juht sai 20 päeva aresti ja jäi autota (8)
Lugudega asjade pood
Iga ruut Saaremaast on kaardistatud
Sõrves päästeti võrku kinni jäänud hüljes
Nelipüha on ristikiriku sünnipäev (1)
Viikingite suvehooaeg stardib homme
Kirikud kutsuvad üle läve astuma
Nädala loetavuse top 5
Autoga merre sõitnud kalurit ei õnnestunud päästa (3)
Hannes Sepp: näeme vaeva, et sügisel jätkata (51)
Kurb kuulda ja lugeda (20)
Vallavanem sai täpid viimasel hetkel kokku (17)
Holostovi Kinnisvarahaldus peab maksma Sarbussi kütusevõla  (9)
Kommentaarid
Vallavanem Mikk Tuisk – põhimõtetega mees  (24)
Volikogu valis Saaremaa uueks vallavanemaks Mikk Tuisu (25)
Reformierakond kesklinna liikluseks sulgemise eelnõu tagasi ei võta (55)
Kesklinnas lubatakse parkida kaks tundi (9)
Saun läks ehitusveast põlema (9)
Politsei eest põgenenud juht sai 20 päeva aresti ja jäi autota (8)
Holostovi Kinnisvarahaldus peab maksma Sarbussi kütusevõla  (9)
Nelipüha on ristikiriku sünnipäev (1)
Kaubamajas tuleb Rave mööbli tutvustuspäev  (1)
Kurb kuulda ja lugeda (20)
Kasulikud viited
praamid.ee
Hiiu Leht
Saare Maavalitsus
Kuressaare linn
www.saaremaa.ee
e-riik
Ilm Kuressaares
Kuressaare Sõnumid
Ruhnlase blogi
Eesti Ajalehtede Liit
Saada vihje või teade
Tekst:
See on vajalik selleks, et veebirobotid ei saaks selle vormi kaudu meile automaatselt rämpsposti saata.
Sisesta sümbolid, mida pildil näed:
Sinu e-post (ei ole kohustuslik):
Meie Maa usaldab oma lugejaid ja ootab kõigilt vihjeid või teateid huvipakkuvate või murettekitavate sündmuste või teemade kohta. Saada vihje või teade siit ja võib-olla just Sinu info põhjal ilmub peatselt lugu Meie Maas. Vihje või teate saatja võib jääda anonüümseks.


Copyright © Saaremaa Raadio OÜ, 2020. Kõik õigused kaitstud